Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132527 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7710 Dátum: 2010.06.27 20:27:50 »
Sziasztok.Kedden boldog tulajdonosa lettem egy 2002 évjáratu,1,6VVTi motoros Avensisnek 134400km-el.Motor illetve váltoolajat akarom kicsélni.A motorra a komáromi -SK- márkaszerviz 5w40 olajat tanácsol.A gondom az,hogy a motortérben felragasztott olajcserés matricán 10w40-es van ráirva.Most tegyek bele olyat amilyen volt,vagy probáljam meg a 5w40-est?Félek nehogy elkezdje enni az olajat.A váltoolajra meg azt mondták a szakszervizben hogy Örökös olaj van bebbe.Ez lehetséges?Cseréljem ,vagy felesleges?
Segitségeteket köszönöm

Szia!
Nekem még nem VVTi motoros az Avensisem, sima 4A-FE 1.6-os. Az előző tulaj az enyémbe is 10w-40-et töltött, de cseréltem 5w40-es Liqui Moly-ra. Egyből máshogy járt a motor (remélem nem csak bebeszéltem), és eddig 8000 km alatt nem kellett után töltenem. A VVTi korszerűbb motor, nem hiszem, hogy gond lehet vele.


Szia!
Holnap körbenézek 5w40-es olajok terén-Majd jelentkezem ,hogy mire esett a választásom.Neked és az előtted szólóknak köszönöm a jótanácsokat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7711 Dátum: 2010.06.27 20:38:26 »
Azért sztem vagy olvass vissza vagy várd meg egy-egy olajguru válaszát, mert nem mindegy, milyen minősítésű olajat teszel a verdádba! :helpsmilie:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7712 Dátum: 2010.06.27 21:29:43 »
Megfelel bármelyik, általános rendeltetésű 5 W-40-es vagy 5 W-30-as olaj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7713 Dátum: 2010.06.27 22:26:25 »
A VVT-i Corollákba elsődlegesen 5W-30-as "könnyűfutású" motorolaj (=ACEA A1 vagy A5) az előírás. Ez azonban a sokatt futott autók esetében túl vékony lehet, így érdemes első körben egy sűrűbb 5W-30-as olajjal vagy egy 5W-40-es olajjal próbálkozni.

Ha nem eszi az 5W-40-es olajat, akkor legközelebb mehet bele egy 5W-30-as olaj is -- már ha nem hajtod mindig nagyon keményen a kocsit.

Ha a sűrűbb féle (ACEA A3-as) 5W-30-as olajból sem fogy semmi sem, akkor a hígabb "könnyűfutású" (ACEA A1/A5) motorolajakat is nyugodtan használhatod, amennyiben a fogyasztás fontos szerepet játszik és nem hajtod nagyon az autót...

Általam elsődlegesen javasolt márkák: Eneos, Mobil1, Liqui-Moly, Q8.
Szerintem kerülendő: Castrol Magnatec (mielőtt az 5W-40-esről ez ugrana be. ;))

Én egyébként nem vacakolnék, mindjárt egy sűrűbb 5W-30-as olajat tennék bele (ha nincsen nagyon hajtva). Pl.: Eneos 5W-30, Mobil1 ESP Formula 5W-30.
Annyi, hogy az elején nagyon sűrűn kell a nivópálcát nézni, ha nagyon fogyna, akkor nem szabad az utántöltést halogatni. (Ha nem eszi egyáltalán, akkor is 1-2 hetente illik a szintet azért ellenőrizni.)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7714 Dátum: 2010.06.28 00:17:53 »
....  olajból sem fogy semmi sem, akkor a hígabb .... motorolajakat is nyugodtan használhatod,....
Az autók olajfogyasztása természetes dolog, és a fogyasztás mennyisége sok mindentől függ.
Szvsz, ha egy autó normál használat mellett 10ekm alatt 1l-nél több olaj után töltését igényli (az elsődlegesen ajánlottból), akkor azt a motort azzal a típusú olajjal nem biztos, hogy gazdaságos üzemeltetni. Amennyiben a magas olajfogyasztás nem az adott motortípus jellemzője (és nincs kifele olaj folyás), akkor el kell gondolkozni más, kevésbé viszkózus olaj használatán, illetve a szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű cseréjén.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7715 Dátum: 2010.06.28 00:40:01 »
A korai, "hibás" VVT-i motorokra jellemző a magasabb olajfogyasztás, a 2003 utáni Corolla szériára nem igazán -- bár voltak azért kivételek.

A ZZ-családbeli VVT-i motorok esetében 2 féle van: a korai széria (3,7 liter olajjal), ami szereti enni az olajat; a másik, a későbbi széria (3,7 vagy 4,2 l olajjal), ami normál esetben 1 mm-nyi olajat sem fogyaszt.

A mi E12-esünk sem fogyaszt látható mennyiséget 10e km-re vetítve (hiába 3,7 l olaj kell csak bele), mondhatom, hogy nem fogyaszt semmi olajat sem. Szóval vannak motorok, amik közel nulla mennyiségű motorolajat fogyasztanak, ennél a motornál az olajfogyasztás nem természetes dolog, még ha a könyve azt is írja. Az E12-esnél az olajfogyasztás nagyon magas futásra vagy kíméletlen használatra vagy rossz korábbi kenőanyagra utal, 1xx.000 km esetén nem fogyaszthat a motor 2-3 decinél többet az 5W-30-asból. (A mi kocsinkban is van 120e km és a 0W-20-as olajból sem fogyaszt látható mennyiséget, igaz, mindig szintetikus olaj volt benne és azt gyakran cseréltem.)

Alapesetben egy E12-es 150-200e km-nél kevesebb futással (és új szériás motorral) nem fogyaszt látható mennyiségű olajat az 5W-30-asból sem. Ha azonban az elsődlegesen ajánlott 5W-30-asból 10e km-re vetítve 1 liternél többet fogyaszt, akkor véleményem szerint javasolt a sűrűbb 40-es melegoldalú olaj használata. Ha már ebből is elfogy 1 liter vagy több (10e km alatt), akkor javaslom csak a motor megbontását és a gyűrűk, szimeringek, csapágyak, stb. cseréjét.

Idézet
Amennyiben a magas olajfogyasztás nem az adott motortípus jellemzője (és nincs kifele olaj folyás), akkor el kell gondolkozni más, kevésbé viszkózus olaj használatán, illetve a szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű cseréjén.
A "kevésbe viszkózus" olaj = kevésbé sűrű = "hígabb" --> gondolom elírás volt és Te is a "sűrűbbre/vastagabbra" gondoltál.


Hozzátenném egyébként, hogy a Toyota nagyon "lazán" kommunikálja a gépkönyvben ezt az olajfogyasztásos dolgot, 1 liter /1.000 km-nyi értékbenban maximalizálja az olajfogyást, ami azért eléggé vicces és elfogadhatatlan szerintem. Azonban a gyakorlat mást mutat részükről: az olajfogyasztós motorokat 2-3.000 km /1 l fogyasztás esetén már kicserélték egy új fűzött blokkra, mely arra utal, hogy az ennél magasabb olajfogyasztás már szerintük is elfogadhatatlan.

A gépkönyv kitér egyébként arra is, hogy sok motorfékezés és a kíméletlen használat eredményezhet magasabb olajfogyasztást, ebben teljesen egyetértek vele. A fent említetteket én a normál vezetést feltételezve értettem, az extrém terhelésektől és hatásoktól elvonatkoztatva.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.28 00:57:59 írta barna.czukor »

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7716 Dátum: 2010.06.28 08:55:40 »
Sziasztok!
Még mindig nem tudtam szerezni Yaris Versohoz könyvet. 1.3 motorhoz és váltóhoz milyen olajat javasoltok?
Gyártók közül favorizáltok valakit. Meganeosok a Renaultba ELF-re esküsznek, Toyotának van kedvence?
motorolajból 5w30 a gyári ajánlás.
yaris versonk  0w30 castrol edge olajat kapott, majd 0w20 eneos-ra váltottunk.
ha ragaszkodsz az 5w30-hoz, akkor érdemes elgondolkodni a 5w30 eneos-on. kellemes áron van :)
3,5 liter olaj szükséges a cseréhez (legalábbis a mi versonk ennyit kér, de a "sima" 1.3 yarisainkba csak 3liter megy).

váltóolajból mi a másik két yarisunkba -a versoban még csak 31.000km van, abba még felesleges a csere- castrol taf-x 75w90-t töltöttünk.

ha visszalapozol, akkor olvashatod, h páran próbálkoztak más fajta váltóolajokkal is, Ők finomabb váltásról számoltak be a csere után.
ha jól emlékszem, akkor 2db 1literes flakon elég a váltóolaj cseréhez.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7717 Dátum: 2010.06.28 11:48:30 »
barna.czukor:
A VVT-i Corollákba elsődlegesen 5W-30-as "könnyűfutású" motorolaj (=ACEA A1 vagy A5) az előírás. Ez azonban a sokatt futott autók esetében túl vékony lehet, így érdemes első körben egy sűrűbb 5W-30-as olajjal vagy egy 5W-40-es olajjal próbálkozni.

Ha nem eszi az 5W-40-es olajat, akkor legközelebb mehet bele egy 5W-30-as olaj is -- már ha nem hajtod mindig nagyon keményen a kocsit.

Ha a sűrűbb féle (ACEA A3-as) 5W-30-as olajból sem fogy semmi sem, akkor a hígabb "könnyűfutású" (ACEA A1/A5) motorolajakat is nyugodtan használhatod, amennyiben a fogyasztás fontos szerepet játszik és nem hajtod nagyon az autót...

Általam elsődlegesen javasolt márkák: Eneos, Mobil1, Liqui-Moly, Q8.
Szerintem kerülendő: Castrol Magnatec (mielőtt az 5W-40-esről ez ugrana be. ;))

Hali!

Miért kerülendő a Castrol Magnatec?? Minden paraméterében teljesíti a gyári előírásokat.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7718 Dátum: 2010.06.28 12:30:07 »
Azért kerülendő, mert mióta megjelent a magyar piacon az Edge, azóta a Magnatec minősége erősen leromlott, több forrásból hallottam azt is, hogy itt palackozzák.

Mi sokáig használtuk, de sajnos előjött egy olyan széria, ami borzalmas volt. Elkezdte enni mindegyik motor, rossz hangjuk lett a kocsiknak vele, hamar megfeketedtek. A szerelőm is ezt használta, majd egyidőben velem kb, elkezdett panaszkodni rá. Nem régen beszéltem vele, sok vevő a mai napig ezt hozza neki cserére és sajnos a minősége még mindig eléggé silány.

Papírforma szerint minden paramétere stimmel, csak éppen a tapasztalat szerint nem az igazi. Ezek után mindenki maga döntse el, hogy használja-e vagy sem. Minden esetre én nem ajánlom és javaslom a használatát.


Egy kis adalék: Magnatec 5W-40-esből az egyik Honda, amit szervizelek megevett több, mint 1 litert kevesebb, mint 8e km alatt. Most hígabb 5W-30-as Eneos van benne és 2-3 decit fogyaszt csupán csak 10e km-re vetítve. Szerintem ez mindent elmond...
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.28 12:31:58 írta barna.czukor »

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7719 Dátum: 2010.06.28 13:05:53 »
Hát nem tudom, hogy romlik le a minőség, ilyet lehet csinálni??

Én az elmúlt két évben Ford formula F 5w30-at használtam, amiben ez a bizonyos Castrol leledzik, de semmilyen olajfogyasztást vagy bármi rendellenességet nem tapasztaltam.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.28 13:14:41 írta kleingy »
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7720 Dátum: 2010.06.28 13:12:48 »
A Ford olajban biztosan nem az 5W-40-es Castrol Magnatec leledzik, hiszen a Ford olaj 5W-30-as. És ACEA A1-es, nem A3-as.

Én most a Castrol Magnatec 5W-40-ről beszélek és nem az 5W-30-as A1-esről.

A Ford olajos flakonban egyébként nem vagyok biztos, hogy Castrol olaj van, sosem lehet 100%-ra tudni, hogy ki a beszállítója az olajnak. Sokszor változik is évete. Ettől függetlenül a Ford olaj jó minőségű, eddig mindenhol csak jót hallottam felőle.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7721 Dátum: 2010.06.28 13:19:39 »
Ok, azt hittem az 5w30-asról szóltál :)
Tudtommal Castrol van benne, én nem boltban veszem, Volvosoktól kapom, ők is dícsérik és hihetetlen jó az ára. :)
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7722 Dátum: 2010.06.28 13:34:05 »
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7723 Dátum: 2010.06.28 13:35:29 »
Kizártnak tartom, hogy a Ford olajos kannákban Castrol legyen... :no: Tudnánk róla...  :hmmmm: Az általunk forgalmazott Castrol nagy része a bécsi központi raktárból jön, tehát minőségi probléma nem lehet vele...A Ford olajakról (egy időben forgalmaztuk) nekünk negatív tapasztalataink voltak (céges kisteherautókban használtuk)...  :hmmmm: Sztem a Castrol és a Ford olajakat nem is lehet egy napon említeni...  :no:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7724 Dátum: 2010.06.28 13:46:20 »
Látszik, hogy mindenki mindent másképpen tud, ezért sem lehet már kijelenteni, hogy az x márka termékében y olaj van töltve...
Nekem a Castrol Edge bevált, de a Magnatec kevésbé, így azt nem is javaslom senkinek sem.


A Ford 5W-30-as olaja ACEA A1/B1-es, eléggé híg. Nagy terhelés esetén, illetve oda, ahová A3/B3/B4 az előírás, nem megfelelő.

Mi volt rá a panaszod R6 egyébként? (Én személyesen nem próbáltam, csak sok ismerősöm dicsérte, hogy nagyon jó...)