Az való bele, amit a gépkönyv előír, nem számít, hogy az adott márka adatbázisa mit hoz ki.
Mindegyik említett olaj használható szerintem a kocsiba, ha a gyári viszkozitás 75W-90. A két olaj között viszkozitásban szinte nulla a különbség, nem hiszem, hogy érdemben jobb lenne az XS.
Amúgy az Eneos 75W-90-es olaja eléggé olcsó, jó alternatívája lehet a Castrol-nak. Mi már fél éve nyúzzuk az E12-est ezzel az olajjal és meg vagyunk vele elégedve. Jobb lett tőle, mint a TAF-X-szel volt.
Természetesen szívesen vennénk ha valaki kipróbálná az XS-t, mert így lenne kiindulási pont ezzel kapcsolatban.
No előástam a gépkönyvet, ebben a következő szerepel: Eredeti Toyota kézi sebességváltó olaj LV API GL-4 SAE 75W
Szerintem ez azt jelenti, hogy egyfokozatú (sokkal hígabb) váltóolaj kell a kocsidba, mint a TAF-X. Ezért aztán a legegyszerűbb az, ha elmész a Toyotához és megveszed ott a gyári Toyotás váltóolajat. Vagy be kell hozatni az Autotékásokkal.
Nem ajánlom a 75W-90-es olajakat, ha 75W az előírás.
Más:
Cseréltem hűtőfolyadékot régebben. Most vettem egy kanna Toyota Long Life Coolant koncentrátumot. Ez sokkal másabb, mint a piacon kapható legtöbb fagyálló, eléggé olajos állagú.
Én nem is fogok ezentúl mást a motorba önteni, csak gyári Toyotás fagyállót... sztem ez keni a vízpumpát a legjobban.
Amúgy az Autotéka2000-nél olcsó: 3500/5l, amiből 10l lesz, ha 50%-ra keverem. Az enyémbe 5 liter ment bele. Így 2 kocsira elég a kanna. Ez a sima "RED". A Super LLC drágább lenne, de azt nem tudnak hozni, azt mondták. Mondjuk nekem mindegy, elvileg ez is 60.000 km-t elmegy, ami bőven elég. Én úgyis ledobom 30.000-nél...
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)