Az, hogy hidegen akad, az még nem is annyira vészes. Az enyém a melegben bemelegedve is akadozik néha 3.-ban és sok más Toyota is ezt csinálja -- ez a nagyobbik baj.
Állítólag ez az olaj ezt is megszűnteti, nem csak a hidegben történő járást könnyíti meg.
Ez egyébként sokkal hígabb olaj, kb fele a viszkozitása a 75W-90-esnek. Olyasmi, mint egy Dextron III-as ATF olaj.
A legszebb az egészben, hogy ilyen híg, egyfokozatú váltóolajat nem is lehet kapni igazán, úgyhogy marad a gyári lötty.
Amúgy nekem az is gyanús, hogy a gyári töltet is csak sima 75W-s, mert a gyári töltettel nekem minden király volt. Aztán jött a 75W-90-es TAF-X, ez nem volt az igazi, ekkor kezdődött az akadozás. Majd jött a Motul olaja, ez már jobb, de ez sem olyan frankó, mint anno a gyárival volt az autó.
Ha lesz pénzem, akkor belerakom ezt a gyári olajat, elméletileg ezzel jobbnak kell majd lennie.
Azt is mondták a srácok, hogy elvileg 60.000 km-nél csak ellenőrizni kell a szintet, ehhez képest ők akkor cserélték is mindig. De állítólag ez is túl nagy intervallum, úgyhogy a 30.000 km-enkénti cserét javasolják. Teszem hozzá, hogy már a 30.000 km-es csere esetén is lehet különbséget tapasztalni a váltás könnyedségét tekintve a régi olajhoz képest. Legalábbis az E11/12-es esetében.
Amúgy az Avensisek akadnak még kegyetlenül, azokra volt a legtöbb panasz állítólag, sokan vissza is vitték szervíz után a kocsit, hogy nem stimmel valami a váltóval. De mióta ezt az LV 75W MT olajat teszik bele, azt mondják, hogy azóta nem volt panasz. Már kíváncsian várom, hogy milyen lesz. Remélem be tudom majd olcsóbban szerezni ezt az olajat is.
Ami még érdekesség volt, hogy az 5W-30-as Toyotás "fuel economy" olaj 3.xxx Ft volt, míg az 5W-40-es 6.700 körül volt. Állítólag az 5W-40-es full synt, míg a 30-as nem. Ami viszont meglepően olcsó, az a fékfolyadék: Toyota DOT 5.1 1 literes 2.xxx Ft volt. Castrolba vagy Motulba ugyan ez 2x drágább lenne.