Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977597 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5835 Dátum: 2010.01.30 23:31:30 »
Abba a váltóba, amire a gépkönyvben GL-3 (ha nem beszerezhető, akkor GL-4) van előírva ('94-es 2.0 Carina E), abba belemehet a GL-5 -ös olaj (Eneos)?
Természetesen a viszkozitás stimmelne (75W-90).
Állítólag a szinkronnak nem tenne jót. Vélemény?
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5836 Dátum: 2010.01.30 23:58:07 »
Abba a váltóba, amire a gépkönyvben GL-3 (ha nem beszerezhető, akkor GL-4) van előírva ('94-es 2.0 Carina E), abba belemehet a GL-5 -ös olaj (Eneos)?
Természetesen a viszkozitás stimmelne (75W-90).
Állítólag a szinkronnak nem tenne jót. Vélemény?
GL-5-ös csak abba a váltóba mehet, amely esetében ezt a gépkönyv engedi. Ez extra adag EP adalékokat tartalmaz, amely kikezdheti a különféle réz és bronz alkatrészeket. Ebből adódóan nem javaslom az ilyen minősítésű váltóolaj használatát. Amennyiben a váltóolajnak van GL-4-es minősítése is, úgy természtesen alkalmazható.

Az Eneos olaja GL-5-ös csak, az API GL-4 szintet nem "tudja", így annak a használata nem javasolt. Ajánlom a Motul Motylgear 75W-90 használatát, ez ugyanis az API GL-4 és GL-5-ös szinteknek is megfelel, továbbá árban is az olcsóbbak közül való.

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5837 Dátum: 2010.01.31 08:14:11 »
Köszi barna.czukor! Eddig azt hittem, elég ha azt nézem, hogy 5W-30-as legyen és kész!  :whistling: Belelapoztam a gyári kézikönyvben és valóban írják, hogy ehhez a motorhoz ACEA B1-es az ajánlott olaj.  :hug:


Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5838 Dátum: 2010.01.31 11:44:01 »
Noha áprilisban lesz esedékes az éves szerviz, az olajcsere kapcsán kérek tanácsot. A kezelési könyv többféle viszkozitású olajat megemlít, de a legjobb választásnak az 5W-30 API SL/SM olajat ajánlja. Mivel használom télen rövid utakon városban, de nyáron sem vagyok az autópályán gyilkolászós fajta, gondolom ez megfelelhetne. A Castrol Magnatec-nek van 5W-40-ese, az is jó lehet?.
A márkaszervizekben milyen olajat töltenek bele? Van karbantartási csekkfüzetem, így a garanciaidő alatt az időszaki karbantartások ingyenesek, vagyis az olajcsere is. Vihetek garis autóba is saját beszerzésű olajat? Ha igen, akkor nem tudom, hogyan lehetne ezt "elszámolni".
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.31 11:47:15 írta Villi »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Tannoy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5839 Dátum: 2010.01.31 13:35:01 »
Sziasztok! Lenne egy nagy kérdésem, Auris 1.6 benzines gyárilag 0w-20as  motorolaj való bele ha minden igaz?! Az én autóm ebből megeszik 6000km- enként 1l olajat, ez szerintetek normális? Ja és a motorba 23000km van és 10000km-nél már cseréltek motort garanciába  szintén olajfogyasztás miatt. Válaszotokat előre is köszönöm.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5840 Dátum: 2010.01.31 14:37:14 »
Kérdés:

adott egy 1.4 vvt-i olajzabálós Cori (2-300 km alatt megevett akár 1 litert is).
Kapott úgy bő fél éve 10W40 Fina nevű olajat és Finish adalékot, azóta alig járnak a kocsival (max 1-2 ezer km ment bele), de legalább nem is fogyott az olajból semmi.

Egy ilyen autóba milyen olajat tennétek most? (Egyelőre nem gyűrűztetik meg, tehát ez most nem opció).
Az a baj, hogy ez a kombináció (10 W-40 & Finis) hamar ki fog nyírni más dolgokat is a motorban, még ha a gyűrűk mellett bekapott olaj mennyiségét csökkenti is. Ezt a szrötymőt igennnagyongyorsan le kéne ereszteni belőle! Aztán feltölteni megfizethető árú 10 W-40-el; és tudomásul venni, hogy néhány ezer kilométeren belül végre KELL hajtani a gyűrűzést, mert ezt így hosszú távon nem lehet használni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5841 Dátum: 2010.01.31 14:39:06 »
Hello mindenki!

    Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha kicsit pörgősen autózom és 6000km alatt lement az olajszint a nívó feléig, az normális? Valamint hogy utánna töltöttem és akkor megnőtt a fogyasztás is kicsit. Fater aszonta hogy a hyundaiban pl (20éves) onnan tudja hogy kevés az olaj hogy baromi keveset fogyaszt. Lehet valami összefüggés? Jah amúgy motul eco energy 5w30 van benne.
6000 ezer km alatt elfogyott tehát 5-6 deci olaj - ez abszolút normális, pláne pörgetős vezetés mellett. Nem kell aggódnod.

Viszont olaj-utántöltést követően nem kéne többet ennie, sőt; szerintem ez csak véletlen egybeesés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5842 Dátum: 2010.01.31 14:44:55 »
Ha azonnal nem csinálják meg, akkor 1-2.000 km múlva beáll vagy felrobban a motor menet közben...
Hogy mit csinál  :eek: ?! Felrobbanni biztosan nem robban fel  ::) ... Beállni is csak akkor áll be, ha nem veszik észre a fogyást és elfogy belőle az olaj. Persze idővel majd tényleg beáll, ha nem újítják fel. De azt még igen érdekes hangok és jelenségek (pl. nem indul, füstöl mint a gőzmozdony) fogják megelőzni.

Nekem amúgy a sztorinak ez a része nem áll össze. 1 liter/200-300 kilométeres olajfogyasztásnál MÁR MOST úgy kéne füstölnie ennek a kocsinak, mint egy rosszul beállított Trabantnak  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5843 Dátum: 2010.01.31 14:51:06 »
A finish alatt a polírozást, fényesítést, összecsiszolást értjük az angolban. Nos, a cucc lényege az, hogy a sűrű mivoltából adódóan összecsiszolja, összekoptatja a fémfelületeket, kisimítja, kipolírozza azokat.

Eredetileg ezeket nem arra használták, hogy feltegyék az i-re a pontot, hanem arra, hogy a bejáratós motorokat előbb, hamarabb bekoptassák, összecsizoltassák. Pár ezer km után leengedték már ezeket az új motorból és az összekopott motort feltöltöttél sima olajjal. Ezzel én sosem értettem egyet, de mára már senki sem használja, csak a mocskos átbaxós eladók/autódealerek...

Abból a szempontból tényleg találó a neve, hogy bevégzi a feladatot, finish-be ér a motor vele. Nah, ez tuti...
Ennél jóval prózaibb a magyarázat  ;) ... Nem "Finish", hanem simán "Finis" ennek a trutyinak a neve; és ez semmi másra nem akar utalni, mint amit a magyar köznyelvben jelent ez a szó  ::) ... Hogy ti. olyan motorba kell ezt beletenni, amelyik finisel, a végét járja, döglődik, agyon van kopva. Ez egy relikvia amúgy a régi szoci korszakból (mindenfajta változtatás nélkül), amit anno 18-20 éve még minden benzinkúton is meg lehetett kapni, hogy beleönthesd a Lada halálba kopott motorjába, hogy ne egyen 100-on 1 liter olajat és/vagy ne csörögjön olyan rettenetesen, ideiglenesen visszanyerjen némi olajnyomást meg kompressziót, tovább lehessen egy darabig használni (vagy el lehessen még adni) ... Volt szerencsém jópár alkalommal beleöntögetni saját Moszkvicsok halódó motorjaiba.

A bejáratáshoz semmi köze nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5844 Dátum: 2010.01.31 14:56:29 »
Köszönöm a tanácsot. Nem ezen akarok spórolni, ne érts félre. De többen mondták, hogy 10W-40 a jó bele. De ugyanúgy mondták az 5W-40-est.  Ebbe fogok beleőrülni  :banging:
Amúgy márka szinten a Liqui Moly mellett döntöttem. (fórumon kaptam a tippet) Csak a viszkozitás a kérdés.
Amúgy, a túl jó olaj tényleg tönkre tudja tenni a motort (himbákat)? Amúgy a 10W-40-es olajjal rosszat tennék a motornak?
Én már leírtam neked, korábban, még amikor megvetted az autót, a Carina topikban részletesen, hogy mit válassz és miért. Azt is leírtam, hány Carinában használunk 5 W-40-est (200 ezer fölött van bennük, és nem esznek semmi olajat). Ez egy konkrét tapasztalat, szemben a faxságokkal, amit hallottál (bocs, de nincs rá jobb szó). Az 5 W-vel kevésbé kopik a motor, mint a 10 W-vel. De nem muszáj elhinni  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.31 15:21:32 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5845 Dátum: 2010.01.31 15:00:35 »
Az 5 W-vel kevésbé kopik az olaj, mint a 10 W-vel. De nem muszáj elhinni  :surrender:

Motor lesz az, ami kevesbe kopik.  :whistling:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5846 Dátum: 2010.01.31 15:04:20 »
Noha áprilisban lesz esedékes az éves szerviz, az olajcsere kapcsán kérek tanácsot. A kezelési könyv többféle viszkozitású olajat megemlít, de a legjobb választásnak az 5W-30 API SL/SM olajat ajánlja. Mivel használom télen rövid utakon városban, de nyáron sem vagyok az autópályán gyilkolászós fajta, gondolom ez megfelelhetne. A Castrol Magnatec-nek van 5W-40-ese, az is jó lehet?.
A márkaszervizekben milyen olajat töltenek bele? Van karbantartási csekkfüzetem, így a garanciaidő alatt az időszaki karbantartások ingyenesek, vagyis az olajcsere is. Vihetek garis autóba is saját beszerzésű olajat? Ha igen, akkor nem tudom, hogyan lehetne ezt "elszámolni".
Ha ingyen van az olaj is és a szervízdíj is, akkor neked nem kell semmiféle olajat vinned. Annyit mondjál, hogy a Toyota 5W-30 olajat tegyék bele, azt kész. Ugyanis ez való bele.

Ha te veszel olajat, akkor is egy 5W-30-ast javaslok, nem egy 40-est, de ezzel nem kell foglalkozni most szerintem. Amit beletennék: Eneos 5W-30-as, illetve Mobil1 ESP Formula 5W-30.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5847 Dátum: 2010.01.31 15:06:02 »
A finish alatt a polírozást, fényesítést, összecsiszolást értjük az angolban. Nos, a cucc lényege az, hogy a sűrű mivoltából adódóan összecsiszolja, összekoptatja a fémfelületeket, kisimítja, kipolírozza azokat.

Eredetileg ezeket nem arra használták, hogy feltegyék az i-re a pontot, hanem arra, hogy a bejáratós motorokat előbb, hamarabb bekoptassák, összecsizoltassák. Pár ezer km után leengedték már ezeket az új motorból és az összekopott motort feltöltöttél sima olajjal. Ezzel én sosem értettem egyet, de mára már senki sem használja, csak a mocskos átbaxós eladók/autódealerek...

Abból a szempontból tényleg találó a neve, hogy bevégzi a feladatot, finish-be ér a motor vele. Nah, ez tuti...
Ennél jóval prózaibb a magyarázat  ;) ... Nem "Finish", hanem simán "Finis" ennek a trutyinak a neve; és ez semmi másra nem akar utalni, mint amit a magyar köznyelvben jelent ez a szó  ::) ... Hogy ti. olyan motorba kell ezt beletenni, amelyik finisel, a végét járja, döglődik, agyon van kopva. Ez egy relikvia amúgy a régi szoci korszakból (mindenfajta változtatás nélkül), amit anno 18-20 éve még minden benzinkúton is meg lehetett kapni, hogy beleönthesd a Lada halálba kopott motorjába, hogy ne egyen 100-on 1 liter olajat és/vagy ne csörögjön olyan rettenetesen, ideiglenesen visszanyerjen némi olajnyomást meg kompressziót, tovább lehessen egy darabig használni (vagy el lehessen még adni) ... Volt szerencsém jópár alkalommal beleöntögetni saját Moszkvicsok halódó motorjaiba.

A bejáratáshoz semmi köze nincs.
Én a szerelőmtől hallottam, hogy a bejáratási időszakban is használták, szerinte főleg akkor. A neten is ezt olvastam egyébként. Ettől függetlenül persze a kopott motorba a leglátványosabb a használata.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5848 Dátum: 2010.01.31 15:20:39 »
Kedves mindenki!


    Segítséget kérek! Mivel ave már igen igen az olajcsere pediódusában jár, most elkezdtem megnézegetni, hogy milyen olajok vannak. Ekkor találtam rá a Xado nevű márkára. Elvileg ez egy hadiipari technika amit most elkezdtek forgalmazni nekünk is. A lényege az hogy :

"A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 - 150,000 kilométeren keresztül."

Szóval most gondolkodom rajta, hogy ez kerüljön avéba..elég jókat olvastam róla, csak kérdés hogy mennyi igaz a tesztekből.. Szerintetek?
Szerintem felejtsd el. A motorok kenési rendszere megfelelő működésének az egyik feltétele, hogy a felületek olyanok legyenek, amilyenek. Ha ebbe belebarmol valami, akkor lehet, hogy az egyik jellemző javul; de közben egy vagy több másik leromolhat úgy, hogy az károkat is okozhat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5849 Dátum: 2010.01.31 15:21:10 »
Az 5 W-vel kevésbé kopik az olaj, mint a 10 W-vel. De nem muszáj elhinni  :surrender:

Motor lesz az, ami kevesbe kopik.  :whistling:
Ja-ja. Csak nem láttam a pipától  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )