Miután már futott 180-at, így a motor nem friss, sőt eléggé kopott lehet a gyűrű már -- pláne ha hajtva is van. Ez már önmagában lehet ok arra, hogy egy 40-es olajra váltsunk, különösen, ha eszi a 30-as olajat.
A sok pályázás és hajtós vezetés szintén jobb egy 40-es olajjal, hiszen az a kritikus pontokon még nagy hőmérséklet és terhelés mellett is nagyobb kenésbiztonságot ad.
5.000 km alatt fél-1 liter olaj nem kevés, itt már javasolt magasabb fokozatra váltani szerintem. Ezért is a 40-es olajat javaslom.
Összességében szinte minden a 40-es melegoldalú motorolaj mellett szól, így javaslom a váltást. Miután sok kocsiban az olajat nem elégeti a motor, hanem elfolyatja, így javaslom, hogy nézzetek alá, hogy nincs-e szivárgás valahol, ahol el tud folyni az olaj! (Olajkarter-tömítés, szimeringek, szelepfedéltömítés, hengerfejtömítés, stb...)
Az alábbi olajakat javaslom:
Eneos 5W-40, Mobil1 0W-40, Mobil 5W-40...