Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5147565 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7260 Dátum: 2010.05.11 22:09:47 »
Azt mondták, hogy ez a toyota gyári váltóolaja.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7261 Dátum: 2010.05.11 22:16:29 »
Azt mondták, hogy ez a toyota gyári váltóolaja.
6500.- / L áron???  :eek: Anyám...  :censored:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7262 Dátum: 2010.05.11 22:26:37 »
Azt mondták, hogy ez a toyota gyári váltóolaja.
6500.- / L áron???  :eek: Anyám...  :censored:
Megnéztem a számlát, egészen pontosan 13175 Ft a 2 liter.
Gondolkoztam más márkán is, de ezt ajánlottátok ti is. /de szerintem nem ezen az áron/
Inkább megkérdem a márkakereskedők topicban az illetékest.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7263 Dátum: 2010.05.11 22:29:05 »

Megnéztem a számlát, egészen pontosan 13175 Ft a 2 liter.
Gondolkoztam más márkán is, de ezt ajánlottátok ti is. /de szerintem nem ezen az áron/
Inkább megkérdem a márkakereskedők topicban az illetékest.
Ez finoman szólva is arcátlan ár.  :no:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7264 Dátum: 2010.05.11 22:30:51 »
Beszéltem egy "olajos"- sal, szal az Eneos úgy japán, ahogy én.
És a Motulhoz képest sehol sincs rákérdeztem erre is, úgyhogy Motult veszek a váltóba.  :D :D

A Toyota gyári dobozos fékfolyadék meg Castrol.
Írtam PÜ-t!  :flowers:

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7265 Dátum: 2010.05.11 23:00:28 »

Megnéztem a számlát, egészen pontosan 13175 Ft a 2 liter.
Gondolkoztam más márkán is, de ezt ajánlottátok ti is. /de szerintem nem ezen az áron/
Inkább megkérdem a márkakereskedők topicban az illetékest.
Ez finoman szólva is arcátlan ár.  :no:

Biztos Motult tettek bele.  :D :D

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7266 Dátum: 2010.05.11 23:08:39 »

Megnéztem a számlát, egészen pontosan 13175 Ft a 2 liter.
Gondolkoztam más márkán is, de ezt ajánlottátok ti is. /de szerintem nem ezen az áron/
Inkább megkérdem a márkakereskedők topicban az illetékest.
Ez finoman szólva is arcátlan ár.  :no:

Biztos Motult tettek bele.  :D :D
Miből gondolod ?
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7267 Dátum: 2010.05.11 23:11:43 »
Beszéltem egy "olajos"- sal, szal az Eneos úgy japán, ahogy én.
És a Motulhoz képest sehol sincs rákérdeztem erre is, úgyhogy Motult veszek a váltóba.  :D :D

A Toyota gyári dobozos fékfolyadék meg Castrol.
Nekem a Motul váltóolaja nem volt jobb, mint az Eneos. Amúgy eléggé nehezen bizonyítható, hogy az egyik jobb lenne, mint a másik, hiszen minden kocsi mást szeret. Én azt mondom, hogy nekem eddig az Eneos bevált, jobban, mint a "nagy" Castrol. Sőt meg merem kockáztatni, hogy a Mobilnál is jobb. Az ár meg egy másik faktor. Kis név, alacsony ár, nagy név, magas ár.

A Motul már nagyon magas áron adja a cuccait, úgyhogy bekaphassa. Normális honlapra meg már nem fussa...

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7268 Dátum: 2010.05.11 23:37:14 »
Csakhogy a Motul az EGYETLEN gyártó, aki a versenyolajait kereskedelembe is forgalmazza, a többi gyártó nem teszi ezt.

Egy 1.4es COrollában utcán valóban nem jön ki a Motul lényegi különbsége, ez tény.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7269 Dátum: 2010.05.12 17:47:25 »
A toyotánál azt mondták, hogy API GL-5 fulszint, és egy hordóból engedtek nekem 2 litert 13 000 Ft ért.
Jó vásár volt, legalábbis az eladónak. A Superben a dobozos Toyota 75W90 literje 4800Ft.
Lehet a különbözet a kimérés munkadíja?
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.12 17:49:20 írta Agyarka »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7270 Dátum: 2010.05.12 18:48:53 »
Csakhogy a Motul az EGYETLEN gyártó, aki a versenyolajait kereskedelembe is forgalmazza, a többi gyártó nem teszi ezt.

Egy 1.4es COrollában utcán valóban nem jön ki a Motul lényegi különbsége, ez tény.
Attól, hogy kereskedelemben is kapni olyan olajat, ami kimondottan versenyzésre lett kifejlesztve, az nem jelenti azt, hogy az egész márka összes olaja jobb, mint x vagy y márka termékei.

A Motul nagyon jó minőségű termékeket gyárt, van ugye kimondottan versenyzésre is alkalmas palettája. Azonban az utcai olajai ettől még egyáltalán nem biztos, hogy jobbak, mint más neves gyártó szintén utcai olajai. Az ára viszont többszöröse még egy neves Mobilnak vagy Castrolnak is.

Ez is csak egy olyan márka, mint a többi, vannak csúcs olajai és vannak középszerűek is. Csak nagyon jó a marketing és fel lett sztárolva, sokan szinte ezt tekintik egyedül versenyzésre alkalmas olajnak. Nyilván ehhez kellett az is, hogy csúcsminőségű termékeket is gyártson. Régebben a Castrol volt így megmarketingezve, 15 éve az számított a legjobb olajnak.

A kimondottan versenyzésre gyártott olajakkal egyébként itt az átlag user nem sokra megy, ugyanis azok nem megfelelőek egy átlagos utcai autóba. Nem véletlenül van ráírva sokra, hogy "racing only". Ez azt jelenti, hogy olyan az olajkeverék, hogy nem tisztítja a motort, hiszen úgy is leengedik 1.000 km után, 2.000 km-nél meg motorgenerál. Aztán magas kéntartalmúak ezek az olajak, ami ugye a katalizátort és a DPF-et tönkre teszik. Így marad a nem versenycélra gyártott olaj az utca emberének, akármilyen sportos streetfighter is. Ezek a termékek meg tipikusan a sportos olajak, pl. Castrol Edge Sport 0W-40/10W-60, Mobil1 5W-50 Rally Formula, stb... Én ezeknek a használatát javaslom ha vegyesen utcán és versenypályán is használva van a gép, és nem a kimondottan versenycélra kifejlesztett termékeket, hiszen mást igényel és utcai kocsi, ami sok hidegindításnak és városi használatnak van kitéve, mint egy versenyautó, amely órákon át maximum teljesítményen hatalmas hővel üzemel...

A Motul által forgalmazott versenyolajak jó része azért sem használható az utcai autókban, mert azoknak sokszor sem ACEA, sem API minősítésük sincsen. Nem véletlenül.

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7271 Dátum: 2010.05.12 19:33:08 »
Attól, hogy kereskedelemben is kapni olyan olajat, ami kimondottan versenyzésre lett kifejlesztve, az nem jelenti azt, hogy az egész márka összes olaja jobb, mint x vagy y márka termékei.


A Motul által forgalmazott versenyolajak jó része azért sem használható az utcai autókban, mert azoknak sokszor sem ACEA, sem API minősítésük sincsen. Nem véletlenül.

Sok a szöveg és nem a lényegről. A Motul jó minőségű olajat gyárt, sokkal jobbat, mint a Castrol, vagy a Mobil1 és a szokásos szabványokat pedig TÚLTELJESÍTI.
Én inkább hiszek egy olyannak aki ezzel foglalkozik már régóta, de nem a netről szedi az infókat, hanem a gyakorlatból. A neten nem lehet ezt a szakmát megtanulni mint ahogy a gépész szakmát sem pl.
Ez olyan mikor a mult pénteken a mekinél egy audis szerelő szerint a VVTI motorom azért kattog (ami hülyeség mert az az injektornak a hangja ) mert a hidrotőkéből nem lett rendesen kinyomva az olaj, amikor átépítették a motort. Rákérdeztem a szerelőmnél, hát sajna "rossz híre" volt a VVTI motorokban nincs hidrotőke. Na most mi lesz, az lesz, hogy nem kell mindenkinek mindent elhinni, főleg nem egy ismeretlen valakinek aki még nem bizonyította mit is tud.

Egyelőre csak váltóolajat veszek abból is az olcsóbbik Motul Motylgear 75W-90 3600 Ft/l olajat.
Nyilván nem öntök a motorba 300V 5W-40-et mert ez turbós benzines versenymotorba való de pl. Mozso ezt használja a turbós Corollájába.  Ő dolga.....

