Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140816 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7890 Dátum: 2010.07.28 10:06:32 »
Palaczk én is fenntartással kezelem az Eneos olajokat, pont azért mert még kevésbé elterjedtek itthon, kevesen ismerik...stb. nem akarok az elsők között lenni akik kipróbálják.

Korábban M1 ESP formula 5w30 volt benne, most Total Quartz Future 9000 5w30, a nívón alig észrevehetően ment le a szint, max 2-3 decire saccolom, szóval elhanyagolható fogyasztása van ilyen híg olajokkal is, jó a gép :) Most 0w30 Total Energyt vettem.

Kíváncsi leszek erre a 0w-s olajra, mert olyanokat olvastam itt tőletek hogy 10ezer km után elfáradnak...

Most 5 litert vettem, mert 4litertől sose volt maxon, így legalább teljesen fel tudom tölteni, ha meg valóban fogyna, akkor utána tudok tölteni, de szerintem ettől nem kell tartani, úgyhogy a maradékot megkapja a 4t fűkasza amibe 10w30 az előírás, szóval a 0w30at nagyon fogja szeretni :)

Olajszűrőből csakis gyárit érdemes venni? Eddig azt használtam, nem olcsó (~3000ft) de gond sem volt vele. Barna, és Zoli véleményét már ismerem, a többiekére is kíváncsi lennék :) Amúgy én Mann-ra gondoltam most (~1500ft), de az autósboltba leszólták, szerintem ok nélkül, én már sok jót olvastam róla de ez miatt most elbizonytalanodtam. Hengst-re mondták hogy jó, de azt meg nem ismerem... Lehet maradok a gyárinál, de véleményekre kíváncsi vagyok.
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7891 Dátum: 2010.07.28 10:07:28 »
Ne írjunk színessel légyszi, az a moderátoroknak van fenntartva. A piros pedig a főnök színe.  :)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7892 Dátum: 2010.07.28 10:19:46 »
G86

Ez a bajom nekem is az Eneossal. Két éve még azt sem tudtuk mi az, most meg úgy kb. magától értetődően döntögeti mindenki az autójába (ha indokolt a márkaváltás, ha nem), azon az alapon hogy japán márka, és ez úgy kb. önmagában már döntő érv... Hát engem nem érdekel hogy japán, ez az ország sokmindenről híres, de nem nevezhető egy kenőanyag-nagyhatalomnak.

Ezen kívül számomra túl olcsó ez az olaj! Ha olyan szuper, hogy kerülhet ilyen kevésbe? Sehol nem adnak semmiért mindent.

Na mindegy.

Annyit akartam még neked mondani, hogy szerintem ne kevergesd ennyire az olajokat, mert az alapvetően nem jó ötlet. Ha egyvalami bevált, inkább maradj annál. (Ez a másik, amit nem tartok szerencsésnek, hogy itt sokan a közelmúltban kétszer-háromszor is váltottak, többek közt az Eneos miatt.)

Szőrőből szvsz mindenképpen jó ötlet a gyárit megvenni; de a MANN is korrekt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7893 Dátum: 2010.07.28 10:31:56 »
Bocs Gyöngyi ezt nem tudtam. :)

Palaczk a csere azért van, mert mindig találok jobbat, vagy ami árba megfelelőbb. Nem vagyok annak híve, hogy 1 olajat favorizálok csak, mert felmegy az ára, és van hasonló olcsóbban, akkor inkább azt veszem. Nem gondolom hogy baja lenne tőle, de amit pl most is vettem, ha csereperiódus végére találok olyat ami olcsóbb és nem rosszabb, vagy kicsit drágább de még jobb, akkor nyilván azt választom. Rugalmas vagyok. :)
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7894 Dátum: 2010.07.28 10:46:37 »
Pedig a motor egészsége többet számít, mint hogy 9 vagy 11 ezerbe kerül-e egy olajcsere.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7895 Dátum: 2010.07.28 10:48:45 »
Szerintem ez az eneos nem lehet rosz olaj, mielőtt beleöntöttem eléggé utánna olvastam. A külömbség maximum a tartósságában lehet, de nagyon maximum 5ezrenként cserélem így nem hiszem, hogy bármi baj lehet. Szűrőből japanparts van benne.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7896 Dátum: 2010.07.28 11:28:21 »
Hát engem nem érdekel hogy japán, ez az ország sokmindenről híres, de nem nevezhető egy kenőanyag-nagyhatalomnak.
Pedig szerintem több olaj kút és finmító van ott, mint Európában. (A BP pedig európai cég.) :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7897 Dátum: 2010.07.28 13:54:34 »
Csak ez a gorbe nem ad valaszt arra, hogy a 0w40 miert faradt el ezeddig mindenkinek 8ezer km utan.  :no:
Tisztelet a kivételnek, nálam két 15 ezres ciklust is fogyás, elszineződés nélkül tisztességgel végigszolgált. És Hammer kollégám is hasonló jó tapasztalatokról számol be mindig...
 
Igen :yes:, nekem első szerviztől kezdve castrol 0w40-es van benne, 10-14 ekm-eket megyek 1-1 szervizperiodus alatt es nem tapasztaltam hogy enné v. durvan elszinezodne. Az auto fogyasztasaval is meg vagyok elegedve! ::)
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.28 14:16:34 írta Hammer »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7898 Dátum: 2010.07.28 14:01:54 »
A Mobil1 0W40 viszont 10 ezer alatt elfáradt a 4EFE-ben. Csere után mintha megújult volna a kocsi.  :)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7899 Dátum: 2010.07.28 14:22:50 »
Mobil-1 0 W-40 elfáradt a kétliteres Carinában; Castrol RS 0 W-40 elfáradt az 1.6-os Carinában. 9-10 ezer km környékén elkezdték fogyasztani (úgy, hogy ugyanezek a motorok a nem szignifikánsan sűrűbb Liqui-Moly 5 W-40-esből nem fogyasztottak semennyit sem).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7900 Dátum: 2010.07.28 14:27:42 »
Ez nem jelenti azt, hogy a Castrol kimondottan rossz lenne, vagy az LM jó lenne.

0W-s Castrol vs 0W-s LM lenne a valódi összehasonlítási alap.

A Mobiltól kezdve a 0W-20-as Eneosig mindegyik elfárad 8-10e km-re...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7901 Dátum: 2010.07.28 14:36:51 »
A Mobiltól kezdve a 0W-20-as Eneosig mindegyik elfárad 8-10e km-re...
En is ezt tapasztaltam eddig (Edge es M1 ESP-vel is).


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7902 Dátum: 2010.07.28 14:40:53 »
Ebből nálam az a konklúzió, hogy 8e-nél olajcsere van. Így hiába fárad el addigra, nem gyilkolom a rossz olajjal már a motort tovább. Én nem hiszek a hosszú periódusokban, én a gyakori olaj és szűrőcserében (tisztításban) hiszek.

Az E12-es megkapta ősszel a 0W-20-at, isteni hangja volt. Nem lett beletéve 8e km tavaszig, addigra full-ra elfáradt olaj a hidegtől és a sok indítástól, rövid úttól. Tavasszal, mikor megkapta az 5W-30-at, akkor megint sokkal halkabb lett és szebb lett a hangja. Szóval szerintem 8e km-nél jó már olajat cserélni (pláne tél után vagy rövid utakkal), mindig észre szoktam venni hangban a különbséget. Ha meg van hangbeli különbség is, akkor szerintem kenésbeli különbség is van a friss és a fáradt között. Biztos, hogy addigra sok adalék kipárolog már belőle. Fő a biztonság, így inkább gyakran cserélek olajat, mint ritkán!
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.28 14:42:28 írta B.S. »

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7903 Dátum: 2010.07.28 14:49:41 »
Pedig a motor egészsége többet számít, mint hogy 9 vagy 11 ezerbe kerül-e egy olajcsere.



Ez biztos így van, főleg hogy egy tele tankolás ma már többe kerül mint az olajcsere maga...
Viszont nem értem, mivel ezt az én hozzászólásomra reflektáltad, mivel 3 olajcsere alkalmával mindig másfajta olaj került az autóba. (egyébként megjegyzem az előző tulajdonosnál 2 olajcsere volt, szintén más olajokkal, sajnos egyszer 15w40, majd 10w40, igaz a márka azonos volt), de nem hiszem hogy ezen múlna a motor egészsége, sokkal inkább azon, hogy milyen nyál kerül bele, mert én baromira haragszom arra aki 15w40et bele merte rakni ráadásul télen használták így. Fincsi lehetett...

Másik témára:
Lehet, hogy "elfárad" az olaj valamennyire, de a gyártók úgy határozzák meg a periódust, hogy bőven marad még tartalék az olajban, szvsz ezért a korábbi olajcsere pénzkidobás, de amit fontosabbnak tartok, hogy szomorú ilyen hülyeség miatt terhelni pluszba a környezetet, engem bántana, és úgy is bánt ha más csinálja... 30ezres előírt periódus esetén megértem, ha valamivel előbbre hozzák, de ahol 10-15 a periódus ott felesleges, hacsak nem az időtartamot haladja meg előbb. A jövő meg arról szól, hogy elkerüljük az ilyet, hogy majd a számítógép fogja jelezni mennyi van vissza cseréig, már sok ilyen is van.
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7904 Dátum: 2010.07.28 15:08:21 »
Lehet, hogy "elfárad" az olaj valamennyire, de a gyártók úgy határozzák meg a periódust, hogy bőven marad még tartalék az olajban, szvsz ezért a korábbi olajcsere pénzkidobás, de amit fontosabbnak tartok, hogy szomorú ilyen hülyeség miatt terhelni pluszba a környezetet, engem bántana, és úgy is bánt ha más csinálja... 30ezres előírt periódus esetén megértem, ha valamivel előbbre hozzák, de ahol 10-15 a periódus ott felesleges, hacsak nem az időtartamot haladja meg előbb.
Abszolút egyetértek! Persze, az új olajjal szebb a hangja a motornak. Hang? Ez a mérvadó? Most mondjam, hogy főleg az öregebb motorok jellemzően szebb hangon járnak 15 W-s olajjal, mint 5 W-ssel? Akkor, mennyire is lehet/szabad/kell ebből ítélni? Nehogy már ez legyen a fő mérce. Vadiúj olajjal szebb hangon jár, mint 5 ezret futottal - akkor cseréljük mindjárt 5 ezrenként? Vagy esetleg 2500-anként? Nyavalyát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )