Az A1 a hígabb féle 30-as olaj, az A3-as meg a sűrűbb. Nem minőségbeli a különbség, hanem tulajdonságbeli. Az A1 takarékosabb olaj, de nem bírja annyira a terhelést. Ilyen a gyári Toyota 5W-30-as olaj is. Az A3-as kevésbé takarékos, de jobban bírja a nagy igénybevételt. A különbség egyébként nem olyan hatalmas, fogyasztásban max 1-2 deci.
Az általad említett Edge olajjal az a gond alapvetően, hogy nincs API minősítése, amit megkövetel a Toyota. A VVT-i motorokhoz minimum SJ szintű olaj kell, de jobb egy SL vagy SM szintű sokkal. Ez az elsődleges szempont. A másodlagos, amivel már lehet trükközni, amin lehet változtatni, az az ACEA besorolás, ami a nagy terheléskor fellépő tulajdonságok szerint csoportosít. Ez az A1 és A3-as kategória.
Megijedni azonban nem kell. Ugyanis az ACEA alapja az API szabvány. Ugyan az 5W-30-as Edge-nek nincs API tanustíványa, de megfelel annak minden bizonnyal. A kocsidnak ártani nem fog.
Én a helyedben egy Edge 0W-30-at vettem volna. Az is A3-as, ami amúgy teljesen megfelelő, viszont van API tanusítványa is.
A régi olajat pedig minél előbb cseréld le, nem jó kevergetni őket össze-vissza. És a szintre is figyelj, hogy nem mehessen le fél alá...