Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5131486 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5445 Dátum: 2009.12.05 18:35:08 »
Az való bele, amit a gépkönyv előír, nem számít, hogy az adott márka adatbázisa mit hoz ki.

Mindegyik említett olaj használható szerintem a kocsiba, ha a gyári viszkozitás 75W-90. A két olaj között viszkozitásban szinte nulla a különbség, nem hiszem, hogy érdemben jobb lenne az XS.

Amúgy az Eneos 75W-90-es olaja eléggé olcsó, jó alternatívája lehet a Castrol-nak. Mi már fél éve nyúzzuk az E12-est ezzel az olajjal és meg vagyunk vele elégedve. Jobb lett tőle, mint a TAF-X-szel volt.

Természetesen szívesen vennénk ha valaki kipróbálná az XS-t, mert így lenne kiindulási pont ezzel kapcsolatban.
No előástam a gépkönyvet, ebben a következő szerepel: Eredeti Toyota kézi sebességváltó olaj LV API GL-4 SAE 75W
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5446 Dátum: 2009.12.06 17:26:26 »
Az való bele, amit a gépkönyv előír, nem számít, hogy az adott márka adatbázisa mit hoz ki.

Mindegyik említett olaj használható szerintem a kocsiba, ha a gyári viszkozitás 75W-90. A két olaj között viszkozitásban szinte nulla a különbség, nem hiszem, hogy érdemben jobb lenne az XS.

Amúgy az Eneos 75W-90-es olaja eléggé olcsó, jó alternatívája lehet a Castrol-nak. Mi már fél éve nyúzzuk az E12-est ezzel az olajjal és meg vagyunk vele elégedve. Jobb lett tőle, mint a TAF-X-szel volt.

Természetesen szívesen vennénk ha valaki kipróbálná az XS-t, mert így lenne kiindulási pont ezzel kapcsolatban.
No előástam a gépkönyvet, ebben a következő szerepel: Eredeti Toyota kézi sebességváltó olaj LV API GL-4 SAE 75W
Szerintem ez azt jelenti, hogy egyfokozatú (sokkal hígabb) váltóolaj kell a kocsidba, mint a TAF-X. Ezért aztán a legegyszerűbb az, ha elmész a Toyotához és megveszed ott a gyári Toyotás váltóolajat. Vagy be kell hozatni az Autotékásokkal.

Nem ajánlom a 75W-90-es olajakat, ha 75W az előírás.


Más:
Cseréltem hűtőfolyadékot régebben. Most vettem egy kanna Toyota Long Life Coolant koncentrátumot. Ez sokkal másabb, mint a piacon kapható legtöbb fagyálló, eléggé olajos állagú.
Én nem is fogok ezentúl mást a motorba önteni, csak gyári Toyotás fagyállót... sztem ez keni a vízpumpát a legjobban.

Amúgy az Autotéka2000-nél olcsó: 3500/5l, amiből 10l lesz, ha 50%-ra keverem. Az enyémbe 5 liter ment bele. Így 2 kocsira elég a kanna. Ez a sima "RED". A Super LLC drágább lenne, de azt nem tudnak hozni, azt mondták. Mondjuk nekem mindegy, elvileg ez is 60.000 km-t elmegy, ami bőven elég. Én úgyis ledobom 30.000-nél... :D

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5447 Dátum: 2009.12.06 17:53:05 »
Szerintem ez azt jelenti, hogy egyfokozatú (sokkal hígabb) váltóolaj kell a kocsidba, mint a TAF-X. Ezért aztán a legegyszerűbb az, ha elmész a Toyotához és megveszed ott a gyári Toyotás váltóolajat. Vagy be kell hozatni az Autotékásokkal.
Nem ajánlom a 75W-90-es olajakat, ha 75W az előírás.
Hm, egyfokozatút nem is láttam hogy még gyárt valamelyik olajos cég, ezek szerint ez az olaj specifikusan Toyota-hoz való. Hát igen úgy érzem, hogy hígabb kellene bele, de hogy ez meg fogja-e szüntetni a 2-es problémáját, nem tudom. Még garis úgyis a kocsi, az éves szervizen megpróbálom kicseréltetni. Lehet más baja is van, mert ha finoman akarok elindulni, a kuplung hajlamos rángatni.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5448 Dátum: 2009.12.06 17:54:22 »
Ha garis, akkor teljesen egyértelmű a dolog, nem kell matekozni, hanem vissza kell vinni és megcsináltatni a kuplunggal együtt a váltót.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5449 Dátum: 2009.12.06 18:00:05 »
Ha garis, akkor teljesen egyértelmű a dolog, nem kell matekozni, hanem vissza kell vinni és megcsináltatni a kuplunggal együtt a váltót.
Na igen, váltót 3x javították, volt egy komplett kuplung csere is már....
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5450 Dátum: 2009.12.06 18:02:34 »
Szerintem ez azt jelenti, hogy egyfokozatú (sokkal hígabb) váltóolaj kell a kocsidba, mint a TAF-X. Ezért aztán a legegyszerűbb az, ha elmész a Toyotához és megveszed ott a gyári Toyotás váltóolajat. Vagy be kell hozatni az Autotékásokkal.
Egy pillanat, a W nem azt jelenti hogy többfokozatú?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5451 Dátum: 2009.12.06 18:03:38 »
Ha kell, akkor 20x is vissza kell vinni vagy elvinni más mszervízbe. Addig szórakoznak vele, meg végeznek félmunkát, amíg a gari lejár, azt nem nekik kell majd ezzel többet bajlódniuk.


Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5452 Dátum: 2009.12.06 18:05:44 »
Szerintem ez azt jelenti, hogy egyfokozatú (sokkal hígabb) váltóolaj kell a kocsidba, mint a TAF-X. Ezért aztán a legegyszerűbb az, ha elmész a Toyotához és megveszed ott a gyári Toyotás váltóolajat. Vagy be kell hozatni az Autotékásokkal.
Egy pillanat, a W nem azt jelenti hogy többfokozatú?
Nem az a hidegoldali viszkozitás, mint a morotolajnál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5453 Dátum: 2009.12.06 18:06:14 »
Egy pillanat, a W nem azt jelenti hogy többfokozatú?
Nem, ez egy jelölés, amelyet a SAE dolgozott ki a váltóolajokra. Van sima 85W is. Ezek egyfokozatúak.

Attól többfokozatú egy olaj, hogy több hőmérsékleten is be van a vizsgálva a viszkozitása. Erre van a 2 számmal történő jelölés: xW-y.


