Mindenekelött elnézést kérek a pontatlanságomért. A tények: 84 ezret futott E12 Corolla, Castrol Magnatech 5W40 olajjal. Olajcsere 75 e nél, azóta 9000 km-t futott./nem fogja megvárni a 15 ezret./
Én magam is érdekesnek tartottam, ezért dobtam fel a témát...... De tanulságos is. Bízom benne, hogy "barna.czukor" ráérzett a lényegre, és ez csupán egy érdekesség marad. ////// NINCS EGY OLYAN OLAJTESZT AMELYET 10 000 km HASZNÁLAT UTÁN VÉGEZTEK???////////// Kíváncsi lennék rá.
A Magnatec (H nélkül) mostanában nagyon leeresztett minőségben. Nekem az összes kocsi ette, amibe tettük, át is váltottunk Mobil1-re. Azt hallottam több forrásból, hogy az Edge megjelenése óta a Magnatec-et itt Magyarországon gyártják és palackozzák és eléggé ócska olaj kerül bele. Sokan mondanak olyat is, hogy MOL olaj kerül bele, bár én ennek örülnék valahol, mert szerintem a MOL 5W-s olajai egész jók... Szóval annyit akartam csak elmondani, hogy a Castrol Magnatec-től nem kell csodát várni, nekem eléggé gyanús az olaj. Elképzelhető simán, hogy 9e km alatt elfáradt és a friss olaj meg felfrissítette a régit is kicsit. Nálunk az összes kocsi már 6e km-re leette ezt a szart a min szintig, utána mindegyikből ki is dobtam. A Hondák különösen szerették, elfogyott a CR-V-ből kb 1 liter 3e km alatt. Aztán mindegyik megkapta az M1 ESP-t, utána meg egyik sem ette valamiért az olajat...
Én azt mondom, hogy cseréld le a francba ezt az olajat és tegyél bele valami jobb szintetikusat: Mobil1 ESP 5W-30, M1 0W-40, Eneos 5W-30, Eneos 5W-40.
Olajteszt:
Én már láttam sok olajtesztet, most egyet sem tudok belinkelni, mert a tesóm laptopjáról írok, az én gépem most nincs nálam...
Annyit kell tudni, hogy az USA-ban nagyon olcsó egy olajteszt, mely során megmérik, hogy az egyes fémek milyen arányban voltak/vannak jelen az adott olajban. Mermérik a friss olajat, majd a fáradtat. És akkor látni lehet, hogy hány mg vas, borát, kén, stb van az olajban a friss értékek helyett.
Mi ezzel nagyon sokra nem megyünk, mert:
- más az USA olaj, mint az EU sok esetben
- minden autó másképpen reagál ugyan arra az olajra
- egy friss motor mindig több kopadékot "termel", mint egy már 50e km-t futott bekopott motor, így egyre jobb értékek jönnek ki az analízisek során, ha új a kocsi...
Az olaj minőségét effektíve nem méri semmi sem, hogy mennyire bírja még vagy megég-e x hőfokon már vagy sem, mert nincs erre abszolút mértékegység, csak következtetni lehet a sok adatból. Amit mérnek, az a fémes összetétel, a viszkozitás, a sűrűség, stb... Ezekből lehet következtetni arra, hogy mennyire fáradt el az olaj, de ez sem ad olyan fekete-fehér eredményt, hogy pontosan mikor kell olajat cserélni...
Én azt mondom, hogy én 7 és 10e km között cserélek olajat, attól függően, hogy az adott olajat mennyire terheltem meg. Persze a kedv is belejátszik, meg a szabadidiő a cserébe.
Ha valaki 10e km-nél cserél olajat, szerintem az nem csinál hülyeséget, sokkal tisztább marad a motorja...
Pl. nekem télen Eneos 0W-20-as volt bent, de mivel szinte csak hidegindítást kapott, meg néha meg is terheltem jobban, ezért én 8e km után már leengedtem ez az olajat. Érdekes egyébként, de pont 7-8.000 km-nél kezdett el feketedni az olaj, előtte konstansan világossárga volt. A szín nem egyértelműen jelzi, hogy az adott olaj elfáradt-e vagy sem, de ha már kezd sötétedni, akkor én lecserélem, mert a kosztól, koromtól sötét, az meg nekem nem kell...
Kb ilyen egy olajteszt eredménye:
Analysis1Analysis2Ebből azért egy laikus nagy sokat mond meg sztem...
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)