Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132525 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7635 Dátum: 2010.06.12 19:08:47 »
akna nélkül is le lehet cserélni az olajat, én kicsit bemászok az autó alá és ki lehet venni a csavar:) az enyémben:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7636 Dátum: 2010.06.12 19:35:05 »
akna nélkül is le lehet cserélni az olajat, én kicsit bemászok az autó alá és ki lehet venni a csavar:) az enyémben:)
Tényleg? Nem mondod.. :devil:

De a benyakutast megnézném, hogy fetreng a kocsi alatt. [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7637 Dátum: 2010.06.12 19:57:03 »
Én nem hallottam még leszívóról. 2 féle módon lehet a túltöltött olajat kiszedni:
1, A leeresztőcsavart kell kinyitni és ott leengedni a felesleget, mint egy sima cserénél
2, Amit én szoktam az az, hogy egy vékony gumicsövet a nívó pálca helyére beteszek és felülről egy injekciós frecsivel leszívom a felesleget. Ez tiszta megoldás és könnyen ellenőrizhető a leszívott olaj mennyisége és akna sem kell hozzá.

Pedig van, de inkább kiszívó. :-)) Az olajnívópálca helyére kell bedugni a szondát, aztán a kompresszor leszívja az olajat. Benyakutas cserekor így csinálják, lévén nincsen a benyakúton akna, vagy felállórampa.  Az más kérdés, hogy mennyire hatékony, mennyit hagy benne a rendszerben.  :hmmmm:

Hasonlóval a féltengelycserénél találkoztam: a leengedett olajat a srác egy jó méteres "fecskendővel" felszívta, majd a még emelőn álló autón kitekerte a váltóolaj betöltő csavarját és a "fecskendő" flexibilis végét bedugva egy mozdulattal visszatöltötte az olajat  :sorcerer:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7638 Dátum: 2010.06.12 21:02:51 »
Olajcsere megvolt, Eneos 5w40 lett betéve, de kedves szerelő túltöltötte. :censored: :censored: :censored: Hogy a legegyszerübb leszívni belőle? Azt hallottam hogy bizonyos benzinkutakon van ilyen leszívó, hallottatok már ilyet?

Nívópálca helyére dugják be, vékony cső.
Leszívják, mehet bele az új. 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7639 Dátum: 2010.06.13 16:34:48 »
Nívópálca helyére dugják be, vékony cső.
Leszívják, mehet bele az új. 

 :D :D :D :D :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7640 Dátum: 2010.06.13 22:38:44 »
Én inkább nem kommentálnám ezt a szívócsöves olajcserét!

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7641 Dátum: 2010.06.13 22:47:19 »
Helló mindenki:)

Régen írtam már ide. Most: Eneos 5 30 van avében és kicsit eszi, sztem a meleg és a magas fordulaton használás miatt. Ha kövi cserénél 5 40megy bele az jobb lesz ezek között a körülmények között?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7642 Dátum: 2010.06.13 23:41:11 »
Helló mindenki:)

Régen írtam már ide. Most: Eneos 5 30 van avében és kicsit eszi, sztem a meleg és a magas fordulaton használás miatt. Ha kövi cserénél 5 40megy bele az jobb lesz ezek között a körülmények között?
Azért pontosítani kellene:
- mennyit futott az Ave és milyen motor van benne?
- mit jelent az a "magas fordulat"? Gyilkolva van? Pályán sokat mész?
- mennyit fogyasztott ebből 10e km-re vetítve?

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7643 Dátum: 2010.06.14 09:01:24 »
Azért pontosítani kellene:
- mennyit futott az Ave és milyen motor van benne?
- mit jelent az a "magas fordulat"? Gyilkolva van? Pályán sokat mész?
- mennyit fogyasztott ebből 10e km-re vetítve?

180ezret futott 2.0benzin 110kw. Sokat járok pályán és városban is általában sietek. 10ezerre vetítve nemtom, mert 5e ként cserélem de így kb max 1L.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7644 Dátum: 2010.06.14 12:23:48 »
Miután már futott 180-at, így a motor nem friss, sőt eléggé kopott lehet a gyűrű már -- pláne ha hajtva is van. Ez már önmagában lehet ok arra, hogy egy 40-es olajra váltsunk, különösen, ha eszi a 30-as olajat.

A sok pályázás és hajtós vezetés szintén jobb egy 40-es olajjal, hiszen az a kritikus pontokon még nagy hőmérséklet és terhelés mellett is nagyobb kenésbiztonságot ad.

5.000 km alatt fél-1 liter olaj nem kevés, itt már javasolt magasabb fokozatra váltani szerintem. Ezért is a 40-es olajat javaslom.

Összességében szinte minden a 40-es melegoldalú motorolaj mellett szól, így javaslom a váltást. Miután sok kocsiban az olajat nem elégeti a motor, hanem elfolyatja, így javaslom, hogy nézzetek alá, hogy nincs-e szivárgás valahol, ahol el tud folyni az olaj! (Olajkarter-tömítés, szimeringek, szelepfedéltömítés, hengerfejtömítés, stb...)

Az alábbi olajakat javaslom:
Eneos 5W-40, Mobil1 0W-40, Mobil 5W-40...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7645 Dátum: 2010.06.14 12:57:42 »
Köszi!

Ezzel alátámasztottad minden gondolatomat. Következő olajcserét kakucs előtti napokba fogom megejteni. Eneos lesz a választás, eddig is ez volt:)

Alul szárazság van, tehát nem hiszem, hogy csöpögteti. Inkább csak csipeget belőle és ennyi km után szerintem sok más autó talán még büszke is lenne, ha csak 0,5-1liter menne 5ezer km ként.

Többektől hallom, hogy új autóknál is eltűnik ennyi, a rendszer pedig amúgy sem 100%ig tömített:) Mind1. Átállunk 5 40re!

Mégegyszer köszi a választ!

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7646 Dátum: 2010.06.14 22:48:05 »
Én nem hallottam még leszívóról. 2 féle módon lehet a túltöltött olajat kiszedni:
1, A leeresztőcsavart kell kinyitni és ott leengedni a felesleget, mint egy sima cserénél
2, Amit én szoktam az az, hogy egy vékony gumicsövet a nívó pálca helyére beteszek és felülről egy injekciós frecsivel leszívom a felesleget. Ez tiszta megoldás és könnyen ellenőrizhető a leszívott olaj mennyisége és akna sem kell hozzá.

Előszőr a fecskendős leszívást próbáltam meg, de túl kicsi volt a fecskendő ahhoz hogy felszívja. Ezért a csavarnál lett kiengedve majd 0.5 liter, most van az F-nél az olaj.
Köszi a segítséget.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7647 Dátum: 2010.06.15 12:38:35 »
Üdv!
A butábbik 2.0 D4D-be milyen motorolajat javasoltok,illetve használtok?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7648 Dátum: 2010.06.15 12:42:39 »
Liqui-Moly TopTec 4300 5W-30

Mobil1 ESP Formula 5W-30

Elf SXR 5W-30

Q8 Techno 5W-30

Mobil Super FE 5W-30

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7649 Dátum: 2010.06.15 14:32:51 »
Én inkább nem kommentálnám ezt a szívócsöves olajcserét!
Ezt nem is értem miért mondod, hiszen egyes Renault márkaszervizekben ez elfogadott technika, ahogy a 3 év vagy 30e km-enkénti csere.
És még "rendesek" is, mert csak 3 évente húzzák le az 45e-rel az usert. [rohog]