Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5144932 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6555 Dátum: 2010.03.21 12:24:41 »
Bátorkodtam az avatarja alapján megállapítani, hogy hajtósan vezet... ::) Automata ergo nem pörög.... :eek: Ezt nem igazán értem... Vezettem jó pár automatát, és ha lerúgod neki, bizony a pirosig kihuzatja a fokozatokat... :yes: Nem első sorban a magasabb hőtűrő képesség miatt ajánlottam neki a 10W50-et, hanem - ha visszaolvasol - az olajfogyasztás csökkentése okán - HA INDOKOLT!!  :tt2: Szóval a 10W50 is tökéletes a Camryba, könyörgöm, egy SM-es Full syn olajról beszélünk, és egy 1995-ös autóról...!!!  :excl:
50-es olaj csak extrém gyilkos használati mód esetén indokolt - akkor is inkább egy sokat pörgő kis motorba, mint ebbe a nagy háromliteres vasba. Ne haragudj, nem mindenáron vitázni akarok veled, de szvsz ebbe az autóba az 50-es olaj nemhogy nem indokolt, hanem kimondottan rossz választás lenne.

Jóbarátom '97-es, kétliteres Carinája (80-as évek közepén konstruált motor), bőven 200 ezer km fölött, semmit nem eszik a 0 W-40-es Mobil olajból. Jóbarátném '91-es 1.7 benzines Volvo 440-ese (80-as évek elején konstruált motor), 170 ezer km-rel sem evett semmit a szintén 0 W-40-es Castrolból. Abban igazad van, hogy teljesen megfelelő az 5 W is - de a 0 W (ha a motor nincs szétkopva) nem fölösleges luxus, hanem a technika kímélése ÉS üzemanyag-megtakarítás.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 12:27:48 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6556 Dátum: 2010.03.21 12:27:01 »
Ez alapján tuti az 5W30 (szegény autóban kétszer még nem volt ugyanolyan olaj, mióta nálam van...). Valszeg az Eneost próbálom ki én is.

Ez egy jó választás  :yes: ... Mármint a viszkozitás. Az Eneos helyett én inkább Mobilt vennék, de valszeg csak arról van szó, hogy nekem kicsit sok és nagyon új ez az egész Eneos-hype, szóval nem kell rám hallgatni ebben  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6557 Dátum: 2010.03.21 12:29:18 »
Én meg kipróbálós típus vagyok. Jelenleg amúgy pont Mobil1 0W40 van a kocsiban, 10 ezret futott és most kezd elfáradni.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6558 Dátum: 2010.03.21 12:47:17 »
Alapvetően jobb nem variálni az olajokat, ha nem muszáj; dehát mindegy, ezt biztos nem először olvasod  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6559 Dátum: 2010.03.21 13:32:41 »
Már annyiszor le lett írva, hogy nem igaz. Csinálok egy blogot, azt csak belinkelem majd.

50-es olaj 2 esetben jó:
- ha már atomkopott a motor és a 40-est is nagyon eszi: 1l+/1000km
- ha versenypályán van tartósan használva

A többi esetben árt, mert nincs megfelelő kenés, mert rossz az áramlása a sűrű folyadékoknak... A kenés meg alapvetően az áramlástól függ, nem a nyomástól. A nyomás ha eléri a minimumot, akkor már továbbá nem számít, ezután a legjobb áramlásra kell törekedni. Ergo az a leghígabb olaj a legjobb, amellyel még pont az olajnyomás sosem éri el a kritikusan alacsony szintet...

A 0W-s olaj hidegen hígabb, ezért kevésbé koptatja a motort, így a használata ellen semmi sem szól. Üzemmelegen a 0W-50 pont olyan sűrű, mint a 20W-50, csak éppen amíg hideg a motor, addig nem kopik szét. Minden kocsiba lehet 0W-s olajat tenni, akár a 15W-40-es előírású szétkopott motorokba is. A szelepszár szimmering kopása az egyetlen, amely ez ellen tehet, hiszen akkor hidegen a híg olajjal jobban füstöl. De ez a hiba nem jellemző, a híg olaj bajt ekkor sem okoz, csak hidegen nagyobb füstölést a kelleténél.

A 4E-FE és a 4A-FE motorokba nyugodtan tölthető 0W-30-as olaj, normál használat esetén ez a legjobb neki. Semmi ok nincsen, hogy az 5W-30-ast kellene bele tenni, maximum az ár vagy a 0W és az 5W között elhanyagolható kis különbség.

Karesz Camry-jének olyan a motorja, hogy precíz, pontos, nem eszi az olajat és modernnek számít. A konkurens Európai gyártók mai kocsijai nem olyan pontos illesztésűek és tiszták belülről, mint a 90-es évek japán kocsijai. Haverom 1996-os Hondájába is 0W-20 volt a télen és egy mm-nyi olajat sem evett, csak nagyon jól fogyasztott. Az ismerős C4-esében meg fogy az 5W-40-es is... ennyit csak a 90-es évek japán motojairól... Mellesleg pl. az OFF Honda Civic 90-es évekbeli motorjaiba híg A1-es 5W-30 a gyári ajánlás. Sok mai kocsi megenné ezt a híg olajat...

De többet nem írom le, hogy az 50-es mire való, meg azt sem, hogy a 0W-s olaj a legjobb a hidegindítás szempontjából minden autó esetében... Aki nem érti meg, az tegye a 10W-50-es kenőcsöt a kocsijába, azt koptassa a gyűrűit felőlem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6560 Dátum: 2010.03.21 13:51:16 »
A 10 W-50 "előnyeiről" annyit, hogy már a Starletembe is, 1979-ben, 10 W-40 vagy 10 W-30 volt a gyári ajánlás. Ismétlem: hetvenes évek vége, és az a 2K motor, ami eredetileg a 60-as évek elején lett kifejlesztve.

(Mondjuk, én 40-essel járok vele, mert azért nem vacsi új már és a rövid váltó miatt elég sokat pörög, pl. 110=4100, továbbá nyáron hajlamos meglehetősen felmelegedni; de cserébe nem 10 W-t, hanem 5 W-t teszek bele: tehát 5 W-40. Fullszint 5 W-40 ebbe az autóba - na, ez az, amitől a legtöbb magyar autós szakember sikítófrászt kapna - sajnos  ::) !)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6561 Dátum: 2010.03.21 14:05:24 »
A 10 W-50 "előnyeiről" annyit, hogy már a Starletembe is, 1979-ben, 10 W-40 vagy 10 W-30 volt a gyári ajánlás. Ismétlem: hetvenes évek vége, és az a 2K motor, ami eredetileg a 60-as évek elején lett kifejlesztve.

(Mondjuk, én 40-essel járok vele, mert azért nem vacsi új már és a rövid váltó miatt elég sokat pörög, pl. 110=4100, továbbá nyáron hajlamos meglehetősen felmelegedni; de cserébe nem 10 W-t, hanem 5 W-t teszek bele: tehát 5 W-40. Fullszint 5 W-40 ebbe az autóba - na, ez az, amitől a legtöbb magyar autós szakember sikítófrászt kapna - sajnos  ::) !)
És ezért megy még a kocsi a mai napig, mert normális olaj van benne, nem a szemét 15W-40-es teszkó olaj, amit ebbe az emberek 99%-a tenne...

A magyar autószerelők sík hülyék az olajhoz, kb az 1%-uk ért hozzá. A többi: minél sűrűbb, annál jobb, 10W-60-as a király. No comment.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6562 Dátum: 2010.03.21 16:20:15 »
Már annyiszor le lett írva, hogy nem igaz. Csinálok egy blogot, azt csak belinkelem majd.

50-es olaj 2 esetben jó:
- ha már atomkopott a motor és a 40-est is nagyon eszi: 1l+/1000km
- ha versenypályán van tartósan használva

A többi esetben árt, mert nincs megfelelő kenés, mert rossz az áramlása a sűrű folyadékoknak... A kenés meg alapvetően az áramlástól függ, nem a nyomástól. A nyomás ha eléri a minimumot, akkor már továbbá nem számít, ezután a legjobb áramlásra kell törekedni. Ergo az a leghígabb olaj a legjobb, amellyel még pont az olajnyomás sosem éri el a kritikusan alacsony szintet...

A 0W-s olaj hidegen hígabb, ezért kevésbé koptatja a motort, így a használata ellen semmi sem szól. Üzemmelegen a 0W-50 pont olyan sűrű, mint a 20W-50, csak éppen amíg hideg a motor, addig nem kopik szét. Minden kocsiba lehet 0W-s olajat tenni, akár a 15W-40-es előírású szétkopott motorokba is. A szelepszár szimmering kopása az egyetlen, amely ez ellen tehet, hiszen akkor hidegen a híg olajjal jobban füstöl. De ez a hiba nem jellemző, a híg olaj bajt ekkor sem okoz, csak hidegen nagyobb füstölést a kelleténél.

A 4E-FE és a 4A-FE motorokba nyugodtan tölthető 0W-30-as olaj, normál használat esetén ez a legjobb neki. Semmi ok nincsen, hogy az 5W-30-ast kellene bele tenni, maximum az ár vagy a 0W és az 5W között elhanyagolható kis különbség.

Karesz Camry-jének olyan a motorja, hogy precíz, pontos, nem eszi az olajat és modernnek számít. A konkurens Európai gyártók mai kocsijai nem olyan pontos illesztésűek és tiszták belülről, mint a 90-es évek japán kocsijai. Haverom 1996-os Hondájába is 0W-20 volt a télen és egy mm-nyi olajat sem evett, csak nagyon jól fogyasztott. Az ismerős C4-esében meg fogy az 5W-40-es is... ennyit csak a 90-es évek japán motojairól... Mellesleg pl. az OFF Honda Civic 90-es évekbeli motorjaiba híg A1-es 5W-30 a gyári ajánlás. Sok mai kocsi megenné ezt a híg olajat...

 
De többet nem írom le, hogy az 50-es mire való, meg azt sem, hogy a 0W-s olaj a legjobb a hidegindítás szempontjából minden autó esetében... Aki nem érti meg, az tegye a 10W-50-es kenőcsöt a kocsijába, azt koptassa a gyűrűit felőlem.

Akkor tehetnél bele gázolajat is, vagy fagyállót. EZek jobban áramlanak.. :)
 
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 16:29:24 írta Kisfiatal »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6563 Dátum: 2010.03.21 16:24:38 »
Na most ebben hol a hozzászólás???
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6564 Dátum: 2010.03.21 16:25:33 »
Csinájjá má valamit! Az enyémet ne költsed át! :lol:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6565 Dátum: 2010.03.21 16:31:03 »
"Akkor tehetnél bele gázolajat is, vagy fagyállót. EZek jobban áramlanak.."

Kedves barátom!

A gázolajjal és a fagyállóval nem lenne meg a minimális olajnyomás, amit a kommentemben leírtam.

Azon kívül meg nem pucolja a motort, nem semlegesíti a keletkező savakat...

Kicsit megszerkesztettem, a békesség kedvéért. Ne ragadtassuk el magunkat... Palaczk
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 16:44:30 írta Palaczk »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6566 Dátum: 2010.03.21 16:46:10 »
Jelentem, hogy a Dai-ban minimalizálódott az olajfogyasztás a 10W-40-es MoS2 adalékolt LM olajjal.
Fuck Castrol Magnatec 10W-40!

Más: Tékások működnek? Kellene megint egy tubus Elf 5W-40 SXR.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6567 Dátum: 2010.03.21 16:48:27 »
Mester, mennyi ideig tartott bepötyögni ezt a hsz-t?  :D

Bocs, nem tudtam kihagyni  :hug: ...

Ugye, hogy jó ez az LM olaj  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6568 Dátum: 2010.03.21 17:02:12 »
Mester, mennyi ideig tartott bepötyögni ezt a hsz-t?  :D

Bocs, nem tudtam kihagyni  :hug: ...

Ugye, hogy jó ez az LM olaj  :yes:
Nagyon lassan, sajnos ez van.  Pedig lenne 1000 HSZ, amire reagálnék, de így meg van menekülve a fórumozok T. csapata. 1előre.  :D

És az LM olaj igenis jó, csak QRwA drága.  :hug: Mondjuk az ELF se olcsó. Az olcsó a teszkós olaj, meg a V.I.P. kannás.  [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #6569 Dátum: 2010.03.21 17:14:40 »
És az LM olaj igenis jó, csak QRwA drága.  :hug:
Á... Tudod, mennyi volt régebben? Pl. 2008 ősze környékén? 3000 fölött volt literje! Ahhoz képest most már egész jutányos. Nomeg tényleg meghálálja a gép  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )