Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5135980 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7800 Dátum: 2010.07.04 15:38:02 »
Nekem ilyen van a kocsiban 5 hónapja. Nem fogy, nem füstől, szépen lebegteti a szennyeződéseket. A motorhangok szépek. Mind alapjáraton, mind padlógázas 4500rpm-en.
Legközelebb viszont a "jó hírének" köszönhetően nem ezt az olajat fogom választani. (inkább pl. az ENEOS-t) Gondolkodom az 5W-30-ra átálláson is.
4500 rpm padlógáz? Csak nem diesel?
Ha benzines és annyi a padlógáz, ott valami nincsen rendben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7801 Dátum: 2010.07.04 16:13:23 »

Ezt a kérdést az olajmágus meg is oldotta: konkrétan az adalékanyagok teljesen elfáradtak benne./ha volt/ Pedig tojáshélyon vezetek, garázsban áll a verda.
Most váltottam, mert eltelt az egy év, és kapott M1 ESP5w30 at. Nagyságrendi a külömbség minden téren. Pl hallkabb a motorja, kb 2 dl/100 km el kissebb a fogyi /mért adat/
Semmi olyan érv nem szól a magnatec mellett, hogy az legyen a választás, pedig a papiron a mutatói nagyon jók.  CSAKHOGY: ez egy ásványi alapolaj, amely szerintem már túl van adalékolva ahhoz, hogy az SM szintet tudja illetve, ezen adalékok mennyire tartanak ki az olajcsere periodus végéig?./nem tartanak ki/
És Pont....... legyen ez a vége a magnatec nek.

Szerintem a Magnatec 5w30 sosem tudta az SM szintet...
[/quote]
A CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 re gondoltam.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7802 Dátum: 2010.07.04 16:19:35 »
Semmi olyan érv nem szól a magnatec mellett, hogy az legyen a választás, pedig a papiron a mutatói nagyon jók.  CSAKHOGY: ez egy ásványi alapolaj, amely szerintem már túl van adalékolva ahhoz, hogy az SM szintet tudja illetve, ezen adalékok mennyire tartanak ki az olajcsere periodus végéig?./nem tartanak ki/
És Pont....... legyen ez a vége a magnatec nek.
A CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 flakonján ott virít a "FULLY SYNTHETIC TECHNOLOGY" felirat.
http://www.gunk.hu/components/com_virtuemart/shop_image/product/CA000020.jpg
Nekem ilyen van a kocsiban 5 hónapja. Nem fogy, nem füstől, szépen lebegteti a szennyeződéseket. A motorhangok szépek. Mind alapjáraton, mind padlógázas 4500rpm-en.

Legközelebb viszont a "jó hírének" köszönhetően nem ezt az olajat fogom választani. (inkább pl. az ENEOS-t) Gondolkodom az 5W-30-ra átálláson is.


Nekem sem fogyott, nem is füstöl. Kb a nyolcadik hónap után kezdett tönkremenni az olaj./motorzajok alapján/
Probáld ki: felpörgeted harmadikban 5000 rpm re, és leveszed a gázról a lábad. Hallgasd meg ezeket a hangokat.
"szépen lebegteti a szennyeződéseket" Ezt hogyan állapítotad meg ?
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.04 16:24:41 írta szikla2 »
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7803 Dátum: 2010.07.04 16:21:18 »
Nagyon figyelmes vagy, de ez tényleg nevetséges.
Már micsoda?
10W40 es olajat töltöttek bele. Ott van a matricán.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7804 Dátum: 2010.07.04 17:14:02 »
4500 rpm padlógáz? Csak nem diesel?
Ha benzines és annyi a padlógáz, ott valami nincsen rendben.
Benzin 1.3
Nem a leszabályzási fordulat a 4500 rpm, csak annyit akartam, mondani, hogy valahogy más hangja van a motornak, ha padlógázas kigyorsításkor éri el ezt a fordulatszámot, mintha pályán részterhelésen negyed gázzal jön ki ez a fordulatszám. Mondjuk pályán is lehet padlót taposni olyankor és meghallgatni a különbséget... Bár akkora sebességnél már a szél és a gumik zajától nem olyan jól lehet hallani a motort.
Tapasztalat szerint megy az még feljebb is, attól függően mikor váltok fel, de azon a fordulatszámon már szép hangja szokott lenni. 5500 rpm fölött még nem pörgettem, gondolom éppen azért mert ott van valahol a teljesítménymaximum és amúgy is elkezdene kifulladni. Nem emlékszem akkor milyen volt a hangja, hangos, nem a motorral foglalkoztam, akkor épp egy előzést akartam mihamarabb befejezni.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7805 Dátum: 2010.07.04 17:49:58 »
Nekem sem fogyott, nem is füstöl. Kb a nyolcadik hónap után kezdett tönkremenni az olaj./motorzajok alapján/
Probáld ki: felpörgeted harmadikban 5000 rpm re, és leveszed a gázról a lábad. Hallgasd meg ezeket a hangokat.
"szépen lebegteti a szennyeződéseket" Ezt hogyan állapítotad meg ?
Hang. holnap ki fogom próbálni, olyankor milyen hangra számítsak?
Olaj. Rénézésre nem annyira átlátszó, mint új korában, ha beletörlöm egy papírba a nívópálcát, akkor egyből láthatóvá válik minden ami abban az egy csepp olajban volt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7806 Dátum: 2010.07.04 19:30:57 »
Benzin 1.3
Nem a leszabályzási fordulat a 4500 rpm, csak annyit akartam, mondani, hogy valahogy más hangja van a motornak, ha padlógázas kigyorsításkor éri el ezt a fordulatszámot, mintha pályán részterhelésen negyed gázzal jön ki ez a fordulatszám.

Értem. A kettő között az eltérő szívóhang az eltérés.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7807 Dátum: 2010.07.05 08:09:28 »
Fontos kérdés, hamis olaj lehet-e?

http://kepfeltoltesek.tvn.hu/mappa/P1020471.JPG

http://kepfeltoltesek.tvn.hu/mappa/P1020470.JPG

Nézzétek meg a képeket. 2x 1 liter olajat vettem múltkor. Rá két hétre kb ugyanezt az olajat vettem, szintén 2x 1 litert, ugyanott, ugyanannyiért.
Az tűnt fel, hogy legutóbbi 2 liternek szaga teljesen különböző, és a flakon is: múltkor vásároltakon van dátumbélyegző, amit műanyag flakon gyártásakor nyomnak rá. Legutóbb vásároltakon meg nincs.
Erre tud valaki valami magyarázatot? Kicsit sok nekem már ez a különbség, de ahol vettem nem akarom szóvá tenni, hülyének is néznének szerintem és, lehet tényleg tök alaptalan gyanú. Olaj színe, állaga viszont azonosnak tűnik. De a egyáltalán nem hasonlít, a dátumbélyegző nélküli furcsa, kicsit "erősnek" mondanám, míg a bélyegzővel ellátottnak normális olaj szagot tulajdonítok. Egyébként nem autó, hanem repsol scooter 2t - robogó olajról van szó.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.05 08:12:11 írta G86 »
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7808 Dátum: 2010.07.05 15:04:07 »
10W40 es olajat töltöttek bele. Ott van a matricán.
Tudom, azért linkeltem be, hogy lám, nemcsak nálunk.
music     

G5238B

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7809 Dátum: 2010.07.06 20:03:14 »
Ha már ez van benne, akkor szerintem is használja egy darabig, ne dobja ki azonnal, mert nem hal bele a motorja ettől még. De azért ősszel, illetve 8-10.000 km-nél legkésőbb én ledobnám ezt az olajat és raknék bele egy 0W-s vagy 5W-s olajat.

A 10W-s olajjal nem csak az a baj, hogy valamivel sűrűbb hidegen, hanem az, hogy sokszor már alapból sötét, nem tiszta, látszik, hogy szennyeződések vannak benne. Dolgoztam már sok 10W-s olajjal, hiszen ez kell a Hondák váltójába és mondhatom, hogy már az állagukon látszik, hogy messze nem olyan tiszta, homogén az anyaga, mint egy 5W-s szintetikusnak.

