Nem figyeltem a Yaris belsejét, csak a sportos féktárcsáit nézegettem, de tudom, hogy milyen az a műszercsoport. Amúgy nem akkora durranás azért utólag beszerelni, hamar felszereled oda az A oszlopra. A motortérbe meg kell egy olajgomba, ami a nyomást és a hőfokot méri, ennek a jelét meg el kell vezetni be az utastérbe, azt készen is vagyunk.
Attól, hogy van olajnyomás mérője és hőfokmérője, attól még egyáltalán nem biztos, hogy van olajhűtője is. Bármelyik kocsiba be lehet a műszereket olajhűtő nélkül is szerelni, csak egy szenzor kell az olajszűrő alá vagy a nyomásmérő gomba helyére. Persze ettől még lehet olajhűtője is, csak nincsen a műszer és a hűtő között ok-okozati kapcsolat.
Ami az árat illeti, nah az, ami nem mindegy. Ha olcsót veszel, akkor is 20 körül van a 2 műszer, ha drágát, akkor meg akár 100e Ft fölé is mehet az ár. Nem tudom, hogy ebből mennyire érdemes drágát venni, érdemes ezügyben egy tapasztaltabb szakértőt megkérdezni.
Attól, hogy a motor nem turbos, attól még az olajhűtő biztosan nem tesz rosszat, nem véletlen volt sok korábbi szívó-benzines Corollán is. Ha jól tudom, akkor a diesel Corollákon ma is van olajhűtő, ahogyan a 2,4-es Avensisen is, meg a régebbi Carina E-ken is.
Az biztos, hogy a hűtő, meg a műszerek együtt sokba kerülnének, kérdés, hogy megéri-e a pénzkiadást. Szerintem ha sokszor mész versenyre vele, akkor megéri, ha közúton mész vele 99%-ban, akkor nem éri meg.