Ahova C2 írnak elő, bele öntözheted a C1 et is, csak felesleges.
Mivel a C1 tudja a C2-es követelményt. Fordítva már nem lenne igaz.
C1 Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.
C2 Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.
Vannak motorok, amelyek igénylik a magasabb SAPS szintet, más motorok meg nem. Ezért nem feltétlen jobb a C1-es olaj mindig, mert egyes kocsik motorjának hiányozhat a nagyobb hamutartalom. A magas hamutartalmú olajat ugyanis a legtöbb motor szereti, a katalizátor és a DPF már nem, ezért kompromisszumra törekednek sok esetben.
A DPF-es Toyota motorok újak, így elvileg támogatják a "low SAPS" olajakat, azonban én nem bírálnám feltétlen fölül a gyártó C2-es ajánlását. Pláne úgy, hogy lehet kapni ilyen olajakat a piacon.