Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5144841 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6570 Dátum: 2010.03.21 17:25:00 »
És az LM olaj igenis jó, csak QRwA drága.  :hug:
Á... Tudod, mennyi volt régebben? Pl. 2008 ősze környékén? 3000 fölött volt literje! Ahhoz képest most már egész jutányos. Nomeg tényleg meghálálja a gép  :yes:

Valamelyik nap nézegettem a Corában kiváncsiságból, van-e valami  normális olaj. Persze zömmel csak 10-15W-sek voltak, de abból márkásabbak is(q8 pl). Volt egy kanna LM 5W40, 22e ftért  ::)
Én meg leadtam a rendelést a tékánál, azt most nézem, nálunk is van egy bolt, ahol Eneost forgalmaznak.. Előbb ott kellett volna megkérdezni. Mondjuk sztem tuti drágább, de azért elnézek oda. Mert ez nekem egyszerűbb mint ismerősöm ugráltatni Pesten.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6571 Dátum: 2010.03.21 17:59:38 »
Tegnap este betévedtem a madaras teszkóba. Megnéztem az olajakat. Volt minden féle, Shell, Agip, Mobil, Castrol, bóvli.
5W-40-es volt a leghígabb, ami kapható volt. Volt ez bóvliban is, Magnatec-ben is és Agip-ban is és Mobilban is. A Mobil neve Special X 5W-40 volt. Érdekes, erről még nem is hallottam. Szerintem ez is speciális a nagyáruházaknak lett gyártva és csomagolva.

Az áruk viszonylag megfizethető, az 5W-40-es Magnatec 2009 év végi és 8.600 pénz volt. A Mobil 11.500, ez már azért sok. Nyilván egy webáruház sokkal olcsóbb.

Milyen az a szinzetikus olaj?
Kép1
Kép2
Kép2
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 18:11:48 írta barna.czukor »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6572 Dátum: 2010.03.21 18:37:56 »
Tegnap este betévedtem a madaras teszkóba. Megnéztem az olajakat. Volt minden féle, Shell, Agip, Mobil, Castrol, bóvli.
5W-40-es volt a leghígabb, ami kapható volt. Volt ez bóvliban is, Magnatec-ben is és Agip-ban is és Mobilban is. A Mobil neve Special X 5W-40 volt. Érdekes, erről még nem is hallottam. Szerintem ez is speciális a nagyáruházaknak lett gyártva és csomagolva.

Az áruk viszonylag megfizethető, az 5W-40-es Magnatec 2009 év végi és 8.600 pénz volt. A Mobil 11.500, ez már azért sok. Nyilván egy webáruház sokkal olcsóbb.

Milyen az a szinzetikus olaj?
Kép1
Kép2
Kép2

Azt nem tudom, de a képen a fószer erősen vigyorog, úgyhogy minimum van benne örömadalék.  [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6573 Dátum: 2010.03.21 19:41:17 »
Már annyiszor le lett írva, hogy nem igaz. Csinálok egy blogot, azt csak belinkelem majd.

50-es olaj 2 esetben jó:
- ha már atomkopott a motor és a 40-est is nagyon eszi: 1l+/1000km
- ha versenypályán van tartósan használva

A többi esetben árt, mert nincs megfelelő kenés, mert rossz az áramlása a sűrű folyadékoknak... A kenés meg alapvetően az áramlástól függ, nem a nyomástól. A nyomás ha eléri a minimumot, akkor már továbbá nem számít, ezután a legjobb áramlásra kell törekedni. Ergo az a leghígabb olaj a legjobb, amellyel még pont az olajnyomás sosem éri el a kritikusan alacsony szintet...

A 0W-s olaj hidegen hígabb, ezért kevésbé koptatja a motort, így a használata ellen semmi sem szól. Üzemmelegen a 0W-50 pont olyan sűrű, mint a 20W-50, csak éppen amíg hideg a motor, addig nem kopik szét. Minden kocsiba lehet 0W-s olajat tenni, akár a 15W-40-es előírású szétkopott motorokba is. A szelepszár szimmering kopása az egyetlen, amely ez ellen tehet, hiszen akkor hidegen a híg olajjal jobban füstöl. De ez a hiba nem jellemző, a híg olaj bajt ekkor sem okoz, csak hidegen nagyobb füstölést a kelleténél.

A 4E-FE és a 4A-FE motorokba nyugodtan tölthető 0W-30-as olaj, normál használat esetén ez a legjobb neki. Semmi ok nincsen, hogy az 5W-30-ast kellene bele tenni, maximum az ár vagy a 0W és az 5W között elhanyagolható kis különbség.

Karesz Camry-jének olyan a motorja, hogy precíz, pontos, nem eszi az olajat és modernnek számít. A konkurens Európai gyártók mai kocsijai nem olyan pontos illesztésűek és tiszták belülről, mint a 90-es évek japán kocsijai. Haverom 1996-os Hondájába is 0W-20 volt a télen és egy mm-nyi olajat sem evett, csak nagyon jól fogyasztott. Az ismerős C4-esében meg fogy az 5W-40-es is... ennyit csak a 90-es évek japán motojairól... Mellesleg pl. az OFF Honda Civic 90-es évekbeli motorjaiba híg A1-es 5W-30 a gyári ajánlás. Sok mai kocsi megenné ezt a híg olajat...

De többet nem írom le, hogy az 50-es mire való, meg azt sem, hogy a 0W-s olaj a legjobb a hidegindítás szempontjából minden autó esetében... Aki nem érti meg, az tegye a 10W-50-es kenőcsöt a kocsijába, azt koptassa a gyűrűit felőlem.
Alapvetően nem értem ezt a hozzászólást, pláne ha nekem írtad...??? Én azt gondolom kicsit finomabban és árnyaltabban kellene a hétköznapi, nem hozzáértő autótulajokat tájékoztatni olaj kérdésekben. Abszurd azt állítani, hogy minden 1990 óta gyártott autóba 0Wx olaj kell, vagy min. 5Wx mert csak az a jó, a többi "szutyok", meg "kenőcs".  :eek: Ezt írod:
- ha már atomkopott a motor és a 40-est is nagyon eszi: 1l+/1000km
És ha visszaolvasol, én pontosan ezt írtam!! Nézd csak meg! Persze nekem nincs annyi konkrét infom pl. az adott autóról mint neked...
Egyszóval halál felesleges öreg autókba több 100 000 km futásnál 0W meg 5W olajakat tenni, azért, hogy az egyébként Longlife olajat - amit horror áron megvettél - 30 000 km helyett már 10 000 után kidobj az autóból, mert "elfáradt". Nem fáradt el, egyszerűen nem oda tervezték, és a gyártó sem írja elő (nyilván okkal)! Tehát a gyártói előírások, és a komoly olajcégek bevizsgálásai, minősítései, nem viccből lettek kitalálva, ezekhez kell igazodni. Tehát én csak arra kérek minden szakértőt ne vigyük be a szerencsétlen laikust az erdőbe, és ne vetessünk meg vele csak és kizárólag 2-3 olajmárka termékét méregdrágán, mert elfogultak vagyunk. Azt állítani, hogy egyik vagy másik nagynevű (vagy nem is annyira...) olajmárka minden más terméknél jobb, egyszerűen butaság!  :excl:
Bocs Barna csak azt vedd magadra, amit jogosnak érzel, a többit általánosságban értettem, de muszáj volt ezt kiírnom magamból, mert nem tartom teljesen objektívnek az itt olvasottakat.  :flowers:
Igyekeztem kultúrált és visszafogott lenni, remélem ezt értékelitek.  :) A hsz-em elsősorban a többség érdekében történt, ezt kérem figyelembe venni!  :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6574 Dátum: 2010.03.21 19:47:13 »
Az a vicc, hogy itt a fórumozók általában az általad méregdrágának titulált olajat olcsóbban vesszük mint az átlag a 10W40-et.  ;)
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6575 Dátum: 2010.03.21 20:54:43 »
Az a vicc, hogy itt a fórumozók általában az általad méregdrágának titulált olajat olcsóbban vesszük mint az átlag a 10W40-et.  ;)
Ennek kifejezetten örülök felhasználói oldalról!  :)
Forgalmazóként már annyira nem, regényt tudnék írni a kenőanyag piacról... Kezdve onnan, hogy ami 0Wx vagy 5Wx olajat olcsóbban veszel meg mint az átlag a 10W40-et, legtöbször termékdíj és ÁFA mentes, ami az országnak és a piacnak is rengeteget árt (tisztelet a kivételnek, aki lemond a teljes üzleti hasznáról és költségéről, hogy másokon segítsen...)!  :censored:
A "méregdrágát" első sorban úgy értettem, hogy egy autóba amelybe 15W40 vagy 10W40 vagy 5W40 a gyári ajánlásnak megfelelő olaj, 0Wx olajat tesznek feleslegesen... :)
Egyébként pedig vannak a piacon túlárazott olajak is, amelyek aránytalanul drágábbak az ugyanolyan minőségű társaiknál! Különösen nevetséges amikor egy kisebb olajtársaság földönkívülinek tünteti fel a termékét, csak azért hogy meg tudja magyarázni mitől kerül mértékekkel többe...  [rohog] A slusszpoén, hogy ez a cég adott esetben egy konkurens olcsóbb termék gyártójának alapolaját veszi meg, sőt olyan eset is van, hogy mással tölteti le, ő csak matricáz. Stb.  :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6576 Dátum: 2010.03.22 07:56:54 »
Valamelyik nap nézegettem a Corában kiváncsiságból, van-e valami  normális olaj. Persze zömmel csak 10-15W-sek voltak, de abból márkásabbak is(q8 pl). Volt egy kanna LM 5W40, 22e ftért  ::)
Én meg leadtam a rendelést a tékánál, azt most nézem, nálunk is van egy bolt, ahol Eneost forgalmaznak.. Előbb ott kellett volna megkérdezni. Mondjuk sztem tuti drágább, de azért elnézek oda. Mert ez nekem egyszerűbb mint ismerősöm ugráltatni Pesten.
Ha az olajshop.hu-ról rendelsz, akkor házhoz viszik az országban bárhova, és ők is elég olcsók (ha van is olcsóbb náluk). Mondjuk, Eneosuk egyelőre nincs, de amúgy elég nagy választékkal rendelkeznek - én a helyedben Mobil-1 ESP Formulát (5 W-30) vennék tőlük.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6577 Dátum: 2010.03.22 08:30:50 »
Forgalmazóként már annyira nem, regényt tudnék írni a kenőanyag piacról... Kezdve onnan, hogy ami 0Wx vagy 5Wx olajat olcsóbban veszel meg mint az átlag a 10W40-et, legtöbször termékdíj és ÁFA mentes, ami az országnak és a piacnak is rengeteget árt (tisztelet a kivételnek, aki lemond a teljes üzleti hasznáról és költségéről, hogy másokon segítsen...)!  :censored:
A "méregdrágát" első sorban úgy értettem, hogy egy autóba amelybe 15W40 vagy 10W40 vagy 5W40 a gyári ajánlásnak megfelelő olaj, 0Wx olajat tesznek feleslegesen... :)
Nekem adtak ÁFÁ-s számlát az olajokról amit a webáruházban rendeltem, gondolom alapból mindenki kap.
Azt pedig barna.czukor leírta, miért nem felesleges 0W vagy 5W olajat használni.

A hidegen túl magas viszkozitású olaj káros hatása, nem azonnal jelentkezik, csak évek és sok tiz vagy esetleg 100e km után fog érzékelhető motorkopást eredményezni. Aki évi 10e km körül vagy alatt megy, az lehet hogy meg se tartja addig a kocsiját, hogy bármi történjék. Normális használat mellett legalábbis.
Én pedig úgy vagyok, hogy keveset megyek éves kilométerben (tavaly 3500, de idén 5-6e is meglesz várhatóan), az autó minden nap használva van, legtöbbször 2 hidegindítás, van amikor 8. Szóval biztos vagyok benne, hogy ilyen használat mellett az autószerelő által a kilóméterszámláló alapján látatlanban ajánlott "15W-40 mindegy csak olcsó legyen és nagyonjó van neki éppen raktáron" olajjal csak ártanék! (gyári ajánlás: 5W-30 tól 15W-40-ig bármi, a várható külső hőmérséklet függvényében)

Egy hónapja váltottam 5W-40-re és azóta 9decivel csökkent a fogyasztásom, (9.5 átlagról, 8,6-ra) és nem a használati szokásom változott meg, tavaly 7-szer tankoltam tele! :) És talán nyáron egyszer fogyasztott 9.5l/100 alatt, (9.25l de akkor volt benne egy 2x30km-es etap is), télen volt 10.5 is egyszer. Lehet, hogy a váltó olaj csere is benne van a dologban, lehet, hogy az autópályás meghajtás tisztította ki a kipufogót és így együtt okozzák a javulást, mert pusztán a motorolaj miatti 9 decit csökkenést én is sokallom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6578 Dátum: 2010.03.22 08:59:19 »
Milyen az a szinzetikus olaj?
Kép1
Kép2
Kép2
Azért egy ilyen szintű elírás már elég gáz  :nonono: ... Viszont a táblázat (3. kép) elég jól van összeállítva.

És hogy miért nincs 30-as olaj ezeken a helyeken? Mert csak a magunkfajta freakek veszik  ::) ... Kérdeztem a minap a műszaki oktatónkat, totál benne van a témában, volt szervízvezető márkaszervízben, jelenleg egy független műhelyt vezet - na szóval, kérdeztem, hogy milyen autóba milyen olajokat tesznek? A válasz nem volt meglepő: 5 W-40 mindenbe (!), ami nem nagyon régi; ami nagyon régi, abba 10 W-40. És ez még ugye egy egész haladó hozzáállás, hisz nem a "10 W-40 mindenbe jó" álláspontot képviseli, és egyáltalán nem használja a 15 W-40-et.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6579 Dátum: 2010.03.22 09:07:46 »
Mondjuk a VVT-i és a nem VVT-i Toyotákba lehet tenni (20-as), 30-as és 40-es olajat is, ezért ezekbe az 5W-40 nem mindig a legjobb választás, de még elmegy.

De mi van egy Forddal? Oda külön szabvány van, ami nagyjából azt jelenti, hogy csak xW-30-as A1-es olajat használhatsz. Ugyan ez van a D-4D esetében is. Ezekbe a 40-es olaj azért nagyon nem frankó szerintem... Nem elég, hogy 30-as legyn, még azon belül is a hígabb fajta.

Biztos vettek egy nagy hordót ebből a kettőből, azt ezt kell szeretni... Jobban jártak volna egy 5W-30-as kannával, ugyanis a legtöbb kocsinak ez a gyári előírása, nem az 5W-40-es...
Pl.: Toyota, Honda, Mazda, Ford, VW, Fiat, sok Opel, stb...

A legjobb az lenne, ha lenne egy 5W-30-as és egy 5W-40-es hordó, mert ez a kettő már tutira lefedné az autók igényeinek a 90%-át. És még jó olajat is tennének bele.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6580 Dátum: 2010.03.22 09:08:14 »
Amúgy Palaczk! Te nem vezetsz most Ferihegyre?  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6581 Dátum: 2010.03.22 09:11:24 »
A "méregdrágát" első sorban úgy értettem, hogy egy autóba amelybe 15W40 vagy 10W40 vagy 5W40 a gyári ajánlásnak megfelelő olaj, 0Wx olajat tesznek feleslegesen... :)
Nade miért felesleges  :?: ? Ezt mondd már el, légyszi, hogy szerinted miért felesleges? Ha hidegen kevésbé dermed le, és ezáltal gyorsabb az átolajozás, magyarul jobb a kenés, akkor MIÉRT felesleges? Ezt tényleg nem vágom, és hogy őszinte legyek, nem is értek egyet ebben veled. Attól, hogy a gyártó 10 W-t ír elő (mert az előírás megfogalmazásakor törvényszerűen egy kompromisszumot kell hoznia, rengeteg szempontot figyelembe véve, így óhatatlanul kénytelen lesz átlagolni), attól még a motor "észreveszi" a 10 W és a 0 W közötti különbséget, mikor mínusz 8 fokban beindítod.

Egyébként pedig vannak a piacon túlárazott olajak is, amelyek aránytalanul drágábbak az ugyanolyan minőségű társaiknál! Különösen nevetséges amikor egy kisebb olajtársaság földönkívülinek tünteti fel a termékét, csak azért hogy meg tudja magyarázni mitől kerül mértékekkel többe...  [rohog] A slusszpoén, hogy ez a cég adott esetben egy konkurens olcsóbb termék gyártójának alapolaját veszi meg, sőt olyan eset is van, hogy mással tölteti le, ő csak matricáz. Stb.  :)
Ezt nem kétlem - de ha megnézed az általunk itt favorizált olajok (LM, Eneos és a nagyok közül leginkább a Mobil) árait azokon a helyeken, ahonnan venni szoktuk (számlával, tehát legalábbis ÁFA biztos van rajta!), akkor látni fogod, hogy nem tartoznak a túlárazott kategóriába.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6582 Dátum: 2010.03.22 09:12:15 »
Amúgy Palaczk! Te nem vezetsz most Ferihegyre?  :D
Holnapután  :yes: ... A film by Roland Emmerich ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6583 Dátum: 2010.03.22 09:19:41 »
De mi van egy Forddal? Oda külön szabvány van, ami nagyjából azt jelenti, hogy csak xW-30-as A1-es olajat használhatsz. Ugyan ez van a D-4D esetében is. Ezekbe a 40-es olaj azért nagyon nem frankó szerintem... Nem elég, hogy 30-as legyn, még azon belül is a hígabb fajta.

Biztos vettek egy nagy hordót ebből a kettőből, azt ezt kell szeretni... Jobban jártak volna egy 5W-30-as kannával, ugyanis a legtöbb kocsinak ez a gyári előírása, nem az 5W-40-es...
Pl.: Toyota, Honda, Mazda, Ford, VW, Fiat, sok Opel, stb...
Barna, qrva egyszerű az ábra: a tulajok 95 %-át (és még lehet hogy keveset mondtam) ez az egész nem izgatja, nem is érti, nem foglalkozik vele. Elviszi az autót a szervízbe, oszt azok majd tesznek bele olajat. Innentől kezdve pedig a szervízen múlik, márpedig én még nem találkoztam (!) olyan autós szakemberrel itt az országban, aki különösebb jelentőséget tulajdonított volna annak, hogy 30 helyett 40-res, vagy B3/B4 helyett B1/B5-ös olaj kerül-e a motorba. Legjobb esetben elfogadják a gyári előírást, de ez a csoport igencsak kisebbséget képvisel, és még ők sem tartják feltétlenül követendőnek ezeket az előírásokat, jelszó: "igazából az 5 W-40 tökéletes bele, nem lesz tőle semmi baja".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6584 Dátum: 2010.03.22 09:24:41 »
Nekem adtak ÁFÁ-s számlát az olajokról amit a webáruházban rendeltem, gondolom alapból mindenki kap.
Azt pedig barna.czukor leírta, miért nem felesleges 0W vagy 5W olajat használni.
A hidegen túl magas viszkozitású olaj káros hatása, nem azonnal jelentkezik, csak évek és sok tiz vagy esetleg 100e km után fog érzékelhető motorkopást eredményezni. Aki évi 10e km körül vagy alatt megy, az lehet hogy meg se tartja addig a kocsiját, hogy bármi történjék. Normális használat mellett legalábbis.
Én pedig úgy vagyok, hogy keveset megyek éves kilométerben (tavaly 3500, de idén 5-6e is meglesz várhatóan), az autó minden nap használva van, legtöbbször 2 hidegindítás, van amikor 8. Szóval biztos vagyok benne, hogy ilyen használat mellett az autószerelő által a kilóméterszámláló alapján látatlanban ajánlott "15W-40 mindegy csak olcsó legyen és nagyonjó van neki éppen raktáron" olajjal csak ártanék! (gyári ajánlás: 5W-30 tól 15W-40-ig bármi, a várható külső hőmérséklet függvényében)
Egy hónapja váltottam 5W-40-re és azóta 9decivel csökkent a fogyasztásom, (9.5 átlagról, 8,6-ra) és nem a használati szokásom változott meg, tavaly 7-szer tankoltam tele! :) És talán nyáron egyszer fogyasztott 9.5l/100 alatt, (9.25l de akkor volt benne egy 2x30km-es etap is), télen volt 10.5 is egyszer. Lehet, hogy a váltó olaj csere is benne van a dologban, lehet, hogy az autópályás meghajtás tisztította ki a kipufogót és így együtt okozzák a javulást, mert pusztán a motorolaj miatti 9 decit csökkenést én is sokallom.

A termékdíj mértékét lebontva is tartalmazza a számla, a kenőanyagra és a csomagolásra is külön-külön? Mert ez a törvényi előírás!  :?:
Úgy látom nem sikerül teljesen érthetően megfogalmazni amit szeretnék... vagy csak értelmezés kérdése...Én nem azt mondtam hogy felesleges modern motorolajakat használni!  :excl: A hangsúly a MIKOR, MILYEN AUTÓBA, MILYEN KM futásnál stb. van. Egy kilencvenes években fejlesztett motorba teljesen felesleges, és egyben pénzkidobás egy modern 0Wx olajat tenni a 10 000 km-es olajcseréhez. Ettől akinek van feles elszórható pénze, így válság idején, ám tegye!  :)
Aki szerint egy SM 10W50 full syn vagy egy SL 10W40 fél-syn olaj - amennyiben a gyártói jóváhagyással szinkronban van - árt egy '90-es évjáratú autó motorjának, az egyszerűen valótlant állít. A mi éghajlati viszonyainkban, a 10W de még a 15W olajak is nyugodtan használhatóak, HA a gyártó előírása ezt megengedi. Természetesen ahogy egyre fiatalabb motorokról beszélünk, úgy nő a minőségi igény, és kerülnek előtérbe az új fejlesztésű elsősorban 5Wx és csak másod sorban - egyre inkább - a 0Wx motorolajak. Szinkronban ezzel nőnek az olajcsere periódusok is: 10-15-20-30 ekm -ODI rendszerű motorok esetében rugalmas intervallum stb.
Ezt nem értem miért nekem írod... ??? Én nagyon sok szerelőt szolgálok ki viszonteladókon és nagykereskedőkön keresztül, de személyesen is tartom a kapcsolatot jó párral. Még találkozni a te általad leírt típussal, de azért már egyre kevesebbel! Igenis használják és ajánlják az 5Wx olajakat is, sokat dolgozom pl. én is azon, hogy mindig a legfrissebb infók birtokában tegyenek az autókba kenőanyagokat (nem csak motorolajat) a gyári ajánlásnak megfelelően, sokszor hívnak fel hogy egy-egy ritkábban előforduló típusba milyen olaj való. Ha kell szaktanácsot kérek én is - mivel nem vagyok tribológus - de a szakmai segítség szerencsére a Kuwait Petrolem-tól és a BP konszern-től is a rendelkezésünkre áll.
Én a Shell Helix 5W40-ről váltottam Q8 Formula techno 5W30-ra, és nem akarok hinni a szememnek, jelenleg 5.9 L/ 100 km az átlagom a BC szerint!  :eek: Pedig most is igen sok rövidtáv van beiktatva... :)