Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5144944 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6630 Dátum: 2010.03.24 23:54:50 »
Azért  30-as olaj kicsit "hígabb" mint a 40-es, nem vagyok biztos benne, hogy a másik gyártó 30-as olajával jobb lesz! - lehet, inkább a 0-w40-el kellene próbálkozni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6631 Dátum: 2010.03.24 23:56:10 »
Jelentem, az Ave csipegeti az ESP Formulát  ::) ... 6 ezret mentünk csere óta, és hiányzik belőle kb. 4 deci. Előtte, az 5 W-40-es LM olajból 15 ezer km alatt fogyott el kb. ugyanennyi. Nem tetszik a dolog, hogy őszinte legyek. Nem önmagában az olajfogyasztás mértéke nem tetszik, hisz az nagyon minimális - hanem a tény, hogy ebből az olajból több mint kétszer annyit fogyaszt, mint az előzőből.

Legközelebb biztosan nem ilyen kerül bele. Az biztos, hogy LM lesz - ezen belül majd még eldöntöm, hogy az 5 W-30-as TopTec 4300, vagy visszatérünk a "jó öreg" 5 W-40-es Synthoilhoz.
Én alánéznék, hogy nem gyöngyözik-e a kartertömítés... Nálunk az E12 nincs 7 éves, azt már kicsit utána kellett húzni a kartertömítésnek, mert szivárgott...

Az, hogy egy hígabb 30-as olajat jobban eszik egy kocsi, mint egy 40-est, nem meglepő, bár ekkor különbségre azért nem számítottam... Szerintem elszivárog az olaj, nem hiszem, hogy az Ave megenné...

Az is egy teszt, hogy ha az A1-es TopTec-et beleteszed. Ha azt a hígabb mivolta ellenére nem eszi ennyire, akkor az nagy felfedezés lenne.

Mennyi km van a kocsiban és hány éves? Pontosan ez melyik ZZ motor?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6632 Dátum: 2010.03.25 00:00:19 »
A másik dolog: váltóolajat kéne vennem a Starletbe (ugye vettem neki egy ötsebességes váltót), de úgy tűnik, nem lesz könnyű feladat. A gyári előírás ugyanis: SAE 80, API GL-4. Az utóbbi nyilván nem gond - az előbbi annál inkább, mert ahogy eddig néztem, nálunk nem nagyon lehet kapni ilyen viszkozitású személyautó-váltóolajat. Robogókhoz árulnak ilyet, de arról nem vagyok meggyőződve, hogy autóba is beletehető-e; nomeg drága, egy ezres körül van a 0.25 literes (!) kiszerelés - ebből kéne nekem 10 darab  :wacko: ...

Mivel lehetne ezt esetleg helyettesíteni? A paraméterei ezek - tehát egy igencsak "vékony" olaj. Nézegetve a többfokozatúakat, a Castrol SMX-S viszkozitása 40 fokon közel azonos, és 100 fokon sem tér el jelentősen, ez tehát elsőre szimpi lenne - viszont a viszkozitási indexe nagyon más: 164! Ez tulajdonképpen mit jelent? Alternatíva lehet még az ATF is, pl. a Liqui Moly ATF Dexron III-asnak a viszkozitási indexe hasonló (100), és a viszkozitása is 100 fokon közel azonos; viszont 40 fokon sokkal alacsonyabb (a fele a SAE 80-asénak, 36 vs. 66), magyarul hidegen jóval hígabb, amiről nem igazán tudom, hogy milyen hatásai lennének.

Vélemények?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6633 Dátum: 2010.03.25 00:04:46 »
Én alánéznék, hogy nem gyöngyözik-e a kartertömítés... Nálunk az E12 nincs 7 éves, azt már kicsit utána kellett húzni a kartertömítésnek, mert szivárgott...

Az, hogy egy hígabb 30-as olajat jobban eszik egy kocsi, mint egy 40-est, nem meglepő, bár ekkor különbségre azért nem számítottam... Szerintem elszivárog az olaj, nem hiszem, hogy az Ave megenné...

Az is egy teszt, hogy ha az A1-es TopTec-et beleteszed. Ha azt a hígabb mivolta ellenére nem eszi ennyire, akkor az nagy felfedezés lenne.

Mennyi km van a kocsiban és hány éves? Pontosan ez melyik ZZ motor?
Szivárgás nincs. Csúnyán haragudnék, ha ilyen mértékben folyna belőle az olaj. De, mondom, nem folyik, száraz az alja. Befelé eszi meg.

Az autó 2004 nyári, 81 ezer van most benne. 1000 % hogy tényleg ennyi. 2.0 D-4 benzines, 1AZ-FSE motor.

Hangsúlyoznám, hogy engem nem az zavar, hogy eszik valamennyi olajat. Ez természetes dolog. Az zavar, hogy ebből az olajból ennyivel többet eszik, ugyanis hajlamos vagyok ebből azt a következtetést levonni, hogy ez az olaj gyengébb minőségű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6634 Dátum: 2010.03.25 00:06:32 »
Én nem tennék bele Dextron-t, mert az 40 fokon sokkal hidegebb és nem tudja az API szintet sem. És ugye a váltó nem 100 fokon van üzemi hőfokon, ezért a hideg viszkozitás is számít, nem csak a melegoldal... Kb 80 fokos a váltó normál esetben, ha meleg a gép, úgy kell kalibrálni az olajat. Amire én figyelnék az az API GL-4-es szint, ha ezt tudja az olaj és kb-ra hasonló a viszkozitása, akkor nagy baj nem lehet. A Dextron nem tudja az API szintet, emiatt is félek tőle...

Szerintem az SMX-S jó választás, mert GL-4, hasonló viszkozitású, szintetikus, olcsó és nekem bevált... A legtöbb váltóba tökéletes ez az olaj, a GL-4-et meg tudja, ami a legfontosabb a Toyotáknál... (Kivéve az ATF-es Camry-det).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6635 Dátum: 2010.03.25 00:07:28 »
Azért  30-as olaj kicsit "hígabb" mint a 40-es, nem vagyok biztos benne, hogy a másik gyártó 30-as olajával jobb lesz! - lehet, inkább a 0-w40-el kellene próbálkozni.
0 W-t nem akarok, fölösleges, az autó garázsban áll.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6636 Dátum: 2010.03.25 00:10:10 »
Én nem tennék bele Dextron-t, mert az 40 fokon sokkal hidegebb és nem tudja az API szintet sem. És ugye a váltó nem 100 fokon van üzemi hőfokon, ezért a hideg viszkozitás is számít, nem csak a melegoldal... Kb 80 fokos a váltó normál esetben, ha meleg a gép, úgy kell kalibrálni az olajat. Amire én figyelnék az az API GL-4-es szint, ha ezt tudja az olaj és kb-ra hasonló a viszkozitása, akkor nagy baj nem lehet. A Dextron nem tudja az API szintet, emiatt is félek tőle...
Láttad az ausztrál SAE 80-as olaj leírásában ezt a mondatot? "Nulon SAE 80 Smooth Shift is recommended as an alternative where DEXRON® III is required in manual gearbox for better shifting."

Szerintem az SMX-S jó választás, mert GL-4, hasonló viszkozitású, szintetikus, olcsó és nekem bevált... A legtöbb váltóba tökéletes ez az olaj, a GL-4-et meg tudja, ami a legfontosabb a Toyotáknál... (Kivéve az ATF-es Camry-det).
És az SMX-S sokkal magasabb viszkozitási indexe mire utal?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6637 Dátum: 2010.03.25 00:14:21 »
Szivárgás nincs. Csúnyán haragudnék, ha ilyen mértékben folyna belőle az olaj. De, mondom, nem folyik, száraz az alja. Befelé eszi meg.
Ez nem jó hír annyira. Én egy motormosást javasolnék ezzel az olcsó Wynns cuccal, ha nem annyira tiszta sárga az olaj benne. Nálunk több kocsinál bejött, azóta az OFF CR-V harmad annyi olajat eszik... Szóval annyira nem hülyeség. Simán lehet, hogy valamelyik gyűrű letapadt egy kis mocsoktól...

Az autó 2004 nyári, 81 ezer van most benne. 1000 % hogy tényleg ennyi. 2.0 D-4 benzines, 1AZ-FSE motor.
Ennyi km esetén nem eheti szerintem az olajat csak úgy, ha nem volt széthajtva. Bár tény, hogy ezt a motort annyira nem ismerem, de akkor is korainak tűnik...

Hangsúlyoznám, hogy engem nem az zavar, hogy eszik valamennyi olajat. Ez természetes dolog.
Dehogy nem zavar! Engem is zavarna, nyugi. Természetes persze, de nem 81e km-nél egy modern motor esetében, ezt te is tudod. Nem idegesítelek vele, de ennek utána kell nézni majd... Vagy az olaj rossz tényleg vagy kellene egy belső pucolás neki szerintem. Nem hiszem, hogy csak úgy megenné normál esetben.

Az zavar, hogy ebből az olajból ennyivel többet eszik, ugyanis hajlamos vagyok ebből azt a következtetést levonni, hogy ez az olaj gyengébb minőségű.
Ezt mindjárt gondoltam!  :D

Szerintem tegyél bele LM olajat, más különben úgyis az olajra fogod a bajt... De ha nem eszi a TopTec4300-at ezek után ennyire, akkor átállok vazze, de komolyan az LM-re...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6638 Dátum: 2010.03.25 00:20:56 »
Láttad az ausztrál SAE 80-as olaj leírásában ezt a mondatot? "Nulon SAE 80 Smooth Shift is recommended as an alternative where DEXRON® III is required in manual gearbox for better shifting."
Láttam, de ha a gyártónak előírása az API GL-4, akkor nem szórakoznék vele.
Ez szerintem inkább fordítva igaz, hogy ahol a Dexron az előírás, oda ez is jó -- a Dexron helyett ugye. Ebből nem következik, hogy ahol az API GL-4 az előírás, oda jó a Dexron is...

És az SMX-S sokkal magasabb viszkozitási indexe mire utal?
Arra, hogy sokkal kevésbé sűrűsödik be a hőmérséklet csökkenésével az olaj, mint az egyfokozatú SAE 80-as... Ha 40 fokon és 100 fokon is stimmel, akkor tutira jó neked üzemi hőfokon. Az meg, hogy 0 fokon vagy -20 fokon fele olyan sűrű, mint az egyfokozatú 80-as, annak meg külön örülni kell szerintem. Ez kimondottan jó, hogy magas indexű, mert így 0 fokon nem lesz olyan, mint a méz.

Szerintem az SMX-S a legjobb választás, mert más szintetikus 85-ös váltóolajat nem igazán találsz, olcsó is, GL-4-es és stimmel mindene. Sőt még jobb is hidegen, mint a sima 80-as. Szóval ne aggódj ezen szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.25 00:23:07 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6639 Dátum: 2010.03.25 00:33:08 »
Hangsúlyoznám, hogy engem nem az zavar, hogy eszik valamennyi olajat. Ez természetes dolog.
Dehogy nem zavar! Engem is zavarna, nyugi. Természetes persze, de nem 81e km-nél egy modern motor esetében, ezt te is tudod. Nem idegesítelek vele, de ennek utána kell nézni majd... Vagy az olaj rossz tényleg vagy kellene egy belső pucolás neki szerintem. Nem hiszem, hogy csak úgy megenné normál esetben.
Pedig valóban nem zavar, hogy fogyasztja. AZ viszont zavar, hogy ezt nem hiszed el. Őszintén szólva meglehetősen idegesítőnek tartom, hogy itt a fórumon megy az emberek paráztatása, hogy húúú, eszi az autód az olajat, ez baj, hibás, kopott, biztos szét volt hajtva... Franc bele, fogjuk már fel, hogy a motorok fogyasztanak valamennyi olajat - gondoljunk már bele a működésükbe. És ha valaki azt hiszi, hogy most magamat próbálom vigasztalni, csak olvasgasson kicsit vissza, mit szoktam írni másoknak, mikor ilyeneken görcsölnek, hogy 1000 km-en megeszik az autójuk 1 deci olajat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6640 Dátum: 2010.03.25 00:36:41 »
Félre ne érts! Nem azt mondom, hogy ez a világ vége vagy akkor a baj, csak furcsállom, hogy az előző - igaz 40-es - olajjal ennyivel kevesebbet evett a kocsi...

Simán lehet, hogy ez a mennyiség normális ennél a motornál ennyi km mellett - nem ismerem annyira ezt a motort, megmondom őszintén. Csak ha eddig nem evett szinte semmit sem, akkor most miért fogy jobban? Érted mit nem értek?

A jelenlegi fogyasztása egyébként nem sok valóban, ezért nem is tennék én bele 40-es olajat...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6641 Dátum: 2010.03.25 00:36:54 »
És az SMX-S sokkal magasabb viszkozitási indexe mire utal?
Arra, hogy sokkal kevésbé sűrűsödik be a hőmérséklet csökkenésével az olaj, mint az egyfokozatú SAE 80-as... Ha 40 fokon és 100 fokon is stimmel, akkor tutira jó neked üzemi hőfokon. Az meg, hogy 0 fokon vagy -20 fokon fele olyan sűrű, mint az egyfokozatú 80-as, annak meg külön örülni kell szerintem. Ez kimondottan jó, hogy magas indexű, mert így 0 fokon nem lesz olyan, mint a méz.
Ez jól hangzik  :yes: ... Csak ha ezt jelzi a V.I., akkor nem vágom, hogy pl. az említett ATF III-as L.M.-nek miért még alacsonyabb: 100; miközben az ausztrál SAE 80-asé 111, az SMX-S-é meg 164... Lehetséges lenne, hogy a híg ATF ennyire besűrűsödik hidegen? Vagy ez csak önmagához képest értendő? Mondjuk, ez egy ásványi ATF, nem egy drága cucc.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.25 00:45:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6642 Dátum: 2010.03.25 00:44:24 »
Félre ne érts! Nem azt mondom, hogy ez a világ vége vagy akkor a baj, csak furcsállom, hogy az előző - igaz 40-es - olajjal ennyivel kevesebbet evett a kocsi...

Simán lehet, hogy ez a mennyiség normális ennél a motornál ennyi km mellett - nem ismerem annyira ezt a motort, megmondom őszintén. Csak ha eddig nem evett szinte semmit sem, akkor most miért fogy jobban? Érted mit nem értek?

A jelenlegi fogyasztása egyébként nem sok valóban, ezért nem is tennék én bele 40-es olajat...
Ha nem akarod hogy félreértsenek, akkor ne emlegess már kapásból széthajtottságot, meg öblítést, az ég áldjon meg  :szemez: ...

Hogy miért fogy most jobban? Mert X márkájú 5 W-40 helyett belekerül Y márkájú 5 W-30, ez azért elég jelentős változás. A bökkenő meg ott van, hogy előnyöket nem tapasztalok, tehát nem jár máshogy a motor, nem eszik kevesebb benzint stb - csak több olajat fogyaszt, ez meg így eléggé rossz mérleg.

Kellett nekem variálni, kísérletezni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6643 Dátum: 2010.03.25 01:02:58 »
Ez jól hangzik  :yes: ... Csak ha ezt jelzi a V.I., akkor nem vágom, hogy pl. az említett ATF III-as L.M.-nek miért még alacsonyabb: 100; miközben az ausztrál SAE 80-asé 111, az SMS-S-é meg 164... Lehetséges lenne, hogy a híg ATF ennyire besűrűsödik hidegen? Vagy ez csak önmagához képest értendő? Mondjuk, ez egy ásványi ATF, nem egy drága cucc.
Az ASTM D 2270 szabvány vonatkozik ide.

Megmérik a vizsgált olaj viszkozitását 40 fokon és 100 fokon is. A kapott eredményt egy táblázatban társítják egy másik értékhez. Összevetik egy referenciaolajjal. Ezt egy képletbe behelyettesítik, ahol logaritmikusan változik az egyik hányados... Folytassam!? Atom kompikált.

A lényeg, hogy minél magasabb a viszkozitási index, annál kevésbé sűrűsödik be az olaj önmagához képest. Tehát ha adott két 40 és 100 fokon ugyan olyan viszkozitású olaj, aminek eltérő az indexe, akkor a magasabb indexű besűrűsödése nem annyira intenzív, ha hűtjük. Mondjuk 0 fokon az egyik 600 cSt, a másik (az alcsonyabb indexű) meg 1000 cSt.

Az ATF jobban sűrűsödik hidegen, mert azok általában félszintetikusok vagy ásványi olajok.

Továbbá az ATF esetében a 40 fokon és a 100 fokon mért viszkozitások közelebb vannak egymáshoz, így a hányadosuk is nagyobb, ebből is következik, hogy kisebb az index... :D
A legtöbb ATF 100 fokon 6-7 cSt, 40 fokon 40-50 cSt. A 75W-85 meg 100 fokon 11,5 cSt, 40 fokon meg 67 cSt. Szóval azért nem ugyan az, mint a Dexron...

A SAE 80 esetében is megy a kamuzás, mert az inkább viszkozitásilag a 40-100 fokos tartományban a 75W-85-höz áll közelebb, nem a Dexron II (III)-höz...


A dolog lényege az, hogy a manuális többfokozatú váltóolaj 40 fok alatt kevésbé sűrűsödik be, mint a Dexron vagy az egyfokozatú akármilyen SAE olaj, ezért faxább télen a használata.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6644 Dátum: 2010.03.25 01:09:40 »
Ha nem akarod hogy félreértsenek, akkor ne emlegess már kapásból széthajtottságot, meg öblítést, az ég áldjon meg  :szemez: ...

Hogy miért fogy most jobban? Mert X márkájú 5 W-40 helyett belekerül Y márkájú 5 W-30, ez azért elég jelentős változás. A bökkenő meg ott van, hogy előnyöket nem tapasztalok, tehát nem jár máshogy a motor, nem eszik kevesebb benzint stb - csak több olajat fogyaszt, ez meg így eléggé rossz mérleg.

Kellett nekem variálni, kísérletezni  ::)
Egy öblítés szerintem nem árt néha akkor sem, ha nincs baj a motorral, ez nem rémisztgetés. Persze ezzel sokan nem értenek egyet. Szerintem nem veszélyes, pláne ha utána még egy fél liter olajjal át is öblíted a gépet...

Nem mondtam, hogy szét van hajtva, csak azt, hogy szerintem 8x.000 km-nél egy normál Toyota motor miért áll neki olajat csipegetni (amelyik nem is olajzabálós széria), mikor a mi kocsijaink 100 fölött sem esznek olajat. Most volt először, hogy az E12-es megette a 0W-20-as 1/4-ét kb... Nah, ezen tényleg nem csodálkozok...

Még egyszer mondom, hogy erre a más márkáűk autósai nagyon irigyek lehetnek...

Ha a 30-as olajjal semmi sem jobb, akkor lehet, hogy ez a motor a 40-est jobban szereti. Vagy ennyire utálja az ESP-t.

Azért nem nagy kísérletezgetés egyik világmárkáról a másikra átállni... :flowers:

Lépj vissza az LM-re, ha a TopTec4300-as A1-es hígságot nem eszi, akkor az ESP-vel volt baja. De gyanítom, hogy azt még jobban enné. Nem tudom mi lenne a jobb, ha jobban enné és az Ave csipegeti mégis csak az olajat, mert ilyen vagy ha kiderülne hogy szar az ESP...  :hmmmm: