Ez 9 éve volt, akkor volt benne kb. 190 ezer km - most van 375, és még nem esett szét
... 15-nél előbb amúgy sosem cseréltem benne olajat, de ezt írtam már korábban is. Az egyik oka annak, hogy miért mosolygok rajta, mikor modern, majdnem új autókban 10 ezrenként olajat (méghozzá csöppet sem rossz olajat) cserélnek
egyesek ...
Lehet, hogy az a "baj", hogy nem nagyon forgatom 3000 fölé a motort
?
Azt meséltem, hogy a Coronában egyszer négy éven, és 50 ezer km-en át nem cseréltünk olajat
(én akkor még nem foglalkoztam ezekkel a dolgokkal, apám meg elfelejtette) ? Ami 15 W-40-es, ásványi Shell olaj volt
? Az sem esett még szét
... Igaz, még csak 214 ezer km van benne.
Félreértés ne essék: percig nem mondom, hogy ez így jó volt. De a gyári előírásnál lényegesen korábbi csere ordító, abszolút fölöslegességére szvsz prímán rávilágítanak ezek a példák. A gyári intervallum tényleg úgy van kitalálva (legalábbis a Toyoták nagyon gyakori intervalluma biztosan), hogy ha adott vmi full idióta állat, aki a létező legkedvezőtlenebb körülmények között halálba tapossa a gépet, akkor is ellássa az olaj a feladatát az intervallum végéig