Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132455 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7530 Dátum: 2010.05.23 13:13:36 »

Siman csak marketing, mas megfogalmazas, nem bedolni neki.   :)
ja, marketing.
ezért van a rav4-nek is 2 féle 2.2 dízelmotorja
http://www.toyota.hu/Images/rav4_equip_and_specs_local.pdf

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7531 Dátum: 2010.05.23 13:34:54 »
A DPNR nem = DPF, hanem több annál, de a DPNR és a DPF is részecskeszűrő :)

Siman csak marketing, mas megfogalmazas, nem bedolni neki.   :)  :eek:
Ha visszaolvasol, ez nem ennyire leegyszerűsíthető kérdés...  :hmmmm: Még a Toyotának is fejtörést okoz (még nincs megnyugtató válasz a márkaszervizből)... Akkor, ha a DPNR = DPF, miért csak B1 az előírása, a DPNR-es D-CAT 2.2-es motornak, és miért nem vonatkozik rá a DPF-es D4D motorokra érvényes ACEA C2 midlle SAPS előírás??  :?: Kíváncsian várom válaszod...  :szemez:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7532 Dátum: 2010.05.23 13:39:02 »

Siman csak marketing, mas megfogalmazas, nem bedolni neki.   :)
ja, marketing.
ezért van a rav4-nek is 2 féle 2.2 dízelmotorja
http://www.toyota.hu/Images/rav4_equip_and_specs_local.pdf

Érdekes, amit belinkeltél...alúl írja is, hogy: "DPF= dízel részecske szűrő", ezt eddig is tudtuk...de miért nem írja ugyanezt a D-CAT-ra?? Mégis csak igazam lenne, hogy a D-CAT nem DPF??  :?:  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7533 Dátum: 2010.05.25 08:37:44 »
Miért nem próbálod ki inkább a Palaczk Mester által is lepróbált hasonló adalékot? (nem jut eszembe a neve, örexem)
Rimet. De mai fejjel már nem tenném bele ezt sem. Ugyanazt csinálja mint a többi hasonló cucc: rövid távon látványos hatást fejt ki (halkabban, finomabban jár a motor, még talán erősebb is egy picit bár ez valszeg csak szubjektív), ami aztán elmúlik (pár ezer km alatt), és utána agyalhat az ember, hogy mik azok a hosszú távú, esetlegesen negatív hatások, amelyek NEM észrevehetők. Pl. hogy nem rakódik-e le a cucc olyan helyekre is, ahol ez nem szerencsés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7534 Dátum: 2010.05.25 18:58:57 »
Megjött az Egükém Lexus 2.2 D-CAT motorjába való olaj-téma kapcsán kért állásfoglalás a Toyotától. Idézem az e-mail-ből:
"A D-CAT nem egyenlő a DPF-el! A D-CAT egy rendszer, a DPF pedig egy katalizátor de nem a D-CAT rendszerű hanem hagyományos részecskeszűrő. A D-CAT a legújabb fejlesztésű kipufogógáz „szűrő” rendszer (Diesel-Clean Advanced Technology). Ennek a rendszernek a fő eleme a DPNR katalizátor (Diesel Particulate NOx Reduction system vagyis Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor). Az említett  Lexusokba nem szereltek DPF-katalizátort, csak D-CAT rendszerű DPNR katalizátort."
A baj, hogy ez megint mellébeszélés... Továbbra sem tiszta, hogy miért nincs a D-CAT motorokra ACEA C2 követelmény...  :censored:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7535 Dátum: 2010.05.25 20:57:46 »
Azért az elgondolkodtat, hogy egy Toyota márkaszerviz egy ilyen kérdésre a választ nem tudván, a központból kér segítséget, de még ott sincsenek 100%-ban tisztában a helyes válasszal...  :hmmmm: Úgy gondolom, ők elintézik azzal, hogy minden D4D Toyotába gyári C2-es 5W30-as olajat tesznek, ha van DPF, ha nincs...  :hmmmm:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7536 Dátum: 2010.05.27 09:59:20 »
Nos megszületett a válasz a nyitva maradt kérdésre a Toyota D-CAT, ill. DPF-es D4D motorjaival kapcsolatosan. A témában a Toyota "szakértőjével", és a tribológus barátommal is egyeztettem, az utóbbi vezetett a megoldáshoz.  ::) Tehát leegyszerűsítve, összefoglalva: a D-CAT egy nagyon fejlett katalizátoros technológia DPF nélkül. A bonyolult összetett rendszer viszont nagyon drága, ezért alkalmazzák csak a prémium motoroknál a Toyotánál. A többi D4D esetében DPF szűrőt alkalmaznak a hagyományos katalizátorok mellett, amely lényegesen egyszerűbb, és olcsóbb technológia. Tehát a D-CAT rendszer DPF nélkül is teljesíteni képes - fejlettsége okán - a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat, így is a világ legtisztább dízel-e tud lenni.  Nos igazam volt abban, hogy a D-CAT rendszer nem egyenlő DPF, éppen ezért nem is vonatkozik rájuk a Toyota ACEA C2 előírása. Ennek egyszerű oka pedig az, hogy mivel a D-CAT-al szerelt D4D motorokban nincs DPF, ezért a SAPS tartalomnak sincs jelentősége, ergo nincs szükség C szabványra, csupán elég a B1 előírásnak megfelelnie a motorolajnak, és annyira jó anyagokból és megmunkálási minőségben készülnek a motorok, hogy akár CF-4 is elég.  :clap:
A témát kiváltó Lexus D-CAT motor esetében tehát bármely B1 5W30 olaj alkalmazható, mivel DPF nincs beépítve. A többi D4D esetében, ahol DPF-el szerelt az autó, ott pedig a Toyota C2 előírása alkalmazandó (C1 nem használható).  :)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7537 Dátum: 2010.05.27 20:55:27 »
Ez szép volt!

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7538 Dátum: 2010.05.28 08:26:09 »
Ez szép volt!
Köszönöm.  :) Őszintén szólva meg sem gondoltam, hogy ennyire fogós kérdés lesz ez a téma a Toyotának...  ::) Minden esetre örülök, hogy az autód kapcsán tisztán látom ezt a témát, a munkám során tudom majd hasznosítani ezt az infót.  :)

Tomahawk_

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7539 Dátum: 2010.05.28 09:19:50 »
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni milyen viszkozitású, márkájú motorolajat javasoltok egy 1999.12.havi,1.6 4AFE I.Avensisbe? 200.000km körül van benne.Köszönöm!

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7540 Dátum: 2010.05.28 09:53:40 »
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni milyen viszkozitású, márkájú motorolajat javasoltok egy 1999.12.havi,1.6 4AFE I.Avensisbe? 200.000km körül van benne.Köszönöm!
Nemrég veséztünk ki egy ugyanilyen kérdést, olvass pár oldalt vissza, elég részletesen taglaltuk a témát. A lényeg: 5W30 v. 5W40, a márka mind1, csak ismert, jó minősítésekkel rendelkező olaj legyen (API SL, SM). Pl.: Shell, TOTAL, Castrol, Mobil, Q8Oils, ARAL stb. tetszés szerint.  :)