Ezen kívül a kipárolgásuk is nagyobb, nyáron sem biztos, hogy annyira jó, hiszen több olajat fog az autó fogyasztani ebből, mint egy 5W-s szintetikus olajból.

Végül nem azt mondom, hogy használhatatlan a 10W-s olaj vagy hogy megölné a VVT-i motort, de azért nem annyira jó sem a kopás, sem az egyéb tulajdonságok szempontjából, ha nem muszáj, akkor nem kellene ezt erőltetni.

Egyenlőre benne hagyom a 10W40-t az biztos. A következő olajcserét olyan 10E km környékére terveztem, utána pedig remélem tudom tartani a 15E-es szervízciklust. Olajfogyasztás függő. Viszont nem annyira tudom, milyen olajat is tegyek bele következő alkalommal. 5W-30 a gyári ajánlás. 10W-40 az sűrűbb, kevésbé fogy, viszont a motornak rosszabb. Esetleg 5W-40. Melyiket érdemes használni?
A hígabb olajat jobban eszi, de szebben jár a motor, az ember néha napján rátölt egy kicsit elmegy vele. De: felmerül bennem a kérdés, az eltávozó olaj nem károsít valamit kifele menet? A sűrűbb olajtól mennyire csökken le a motor élettartalma? 10-15%-al?
Az 5w-40 az milyen az 1.6 vvt-i -nek?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7810 Dátum: 2010.07.06 20:24:29 »
Ha általában pörgeted a motort mint az állat, legyen 5W40. Ha eszi az olajat (gyári hiba vagy szivárgás valahol), akkor meg kell oldani a hiba okát, nem pedig sűrűbb olajat tenni bele. ;) Főleg nem 10W40-et, mert ugye olajkajálás esetén mindig mindenki a hidegoldali viszkozitást növeli. Ami max placebonak jó, másra nem. A melegoldalit kell ilyenkor növelni, de azt is csak addig, amíg az ember össze nem gyűjti a lóvét a javíttatásra, hiszen mondjuk egy 50-es olajjal hosszabb távon kinyírhatod a motort (hacsak nem versenypályán kolbászolsz egész nap).

Egyébként - minden más esetben - 5W30. Az én régebbi típusú Corimba (nem vvt-i, hanem még 4EFE) is 5W30 megy most, de jelenleg még 0W40 van benne.  :szemez: 170 ezer km van benne.

Egyébként a 10W-vel többet fog enni a kocsid, nehezebben indul majd télen, valamint később kapja meg a szükséges olajfilmet, stb. indításnál. Ártani nem árt kifejezetten, de sokkal jobb lenne az 5W30. Netről olcsón lehet olajat rendelni, így az ára sem lehet kifogás. ;) Mielőbb cseréld le, ne várj vele 15 ezret.  :) A vvt-i egy finom műszer, nem való neki 10W40.
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7811 Dátum: 2010.07.06 21:08:24 »
Na asszem pont a legjobbkor olvasok :)

Szal 2hete ment bele 5 40 az 5 30 helyett. Pörgős életmód mellett 5 30ból heti fél liter fogyott. Most ugyanolyan használat mellett 5 40 2hete patentul fullon meg sem moccan :) Én ezt raknám bele ha kicsit szeretsz néha odalépni :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7812 Dátum: 2010.07.06 21:13:04 »
Tapasztalatnak király, de az övé 1.6 vvt-i :)
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7813 Dátum: 2010.07.06 21:21:07 »
Tapasztalatnak király, de az övé 1.6 vvt-i :)

Sztem ez nem befolyásol sokat...az övé kissebb, de ugyanúgy vvti amik azért hajlamosak csipegetni :)

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7814 Dátum: 2010.07.06 23:25:55 »
Na asszem pont a legjobbkor olvasok :)

Szal 2hete ment bele 5 40 az 5 30 helyett. Pörgős életmód mellett 5 30ból heti fél liter fogyott. Most ugyanolyan használat mellett 5 40 2hete patentul fullon meg sem moccan :) Én ezt raknám bele ha kicsit szeretsz néha odalépni :)
:hmmmm: :nonono: :?: :nonono: :hmmmm: :?:
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6