Amúgy a Toyota váltói eléggé híg olajat igényelnek, ezért is nehéz ilyet kapni a piacon.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5454 Dátum: 2009.12.06 18:15:24 »
Ha kell, akkor 20x is vissza kell vinni vagy elvinni más mszervízbe. Addig szórakoznak vele, meg végeznek félmunkát, amíg a gari lejár, azt nem nekik kell majd ezzel többet bajlódniuk.
Már Veszprémbe hordom szervizelésre, velük amúgy elégedett vagyok, csak az autó még mindig nem jó.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5455 Dátum: 2009.12.06 18:16:14 »
Nem az a hidegoldali viszkozitás, mint a morotolajnál.
Értem, köszi az infót.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5456 Dátum: 2009.12.06 18:19:29 »
Nem, ez egy jelölés, amelyet a SAE dolgozott ki a váltóolajokra. Van sima 85W is. Ezek egyfokozatúak.
Attól többfokozatú egy olaj, hogy több hőmérsékleten is be van a vizsgálva a viszkozitása. Erre van a 2 számmal történő jelölés: xW-y.
Amúgy a Toyota váltói eléggé híg olajat igényelnek, ezért is nehéz ilyet kapni a piacon.
Akkor ezért nem találtam ilyen olajat, hiába keresgéltem. De mivel garis, kicseréltetem a szervizzel. Nyáron amúgy jó volt, gondolom a meleg miatt, most a hidegebb időkben elég sűrű, érződik is. Hogy amikor olajat cseréltek, mit tettek bele, nem tudom.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5457 Dátum: 2009.12.06 23:23:53 »
Nem, ez egy jelölés, amelyet a SAE dolgozott ki a váltóolajokra. Van sima 85W is. Ezek egyfokozatúak.
Attól többfokozatú egy olaj, hogy több hőmérsékleten is be van a vizsgálva a viszkozitása. Erre van a 2 számmal történő jelölés: xW-y.
Amúgy a Toyota váltói eléggé híg olajat igényelnek, ezért is nehéz ilyet kapni a piacon.
Akkor ezért nem találtam ilyen olajat, hiába keresgéltem. De mivel garis, kicseréltetem a szervizzel. Nyáron amúgy jó volt, gondolom a meleg miatt, most a hidegebb időkben elég sűrű, érződik is. Hogy amikor olajat cseréltek, mit tettek bele, nem tudom.
Én sokáig szenvedtem a Camry váltójával hasonló okból. A gyár ATF-et, tehát automata váltóba való olajat ír elő, annak ellenére, hogy ez egy manuális váltó; ez egy elég ritka megoldás, de nyilván megvan az oka. Csakhogy ezt sokáig nem tudtam, és manuál váltóba valót használtam benne, mégpedig Castrol TAF-X-et; szenvedtem is, minden egyes 2-esbe kapcsolás (főleg visszafelé) nehézkes volt, hidegen különösen. Közel 300 ezer km volt már az autóban, mikor végre belekerült az előírásos ATF; és láss csodát, azóta a váltó kapcsolhatósága hibátlan, hidegen is  :yes: !

A váltóolajjal nem szabad variálni; jobban megérzi (!), ha nem pont a megfelelő van benne, mint a motor. Keress pontosan ilyen 75 W egyfokozatút, amit a gyár előír; ma másban nem is, gyári eredetiben biztosan létezik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5458 Dátum: 2009.12.07 20:07:57 »
Én sokáig szenvedtem a Camry váltójával hasonló okból. A gyár ATF-et, tehát automata váltóba való olajat ír elő, annak ellenére, hogy ez egy manuális váltó; ez egy elég ritka megoldás, de nyilván megvan az oka. Csakhogy ezt sokáig nem tudtam, és manuál váltóba valót használtam benne, mégpedig Castrol TAF-X-et; szenvedtem is, minden egyes 2-esbe kapcsolás (főleg visszafelé) nehézkes volt, hidegen különösen. Közel 300 ezer km volt már az autóban, mikor végre belekerült az előírásos ATF; és láss csodát, azóta a váltó kapcsolhatósága hibátlan, hidegen is  :yes: !
A váltóolajjal nem szabad variálni; jobban megérzi (!), ha nem pont a megfelelő van benne, mint a motor. Keress pontosan ilyen 75 W egyfokozatút, amit a gyár előír; ma másban nem is, gyári eredetiben biztosan létezik.
ATF-et mechanikus váltónál az előző kocsimban próbáltam, noha ott 75W-90 volt előírva, télen szintén túl sűrű volt. ATF-fel egycsapásra megjavult, azzal feltöltve is adtam el. Zajosabbnak sem éreztem.
Szeretnék a kezembe venni egy gyári flakon 75W-s olajat, megnézném milyen szabványok, adatok vannak rajta. Ha vannak, akkor az alapján esetleg lehetne más gyártóét is keresni hozzá.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5459 Dátum: 2009.12.07 20:10:24 »
Nálam akad 3.-ban a váltó néha, nem annyira vagyok megelégedve a dologgal. Pedig már több féle váltóolaj volt a kocsiban, eddig ez a Motul a legjobb.

De nekem 75W-90-es is van előírva, én ezt teszem bele. Ettől meg nem szívesen térnék el, ha nem muszáj.