Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5140590 alkalommal)

0 Felhasználó és 31 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7335 Dátum: 2010.05.14 12:31:33 »
200 kb-ig megy, amúgy kepfeltoltes.hu  :D
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7336 Dátum: 2010.05.14 16:13:49 »
200 kb-ig megy, amúgy kepfeltoltes.hu  :D

Köszi a tippet...  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.14 16:16:25 írta R6Rider »

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7337 Dátum: 2010.05.14 16:15:50 »

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7338 Dátum: 2010.05.14 19:21:42 »
kár,h nincsen a castrolnak 0w20 olaja, akkor élnék a lehetőséggel :flowers:
5w20 csak Magyarországon nem forgalmazzák.-(

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7339 Dátum: 2010.05.15 17:58:32 »

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nem bántásképpen, csak ez nem egy reklám?  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7340 Dátum: 2010.05.15 21:32:10 »
És van ára is annak az olajnak? Mert gyanítom hogy még úgy is olcsóbban jövök ki ha a helyi autósboltban megveszem és veszek magamnak mellé egy táskát :)
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7341 Dátum: 2010.05.15 22:26:08 »
Palaczk:
Azt írod, hogy tartós nagy fordulatra az tegyen az autójába 0W-20-at, akinek két anyja van. Namost akkor én nemértem, hogy a Motul 0W-20-as olaját miért hívják 300V HIGH RPM-nek, és miért írják róla, hogy:
"MOTUL 300V HIGH RPM minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú csökkentett HTHS viszkozitású híg olaj, kimondottan a versenysport számára kifejlesztve."
Vagy akkor a versenysportban nem a magas fordulatszám a jellemző?
Úgyhogy szerintem óriási tévedés, hogy a 20-as olaj nem bírja hőt meg a magas fordulatot... Pont ellenkezőleg!
A versenysportban is 15 ezrenként cserélnek olajat? Mi van ha én már mentem 12 ezret a 0 W-20-as olajommal, és utána végigcsinálok egy BP-Hannover retúrt, ahol lehet padlógázzal?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7342 Dátum: 2010.05.15 22:29:15 »
300 V Le MANS 20W-60 , illetve a 300 V HIGH RPM 0W-20 is inkább versenycélt szolgál. A két véglet egy gyártótól szinte ugyanazt a cél szolgálja ?
Értem én, hogy gőzgép de mi ............. ?
Döntse el mindenki, hogy a 24 órás verseny és a gyorsulási futamok közül melyik hasonlít jobban arra, amit egy utcai autóban ki kell bírnia az olajnak (gondolok itt pl. a futásteljesítményre).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7343 Dátum: 2010.05.15 22:36:53 »
Nem tennék bele 0 W-20-at; leirtam korábban részletesen, hogy miért. 0 W-20-at csak és kizárólag Zénóka-féle vezetési stilus esetében tartom jó választásnak. Én a helyedben elhasználnám a Shell olajat, ha már megvan; utána pedig vagy egy másik 5 W-30-ast, vagy esetleg 0 W-30-ast választanék.
Értem én a kételyeket, de arról beszéltek, hogy a gyári előírás a lényeges. Márpedig olyan nincs a felsoroltak között, hogy 0W30, ellenben a "leginkább javasolt" a 0W20. Akkor sem?
Ha az én autóm lenne, én 30-ast vennék. Szilárd meggyőződésem, hogy a 20-ast a fogyasztás miatt ajánlják (nem tudok róla, hogy az utóbbi években forradalmi áttörés következett volna be a motorgyártásban ill. azon belül a felületek megmunkálásában), és a motor élettartamát a másodlagos szempontok közé sorolják. Márpedig ez engem akkor is zavarna, ha 0 km-rel venném a kocsit és tudnám, hogy 100 ezernél már nem is lesz nálam. Akinek ez nem szempont, az tegyen bele 20-ast.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7344 Dátum: 2010.05.15 23:19:02 »
De Palaczk! Egész addig azt erőltetted, hogy a 20-as olaj nem bírja a hőt. Szerintem bármilyen autós sportot is nézünk, az extrém hő mindnél jellemző. Én csak ezért hoztam a példát. Nem értem most hogy jön ide az hogy milyen gyakran cserélsz olajat, de én gyanítom, hogy a 20-as olaj sem "fárad" el hamarabb, sőt...
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7345 Dátum: 2010.05.16 01:46:27 »
Nálunk a 0W-20-as Eneos olaj volt tesztelve. Ez az olaj nem versenyzésre, hanem közúti közlekedésre lett kifejlesztve, rendelkezik a szükséges API (SM) minősítéssel is. Az olaj MoS2-t tartalmaz, hogy az esetleges hígságából adódó hátrányokat maximálisan ellensúlyozza.

Az olajat mindkét kocsinkban teszteltük télen. Mindegyiknek szép hangja volt az olajjal, szépen mentek vele és jól fogyasztottak egészen 7-8e km-ig. Ekkor mindegyikben hirtelen elkezdett feketedni az olaj, a hangjuk megváltozott, ércesebbé és hangosabbá vált. Ebből nekem az jött le, hogy elfáradt az olaj. Ez nem meglelpő, hiszen az eddigi össze 0W-s olaj, amit teszteltem, hamarabb elfáradt, mint az 5W-s társaik. Ez a 0W-s olajak negatívuma az 5W-sekkel szemben. Ezért én azt mondom, hogy a 0W-s olaj jobb, de csak akkor, ha gyakran van cserélve, teljes szervízperiódus idejére jobb egy 5W-s olaj, hiszen azok a tapasztalataim szerint jobban bírják. 8e km-nél nálam elfáradt olajak: Edge 0W-30, Castrol RS 0W-40, Mobil1 0W-40, Eneos 0W-20, stb...


Jóállapotú VVT-i motort feltételezve elmondható, hogy egy 0W-20-as olaj jobb egy kíméletes felhasználónak, ha gyakran cseréli az olajat, különösen télen jönnek ki a híg olaj pozitívumai, illetve rövidtávon, ha a motor nem tud rendesen sosem bemelegedni.

Ezek a 0W-20-as olajak továbbá jók a gyorsulási versenyekre is, hiszen nincsen annyi idő, hogy az olaj túlmelegedjen, azonban a kis ellenállásának köszönhetően akár 1-2 tized másodperc is nyerhető. Hosszabb távon azonban az olaj lassan, de biztosan felmelegszik és az olajnyomás lecsökkenhet ezáltal a kritikus minimum szint alá. Ezért a hosszú pályaversenyeken 5W-50-es vagy 10W-60-as olajakat szoktak használni, mert ezek még mindig kennek ott, ahola 20-as, 30-as olajak már nem, hiszen nem biztosítják a hígak a szükségesen előírt minimális olajnyomást. Ebből látható azt is, hogy attól még, hogy a Motul 0W-20-as olaja versenyolajnak van titulálva, nem alkalmas mindenhová. Arról nem is beszélve, hogy közúti járművek esetében kellenek az API vagy/és ACEA minősítések, amellyel a versenyolajak nem rendelkeznek.

A Toyota meghatározott egy átlagos felhasználónak, átlagos felhasználásra szánt viszkozitást: ez az 5W-30-as. Az jó 5W-s olajak elmennek 15e km-t simán, míg a 0W-sek ekkorra már többnyire elfáradnak. Azonban az 5W-s is kellően jól ken még hidegen is, ezért jó ez a választás.
A 30-as melegoldal pedig még takarékosságot is ad, de nagyobb terhelés esetén is van kenésbiztonság, ami kérdéses egy 0W-20-as olaj esetében.

Nyilván tökéletes megoldás minden esetre nincsen, ezért erősen autó és egyénfüggő, hogy kinek melyik olaj a legjobb valójában. Egy Leszilaci stílusú vezetőnek jobb egy 0W-20-as olaj, hiszen ő nem terheli a motort, azonban jól keni ez a kis olaj és jól is fogyaszt vele a kocsija. A hidegindításokkor is pozitív.
Aki hajtósabban vezet, sokszor tapossa keményen a pedált, annak meg jobb egy 40-es olaj, hsiezn ez még a kvázi versenyszerű használat eseténi is kellő védelmet biztosít.

Öregebb kocsik esetén ez az elgondolás egy SAE osztállyal feljebb állja meg kb. a helyét, ott a 40-es olaj az alap és 50-es kell versenyre, 30-as pedig kíméletes vezetés esetén.

Összegezve:
- 0W-s olajat gyakran kell cserélni, mert hamarabb elfárad
- 20-as olajat csak a kíméletes vezetőknek javaslok, elsősorban télire
- a Motul versenyolajaknak nincsen API vagy ACEA minősítésük, ezért közútra alkalmatlanok
- ami egyik fajta versenyre jó, az a másik (hosszabb) fajtára lehet, hogy nem jó, verseny és verseny között is van különbség
- mindig a vezető , a vezetési körülmények és a motor állapota a meghatározó, egyénkre szabott, hogy ki mivel jár a legjobban

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7346 Dátum: 2010.05.16 10:03:37 »

Nem bántásképpen, csak ez nem egy reklám?  :flowers:
Légyszi, kicsit konkrétabban kérdezz, mert nem vagyok biztos a kérdés hátterében...  :)  :flowers:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7347 Dátum: 2010.05.16 10:07:38 »
És van ára is annak az olajnak? Mert gyanítom hogy még úgy is olcsóbban jövök ki ha a helyi autósboltban megveszem és veszek magamnak mellé egy táskát :)
Raklapos tételben értékesítem ezeket a termékeket, ebben az akcióban, és kamionos mennyiségben vásároljuk, valamint autósboltokat, nagykereket szolgálunk ki az egész ország területén... Meg lennék lepve, ha olcsóbban vásárolnál...  ;) Pü-ben konkretizálhatjuk az árakat.  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7348 Dátum: 2010.05.16 10:11:24 »
De Palaczk! Egész addig azt erőltetted, hogy a 20-as olaj nem bírja a hőt. Szerintem bármilyen autós sportot is nézünk, az extrém hő mindnél jellemző. Én csak ezért hoztam a példát. Nem értem most hogy jön ide az hogy milyen gyakran cserélsz olajat, de én gyanítom, hogy a 20-as olaj sem "fárad" el hamarabb, sőt...
Nem is bírja sokáig, ezért is ajánlják rövidtávú gyorsulási versenyekre...  :) Azonban 15-20-30 ekm egész éves olajként, még mindig van jobb választás... Ahol azonban a gyártó ajánlja, ott természetesen szabad alkalmazni.  :yes:

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7349 Dátum: 2010.05.16 10:24:12 »
A 0w-20 motul igen a versenyolaj  (300rpm) nálam is korábban lett fekete mint az addigi olajaim, a 0w-20 eneos viszont ugyanolyan világos méz színű 20 ezer után mint amikor beletöltöm.
Nagycitrom autójához, már korábban leírtam a véleményem, nem szeretném erőltetni az álláspontomat, egy dolog viszont eszembe jutott: Kb 2 2,5 éve használom a 20 as olajakat, számtalanszor megkaptam már a fórumon, hogy milyen jogon merem én überelni a gyári előírást, hiszen az én autómhoz 5w-30, 0w30 az első számú előírás, így az a legmegfelelőbb.
Most valahogy dejavu érzésem támadt, most valahogy megkérdezhetném én is ugyanezt....
 - hiszen valóban nem történt „forradalmi” változás mostanában a motorgyártásban, apróbb finomítások lehettek, de ha megnézitek egy 30-as és egy 20-as olaj közötti viszkozitású különbséget, hát az sem „forradalmi”.
 - Ugyanígy akkor azt se feltételezzük, hogy egy gyártó ennyire „forradalmian” máshogy gondolkodna saját motorja élettartamának „másodlagos szemponttá” minősítéséről...

de nem kérdezem mert megmagyarázni mindent meg lehet, elég ha egy picit elgondolkodunk ezen.
Béke :flowers: