Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136046 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7755 Dátum: 2010.06.28 21:16:36 »
Itt pl kapható OMV olaj ( bár nem egy hatalmas a választék )

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7756 Dátum: 2010.06.28 22:00:21 »

Hali!

Miért kerülendő a Castrol Magnatec?? Minden paraméterében teljesíti a gyári előírásokat.
Szerintem: csak papiron
-------////// ha nagyon kíváncsi vagy rá probáld ki///////-----
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7757 Dátum: 2010.06.28 23:02:14 »
A 2.0-ról hallani, hogy szereti az olajat enni,
Hallani, hallani, mindegyikről hallani, - ha visszaolvasnánk ebben a topikban 70-80 oldalt, kiderülne, hogy a korai 1,6 VVTi-k is ették, meg a japán gyártású Carina 1,6-osak is ették, meg az 1,8-assal is voltak problémák, a dízeleseknek meg lendkerék gondjaik vannak, ezek szerint már a 2,0 D4-gyel is gondok vannak, a végén eljutunk oda egy Toyota fórumon, hogy a Toyota motorok úgy sz.rok, ahogy vannak?
Felejtsük már ezeket a durva általánosításokat, nem jók semmire. :devil: :censored:
music     

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7758 Dátum: 2010.06.28 23:16:43 »
Hajjaj nagyon ideges lett itt valaki :) Szuszá mester:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7759 Dátum: 2010.06.28 23:23:49 »
Egyetértek music-kal  :yes: ... A dolog eleve ott indul, hogy fórumokra jellemzően problémákkal jutnak el az emberek. Az így keletkező kép csalóka. Nem sok értelme van egy-két darab információ alapján kijelenteni, hogy "x dologról hallani hogy ilyen és ilyen problémával küzd"  ::) ... Vegyük már tudomásul, hogy MINDEN motorral fordulhat elő olajfogyasztás. És azt is vegyük tudomásul, hogy mit nevez a GYÁRTÓ problémás olajfogyasztásnak, és ehhez képest milyen mennyiségeknél kezdünk el mi károgni  :sorcerer: ...

Van pl. az AutoBildnek ez a "panaszláda" intézménye. Ide várják az olvasók ilyen-olyan nyűgjeit a kocsijaikkal kapcs, és ha valamiről ez alapján kiderül, hogy az adott típus jellemző hibája, akkor azt meg is írják a használtautós cikkeikben stb. Hát kéremszépen, semmilyen Toyota-motorral kapcsolatosan semmilyen olajfogyasztás-problémát NEM emlegetnek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7760 Dátum: 2010.06.28 23:29:20 »
Azért valamennyinek kell lennie, elvégre nem teljesen zárt a rendszer... persze ez nem számottevő fogyasztást jelent. Viszont, ha tempós vezetéssel hajtják azért a toyotákból is csipegetnek és ez sztem mindegyikre igaz... Ha jól emlékszem még sityu mesélte, hogy a TS nek is kell néha egy kis utántöltés, de főleg az angol gyártásúakra igaz ez. Persze van aki komótosan normális ember módjára fogyi nélkül is elnavigál, de azért ha valaki odalépeget, persze hogy elmegy egy kicsi. Ez sztem sem azt jelenti, hogy hiba vagy akármi.... ezért nem is hibáztatom avét. Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy a nagymuterom is minél idősebb annál több vizet iszik/nap... Ave már lassan 10éves és közel a 200hoz... szal nekem belefér, de azért a 40es olajjal majd remélem leszoríthatjuk picit :)

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7761 Dátum: 2010.06.28 23:30:55 »

Hali!

Miért kerülendő a Castrol Magnatec?? Minden paraméterében teljesíti a gyári előírásokat.
Szerintem: csak papiron
-------////// ha nagyon kíváncsi vagy rá probáld ki///////-----

Ezen az elven nem lenne szabad semmit beleönteni.....
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7762 Dátum: 2010.06.28 23:39:02 »
...de azért a 40es olajjal majd remélem leszoríthatjuk picit :)
Az mindenképpen ésszerű választás neked.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7763 Dátum: 2010.07.02 08:10:18 »
A 15 ezer km / 1 év kb egybe fog esni.
150E km van benne, úgy érzésre és látszatra is. Van aki 80E-re saccolta.
Csere: olaj, olaj/lég-szűrő, talán gyertya, meg gumik. Fékek teljesen újak (a tárcsának 1 mm vála sincs)
"kleingy" egy kérdés, még új vagyok itt, és csak tanulom a dolgokat: az ilyen válasz mehet ide, vagy más topicot kellene keresnem neki?
Én is elég parás vagyok az olajra, tuti nem járnék 10W40-nel egy éve. Sokat jársz rövid távon vagy inkább hosszú? Mennyire hajtod? A 10W akkor is elég sok ennek a finom motornak. 5W30-nál vastagabbat semmiképp se tennék bele.  :no: Eneosból ráadásul ez olcsón meg is úszható.
Nézd meg a pollenszűrőt is, milyen állapotban van, ill a hűtővizet is lehet, hogy ellenőrizni kellene és cserélni, ha szükséges. Azzal rosszat nem teszel (csak a megfelelő menjen bele).

         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7764 Dátum: 2010.07.02 08:37:47 »
Amíg nem lesz nagyon ősz, maradhat benne a 10 W. Persze ilyen jelenlegi hőmérsékleteken is sűrűbb hidegindításkor, mint az 5 W, de azért olyan hú de nagy különbség nincs. Ráér mondjuk október közepe felé lecserélni.

Már többször írtam, hogy totál démonizáltuk a 10 W-t  ::) ... Pedig igazából "még megfelelő" kategória, nálunk is, modern motorokba is. A szervizek nem járnak el túl lelkiismeretesen, mikor VVTi-kbe öntenek ilyet - de azért arról sincsen szó, hogy durva hibát vétenének, hisz azért ők sem teljesen hülyék.

Mindezzel NEM azt akarom mondani, hogy nyugodtan használjuk a VVTi-nket folyamatosan 10 W-vel  :excl: De azt sem lehet mondani, hogy definitíve nagymértékben ártalmas lenne, legalábbis nyáron biztosan nem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.02 08:41:13 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7765 Dátum: 2010.07.02 11:32:12 »
Hallani, hallani, mindegyikről hallani, - ha visszaolvasnánk ebben a topikban 70-80 oldalt, kiderülne, hogy a korai 1,6 VVTi-k is ették, meg a japán gyártású Carina 1,6-osak is ették, meg az 1,8-assal is voltak problémák, a dízeleseknek meg lendkerék gondjaik vannak, ezek szerint már a 2,0 D4-gyel is gondok vannak, a végén eljutunk oda egy Toyota fórumon, hogy a Toyota motorok úgy sz.rok, ahogy vannak?
Felejtsük már ezeket a durva általánosításokat, nem jók semmire. :devil: :censored:
Mindegyikről azért nem hallani. A Yaris motorokról nem hallani és a D-4D-ket sem hallani, hogy ennék az olajat túlságosan, csak a 177 LE-re hallottam panaszt e tekintetben.

A Corolla 1,4-1,6 VVT-i motorja sem eszi az olajat normál esetben, csak a korai szériás, sokszor elhanyagolt motorok. Az E12-esünk is korai szériás VVT-i motor, mégsem eszik 1 mm-nyi olajat sem 8-10-e km-en, még a leghígabból sem. Szerintem az én kocsim is azért ette csak az olajat, mert az előző tulaj rossz olajjal etette és ritkán cserélte azt, legalábbis ez biztos komoly tényező volt az olajfogyasztásban. Miután beletettem az 5W-40-es olajat akkoriban, akkor egyből könnyebben indult, meg jobban fogyasztott a motorom. Szerintem 15W-40 volt benne, mert azzal majd biztos kevesebb olajat fog fogyasztani a motor... :devil:

A Carina motorok közül sem mindegyik ette az olajat, csak bizonyos szériák, és én csak az 1,6-os 4A-FE motorral kapcsolatosan hallottam ilyesmit. Azért ott is szerintem a kemény vezetés és a kis olajmennyiség okozta a fő problémát, ha gyakran jó olajat kap és nincsen hajtva, akkor máris sokkal kevesebbet ettek volna -- szerintem.

Lehet egyébként magyarázni, de a Toyota motorok sem tökéletesek, vannak gyengén sikerült szériák, ezeket nem úgy kell szerintem kezelni, hogy hát így jártam, hanem úgy hogy ez a Toyota selejtje. Megnéznélek, ha mondjuk a Te kocsid enne 2e km alatt 1 liter olajat, akkor mit mondanál. Addig könnyű osztani, hogy normális az olajfogyasztás, amíg nem a sajátunk eszi. Én átéltem, és mondhatom eléggé idegesítő, mikor az én kocsim falja az olajat, amíg a másik (E12-es) 1 mm-nyi olajat sem fogyaszt.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7766 Dátum: 2010.07.02 11:36:01 »
OK B.S., csak azt mondd már el nekem, hogy hol hallottad konkrétan a 2.0 D-4 VVTi-ről, hogy olajfogyasztós lenne? Nehogy azt mondd, hogy pl. én írtam, hogy megevett pár decit, mert pont az ilyesmikkel kapcsolatosan fejtettem ki, hogy ez gyakorlatilag NEM információ, és gyakorlatilag NEM olajfogyasztás.

Az 1 L/2000 km, ami neked volt - az igen, az olajfogyasztás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7767 Dátum: 2010.07.02 11:38:16 »
Amíg nem lesz nagyon ősz, maradhat benne a 10 W. Persze ilyen jelenlegi hőmérsékleteken is sűrűbb hidegindításkor, mint az 5 W, de azért olyan hú de nagy különbség nincs. Ráér mondjuk október közepe felé lecserélni.

Már többször írtam, hogy totál démonizáltuk a 10 W-t  ::) ... Pedig igazából "még megfelelő" kategória, nálunk is, modern motorokba is. A szervizek nem járnak el túl lelkiismeretesen, mikor VVTi-kbe öntenek ilyet - de azért arról sincsen szó, hogy durva hibát vétenének, hisz azért ők sem teljesen hülyék.

Mindezzel NEM azt akarom mondani, hogy nyugodtan használjuk a VVTi-nket folyamatosan 10 W-vel  :excl: De azt sem lehet mondani, hogy definitíve nagymértékben ártalmas lenne, legalábbis nyáron biztosan nem.
Ha már ez van benne, akkor szerintem is használja egy darabig, ne dobja ki azonnal, mert nem hal bele a motorja ettől még. De azért ősszel, illetve 8-10.000 km-nél legkésőbb én ledobnám ezt az olajat és raknék bele egy 0W-s vagy 5W-s olajat.

A 10W-s olajjal nem csak az a baj, hogy valamivel sűrűbb hidegen, hanem az, hogy sokszor már alapból sötét, nem tiszta, látszik, hogy szennyeződések vannak benne. Dolgoztam már sok 10W-s olajjal, hiszen ez kell a Hondák váltójába és mondhatom, hogy már az állagukon látszik, hogy messze nem olyan tiszta, homogén az anyaga, mint egy 5W-s szintetikusnak.

Ezen kívül a kipárolgásuk is nagyobb, nyáron sem biztos, hogy annyira jó, hiszen több olajat fog az autó fogyasztani ebből, mint egy 5W-s szintetikus olajból.

Végül nem azt mondom, hogy használhatatlan a 10W-s olaj vagy hogy megölné a VVT-i motort, de azért nem annyira jó sem a kopás, sem az egyéb tulajdonságok szempontjából, ha nem muszáj, akkor nem kellene ezt erőltetni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7768 Dátum: 2010.07.02 11:42:42 »
Ez úgy kb. egybe is vág azzal, amit írtam  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7769 Dátum: 2010.07.02 11:44:22 »
OK B.S., csak azt mondd már el nekem, hogy hol hallottad konkrétan a 2.0 D-4 VVTi-ről, hogy olajfogyasztós lenne? Nehogy azt mondd, hogy pl. én írtam, hogy megevett pár decit, mert pont az ilyesmikkel kapcsolatosan fejtettem ki, hogy ez gyakorlatilag NEM információ, és gyakorlatilag NEM olajfogyasztás.

Az 1 L/2000 km, ami neked volt - az igen, az olajfogyasztás.
Vannak nem fórumos ismerőseim is, akiknek ezzel a motorral szerelt Avensisük van. Ők is többen panaszkodtak arra, hogy csipegeti a motor az olajat, míg az 1,6-os VVT-i Corollájuk korábban nm tette ezt. Kérdeztem a Koto-nál is régebben, hogy ezek a motorok milyenek tartósságra, meg összességében, mert az adatok alapján nagyon tetszik. Ekkor is azt a választ kaptam, hogy jók, de azért fogyaszthatják az olajat, ha hajtják őket.

Most ezek után mit mondjak? Hallottam ismerősöktől, szervízből is, én elhittem, hogy ez a dolog igaz.

Senki sem állította egyébként, hogy vészes lenne 2-3-4 deci 10.000 km alatt, csak azért bosszantó egy olyan kocsi után, ami nem ette egyáltalán az olajat. Én is ideges lennék, ha vennénk egy új kocsit és mondjuk 100e km-nél elkezdene enni egy 2-3-4 decit, hogy nincsen hajtva és csak szintetikus olajat kapott mindig. Szerintem ez kicsi olajfogyasztás, de olajfogyasztás. Akinek ennyit eszik a kocsija, az már izgágán húzza ki a nívót, gyakrabban nézi, elkezd stresszelni, hogy vajpn mikor fokozódik fel annyira az olajfogyi, hogy a kocsit szervízbe kell majd emiatt vinni, stb... A NEM olajfogyasztós motor az enyém, ami abszolút nem fogyaszt 1 mm-t sem. És ez a legmegnyugtatóbb. Nekem eléggé nagy trauma volt a 2e km/l, azóta egy 3 decisnek sem örülnék, megmondom őszintén.