Megvettem a Starletbe a váltóolajat: végül is azt a 75 W - 80-as Totalt, amit tegnap említettem. 2150 volt kiterje - olcsóbb, mint pl. az olajshopon
Nem rossz választás ez sem. Azonban az SMX-S-hez képest ez az olaj nem sokkal olcsóbb, nincs ezer Ft különbség közöttük. Az SMX-S viszont szintetikus...
A viszkozitás tekintetében a 75W-80-as melegen jobban hasonlít a SAE 80-hoz, hidegen (40 fok) azonban jóval hígabb. Miután kb 80 fok a váltó üzemi hőmérséklete, így nehéz megmondani, hogy üzemi hőfokon a kettő közül melyik hasonlít jobban a SAE 80-ashoz.
Egy SAE 80-as olaj adatlapja.Amúgy ha az ember nagyon akar, akkor be tud szerezni egy SAE 80-as olajat is, csak iszonyatos pénzösszeg és macera lenne. Értelme meg megint nem sok van, hiszen egy mai többfokozatú váltóolaj sokkal modernebb és jobb, mint egy őskövület SAE 80-as...
Régebben még nem volt érvényben ez a jelölés-szisztéma a váltóolajak terén, ami most van, ez a jelölés is akkortájt jelent meg. Nagyjából egy 75W-80-as vagy 75W-85-ös olajnak képezhető le. Aranyigazság nincsen, mindegyik olaj más viszkozitású, és a 80-as olajak között is eléggé nagy az eltérés. Így elképzelhető, hogy az egyik 80-as olaj a 75W-80-nak felel inkább meg, míg a másik 80-as olaj a 75W-85-nek.
Nagy terhelésnek a Starlet váltója nincs kitéve, nem szaggatja több száz lóerő. Így gyakorlatilag bármelyik említett olaj maximálisan megfelel a feladatnak.