Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140831 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7875 Dátum: 2010.07.27 12:35:42 »
Költő kérdés, tudom, mert ilyen adatot ugyan honnan a csudából is lehetne nyerni (teljes müködési hőmérséklet tartományra vonatkozó kinem. viszkozítás diagram az egyes olajokhoz).

Szóval én arra lennék kíváncsi, milyen hőmérsékletnél vált "hígabbra" egy A1/A5 5W30, mint egy A3 0W40? Úgy nagyjából? Negatív vagy pozitiv hőmérsékleti tartományban? Nem találkoztatok esetleg ilyen adatokkal?
Ilyen görbéket nem lehet találni egykönnyen, nem adják ki ezeket. Te gyárthatsz ilyesmit magadnak, igazából más megoldás nagyon nincs is erre.

Amit lentebb írt labiscsakl, az jó módszer, nagyjából megkapod a kérdésedre a választ.

Nagyon a 2 olajtól függ egyébként, hogy melyik tartományban lesz az egyik hígabb, mint a másik. Egy 5W-20-as olaj és egy 0W-50-es (Eneos) olaj közül biztosan az 5W-20-as olaj hígabb még -10 fokban is, igazából kb. -15-20 fok alatt jön ki a 0W-50-es előnye, addig az 5W-20-as hígabb. Tehát a magyar telek esetében jobban jössz ki egy 5W-20-as olajjal, mint egy 0W-50-essel, hiszen nálunk nincsen akkora hideg, hogy a 0W-50-es legyen a hígabb. (Persze szigorúan a hidegindítást tekintve.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.27 12:38:26 írta B.S. »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7876 Dátum: 2010.07.27 12:51:40 »
Na és mi a helyzet a hengerfallal és a gyűrűkkel ill. dugattyúval? Az ottani olajfilm vastagságával? Esetleges megszakadásával?
Túl van szerintem dramatizálva ez az öreg motor. Azért nem mm-es hézagokról beszélünk, egy kopott gyűrű esetén is szemmel nem látható a rés a dugattyú és a hangerfal között. Nem hiszem, hogy ott történne bármi extra is, ugyan úgy ott van a gyűrűk körül az olaj, mint előtte. Szerintem nem is szakad meg az olajfilm, hiszen a két fémréteg között nagyon picit nőtt csak a távolság, nem pedig szorosabbra vettük az illesztéseket, ami elvágná az olajfimet.

A dugattyú normál esetben nem kopik, csak a gyűrűk a szélei mentén, a teteje lesz kokszosabb csak. Természetesen le lehet élni egy motort úgy, hogy a sok kopogásos égéstól kilukad a dugattyú teteje, de nem erről beszélünk most.

Haverom Hondája is 2xx.000 km-nél lett meggyűrűzve, a dugattyún semmi kopás nem látszódott, nem élődött le kicsit sem, csak a gyűrűk koptak el, pontosabban kilágyultak. Kézzel csavarva őket nem elpattantak, hanem alaktartóan csavarodtak. Megkapta a 200e km-nél többet futott motor az új gyűrűket (és az új csapágyakat és tömítéseket, ha már szét volt szedve), ezután ismét minden tökéletes lett, a 0W-20-as olajat sem fogyasztotta télen sem. A régi gyűrűkkel sem kotyogott a dugó a hengerben, nem szállt bele a madár, szerintem az olajfilm sem sokat változott. Annyi az egész, hogy picit nagyobb a hézag a gyűrű és a hengerfal között, nem húzza le a gyűrű tökéletesen az olajat, mikor lemegy, így elég egy része az olajnak, ezért eszi sok kocsi. Nyilván a sűrűbb olajat könnyebb lehúzni teljesen, hiszen annak a kohéziós ereje is nagyobb, meg kevésbé fér ki a parányi réseken azonos erőhatásra.

Ezért is mondom én azt, hogy nem kell feltétlen egy sokat futott motorba más olaj, ha nem eszi az eredeti olajat, mert ez arra utal, hogy gyári állapotban van még nagyjából. Ha meg már eszi az olajat, ami a gyárilag ajánlott, akkor a gyűrűcseréig lehet sűrűbb olajjal közlekedni, de nem ez a végleges megoldás, hanem a motorfelújítás. Persze ki olajfogyasztás még nem indokol ilyesmit, de mikor már egy motor eszi keményebben a 40-es olajat is, akkor szerintem ideje gyűrűket cserélni.

Abba most nem menjünk bele, hogy a gyűrű letapad vagy kifeszül a sok mocsoktól és belekarcol a hengerfalba, mert ez rendellenes eset, ez ellen a sűrű olaj sem véd meg minket.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7877 Dátum: 2010.07.27 15:52:12 »
Ma néztem az Ave-ban kicsit csökkent az olajszint.Kb fél liter hiányzik ahhoz hogy max. legyen.Sajnos nem tudom, hogy milyen olaj van benne, szerintetek milyen olajjaj önthetek után, hogy ne legyen semmi baj?Eneos-t veszek, csak nem tudom, hogy 5W-40, vagy10W-40-et tegyek bele utántöltésre.Még van 6000 Km az olajcseréig, akkor 5W-40-et fogok bele tenni.
Ha csak utántöltesz, akkor 10W-40 is elég, mert ha most is az van benne, akkor pocsékba megy az 5W - 10W közti szintkülönbség.
De inkább cseréld le az egészet, és akkor 5W-40.
music     

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7878 Dátum: 2010.07.27 16:55:47 »
Amit lentebb írt labiscsakl, az jó módszer, nagyjából megkapod a kérdésedre a választ.

Ja, labiscsakl-nak hála, kaptam egy eredményt. Plusz fél fok alatt az Edge Sport 0w40 a hígabb, afölött a TopTec4300. Nagggyon jó ötlet exponenciális görbét logaritmikus skálán ábrázolni. Hogy is felejthettem el!  :banging:
1.4VVti (2004)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7879 Dátum: 2010.07.27 17:03:17 »
Csak ez a gorbe nem ad valaszt arra, hogy a 0w40 miert faradt el ezeddig mindenkinek 8ezer km utan.  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7880 Dátum: 2010.07.27 17:07:46 »
Kivétel a Volvo 440 & Castrol RS 0 W-40 kombó: ennél nem voltak fáradásos tünetek, nem fogyott semmi olaj 15 ezer km-en. Mondjuk, ahogy már írtam, itt egy 5 liter fölötti olajtöltésről beszélünk, aminek nyilván vastagon köze van a dologhoz.

De amúgy ezért nem nagyon fogok én a továbbiakban 0 W-t töltögetni semmibe. 5 W tökéletes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7881 Dátum: 2010.07.27 17:13:08 »
Sztem a lenyeg 40 kulonbsegen van. Ekkora elterest csak brutal jo adalekokkal tudnak elerni. Az meg elfarad, na bumm. De sztem egy 0w30 vagy 0w20 megbizhatobb ilyen szempontbol mint egy 5w50.  
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.27 17:24:46 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7882 Dátum: 2010.07.27 17:19:30 »
Csak ez a gorbe nem ad valaszt arra, hogy a 0w40 miert faradt el ezeddig mindenkinek 8ezer km utan.  :no:
Tisztelet a kivételnek, nálam két 15 ezres ciklust is fogyás, elszineződés nélkül tisztességgel végigszolgált. És Hammer kollégám is hasonló jó tapasztalatokról számol be mindig...
 
1.4VVti (2004)

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7883 Dátum: 2010.07.27 20:26:28 »
hát nem tudom de amióta castrol van a toyoba 1,   0w-40 ez kb 6-7000km már nagyon sötét és hangosabb a moci 2, 5w-30 most kb 5000 van bent de már most elég szürke amik előtte voltak 15000-ig allig szürkültek volt oest, mobil1, total 9000 szerintem mind jobb volt a kakastrol ota probálták a motor hangját szoftveresen csendesíteni de most már tudom hogy az olaj miatt volt -van zavaró hang. Szóval most motor öblítés és más típusú olaj  még 4000 km alig várjuk  :yes:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7884 Dátum: 2010.07.27 20:44:25 »
Nem kell Castrolt használni. Annyi a panasz róla, hogy az vmi hihetetlen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7885 Dátum: 2010.07.27 22:04:27 »
Nekem most 5w30 Edge ment a cégesbe. Majd meglátom mit mutat.
Gabe 254.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7886 Dátum: 2010.07.27 22:44:36 »
Nem kell Castrolt használni. Annyi a panasz róla, hogy az vmi hihetetlen.

Én továbbra is megelégedéssel használom, de kicsit belém ültetted a...
Gondolkodtam, hogy váltok Eneosra, de azért az szerintem úgy japán mint én!
Viszont a Liqui Moly tuti jó márka, abból van valami jóféle 0W-30?
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7887 Dátum: 2010.07.28 09:16:00 »
Gondolkodtam, hogy váltok Eneosra, de azért az szerintem úgy japán mint én!
Viszont a Liqui Moly tuti jó márka, abból van valami jóféle 0W-30?
Naaa, végre valaki rajtam kívül, aki szkeptikus az Eneos-szal szemben  :)

LM-ből most akciós a 0 W-30-as Synthoil Longtime az olajshopon; még így is 3600 literje, de mondjuk én ennyit biztosan meg is adnék érte.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7888 Dátum: 2010.07.28 09:29:34 »
Én már összezavarodtam.  ::) Nem értem, hogy viselkedhetnek egyes olajok szinte ugyanazokban a motorokban ennyiféleképpen. Az én vvti-mbe az előző tulajnál a miskolci szalon SLX pro-t tett mindig, ezzel az olajjal egyszer Görögországban rekedtem (vámos sztrájk, benzinhiány a kutaknál, kerülőút meg minden) és hazaérkezve majdnem 93 ezernél csináltam meg az olajcserét. Az olaj még ekkor is a maximumon volt és a szine is rendben volt.

Szóval nekem 120 ezerig Castrol volt a kocsiban, most váltottam LM-re. Nehogy megbánjam!  :devil:
1.4VVti (2004)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7889 Dátum: 2010.07.28 09:56:03 »
A helyzet az, hogy a Castrolon belül sem mindegy, hogy mit veszel. Illetve azt sem, hogy hol.

Az SLX szériára és az Edge-re nem szokott úgy általában sok panasz érkezni, inkább a Magnatec az, amit mindenki szid mostanában. Az SLX-et nem is hamisítják szerintem, hiszen az egy ritkább, szervizes olaj, nem kiskereskedelmi.

A másik meg, hogy ha a szerviz adja az olajat, akkor szinte nulla az esélye annak, hogy hamisat kapsz, míg ha te szerzed be a webshopokon, akkor erre nagyobb az esély.