Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5131467 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5475 Dátum: 2009.12.07 21:56:05 »
Köszi a segítséget! A szíjakat, egyéb folyadékokat is természetesen cseréljük, de ott nagyjából egyezett a szerelő és az én véleményem. Sajnos a vezérmű-szij is most cserés, úgyhogy zsebbenyúlós lesz az első szerviz. Azzal nyugtatom magam, hogy ha ezek megvannak, minden rendben lesz a kocsin évekig (motor-olajat leszámítva persze). Az Eneos-ról jól jött a kiegészítés, mert arról eddig még nem hallottam. Megfontolom, bár legszívesebben Liqui Moly-t tennék a gépbe még mindig.  ::)

Köszi még1x!
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5476 Dátum: 2009.12.08 00:55:38 »
ATF-et mechanikus váltónál az előző kocsimban próbáltam, noha ott 75W-90 volt előírva, télen szintén túl sűrű volt. ATF-fel egycsapásra megjavult, azzal feltöltve is adtam el. Zajosabbnak sem éreztem.
Szeretnék a kezembe venni egy gyári flakon 75W-s olajat, megnézném milyen szabványok, adatok vannak rajta. Ha vannak, akkor az alapján esetleg lehetne más gyártóét is keresni hozzá.
Ha olyan kézi váltóba tesz az ember ATF-et, amibe gyárilag nem az való, akkor tönkremegy tőle, a normálisnál jóval rövidebb idő alatt  ::) ... De előtte prímán kapcsolható lesz, ezért is szokták ezt nepperek alkalmazni. Tudom, hogy te nem átb...ási szándékkal csináltad, nem is azért írtam; de ez sajnos nem jó ötlet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5477 Dátum: 2009.12.08 01:05:24 »
Megfontolom, bár legszívesebben Liqui Moly-t tennék a gépbe még mindig.  ::)
Én is ezt ajánlanám elsősorban. Ezen belül a Synthoil Hightech 5 W-40-es, teljesen szintetikus olajukat, ez kiváló a 4A-FE motorba; és újabban elég jutányos (literenként bő 3 ezer forintos) áron beszerezhető, pl. az olajshopon.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5478 Dátum: 2009.12.08 08:25:59 »
Én is ezt ajánlanám elsősorban. Ezen belül a Synthoil Hightech 5 W-40-es, teljesen szintetikus olajukat, ez kiváló a 4A-FE motorba; és újabban elég jutányos (literenként bő 3 ezer forintos) áron beszerezhető, pl. az olajshopon.

A HC technológiás olajokat ebbe a motorba nem javaslod? Köszönöm a segítséged!
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5479 Dátum: 2009.12.08 13:49:17 »
Én is ezt ajánlanám elsősorban. Ezen belül a Synthoil Hightech 5 W-40-es, teljesen szintetikus olajukat, ez kiváló a 4A-FE motorba; és újabban elég jutányos (literenként bő 3 ezer forintos) áron beszerezhető, pl. az olajshopon.

A HC technológiás olajokat ebbe a motorba nem javaslod? Köszönöm a segítséged!
Mire gondolsz - az 5 W-30-asokra? Ha ezekre, akkor a válaszom nem. Mégpedig a 30-as nyári viszkozitás miatt. Szerintem ebbe a motorba jobb a 40-es nyári viszkozitású olaj (amit amúgy a gyár is elsősorban ajánl). Nagyon kicsi a 4A-FE motor olajtöltése, gyakorlatilag 3 liter; na most képzeld el, mi van, ha mondjuk van már benne 10 ezer km, elfogyott belőle pár deci, szóval van a motorban mondjuk 2.7 liter nem túl friss olaj - és ekkor nekiállsz vele, teszem azt, nyáron 35 fokban, 140-150-el nyomni az autópályán, pl. BP-től Nagykanizsáig  :wacko: ... Szerintem nem lenne jó ötlet, ebben a motorban a leírtak miatt jól jöhetnek a 40-es olaj plusz képességei (hogy ti. kevésbé hígul fel magas hőmérsékleten). :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5480 Dátum: 2009.12.08 17:59:40 »
Ha nem eszi az olajat, akkor nincs gond, mehet bele a 30-as olaj gond nélkül, nem fogja megenni. Az elején úgy is nézni kell a szintet, akkor kiderül sok minden. Ha lemegy a szint a max helyett félre, akkor sem lehet gond az autópályázás során; a 30-as olaj amúgy is jobban hűt, mint a 40-es a gyorsabb keringésnek köszönhetően.

Amúgy mi ez a "nyári" viszkozitás?! :eek: Télen üzemmelegen szted nem a 40-es vagy a 30-as jelölés számít?!


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5481 Dátum: 2009.12.08 18:16:35 »
Amúgy mi ez a "nyári" viszkozitás?! :eek: Télen üzemmelegen szted nem a 40-es vagy a 30-as jelölés számít?!
Melegoldali viszkozitásra gondoltam. Biztos nem találtad volna ki  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5482 Dátum: 2009.12.08 18:20:10 »
Amúgy mi ez a "nyári" viszkozitás?! :eek: Télen üzemmelegen szted nem a 40-es vagy a 30-as jelölés számít?!
Melegoldali viszkozitásra gondoltam. Biztos nem találtad volna ki  ;) ...
Jóvanna. Csak tőled fura ez a "nyári" viszkozitás...  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5483 Dátum: 2009.12.08 18:24:00 »
Ha nem eszi az olajat, akkor nincs gond, mehet bele a 30-as olaj gond nélkül, nem fogja megenni. Az elején úgy is nézni kell a szintet, akkor kiderül sok minden. Ha lemegy a szint a max helyett félre, akkor sem lehet gond az autópályázás során; a 30-as olaj amúgy is jobban hűt, mint a 40-es a gyorsabb keringésnek köszönhetően.
Átestünk a ló másik oldalára, azt hiszem.

NEM mindig jobb a melegen hígabb olaj! Ezzel az erővel sosem lenne szükség magasabb melegoldali viszkozitásrú olajokra - ami nyilvánvalóan nem igaz. Minél nagyobb a külső hőmérséklet, minél nagyobb a fordulatszám, és minél kisebb a motorban lévő olaj (úgy is mint hűtőközeg) mennyisége, annál inkább szükség lehet olyan olajra, amely üzemi hőfokon "sűrűbb" (ezáltal magasabb hőmérsékletig biztosítja a kenést). Szvsz egy 4A-FE motorban a 30-as olaj már odafigyelést igényel a vezetőtől; a szint folyamatos, gondos maximumon tartását; nagy melegben a tartós, nagyon magas fordulatszám elkerülését stb. ÍGY vállalható, valóban. Aki ellenben egyszerűen "csak" biztonságban akarja tudni az ilyen típusú motorját, az használjon inkább 40-es olajat - amit ugye a gyár is előír.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5484 Dátum: 2009.12.08 18:29:57 »
Tudni kellene, hogy ki hogy vezet. Sztem a 30-as sem annyira híg, de a 40-es biztosan megfelelő minden vezetési eseményre. Nem mondom, hogy nincs igazad, de azért annyira aggódni sem kell a 30-as olaj vagy 1-2 deci fogyás miatt.

Amúgy az én könyvemben a 7A-FE motorra 30-ast ír, a Haynes manual pedig a 4A-FE-re szintén 30-ast. Hol olvastad a 40-est? Sztem az régebbi kocsikhoz van beírva, mint pl a régi Carina E.

Egy 2000-res kiadású, frissített gépkönyvi adatra kiváncsi lennék a 4A-FE motorra vonatkozólag. Van vkinek?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5485 Dátum: 2009.12.08 19:20:45 »
Amúgy az én könyvemben a 7A-FE motorra 30-ast ír, a Haynes manual pedig a 4A-FE-re szintén 30-ast. Hol olvastad a 40-est? Sztem az régebbi kocsikhoz van beírva, mint pl a régi Carina E.
Ja, igazad van, Carina E-re ajánlás a 40-es. Dehát ugyanaz a motor, ugyanaz az olajmennyiség (sőt, a Carinánál még 3.2 van megadva, az Avénál már csak 3.0). Ezzel együtt, a lényeg a következő:

Tudni kellene, hogy ki hogy vezet. Sztem a 30-as sem annyira híg, de a 40-es biztosan megfelelő minden vezetési eseményre.
:yes: !

---------------------------

30-ast, úgy általában, VVTi-nél ill. D-4D-nél régebbi motorba nem tennék. Illetve csak speciális esetben (mint pl. a Tabyé).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5486 Dátum: 2009.12.08 19:31:05 »
Ámen!

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5487 Dátum: 2009.12.08 21:01:29 »
A kezelési könyve szerint 5w-30 kellene bele, viszont a szokásos ábra is megtalálható (milyen minimális környezeti hőmérsékletnél milyen viszkozitás..). Itt az 5w-40 még csak feltüntetve sincs. Lehet, hogy akkor még kevésbé volt elterjedt?

Amúgy meggyőztetek, LM Synthoil Hightech 5 W-40-est veszek bele, szerencsére az olajshop baráti árat adott rá - eddig is ott vettem az olajakat. Most már csak abban reménykedem, hogy nem csak jó állapotúnak tűnik a motor, hanem az is, és nem fogja enni...
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5488 Dátum: 2009.12.08 21:30:31 »
A kezelési könyve szerint 5w-30 kellene bele, viszont a szokásos ábra is megtalálható (milyen minimális környezeti hőmérsékletnél milyen viszkozitás..). Itt az 5w-40 még csak feltüntetve sincs. Lehet, hogy akkor még kevésbé volt elterjedt?
Á, dehogy. Ezt én is láttam több Toyota kezelésiben; nem értem az okát. Mindegy; az 5 W-40 jó választás ebbe a motorba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5489 Dátum: 2009.12.08 21:32:24 »
Ha olyan kézi váltóba tesz az ember ATF-et, amibe gyárilag nem az való, akkor tönkremegy tőle, a normálisnál jóval rövidebb idő alatt  ::) ... De előtte prímán kapcsolható lesz, ezért is szokták ezt nepperek alkalmazni. Tudom, hogy te nem átb...ási szándékkal csináltad, nem is azért írtam; de ez sajnos nem jó ötlet.
Nem is eladás előtt volt a csere, hanem évekkel előtte és ráadásul ismerősnek adtam, pláne nem akartam volna átvágni.:) És azóta eltelt 2 év és nem reklamáltak még.:)
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.08 21:33:41 írta Palaczk »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive