Köszi a "szakvéleményt", Czkukor! Megerősítettél benne, hogy ne rakjam bele a GL5-ös olajat.
Még egy dologban kérném a véleményeteket:
Autó "1": '94-es 2.0-ás benzines Carina E; évente kb. 7.000 km-es futás, ez 85% országút (200km-es utak egyben), 15% város; mindez extra kímélő stílusban.
Motorban 212.000km (elvileg); Magnatec 5W-40-et használtam az utolsó két cserekor; kb. 5.000 km-re vetítve kell 1 litert utána tölteni.
A Magnatec-ről elég sok negatív vélemény hatására váltanék; kipróbálom a fórum üdvöskéjét, az Eneos 5W-40-et. Szerintetek? Vagy valami jobb ötlet?
Autó "2': '01-es 1.8 VVT-i Avensis; évetne kb. 3.000 km-es futás (komoly, mi?), ez kb. 50% alföldi (kis)város, 50% országút.
Motorban 135.000 km (hiteles adat); a Szállás u-i Toyota szervízben Mobil1 5W-50-et öntögettek bele; az elmúlt két alkalommal (mióta nálunk van)
szintén 5W-40-es Magnatec-et kapott. Olajfogyasztás nem mérhető (többek között a fenti éves futásteljesítmény miatt sem...).
Eneos 5W30 menne bele (gépkönyv által ajánlott viszkozitás).
A VVT-i motorok típushibája miatt (ami miatt a kocsik igen jelentős részében motort cseréltek garanciában - ebben nem) kicsit aggódok a hígabb olaj miatt.
Tehát: mehet bele az 5W30 Eneos; vagy inkább valami sűrűbb, vagy más márka?
Előre is köszi a véleményeket!
GL-5-ös csak abba a váltóba mehet, amely esetében ezt a gépkönyv engedi. Ez extra adag EP adalékokat tartalmaz, amely kikezdheti a különféle réz és bronz alkatrészeket. Ebből adódóan nem javaslom az ilyen minősítésű váltóolaj használatát....