Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5131445 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5490 Dátum: 2009.12.08 21:34:16 »
Nem is eladás előtt volt a csere, hanem évekkel előtte és ráadásul ismerősnek adtam, pláne nem akartam volna átvágni.:) És azóta eltelt 2 év és nem reklamáltak még.:)
Nemtom, nincs direkt tapasztalatom, de azt olvastam róla, hogy nem jó ötlet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5491 Dátum: 2009.12.08 21:42:55 »
Ma voltam egy Toyota márkaszervízben Optibright izzó ügyben. Beszélgettünk a Toyoták váltóiról is. Egyből mondta a kolléga, hogy az akadás tömeges probléma, pláne télen.

A gépkönyv 75W-90-es olajat ajánl a legtöbb 2000 utáni Toyotába (és előttibe is sokszor), azonban ezzel a mszervíz is tapasztalt problémákat, speciel akadást -- ahogyan én is.

Az elmondásuk szerint a TAF-X-re jött a legtöbb akadásos panasz (eleinte ezt használták), de más 75W-90-es olajakkal is volt gond.

Azt mondta a csávó, hogy a Toyota is detektálta a problémát, erre adta ki az új utasítást: minden (akadós vagy nem akadós) váltójú kocsiba, amibe 75W-90 van előírva, egyfokozatú 75W-s olajat kell tölteni. Ilyen az új Toyota váltóolaj is. Ez állítólag megoldja az akadásos problémát. Állítólag nekik nagyon bevált minden típus esetében, csak ezt használják.

Ennek az olajnak a pontos neve: Toyota Gear Oil LV 75W MT
Litere: ~4.800 Ft.


Meg kell majd az autotéka2000-éket kérdezni ezügyben, hogy tudnak-e ilyet szerezni...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5492 Dátum: 2009.12.08 23:01:01 »
Azt mondta a csávó, hogy a Toyota is detektálta a problémát, erre adta ki az új utasítást: minden (akadós vagy nem akadós) váltójú kocsiba, amibe 75W-90 van előírva, egyfokozatú 75W-s olajat kell tölteni. Ilyen az új Toyota váltóolaj is. Ez állítólag megoldja az akadásos problémát. Állítólag nekik nagyon bevált minden típus esetében, csak ezt használják.

Ennek az olajnak a pontos neve: Toyota Gear Oil LV 75W MT
Fontos infókat gyűjtöttél be  :yes: !

Amúgy ma direkt figyeltem, és igen, most a hidegben az Ave váltója is jobban akad 1-2 közt, mint a többi fokozat közt... De ehhez tényleg figyelnem kellett, hogy megállapítsam, egyszerűen azért, mert én nem érzékelem hibaként, hogy egy váltó alacsony fokozatai hidegen nehezebben kapcsolhatók... A legtöbb autó, amivel eddig találkoztam, ilyen; szerintem ez természetes dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5493 Dátum: 2009.12.08 23:11:57 »
Az, hogy hidegen akad, az még nem is annyira vészes. Az enyém a melegben bemelegedve is akadozik néha 3.-ban és sok más Toyota is ezt csinálja -- ez a nagyobbik baj.
Állítólag ez az olaj ezt is megszűnteti, nem csak a hidegben történő járást könnyíti meg.

Ez egyébként sokkal hígabb olaj, kb fele a viszkozitása a 75W-90-esnek. Olyasmi, mint egy Dextron III-as ATF olaj.

A legszebb az egészben, hogy ilyen híg, egyfokozatú váltóolajat nem is lehet kapni igazán, úgyhogy marad a gyári lötty.


Amúgy nekem az is gyanús, hogy a gyári töltet is csak sima 75W-s, mert a gyári töltettel nekem minden király volt. Aztán jött a 75W-90-es TAF-X, ez nem volt az igazi, ekkor kezdődött az akadozás. Majd jött a Motul olaja, ez már jobb, de ez sem olyan frankó, mint anno a gyárival volt az autó.

Ha lesz pénzem, akkor belerakom ezt a gyári olajat, elméletileg ezzel jobbnak kell majd lennie.

Azt is mondták a srácok, hogy elvileg 60.000 km-nél csak ellenőrizni kell a szintet, ehhez képest ők akkor cserélték is mindig. De állítólag ez is túl nagy intervallum, úgyhogy a 30.000 km-enkénti cserét javasolják. Teszem hozzá, hogy már a 30.000 km-es csere esetén is lehet különbséget tapasztalni a váltás könnyedségét tekintve a régi olajhoz képest. Legalábbis az E11/12-es esetében.

Amúgy az Avensisek akadnak még kegyetlenül, azokra volt a legtöbb panasz állítólag, sokan vissza is vitték szervíz után a kocsit, hogy nem stimmel valami a váltóval. De mióta ezt az LV 75W MT olajat teszik bele, azt mondják, hogy azóta nem volt panasz. Már kíváncsian várom, hogy milyen lesz. Remélem be tudom majd olcsóbban szerezni ezt az olajat is.

Ami még érdekesség volt, hogy az 5W-30-as Toyotás "fuel economy" olaj 3.xxx Ft volt, míg az 5W-40-es 6.700 körül volt. Állítólag az 5W-40-es full synt, míg a 30-as nem. Ami viszont meglepően olcsó, az a fékfolyadék: Toyota DOT 5.1 1 literes 2.xxx Ft volt. Castrolba vagy Motulba ugyan ez 2x drágább lenne.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5494 Dátum: 2009.12.08 23:51:51 »
Az, hogy hidegen akad, az még nem is annyira vészes. Az enyém a melegben bemelegedve is akadozik néha 3.-ban és sok más Toyota is ezt csinálja -- ez a nagyobbik baj.
Állítólag ez az olaj ezt is megszűnteti, nem csak a hidegben történő járást könnyíti meg.

Ez egyébként sokkal hígabb olaj, kb fele a viszkozitása a 75W-90-esnek. Olyasmi, mint egy Dextron III-as ATF olaj.
Na, a végén kiderül, hogy csak a Camrynél jártak el jól, mikor gyárilag ATF-et írtak elő a manuális váltóba (is)  :)

Egyébként a Toyota manuális váltók sosem tartoztak a csúcskategóriába, de én alapvetően elégedett vagyok velük, mert az átlagnál így is jobbak. A "problémák" átívelnek a generációkon: a (hátsókerekes) Starletben, a Camryben, a Carinában, az Avensisben egyaránt a 2-es kapcsolható aránylag nehezen (főleg és elsősorban hidegen), és a rükvercet nem veszik be gyakran elsőre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5495 Dátum: 2009.12.09 00:03:58 »
Nálam a 3. kapcsolható nehezebben. A rükvercet meg sztem egyik alsó-közepes kocsi sem veszi be elsőre. Biztos van egy-két kivétel, de én ilyennel még nem találkoztam...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5496 Dátum: 2009.12.09 08:10:45 »
Nálam is van, hogy a rükit kidobja először, és a 3. a necces. Tavasz óta Q8 75W90 váltóolaj van a Coriban. Karácsony után valszeg cserélek, bár azért ez a közel 5 ezer/liter ár elég horror kategória...  :surrender:
         

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5497 Dátum: 2009.12.09 08:20:27 »
Nekem mér baba a váltóm?
Minden fokot szépen vesz, patentul bekattan fokba, max a kattanó hangot lehet akadásnak venni, de nem akad, vajpuhán jár, TAF-X el. Bár tavasszal csere lesz Eneosra.
Ja C52es váltóm van :)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5498 Dátum: 2009.12.09 09:29:52 »
nekem hidegen az egyest nem találja néha. meg néha a rükit sem. hát evvan. :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5499 Dátum: 2009.12.09 09:37:29 »
Nekem az előremenetekkel nincs gondom, a hátrát nem mindig veszi elsőre, de ahogy valaki írta, még nem volt olyan autóm, amiben ez másképp lett volna. Talán az OFF Fiat Regatám (!!!) kevesebbszer nem vette be, de ott se ment mindig elsőre, illetve ott könnyű volt R helyett 4-be tenni.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5500 Dátum: 2009.12.09 13:07:51 »
Ezek szerint a Yarisunkba is ilyen 75W olaj kellene? Mert hamarosan meglesz a 60ezer km, és gondoltam lecserélni. Télen akad a 2-es, meg a rüki néha nem megy elsőre, de újkora óta változatlan a dolog, ezért nem foglalkoztunk vele.
Laco 73 :D

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5501 Dátum: 2009.12.09 20:16:42 »
Ma voltam egy Toyota márkaszervízben Optibright izzó ügyben. Beszélgettünk a Toyoták váltóiról is. Egyből mondta a kolléga, hogy az akadás tömeges probléma, pláne télen.
A gépkönyv 75W-90-es olajat ajánl a legtöbb 2000 utáni Toyotába (és előttibe is sokszor), azonban ezzel a mszervíz is tapasztalt problémákat, speciel akadást -- ahogyan én is.
Az elmondásuk szerint a TAF-X-re jött a legtöbb akadásos panasz (eleinte ezt használták), de más 75W-90-es olajakkal is volt gond.
Azt mondta a csávó, hogy a Toyota is detektálta a problémát, erre adta ki az új utasítást: minden (akadós vagy nem akadós) váltójú kocsiba, amibe 75W-90 van előírva, egyfokozatú 75W-s olajat kell tölteni. Ilyen az új Toyota váltóolaj is. Ez állítólag megoldja az akadásos problémát. Állítólag nekik nagyon bevált minden típus esetében, csak ezt használják.
Ennek az olajnak a pontos neve: Toyota Gear Oil LV 75W MT
Litere: ~4.800 Ft.
Meg kell majd az autotéka2000-éket kérdezni ezügyben, hogy tudnak-e ilyet szerezni...
Hűha, szuper hogy utánakérdeztél és nagyon hasznos infókkal tudtál szolgálni az olajjal kapcsolatban. :clap: Egy kérdésem lenne: lehet tudni, hogy a Toyota mikor érzékelte a problémát és adott ki utasítást, hogy aki jelentkezik ilyen problémával annak csere? Nekem még garis a kocsim bőven, ha nem muszáj, nem fizetnék ki csak az olajért majd 10e Ft-ot.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5502 Dátum: 2009.12.09 20:33:13 »
Most látom, nekem a kézikönyvben is ez az olaj van benne. Ha ezt is töltöttek bele mikor cserélték, akkor nem tudom miért akad még most is.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5503 Dátum: 2009.12.09 20:35:12 »
Csak még egyszer, az egyértelműség kedvéért, mert mintha kezdene kialakulni a nézet, hogy egy olaj önmagában véve tökéletesen kapcsolhatóvá tehet egy váltót  ;) ... Szóval:

- Az, hogy hidegben nehezebben jár, természetes dolog.
- Az, hogy leginkább a kettes akad, szintén természetes dolog. A kettes szinkronizációja "dolgozik" a legtöbbet.
- Az, hogy az R-t időnként nehéz kapcsolni (főleg olyan váltóknál, ahol az R "síkban" van a többivel, tehát nem kell hozzá a kart lenyomni, nem kell gyűrűt felhúzni stb.), ugyancsak természetes dolog.

Megfelelő olajjal persze lehet mindezt befolyásolni. De ha valami konstrukciósan adott, azt az olaj nem fogja eltüntetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5504 Dátum: 2009.12.09 20:40:24 »
Hogy a kettes dolgozik a legtöbbet az oké, de még egy szinte új autónál még alig melegedett csak bele a munkába.:)
Persze, nem azt várja el az ember, hogy hidegben-melegben egyformán jó legyen, csak annyit, hogy ne legyen bosszantó a napi használat során.
Egyébként az a véleményem, ha egy váltó ennyire ki van hegyezve egy adott olajra, az nem túl jó konstrukció.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive