Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5131439 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5430 Dátum: 2009.11.27 12:16:16 »
olajdoki ujabb tanacsa: 
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2009/11/24/olajcsere_1500_km_utan/
megj.: en is azok koze tartozom akik lecserelnek az olajat 2000 km utan.  8]
Én meg azt gondolom erről, amit az Olajdoki is írt: hogy ha szükség lenne erre az olajcserére, akkor azt a gyártó előírná. Oszt ennyi. A mai motorok jóval kisebb toleranciákkal készülnek, mint a régiek; a bejáratásnak nagyságrenddel kevesebb szerepe van, ergo az olajba kerülő fémrészecske is nagyságrenddel kevesebb. De persze ártani biztos nem árt, szóval aki ettől nyugodtabb lesz - ám cserélje...
Tudom, hogy off, de SSangyongban közelező az 5000-nél olajcsere.
Laco 73 :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5431 Dátum: 2009.11.27 12:58:15 »
hm??
Hol került 11.000-be? Boltban? Mert az olajshopon is csak 8.675 most a négyliteres.
Még a téka mindig ócsóbb...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5432 Dátum: 2009.11.27 13:20:47 »
Tudom, hogy off, de SSangyongban közelező az 5000-nél olajcsere.
Akkor annál meg is kell csinálni, egyértelmű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5433 Dátum: 2009.11.27 17:02:32 »
Érdekesség: vannak új Eneos olajok.
afene. kozel 11000huf volt a 4 literes mobil synt 5w40, itt meg nem eri el a 7000huf-ot a 4 literes 5w40-es eneos.
na majd legkozelebb...
hm??
Hol került 11.000-be? Boltban? Mert az olajshopon is csak 8.675 most a négyliteres.
jajj elnezest , elfelejtettem hogy olajszuro-fogot is vettem ~2000huf-ert, amit kesobb visszavittem mert nem volt jo es elhoztam egy ~1500huf-ost, es igy a kulonbozetet is visszakaptam. tehat a 4 literes mobil synt s 5w40 ~9000huf korul volt.
Lehettem volna halasz ...

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5434 Dátum: 2009.11.27 17:21:34 »
.... ja es az az erdekes hogy eddig az auto mindig fustolgetett. ennek ellenere 13000km alatt egyszer toltottem utana 1 liter olajat. persze az olajcsere elott mar ujra ugy allt az olajszint hogy megint lehetett volna utan tolteni ~1 liter olajat, ami azt jelenti hogy ~6500km-enkent megevett 1 litert. az elozo olaj markaja esso ultra 10w40 volt.
viszont most erosen ugytunik hogy az fustoles jelentosen alabb hagyott. tehat most figyelgetem a futolest mert az uj olajjal alig tobb mint 300km-t mentem. kivancsi vagyok hogy 5000km utan is marad e ez az allapot.
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5435 Dátum: 2009.11.27 19:56:20 »
.... ja es az az erdekes hogy eddig az auto mindig fustolgetett. ennek ellenere 13000km alatt egyszer toltottem utana 1 liter olajat. persze az olajcsere elott mar ujra ugy allt az olajszint hogy megint lehetett volna utan tolteni ~1 liter olajat, ami azt jelenti hogy ~6500km-enkent megevett 1 litert. az elozo olaj markaja esso ultra 10w40 volt.
viszont most erosen ugytunik hogy az fustoles jelentosen alabb hagyott. tehat most figyelgetem a futolest mert az uj olajjal alig tobb mint 300km-t mentem. kivancsi vagyok hogy 5000km utan is marad e ez az allapot.
Ne hagyd ennyire lemenni a szintet; ebben a motorban ugye csak 3 liter olaj van maximum; úgyhogy nagyon nem jó, ha ebből 1 hiányzik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5436 Dátum: 2009.11.27 21:20:24 »
Füstölés tipikus oka a szelepszár-szimmering hibája. Én ezt megcsináltatnám, mindennel együtt kb 30.000 Ft.


Ha sok a km a kocsiban, akkor lehet gyűrűkopás is, de attól érdekes módon annyira nem füstölnek.


Ha nagy fordulaton füstöl, akkor gyűrűkopás, ha kis fordulaton, pláne indításkor, akkor szelepszár-szimmering.

Egy jobb, full szintetikus olaj lehet, hogy jobb lenne, én beletenném az olcsó, de full-szintetikus Eneos 5W-40-et.

De ha már füst van, ott csak a felújítás jelenthet végleges és teljes megoldást.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5437 Dátum: 2009.11.28 21:26:38 »
Füstölés tipikus oka a szelepszár-szimmering hibája. Én ezt megcsináltatnám, mindennel együtt kb 30.000 Ft.

Ha sok a km a kocsiban, akkor lehet gyűrűkopás is, de attól érdekes módon annyira nem füstölnek.

Ha nagy fordulaton füstöl, akkor gyűrűkopás, ha kis fordulaton, pláne indításkor, akkor szelepszár-szimmering.

Egy jobb, full szintetikus olaj lehet, hogy jobb lenne, én beletenném az olcsó, de full-szintetikus Eneos 5W-40-et.

De ha már füst van, ott csak a felújítás jelenthet végleges és teljes megoldást.
Felújítás, 1 l/6500 km-es olajfogyasztásnál? Kissé korai lenne  ;) ...

Abban egyetértünk, hogy ha ilyen kis olajfogyi mellett füstöl, akkor az minden bizonnyal szelepszár-szimering, és ezek cseréje tényleg aránylag olcsó. De engem biztosan nem izgatna, nem adnék ki rá ennyit sem, amíg ilyen kevés olajat eszik a kocsi.

A szelepszár-szimeringek miatti füstölésnek a fő jellemzője amúgy, hogy elsősorban alapjáraton füstöl az autó - meg utána, mikor rálépsz a gázra, kiböffent magából egy szép kék füstfelhőt... Fordulaton viszont nem füstöl tovább.

A kolléga azt írta, hogy Mobil Synt-S-t tett bele most - ez pedig teljesen szintetikus olaj, és az ára is kedvező.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5438 Dátum: 2009.11.29 12:47:47 »
koszi a tanacsokat.
en az 1 litert a min-max nivo jelek kozotti tartomanyt ertem. ugy vettem eszre hogy az  kb 1liter lehet kozotte. a min jelzes ala sosem engedtem az olajszintet.
ahogy irtam, most jobban ranezek erre a fustolgetesre es ha kell akkor megnezetem a szelepzar szimegingeketis de majd csak jovore. egyelore meg en sem tulajdonitottam neki nagy jelentoseget mert az auto alapvetoen jol megy es a fogyasztast is elfogadhatonak tartom.
gondoltam ra hogy kiprobalom az eneos-t, eddig nem ismertem a markat. talan a kovetkezo olajam eneos elsz.  8]
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5439 Dátum: 2009.11.29 13:05:27 »
koszi a tanacsokat.
en az 1 litert a min-max nivo jelek kozotti tartomanyt ertem. ugy vettem eszre hogy az  kb 1liter lehet kozotte. a min jelzes ala sosem engedtem az olajszintet.
ahogy irtam, most jobban ranezek erre a fustolgetesre es ha kell akkor megnezetem a szelepzar szimegingeketis de majd csak jovore. egyelore meg en sem tulajdonitottam neki nagy jelentoseget mert az auto alapvetoen jol megy es a fogyasztast is elfogadhatonak tartom.
gondoltam ra hogy kiprobalom az eneos-t, eddig nem ismertem a markat. talan a kovetkezo olajam eneos elsz.  8]
Igen, értem, hogy a min-max közti részre írtad az 1 litert; egyébként ez tényleg annyi. Ettől függetlenül, Carinánál egyáltalán nem jó ötlet ide leengedni a szintet, mert -ahogy az imént is írtam- ez annyit jelent, hogy 3 helyett már csak 2 liter olaj lötyög a motorban, és ez kevés, főleg ha úgy hozza a sors, hogy mondjuk nyáron nekivágsz az autópályának, és mondjuk mész 4000-es fordulatszámmal a 32 fokban. Ekkor bizony rettentő módon felhígulhat az a csóró 2 liter olaj. Nem jó, nem jó... Ne engedd fél alá a szintet, de a legjobb, ha még magasabban tartod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5440 Dátum: 2009.11.30 12:20:42 »
koszi a tanacsokat.
en az 1 litert a min-max nivo jelek kozotti tartomanyt ertem. ugy vettem eszre hogy az  kb 1liter lehet kozotte. a min jelzes ala sosem engedtem az olajszintet.
ahogy irtam, most jobban ranezek erre a fustolgetesre es ha kell akkor megnezetem a szelepzar szimegingeketis de majd csak jovore. egyelore meg en sem tulajdonitottam neki nagy jelentoseget mert az auto alapvetoen jol megy es a fogyasztast is elfogadhatonak tartom.
gondoltam ra hogy kiprobalom az eneos-t, eddig nem ismertem a markat. talan a kovetkezo olajam eneos elsz.  8]
Igen, értem, hogy a min-max közti részre írtad az 1 litert; egyébként ez tényleg annyi. Ettől függetlenül, Carinánál egyáltalán nem jó ötlet ide leengedni a szintet, mert -ahogy az imént is írtam- ez annyit jelent, hogy 3 helyett már csak 2 liter olaj lötyög a motorban, és ez kevés, főleg ha úgy hozza a sors, hogy mondjuk nyáron nekivágsz az autópályának, és mondjuk mész 4000-es fordulatszámmal a 32 fokban. Ekkor bizony rettentő módon felhígulhat az a csóró 2 liter olaj. Nem jó, nem jó... Ne engedd fél alá a szintet, de a legjobb, ha még magasabban tartod.
annyira nem volt sokat  a min jelzesnel de majd jobban figyelem a szintet. persze alapvetoen nem gondolna az emberfia hogy a min jelzes felett nagyobb gond lenne, "merthogy a gyar tudja" alapon, de ilyen nagyobb igenybevetel eseten tenyleg keves az a 2 liter.
koszi a tanacsokat.
Lehettem volna halasz ...

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5441 Dátum: 2009.12.05 10:00:17 »
Többször találkoztam már a Yaris-hoz váltóolaj ajánlással, Castrol TAF-X 75W-90-ről van szó. Nekem ez nem vált be, akadozva lehet kapcsolni, 2-est gyakran félig-meddig szinkronizálva veszi csak be. Megnéztem a Castrol honlapján, mit írnak róla:
A TAF-X 75W-90 teljesen szintetikus hajtóműolaj minden olyan kenési helyen alkalmazható mechanikus hajtóművekben, ahol az általános GL-4 szerinti olajok már nem teljesen megfelelőek. Elsősorban a VW kézi kapcsolású sebességváltóihoz lett kifejlesztve, de szinte valamennyi korszerű fronthajtású gépkocsi sebességváltójában alkalmazható, ahol a differenciálmű és a sebességváltó közös kenési rendszerben üzemel.
A Castrol TAF-X 75W-90 kielégíti mindkét egység részben eltérő kenési követelményeit is. Segít a hidegen fellépő fokozatkapcsolási nehézségeken, és a magas üzemi hőmérsékleten fellépő zajokat is mérsékli.
Jellemző   Mérési eljárás Mértékegység Tipikus érték
Sűrűség 15°C-on g/cm3 0.864
Kin. viszkozitás 40°C-on   mm2/s 76.9
Kin. viszkozitás 100°Con  mm2/s 14.6
Viszkozitás index 200
Lobbanáspont (COC) 224
Dermedéspont -45

No de találtam egy másik olajat: TAF-XS 75W-90
A TAF-XS 75W-90 nagyon alacsony hőmérsékleteken is könnyű kapcsolhatóságot és üzemanyag-takarékosságot biztosító, teljesen szintetikus hajtóműolaj. Azokban a kézi kapcsolású sebességváltókban és hajtóművekben alkalmazható, amelyekhez API GL-4 besorolású hajtóműolaj szükséges.
A TAF-XS 75W-90 elsősorban a japán gyártmányú gépkocsik kézi kapcsolású sebességváltóiban használható előnyösen.
Sűrűség 15 °C-on 0,865
Kin. viszkozitás 40°C-on 76.0
Kin. viszkozitás 100°C-on    14.6
Viszkozitás index 202
Lobbanáspont (COC) 190
Dermedéspont   -54
Viszkozitása hasonló, de a dermedéspontja alacsonyabb, lehet hogy inkább ez az olaj való a váltóba? Gyárilag nem ezzel töltik fel?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

tutinet

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5442 Dátum: 2009.12.05 13:19:14 »
A TAF-XS 75W-90 elsősorban a japán gyártmányú gépkocsik kézi kapcsolású sebességváltóiban használható előnyösen.

No, ez engem is érdekelne, biztosan olcsóbb, mint a Motul és lehet, hogy nekem, nekünk jobb is lenne.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5443 Dátum: 2009.12.05 13:40:07 »
No, ez engem is érdekelne, biztosan olcsóbb, mint a Motul és lehet, hogy nekem, nekünk jobb is lenne.
Hogy érdekesebb legyen, a Castrol mintabolt szerint a Yaris váltóba SMX-S SAE 75W-85 való, a TAF-XS nincs is a termékei között.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5444 Dátum: 2009.12.05 16:14:42 »
Az való bele, amit a gépkönyv előír, nem számít, hogy az adott márka adatbázisa mit hoz ki.

Mindegyik említett olaj használható szerintem a kocsiba, ha a gyári viszkozitás 75W-90. A két olaj között viszkozitásban szinte nulla a különbség, nem hiszem, hogy érdemben jobb lenne az XS.

Amúgy az Eneos 75W-90-es olaja eléggé olcsó, jó alternatívája lehet a Castrol-nak. Mi már fél éve nyúzzuk az E12-est ezzel az olajjal és meg vagyunk vele elégedve. Jobb lett tőle, mint a TAF-X-szel volt.

Természetesen szívesen vennénk ha valaki kipróbálná az XS-t, mert így lenne kiindulási pont ezzel kapcsolatban.