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7541 Dátum: 2010.05.29 10:56:38 »
Nos megszületett a válasz a nyitva maradt kérdésre a Toyota D-CAT, ill. DPF-es D4D motorjaival kapcsolatosan. A témában a Toyota "szakértőjével", és a tribológus barátommal is egyeztettem, az utóbbi vezetett a megoldáshoz.  ::) Tehát leegyszerűsítve, összefoglalva: a D-CAT egy nagyon fejlett katalizátoros technológia DPF nélkül. A bonyolult összetett rendszer viszont nagyon drága, ezért alkalmazzák csak a prémium motoroknál a Toyotánál. A többi D4D esetében DPF szűrőt alkalmaznak a hagyományos katalizátorok mellett, amely lényegesen egyszerűbb, és olcsóbb technológia. Tehát a D-CAT rendszer DPF nélkül is teljesíteni képes - fejlettsége okán - a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat, így is a világ legtisztább dízel-e tud lenni.  Nos igazam volt abban, hogy a D-CAT rendszer nem egyenlő DPF, éppen ezért nem is vonatkozik rájuk a Toyota ACEA C2 előírása. Ennek egyszerű oka pedig az, hogy mivel a D-CAT-al szerelt D4D motorokban nincs DPF, ezért a SAPS tartalomnak sincs jelentősége, ergo nincs szükség C szabványra, csupán elég a B1 előírásnak megfelelnie a motorolajnak, és annyira jó anyagokból és megmunkálási minőségben készülnek a motorok, hogy akár CF-4 is elég.  :clap:
A témát kiváltó Lexus D-CAT motor esetében tehát bármely B1 5W30 olaj alkalmazható, mivel DPF nincs beépítve. A többi D4D esetében, ahol DPF-el szerelt az autó, ott pedig a Toyota C2 előírása alkalmazandó (C1 nem használható).  :)

Sajnos nem tudok 1et érteni :)
Az alap kérdés az volt van-e a d-cat-ben részecskeszűrő. A válasz egyértelmű igen.
Miért hívják máshogy? Mivel egy hagyományos részecskeszűrő (a te megfogalmazásodban dpf) és egy alacsony hőmérsékletű abszorber katalizátor van egybeépítve, a hagyományos oxidációs katalizátor elé. Magyarán a dpf elé tettek egy plussz katalizátort és ezt a kettőt hívják DPNR-nek.
Tehát van benne részecskeszűrő azaz DPF.  Ez elé tettek egy + katalizátort ezért lett DPNR.

A DPNR az Diesel Particulate NOx Reducing Filter.
Ha tehát egy Diesel Particulate Filter (DPF) + NOx Reducing  így együtt DPNRF, ha így tetszik, csak az F-et lehagyva.

A d-cat egy rendszer összesített fantázianeve. Piezo elektromos befecskendezésből áll, ( mely nagyon pontos időzítést lehetővé téve nagyban felel a tisztaságért ), a fenti Kat+DPF+kat azaz DPNR rendszert, illetve az egr kipufogógáz visszavezető rendszert "tartalmazza". Ezt hívják így együtt d-cat-nek.
Forrás:
http://www.dieselnet.com/news/2003/10toyota.php
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0CYH/is_11_6/ai_86850016/
http://sciencelinks.jp/j-east/article/200408/000020040804A0230261.php
http://www.erc.wisc.edu/documents/Strzelec.pdf

Ok fine:
Tehát ezen annyi a marketing, hogyha beülök a garázsba és beröffentem a d-cat-et csukott garázsajtónál, mert a toyota fórum olvasgatása olyan mélységű depresszióba süllyesztett, akkor kb fél órával később fulladok meg, mintha egy passat dpf-em lenne.  Most gondolj bele, hogy közben pont odaérsz Te meg Palaczk, hogy megmentsetek, (vagy még jobban rámzárjátok az ajtót )... na az a fél óra nem mindegy ;) :D [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.29 11:09:11 írta Zénóka »


R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7542 Dátum: 2010.05.29 21:29:17 »
Sajnos nem tudok 1et érteni :)
Az alap kérdés az volt van-e a d-cat-ben részecskeszűrő. A válasz egyértelmű igen.
Miért hívják máshogy? Mivel egy hagyományos részecskeszűrő (a te megfogalmazásodban dpf) és egy alacsony hőmérsékletű abszorber katalizátor van egybeépítve, a hagyományos oxidációs katalizátor elé. Magyarán a dpf elé tettek egy plussz katalizátort és ezt a kettőt hívják DPNR-nek.
Tehát van benne részecskeszűrő azaz DPF.  Ez elé tettek egy + katalizátort ezért lett DPNR.

A DPNR az Diesel Particulate NOx Reducing Filter.
Ha tehát egy Diesel Particulate Filter (DPF) + NOx Reducing  így együtt DPNRF, ha így tetszik, csak az F-et lehagyva.

A d-cat egy rendszer összesített fantázianeve. Piezo elektromos befecskendezésből áll, ( mely nagyon pontos időzítést lehetővé téve nagyban felel a tisztaságért ), a fenti Kat+DPF+kat azaz DPNR rendszert, illetve az egr kipufogógáz visszavezető rendszert "tartalmazza". Ezt hívják így együtt d-cat-nek.
Forrás:
http://www.dieselnet.com/news/2003/10toyota.php
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0CYH/is_11_6/ai_86850016/
http://sciencelinks.jp/j-east/article/200408/000020040804A0230261.php
http://www.erc.wisc.edu/documents/Strzelec.pdf

Ok fine:
Tehát ezen annyi a marketing, hogyha beülök a garázsba és beröffentem a d-cat-et csukott garázsajtónál, mert a toyota fórum olvasgatása olyan mélységű depresszióba süllyesztett, akkor kb fél órával később fulladok meg, mintha egy passat dpf-em lenne.  Most gondolj bele, hogy közben pont odaérsz Te meg Palaczk, hogy megmentsetek, (vagy még jobban rámzárjátok az ajtót )... na az a fél óra nem mindegy ;) :D [rohog]
A viták visznek előre minket..  :)
Megnéztem amiket belinkeltél, illetve többekkel konzultáltam a témában, azonban én sem értek 1et veled, nem győztél meg arról, hogy a D-CAT tartalmaz DPF-et (nem is írják sehol, ha jól vettem ki, persze az Angolom nem hibátlan... ::) )
Az alapkérdés az volt a D-CAT motorba milyen C előírású olaj kell. Ha megnézed ezt, számomra egyértelmű, hogy nincs a D-CAT rendszerben DPF, ezért nincs is előírva ACEA C2 a Toyotától, ezért locsolhatsz bele szinte bármilyen dízel motorba való olajat... :yes: A D-CAT rendszerben 3 különböző feladatot ellátó katalizátor van beépítve, de mint tudjuk, a katalizátor, és a részecske szűrő, két külön fogalom.  :flowers: Amennyiben lenne DPF a rendszerben, a Toyota ez esetben is előírná a C2-őt, nem?  :?:

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7543 Dátum: 2010.05.29 21:53:54 »
Nem tudom meddig egyszerüsítsem:

Az általad linkelt oldalon nézd meg lécci mi a 8-as alkatrész: DPNR

Ezt a linket nézd meg még1x:
http://www.erc.wisc.edu/documents/Strzelec.pdf
 
első bekezdésben van egy ilyen: 
DPNR:
Integrate GM-MTU DPF and GM-Chalmers LNT into 4-way
catalyst.
Magyarán egy DPF még egyszer leirom DPF, és egy 4 utas katalizátor.

Alul középső bekezdés: Device Diagrams alatt:
DPF + LNT = DPNR   ....még le is van rajzolva mi micsoda....

A többi oldalon amit linkeltem ugyanez az infó, csak kell hozzá kis angol.
A fentiekből számomra egyértelmű, hogy van DPF a d-cat-ben.  Ennél egyértelműbben tényleg nem tudom elmagyarázni ne haragudj.



Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7544 Dátum: 2010.05.29 22:16:57 »

Siman csak marketing, mas megfogalmazas, nem bedolni neki.   :)
ja, marketing.
ezért van a rav4-nek is 2 féle 2.2 dízelmotorja
http://www.toyota.hu/Images/rav4_equip_and_specs_local.pdf

Érdekes, amit belinkeltél...alúl írja is, hogy: "DPF= dízel részecske szűrő", ezt eddig is tudtuk...de miért nem írja ugyanezt a D-CAT-ra?? Mégis csak igazam lenne, hogy a D-CAT nem DPF??  :?:  :hmmmm:

Azért nem írja, mert a d4d be választható (bizonyos országokban), hogy akarsz bele dpf-et vagy sem. A d-cat-ben nem választhatunk. Abban van a DPNR-en belül.