Éninkább a                   Motul 8100 X-cess 5W-40 -t raknám bele, de nem rakom mert motorolajat majd ősszel fogok cserélni.
Motul 8100 X-cess 5W-40

Ára: 2450 Ft.
Nagyteljesítményű, korszerű turbodiesel vagy benzinbefecskendezéses katalizátoros motorokhoz. Használható ólmozott és ólommentes benzin, diesel és LPG üzemű motorokhoz. Szabvány: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF- MB229.3. Megfelel VW 500 00, 502 00, 505 00, MB2

kiszerelés:
1 literes 2930 Ft
2 literes 5620 Ft
5 literes 12900 Ft

Akciós ár:
1 literes 2450,-
2 literes 4900,-
5 literes 10990,-

Lehet, hogy nem látszik de oda van írva a minősítése is. Olvasd el visszafelé is. :D :D
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.12 19:37:34 írta tutinet »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7272 Dátum: 2010.05.12 19:51:35 »
Sok a szöveg és nem a lényegről.

Én inkább hiszek egy olyannak aki ezzel foglalkozik már régóta, de nem a netről szedi az infókat, hanem a gyakorlatból. A neten nem lehet ezt a szakmát megtanulni mint ahogy a gépész szakmát sem pl.
Ez olyan mikor a mult pénteken a mekinél egy audis szerelő szerint a VVTI motorom azért kattog (ami hülyeség mert az az injektornak a hangja ) mert a hidrotőkéből nem lett rendesen kinyomva az olaj, amikor átépítették a motort. Rákérdeztem a szerelőmnél, hát sajna "rossz híre" volt a VVTI motorokban nincs hidrotőke. Na most mi lesz, az lesz, hogy nem kell mindenkinek mindent elhinni, főleg nem egy ismeretlen valakinek aki még nem bizonyította mit is tud.
Még jó, hogy te mindig keveset mondasz, de az kiba...t nagy bölcsesség!

Kicsit sem vagy lekezelő, vagy udvariatlan...


A Motul jó minőségű olajat gyárt, sokkal jobbat, mint a Castrol, vagy a Mobil1 és a szokásos szabványokat pedig TÚLTELJESÍTI.

Én ezt raknám bele, de nem rakom mert motorolajat majd ősszel fogok cserélni.
Motul 8100 X-cess 5W-40

Ára: 2450 Ft.
Nagyteljesítményű, korszerű turbodiesel vagy benzinbefecskendezéses katalizátoros motorokhoz. Használható ólmozott és ólommentes benzin, diesel és LPG üzemű motorokhoz. Szabvány: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF- MB229.3. Megfelel VW 500 00, 502 00, 505 00, MB2
Castrol Magnatec 5W-40: API SM
Mobil1 ESP 5W-30. API SM, VW 507.00, ACEA C3,C2, A5/A3/B5/B4/B3

Akkor az SL szintű olaj mit is szárnyal túl?! Biztos az API minősítés hülyeség...

Lehet, hogy nem látszik de oda van írva a minősítése is. Olvasd el visszafelé is. :D :D
Igen, oda van írva. Csak ez nem versenyolaj, hanem sima utcai olaj. Olvasd el Te is még egyszer, amit korábban írtam, hogy mi a baj a kimondottan versenyzésre készített olajakkal!

Versenyolaj pl: Motul 300V Competition 15W-50, Motul 300V Chrono 10W-40, Motul 300V High RPM 0W-20, Motul 300 Power 5W-40
Nos, ezek azok, amiknek nincsen se API, se ACEA minősítésük. Nem hogy túlszárnyalja azokat, de nem is teljesíti!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7273 Dátum: 2010.05.12 19:53:09 »
tuti: És mitől akkora húdenagy szám most ez az olaj, amit te leírtál? Sanszos, hogy egy valag más gyártó olaja is tudja ezeket teljesíteni (nyilván nem a VW konszern előírásokra célzok). :hmmmm:

szerk: czukor megelőzött.  :flowers:
         

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #7274 Dátum: 2010.05.12 19:58:30 »
dehát pont azt írtam, hogy nem tennék bele versenyolajat !!!!!!!!!