Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140875 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7815 Dátum: 2010.07.06 23:38:03 »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7816 Dátum: 2010.07.07 00:39:09 »
Tapasztalatnak király, de az övé 1.6 vvt-i :)

Sztem ez nem befolyásol sokat...az övé kissebb, de ugyanúgy vvti amik azért hajlamosak csipegetni :)
Az enyém akkor sem csipeget, ha odalépek neki, ahogy az E12-esünk sem. A 2.0 lehet, hogy jobban eszi, mégis más motorblokk. Az 1,4-1,6-1,8 a közös platform (?ZZ-FE), a 2.0 más teljesen.

Azért furcsa, hogy eddig a tiedé így ette az 5W-30-at, most meg meg sem moccan. Milyen márka volt az az 5W-30-as és hol vetted?
Ekkora különbség nem szokott lenni. Ha egy kocsi eszi a 30-ast igen intenzíven, akkor általában a 40-est is eszi, csak mondjuk fele annyit, de eszi azt is...  :hmmmm:

Érdekes. Persze javaslom, hogy maradj a 40-esnél, pláne ha fél óra alatt "kell" beérned dolgozni... :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7817 Dátum: 2010.07.07 07:31:16 »
Tapasztalatnak király, de az övé 1.6 vvt-i :)

Sztem ez nem befolyásol sokat...az övé kissebb, de ugyanúgy vvti amik azért hajlamosak csipegetni :)
Az enyém akkor sem csipeget, ha odalépek neki, ahogy az E12-esünk sem. A 2.0 lehet, hogy jobban eszi, mégis más motorblokk. Az 1,4-1,6-1,8 a közös platform (?ZZ-FE), a 2.0 más teljesen.

Azért furcsa, hogy eddig a tiedé így ette az 5W-30-at, most meg meg sem moccan. Milyen márka volt az az 5W-30-as és hol vetted?
Ekkora különbség nem szokott lenni. Ha egy kocsi eszi a 30-ast igen intenzíven, akkor általában a 40-est is eszi, csak mondjuk fele annyit, de eszi azt is...  :hmmmm:

Érdekes. Persze javaslom, hogy maradj a 40-esnél, pláne ha fél óra alatt "kell" beérned dolgozni... :D

Igen számomra is érdekes, hogy ebből meg semmi nem ment le még idáig. Eneos volt előtte is és most is és az autoteka2000nél szoktam vásárolni ahog nagyjából mindneki.

A lényeg, hogy most nem fogy :)

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7818 Dátum: 2010.07.07 09:06:29 »
Fontos kérdés, hamis olaj lehet-e?

De 1általán nincs is dátum rajta?

Mert olyat csinálhatnak hogy átteszik máshová, vagy az égetés helyett rányomják valahová az oldalára, én Total olajat használok, gyakorlatilag minden vásárlásnál más a doboz/máshol van a gyártási dátum/picit más a dizájn/matrica, mondjuk az olaj szaga nagyon jellegzetes, tucat közül is felismerném, úgyhogy egyből kibukna ha vénusz lenne benne :1eye:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7819 Dátum: 2010.07.07 12:13:47 »
Ezt kérdezték tőlem:

Ha van egy 2007-2009 Corolla, 1.4 D-4D motorral, akkor vajon a Liqui Moly Toptec 4300 5W30 olaj jó-e bele.
Ebben a D-4D-ben van-é részecskeszűrő, ami indokolná a másfajta adalékolású, speciális olajat?
Esetleg ez jobb lenne bele?
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7820 Dátum: 2010.07.07 12:18:46 »
LM TopTec4300: Specifications and approvals:
API SM/CF
ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04

Viscosity class : 5W-30
Viscosity at +40 °C : 54.5 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 9.7 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 170 DIN ISO 2909
Pour point : - 40 °C DIN ISO 3016
Ash, sulfate : < 0.8 g/100 g DIN 51575
Base number : 7.9 mg KOH/g DIN ISO 3771
High temperature/
High shear viscosity : > 2.9 mPa x s CEC CL-23


Szerintem a TopTec 4300-nál nem sok jobbat találni ebbe a kocsiba. Teljesíti az előírt 5W-30-as viszkozitást, híg B1-es is, sőt még a C2-t is tudja. Ezt kell tolni bele.

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7821 Dátum: 2010.07.07 14:21:44 »
Ezt kérdezték tőlem:

Ha van egy 2007-2009 Corolla, 1.4 D-4D motorral, akkor vajon a Liqui Moly Toptec 4300 5W30 olaj jó-e bele.
Ebben a D-4D-ben van-é részecskeszűrő, ami indokolná a másfajta adalékolású, speciális olajat?
Esetleg ez jobb lenne bele?

A castrol C3-as nem C2 specifikus ezért nem annyira jó

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7822 Dátum: 2010.07.07 14:37:38 »
Jah, meg 5W-40-es és nem 5W-30-as, meg ACEA B3/B4-es és nem B1/B5-ös és nem tudja a C2-es szintet. Más baj nincsen vele.  :D

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7824 Dátum: 2010.07.12 23:07:12 »
Ha beteszek a gyári 84 fokon nyitó termosztát helyett egy 71 fokon nyitót, akkor mi lehet ???
Ugye már 71 foknál elkezd áramolni a hűtőfolyadék ez hideg időben gond lehet?
Nyáron jobban lesz hűtve a motor de télen ez hátrányt jelent majd ?

Van értelme ?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7825 Dátum: 2010.07.13 01:36:46 »
Szerintem nem nyersz vele sokat, mert üzemmelegen a motorod hidegebb lesz, mint az elvárható, így lehet, hogy nem is melegszik sosem be rendesen, mert kvázi "túlhűt" a hűtő rendszere. Ha meg hidegebb a motor a tervezettnél, akkor a motorolaj sem lesz kellően meleg - túl sűrű lesz - ami meg árt a motornak.

Hidegen a bemelegedés első fázisában mindegy, hiszen amíg nem éri el a motorban a hűtővíz a 7x fokot, addig pont ugyan annyira melegszik be, csak miután elérte, akkor nem melegszik tovább és nem fog sosem rendesen bemelegedni, maximum ha nagyon keményen hajtod.

Szerintem jobb, ha marad a gyári termosztát, mert különben a motorod sosem lesz normál vezetés esetén kellően bemelegedve, mint ami elvárható, így kopik a sűrű olaj és nem megfelelő üzemi hőfok miatt.

Nagy hajtás esetén meg a termosztát  kinyit, hiszen felmelegszik a motorban a hűtővíz; teljes terhelés és forróság esetén teljesen nyitva van. Ha meg már egyszer teljesen kinyitott, akkor meg mindegy is, hogy hány fokon nyit, ugyan annyi vizet tud keringtetni a rendszer így is, úgy is. Ha a hűtő rendszer teljes kapacitással üzemel, mert 90 fokos mondjuk a víz a motorban, akkor teljesen mindegy, hogy 70 vagy 80 fokon nyit a termosztát, úgy is teljesen átfolyik a rendszer, nem fog jobban hűteni, hosszabb távon pont ugyan annyira fog a víz bemelegedni. Hiszen a nyitott termosztát olyan, mintha nem is lenne termosztát. Ekkor a hűtőn múlik minden.

Az igazi az lenne, ha maradna a gyári termosztát és a kocsi kapna egy nagyobb hűtőt, mert akkor kis terhelésen a termosztát pont az adott hőmérsékletre állítaná be a motor hűtővizét, míg nagy terhelés esetén (teljesen nyitott termosztátnál) a hűtőrendszer nagyobb mennyiségű hőt tudna leadni, így megelőzhető a túlmelegedés -- mikor is a nyitott termosztát mellett is hiába maximális a víz áramlás, nem tudja a túlzott hőt leadni a hűtő. Túlméretezni meg nem lehet a hűtőt, mert ha hatalmas és iszonyatosan sok hőt ad le és leesik a hőfok 8x fokra 90-ről mondjuk, akkor a termosztát lezár és nem engedi, hogy lehűljön a hatalmas hűtőtől a motor. Tehát a termosztátot nem kellene bántani, mert az mindig pont megfelelő hőmérsékleten tartja a hűtővizet, amennyiben a hűtő nincsen alulmértezve.

De az E12-es (és az E11-é is) hűtője hatalmas, túl van bőven méretezve, így a húzott motoroddal sem melegedhet fel annyira a víz, amit ez a bazi nagy hűtő nem tudna kezelni. Így sosem tudod a hűtővizet annyira felmelegíteni, hogy az már a motor számára túlzottan meleg legyen, így nem kell a témával foglalkozni. Maximum az 1,4-es motorhoz képest picit gyakrabban kapcsol be a ventillátor, de a hűtő bírni fogja, azt elhiheted.

Az OFF 1,6 VTi Civic-nek fele akkora a hűtője, mint az 1,4-es E12-esnek, mégis lead annyi hőt, amennyit kell, pedig az 1,6-os blokk 160 LE-t lead, ami ugye nem kis hővel is jár ilyen kis motor esetén. Akkor gondolhatod, hogy az 1,8-as és gyengébb motor sem fog több hőt termelni. A motorodba meg 6os gyertya van 40-es olajjal, ami szintén kezeli a nagyobb hőt, az 1,4-es motorhoz képest, így tutira nem lehet gondod a kocsi hűtésével, illetve a motorjával.



Ha már költeni szeretnél a motor hűtésére, akkor hatásosabb lenne egy olajhűtő, hiszen az a motor legbelsejében keringő folyadékot hűti, ergo ha túlmelegedés van, akkor az aztán tényleg leadja az extra hőt. Erre azért is van szükség, mert az 1,8-as blokkhoz már a 3,7 l olaj tényleg nem sok, sőt kevés is, nem véletlenül kell 4,2-4,3 l olaj az újabb szériás 1,4-esekbe is...

