Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140510 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7350 Dátum: 2010.05.16 11:52:56 »
castrol edge sport 0w-40 nálam is elfeketedett 7000 körül 1 elég hajtós menet után  1200Km autópálya gyorsan 1 nap most 5w-30 lesz ara kiváncsi leszek :hug:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7351 Dátum: 2010.05.16 19:24:27 »

Nem bántásképpen, csak ez nem egy reklám?  :flowers:
Légyszi, kicsit konkrétabban kérdezz, mert nem vagyok biztos a kérdés hátterében...  :)  :flowers:

Hát, konkrétan a remlámtilalomra értettem....  :whistling: :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7352 Dátum: 2010.05.16 19:36:21 »
De Palaczk! Egész addig azt erőltetted, hogy a 20-as olaj nem bírja a hőt. Szerintem bármilyen autós sportot is nézünk, az extrém hő mindnél jellemző. Én csak ezért hoztam a példát. Nem értem most hogy jön ide az hogy milyen gyakran cserélsz olajat, de én gyanítom, hogy a 20-as olaj sem "fárad" el hamarabb, sőt...
Tartós magas fordulatszámról beszéltem mindig is. Autópályázásról. Nagyon sokszor leírtam konkrétan. Tisztában vagyok vele, hogy pl. gyorsulási versenyre tök jó a 20-as olaj. Viszont tökéletesen meg vagyok róla győződve, hogy tartós magas fordulaton ártalmas. Igen, olyan motorban is, amelybe ezt ajánlja a gyártó (aki gúzsba van kötve a normák és elvárások által).

A használat során az olaj hígul. Ha pedig a 20-as tovább hígul, az régen rossz.

Majd ha eltelt mondjuk 25 év és sokszorosan bebizonyosodott, hogy a motorok nem kopnak el hamarabb a 20-as olajjal sem, akkor esetleg hajlandó leszek revideálni az álláspontomat  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7353 Dátum: 2010.05.16 19:40:59 »
Jóállapotú VVT-i motort feltételezve elmondható, hogy egy 0W-20-as olaj jobb egy kíméletes felhasználónak, ha gyakran cseréli az olajat, különösen télen jönnek ki a híg olaj pozitívumai, illetve rövidtávon, ha a motor nem tud rendesen sosem bemelegedni.
Viszont ennek így nincs értelme, mert a gyakoribb cserével kidobja az ablakon azt a kis megtakarítást, amit a 0 W elér az 5 W-vel szemben.

Nyilván tökéletes megoldás minden esetre nincsen, ezért erősen autó és egyénfüggő, hogy kinek melyik olaj a legjobb valójában. Egy Leszilaci stílusú vezetőnek jobb egy 0W-20-as olaj, hiszen ő nem terheli a motort, azonban jól keni ez a kis olaj és jól is fogyaszt vele a kocsija. A hidegindításokkor is pozitív.
Aki hajtósabban vezet, sokszor tapossa keményen a pedált, annak meg jobb egy 40-es olaj, hsiezn ez még a kvázi versenyszerű használat eseténi is kellő védelmet biztosít.

Öregebb kocsik esetén ez az elgondolás egy SAE osztállyal feljebb állja meg kb. a helyét, ott a 40-es olaj az alap és 50-es kell versenyre, 30-as pedig kíméletes vezetés esetén.

 :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7354 Dátum: 2010.05.16 19:46:52 »
- Ugyanígy akkor azt se feltételezzük, hogy egy gyártó ennyire „forradalmian” máshogy gondolkodna saját motorja élettartamának „másodlagos szemponttá” minősítéséről...
Ó, dehogynem. Elég érdekes helyzet van most a világban, a gyártó pedig továbbra is el akarja adni az autóit.

Persze a 20-as és 30-as olajok közötti különbség valóban nem nagyságrendi. Viszont nekem már a 30-asok is erősen a fájdalomküszöböt képviselik, csak újszerű állapotú ÉS nem hajtósan vezetett autókba tenném bele őket, természetesen ezen belül is olyanokba, amelyekbe ezt ajánlja a gyártó is. De pl. az Avensisbe legközelebb minden bizonnyal megy vissza a 40-es olaj - nagyon nem tetszik, amit a 30-assal csinál: csipegeti, és fémesebben, zörgősebben szól vele a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7355 Dátum: 2010.05.16 20:07:33 »
Tapasztalat megosztása:

Előző olajam, Igol PROFIVE SILVER,   5W-30,  ACEA A3/B4/C3 - API SM/CF

Jelenlegivel, Motul 8100 Eco-clean+ ,  5W-30, ACEA A5/B5,C1; API SM/CF
5000Km mentem, mint ahogy a specifikációk is mutatják finomabb anyag.
Hideg indításnál kisebb hangal jön meg az olaj nyomás.
Olajfogyasztás szinte meg szűnt. (előzőleg 0,5Lit/5000KM)

Mivel, hogy Igol-ból nincs belföldi forgalomban a Motul megfelelője, bátran ajánlhatom a részecskeszűrős totoya dízelekbe.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7356 Dátum: 2010.05.16 22:24:56 »
Tapasztalat megosztása:

Előző olajam, Igol PROFIVE SILVER,   5W-30,  ACEA A3/B4/C3 - API SM/CF

Jelenlegivel, Motul 8100 Eco-clean+ ,  5W-30, ACEA A5/B5,C1; API SM/CF
5000Km mentem, mint ahogy a specifikációk is mutatják finomabb anyag.
Hideg indításnál kisebb hangal jön meg az olaj nyomás.
Olajfogyasztás szinte meg szűnt. (előzőleg 0,5Lit/5000KM)

Mivel, hogy Igol-ból nincs belföldi forgalomban a Motul megfelelője, bátran ajánlhatom a részecskeszűrős totoya dízelekbe.
A DPF-es D4D motorokba nem jó... oda C2 az előírás!  :no:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7357 Dátum: 2010.05.16 22:27:00 »


Hát, konkrétan a remlámtilalomra értettem....  :whistling: :flowers:
OK-OK, értettem. Elnézést miatta. Azt gondoltam, ha egy jó akcióra hívom fel a fórumozók figyelmét, az magasabb cél...  ;)  :flowers:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7358 Dátum: 2010.05.17 05:53:03 »
Múlt héten kicserélték az Avéban a kuplungot és adódott egy tanulság a váltóval kapcsolatban: nem olyan szar a C sorazatú váltó sem, ha kuplung be van állítva. Sima 75W-90-es olaj van benne. Csere előtt a 2-3 váltás főleg visszafelé hidegen nehéz volt, 1-est alig lehetett váltani guruló autónál. Behúzott kézifékkel lefulladt ha lassan felengedtem a kuplungot és egyesben kinyomott kuplunggal sem kezdett el gurulni vízszintes úton. Ennek ellenére a kuplung cseréje és beállítása után ezek a gondok eltüntek. Szóval akinek már azért van km az autójában, az nyugodtan állítassa be a kuplongot, mert a csere önmagában nekem nem oldott meg mindent.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7359 Dátum: 2010.05.17 10:25:11 »


Hát, konkrétan a remlámtilalomra értettem....  :whistling: :flowers:
OK-OK, értettem. Elnézést miatta. Azt gondoltam, ha egy jó akcióra hívom fel a fórumozók figyelmét, az magasabb cél...  ;)  :flowers:
:yes: :yes:  Ezért sem zöldültem el, de a szabály, az szabály.  :winkiss:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7360 Dátum: 2010.05.17 13:03:22 »

 :yes: :yes:  Ezért sem zöldültem el, de a szabály, az szabály.  :winkiss:
Ok, előbb-utóbb megtanulok mindent... ::)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7361 Dátum: 2010.05.17 19:25:25 »
Tapasztalat megosztása:

Előző olajam, Igol PROFIVE SILVER,   5W-30,  ACEA A3/B4/C3 - API SM/CF

Jelenlegivel, Motul 8100 Eco-clean+ ,  5W-30, ACEA A5/B5,C1; API SM/CF
5000Km mentem, mint ahogy a specifikációk is mutatják finomabb anyag.
Hideg indításnál kisebb hangal jön meg az olaj nyomás.
Olajfogyasztás szinte meg szűnt. (előzőleg 0,5Lit/5000KM)

Mivel, hogy Igol-ból nincs belföldi forgalomban a Motul megfelelője, bátran ajánlhatom a részecskeszűrős totoya dízelekbe.


A DPF-es D4D motorokba nem jó... oda C2 az előírás!  :no:


Ahova C2 írnak elő, bele öntözheted a C1 et is, csak felesleges.
Mivel a C1 tudja a C2-es követelményt. Fordítva már nem lenne igaz.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7362 Dátum: 2010.05.17 20:30:02 »
Ahova C2 írnak elő, bele öntözheted a C1 et is, csak felesleges.
Mivel a C1 tudja a C2-es követelményt. Fordítva már nem lenne igaz.
C1 Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.


C2 Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.

Vannak motorok, amelyek igénylik a magasabb SAPS szintet, más motorok meg nem. Ezért nem feltétlen jobb a C1-es olaj mindig, mert egyes kocsik motorjának hiányozhat a nagyobb hamutartalom. A magas hamutartalmú olajat ugyanis a legtöbb motor szereti, a katalizátor és a DPF már nem, ezért kompromisszumra törekednek sok esetben.

A DPF-es Toyota motorok újak, így elvileg támogatják a "low SAPS" olajakat, azonban én nem bírálnám feltétlen fölül a gyártó C2-es ajánlását. Pláne úgy, hogy lehet kapni ilyen olajakat a piacon.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7363 Dátum: 2010.05.17 20:58:58 »


Ahova C2 írnak elő, bele öntözheted a C1 et is, csak felesleges.
Mivel a C1 tudja a C2-es követelményt. Fordítva már nem lenne igaz.
Szerintem ezt nem jól tudod!  :no: A C1 csökkentett SAPS tartalmú olajat ír elő (alacsonyabbat, mint a C2), igaz a HTHS viszkozitás adatok és az üzemanyagtakarékosság tekintetében (ACEA A5/B5) megegyezik a C2 előírással. A C2 emellett magasabb foszfor tartalmat ír elő (0.07<=0.09 %). Ettől még nem csereszabatosak egymással. Nem véletlenül adják meg a gyártók a C szabványt pontosan. Így a Toyota is, tehát nem tehető C1 a Toyota DPF dízelekbe.  :flowers:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7364 Dátum: 2010.05.17 21:03:53 »
Akkor már csak 1 kérdésem van, minek a foszfor az olajba?