Csakhogy a Motul az EGYETLEN gyártó, aki a versenyolajait kereskedelembe is forgalmazza, a többi gyártó nem teszi ezt.
Egy 1.4es COrollában utcán valóban nem jön ki a Motul lényegi különbsége, ez tény.
Attól, hogy kereskedelemben is kapni olyan olajat, ami kimondottan versenyzésre lett kifejlesztve, az nem jelenti azt, hogy az egész márka összes olaja jobb, mint x vagy y márka termékei.
A Motul nagyon jó minőségű termékeket gyárt, van ugye kimondottan versenyzésre is alkalmas palettája. Azonban az utcai olajai ettől még egyáltalán nem biztos, hogy jobbak, mint más
neves gyártó szintén utcai olajai. Az ára viszont többszöröse még egy neves Mobilnak vagy Castrolnak is.
Ez is csak egy olyan márka, mint a többi, vannak csúcs olajai és vannak középszerűek is. Csak nagyon jó a marketing és fel lett sztárolva, sokan szinte ezt tekintik egyedül versenyzésre alkalmas olajnak. Nyilván ehhez kellett az is, hogy csúcsminőségű termékeket is gyártson. Régebben a Castrol volt így megmarketingezve, 15 éve az számított a legjobb olajnak.
A kimondottan versenyzésre gyártott olajakkal egyébként itt az átlag user nem sokra megy, ugyanis azok nem megfelelőek egy átlagos utcai autóba. Nem véletlenül van ráírva sokra, hogy "racing only". Ez azt jelenti, hogy olyan az olajkeverék, hogy nem tisztítja a motort, hiszen úgy is leengedik 1.000 km után, 2.000 km-nél meg motorgenerál. Aztán magas kéntartalmúak ezek az olajak, ami ugye a katalizátort és a DPF-et tönkre teszik. Így marad a nem versenycélra gyártott olaj az utca emberének, akármilyen sportos streetfighter is. Ezek a termékek meg tipikusan a sportos olajak, pl. Castrol Edge Sport 0W-40/10W-60, Mobil1 5W-50 Rally Formula, stb... Én ezeknek a használatát javaslom ha vegyesen utcán és versenypályán is használva van a gép, és nem a kimondottan versenycélra kifejlesztett termékeket, hiszen mást igényel és utcai kocsi, ami sok hidegindításnak és városi használatnak van kitéve, mint egy versenyautó, amely órákon át maximum teljesítményen hatalmas hővel üzemel...
A Motul által forgalmazott versenyolajak jó része azért sem használható az utcai autókban, mert azoknak sokszor sem ACEA, sem API minősítésük sincsen. Nem véletlenül.