Az olajhűtő pedig pontosan ugyan úgy működik, mint a hűtővízhűtő, van benne egy termosztát. Ha a motorolaj mondjuk eléri a 130 fokot, akkor kinyit a motorolajhűtő termosztátja és az olaj átmegy egy hűtőrendszeren is, így nem tud tovább melegedni. Ha meg hidegebb a motorolaj, mint a termosztát nyitási pontja (mert nincsen hajtva a kocsi), akkor meg ugyan működik minden, mintha nem is lenne benne olajhűtő. Az egyedüli hátránya, hogy 1-2 literrel több olaj kell így a motorba, hiszen a hűtőt is fel kell olajjal tölteni. Előnye viszont, hogy a szennyeződések több olajban oszlanak el, így kvázi később fárad el az olaj, ami nincs is akkora terhelésnek kitéve, hiszen amint felmelegedne túlságosan, a hűtő közbelép azonnal és nem engedi, hogy az olaj tovább melegedjen. Arra kell figyelni, hogy túl nagy olajhűtőt ne vegyél, mert a nagyobb mennyiségű olajat keringtetni az olajpumpának extra feladatot jelent, így egy pici olajhűtő lenne a tökéletes, amibe kb 1 liter plusz olaj kell csak. Ez elég is lenne, meg a motorolajat is kellően lehűtené, az tuti. Így lenne kb 5 liter olaj a rendszerben, ami sokkal jobban hangzik, mint a 3,7 liter.

Használhatnál akkor akár 20-as olajat is mindig, hiszen amint túlságosan felmelegedne az olaj és elvékonyodna, úgy azonnal közbelép az olajhűtő. Annyi, hogy ha 20-as olajra lövik be a rendszert, akkor az olajhűtő termosztátját mondjuk nem 130-140 fokra kellene beállítani, hanem 120 fokra csak. Így garantált minden körülmény között a megfelelő olajnyomás és olyan olajáramlás lenne, hogy beszarsz...  :taz: Ez lenne a királyság netovábbja.

Neked nincsen intercoolered, így annak a helyére, a kocsi elejére egy olajhűtő el is férne szerintem a 2 ködlámpa közé -- ott úgy is van hely, meg az olajhűtő is pici. Árban 70e alatt megúsznál egy olajhűtőt beépítéssel kompletten és az tényleg kinyalja a motor seggét, még a Hungaroringen is.

Amit még a helyedben beépítenék minden féle képpen, az egy olajnyomásmérő és egy olajhőfokmérő műszer. Így mindig biztos lehetsz abban, hogy megvan a pályán is az előírt olajnyomás (3.000-ren 3 BAR), meg tudnád, hogy mikor nyit az olajhűtő és teljesen be lehetne hangolni a rendszert egy adott olajra és hőmérsékletre. És akkor olyan lenne a géped, hogy közúton nincsen túlhűtve, pont 100-120 fokos lenne kb az olaj, míg versenypályán sem menne e fölé az olajhőmérséklet, ami ugye a motor hűtését is jelentené egyben.  :punk:
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.13 02:04:33 írta B.S. »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7826 Dátum: 2010.07.13 02:28:08 »
Ilyen kellene neked (meg nekem is). Simán az olajszűrőre lehet szerelni, nem igényel semmi motorbontást vagy fúrást az olajhűtő felszerelése.

ITT láthatsz olajhűtőket, árban ugye nem is olyan vészesek...

ITT lehet kapni alkatrészeket az olajhűtőkhöz.

ITT meg egy cikket olvashatsz az olajhűtőkről. A lényeg az, amit mondtam, hogy léghűtéses olajhűtő kell termosztáttal, az a király, a vizes szar, meg a termosztát nélküli is. Viszont ezzel nagy királyságra lehet szert tenni... :yes:


« Utoljára szerkesztve: 2010.07.13 02:41:32 írta B.S. »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7827 Dátum: 2010.07.13 08:33:27 »
Barna, mint már előbb is írtad, ehhez a rendszerhez azért kell(ene) az olajnyomás ÉS olajhőmérő beszerelése is. Ezzel lesz kontroll alatt a rendszer. :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7828 Dátum: 2010.07.13 09:38:59 »
Köszi B.Czukor , ez több , mint részletes válasz.  :yes: :yes:
Nekem a turbósítást végző srác említette az olajhűtőt, hogy majd kell, ha lesz turbóm.
De úgy néz ki, nem lesz.  :whistling:
Szívómotorra nem jellemző manapság, régebbi Corolláknál viszont gyárilag is volt olajhűtő ha jól tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.13 09:41:00 írta tutinet »

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7829 Dátum: 2010.07.13 09:49:33 »
Czukor: a bográcsos talin ott volt Lizard nevű Yaris TS-es srác, nemtom láttad a Yarisát belülről. Neki, ha jól tudom van olajhűtője mert az A oszlopra van neki fölrakva egy műszeroszlop, ami olajhőfokot, olajnyomást meg még valamit mutat.
Láttad ezeket ?