nemtudok dönteni hogy maradjak -e a mobel1 nél vagy kiprobáljam az eneos-t
van okod váltani?
Hát, a 10w40es olajról mindenképp érdemes neki váltani...
Tényleg, barna: dízelbe is mehetne 0w20as olaj?
Nem merem 100%-osan ajánlani, mert azért ez eléggé híg. Miután ACEA B1 van előírva, ezért gondolom, ezt is szeretné, mert ez is B1-es, de az is lehet, hogy már túl híg lenne neki és megenné. Igazából ki kell próbálni ahhoz, hogy kiderüljön, nekem sincs tapasztalatom ezzel kapcsolatban.
A diesel eléggé kényes szerkezet, én nem variálnék az olajjal, ha minden rendben van a kocsival. Menjen csak bele egy 5W-30-as olaj, ami B1-es és/vagy B5-ös. Bár a B5 sem jelenti azt, hogy 100%-osan ugyan olyan, mint a B1. Pl a Mobil1 ESP jó bele (B3/4/5), de az is sűrűbb azért, mint egy csak B1-es olaj... Szerintem az ESP-t kell ezekbe tenni, azt kész, nem próbálkoznék a diesellel.
Egyébként a benzinesekkel is csak óvatosan, nyárra pl, ahol lesz terhelés, nyaralás, én is 30-asat teszek bele majd. A 20-as nem alkalmas pályázós nyaralásra, ahol szétpakolva tolom neki 160-nal, illetve a Kakucs-féle akciókat sem szereti...
Ez a 0W-20-as , ez kimondottan egy téli olaj, a minusz fokokba ideális legjobban. Ugyanis a hidegtulajdonságai is nagyon jók, 40 fokon a viszkozitása (41,5 cSt) pl. fele akkora, mint az M1 0W-40-esnek (80 cSt). Meg a hígsága miatt megspórol azért annyit talán, amit a téligumi rádob...