Kicsit belemélyedtem a fagyálló témába és nekem nem egyértelmű, hogy ezek az új szerves savakat tartalmazó löttyök jól viselkednek a régi rendszerekben. Ami gond lehet az a réz hűtő és a fűtő radiátor.
Több ellentmondásos követelmény is van. Szóval ez sem egy egyszerű téma. Ez is olyan mint az olaj, hogy nincsen olyan, hogy legjobb hűtőfolyadék
néztem közölt teszt eredményeket és bizony lassan de biztosan mindegyik fagyálló esetén szépen "rohadnak" a tesztelt fémek, a különbőző lötyiknél eltérő, hogy éppen az alu vagy a vas réz alkatrészek vesztenek a több anyagot a felületükről, nagyságrendileg (0.2-30mg)/cm^2 hetente. Szóval ha minőségbeli eltérés van, akkor az itt nyilvánul meg.
Európai előírás, környezethaver okokból foszfátmentes legyen. (De elvileg a Toyota rózsaszín lötyiben mégis van, mert kell a hosszabb használati időhöz)
Japán előírás, hogy legyen szilikátmentes (nem tesz jót a vízpumpa tömítésnek + szilárd lerakódásokat képez a járatokban).
Alu barát előírás, hogy legyen borát, amin, nitritmentes.
Ezek az előírások így együtt kizárják az összes klasszikus zöld löttyöt, ahol a szilikáttartalommal érték el a korrozióvédelmet, épp úgy, hogy bevonatot/lerakódást képeznek az alu alkatrészek felületén és így nem érintkezik a folyadékkal.
(A kivett gyári termosztáton és az alu anyagú termosztát könyökön belül jól megfigyelhető volt fehér színű egybeföggő masszív lerakódás. Gondolom pont a régi zöld lötyi csinálta (lehet hogy tévedek, ha valaki tudja hogy ez mitől van megoszthatná), és a rózsaszín lötyit pedig már utána 2002 körül töltötték bele. Az egy éves termosztáton már nem keletkezett lerakódás nyomokban sem.)
Szóval nem marad más , mint az organikus savakat tartalmazó löttyök, amik minden klasszikus kiegészítő összetevőktől mentesek. De ezek meg lehet, hogy nem férnek meg a réz radiátor vagy fűtő körben használt anyagokkal (réz ón ólom).
A 94-es Corolla radiátora és fűtő köre milyen anyagból van?
A gyári Toyota piros lötyi, vagy amit most kapni lehet ott kell egyáltalán aggódni? Van valakinek több éves tapasztalata vele?
Ja a 2002 ben a 80000km-es szervízkor belerakott rózsaszín lötty az milyen összetételű lehet? Nemhiszem, hogy ugyanaz mint a mostani SLLC.
(((Amcsi fórumban azt rebesgetik, hogy ez kb a zöld lötyihez hasonló (nincseken szerves savak benne), de több hatóanyag van benne a nagyobb használati időhöz (én ebben nem hiszek mert ezt bármelyik noname gyártó megtehetné és árulhatné a 2 éves lötyijét 5 évesnek...)))
Ez mondjuk mellékes, mert úgyis ideje kidobni, pláne hogy összekevertem zölddel és annak is lejárt már a fél ideje.
A sima zöld löttyöt két évenként cserélve biztos nincs korróziós gond (sok más kocsinál tesztelve évtizedekre vissza), azt már tenném is bele, de ott meg a szilikát tartalom ami miatt nem ajánlja a Toyota... A Toyota féle szilikátmentes zöld lötyi meg egy érdekes dolog lehet, ha minden összetevő ki van tiltva és még szerves savak sincsenek benne, akkor hogyan véd a korrózió ellen?
Lényeg a lényeg, azt kell még megtudnom valahonnan, hogy van e réz ón stb. a hűtőrendszerben, és ha nincs, akkor mehet a Toyota gyári folyadék piros LLC 3 évig jó, de ha van akkor meg sajnos csak a zöld lötyi marad 2 évre.
Ilyen Toyota lötyit sehol nem láttam még, ha valamikor épp útbaesik pl. a Super, akkor simán lehet venni vagy rendelni kell?