Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5138244 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5295 Dátum: 2009.11.07 13:16:50 »
Sziasztok!

Tegnap vittem egy OFF pickup-ot szervizbe. Az tünt fel, hogy az olaj nagyon sötét, szinte teljesen fekete.
Lehetséges, hogy újonnan már ilyen színe van egy olajnak, vagy esetleg csak papíron cserélték le?  :hmmmm:
Dízelekre abszolút jellemző, kormolnak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5296 Dátum: 2009.11.07 17:08:30 »
Hali!
Ma kaptam meg a Toyotámhoz a  Mobil1 Esp Formula 5w30-t(4 liter), kerestem a gyártási évet de az alján csak a hónapot(7) találtam arra mutat nyílacska...
Fura. Itt most hirtelen egy kanna 10 W-40-es Mobil olaj volt kéznél, megnéztem: szépen rá van írva az oldalára, hogy "Made 03/03/09"
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5297 Dátum: 2009.11.07 17:11:17 »
100ezer után szétesett a TDI rönyó...
TDI Renault nincs... Ne vegyük már fel ezt a nepper-nyelvezetet, hogy minden turbódízelt "TDI"-nek hívnak, márkától függetlenül  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5298 Dátum: 2009.11.07 17:15:23 »
...hamarosan csere :)
... (már megint letekertem 10 ezret )
Maestro, ilyen használati mód (javarészt hosszú utak, javarészt igen kíméletes stílusban) mellett tudod, mikor cserélném én le 10 ezrenként az olajat  :szemez: ... Bőségesen elég lenne 15 ezrenként :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5299 Dátum: 2009.11.07 17:21:42 »
hali!

coriknál a váltoolajat a 60as serviznél kellene cserélni?
ha igen milyen olajat érdemes bele tenni?
Elvileg még 60 ezernél nem muszáj cserélni, csak ellenőrizni; a gyakorlatban nem árt ilyenkor kicserélni. API GL-4-es és 5-ös olajok egyaránt jók. Mi legutóbb ilyet tettünk az Avensisbe, és utána érezhetően javult a váltó kapcsolhatósága, precízebb és könnyebb lett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5300 Dátum: 2009.11.07 17:24:41 »
Hali!
Ma kaptam meg a Toyotámhoz a  Mobil1 Esp Formula 5w30-t(4 liter), kerestem a gyártási évet de az alján csak a hónapot(7) találtam arra mutat nyílacska...
Fura. Itt most hirtelen egy kanna 10 W-40-es Mobil olaj volt kéznél, megnéztem: szépen rá van írva az oldalára, hogy "Made 03/03/09"

Hirtelen megneztem 5 darab Mobilos flaskat idehaza, es gyakorlatilag 5-bol egy regebbi 2008-ason jelzi csak a flaska aljan az evet is, a tobbi negynel csak egy szam van, es az az egy mindig egybevag a gyartas honapjaval, ami valoban a flaskak oldalara van nyomtatva feketevel. En mindebbol arra kovetkeztetek, hogy 2009-es lesz az olaj.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5301 Dátum: 2009.11.07 17:42:25 »
...hamarosan csere :)
... (már megint letekertem 10 ezret )
Maestro, ilyen használati mód (javarészt hosszú utak, javarészt igen kíméletes stílusban) mellett tudod, mikor cserélném én le 10 ezrenként az olajat  :szemez: ... Bőségesen elég lenne 15 ezrenként :)
Ha gondolod akkor a leengedett olajat elküldöm neked  :1eye: :flowers: :cool2: :hug:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5302 Dátum: 2009.11.07 18:22:58 »
hali!

coriknál a váltoolajat a 60as serviznél kellene cserélni?
ha igen milyen olajat érdemes bele tenni?
60.000-nél kell váltóolajat cserélni.

Az 1.4-es és az 1.6-os VVT-i motorosokba 1.9 l kell.

Az olaj legyen 75W-90-es viszkozitású és API GL-4 vagy GL-5-ös fokozatú.

Ilyen olaj:
Motul Motylgear 75W-90, Motul Gear FF 300 75W-90, Eneos 75W-90, stb...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5303 Dátum: 2009.11.07 20:10:43 »
60.000-nél kell váltóolajat cserélni.

Az 1.4-es és az 1.6-os VVT-i motorosokba 1.9 l kell.

Az olaj legyen 75W-90-es viszkozitású és API GL-4 vagy GL-5-ös fokozatú.

Ilyen olaj:
Motul Motylgear 75W-90, Motul Gear FF 300 75W-90, Eneos 75W-90, stb...
Vagy amit én ajánlottam  :flowers: :tt2: ... Amúgy nem KELL 60 ezernél cserélni a váltóolajat. Ezt nem írja kimondottan elő a gyártó. De tény, hogy nem árt - mert utána jellemzően érezni, hogy a friss olajjal jobb lett a váltó  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5304 Dátum: 2009.11.07 20:46:55 »
100ezer után szétesett a TDI rönyó...
TDI Renault nincs... Ne vegyük már fel ezt a nepper-nyelvezetet, hogy minden turbódízelt "TDI"-nek hívnak, márkától függetlenül  ;)
Kedves Palaczk!
Szeretném felhívni figyelmed arra a tényre, hogy több márka ugyanazt a motort más típusjelzéssel árulja. Most nem akarok konkrét példát mondani, de a GM-nél ugyebár van 1 kis keveredés ilyen téren ;) A legtöbb mai turbódízel, közös nyomócsöves, változó geometriájú feltöltős. Ezekre mind igaz a TDI megjelölés sztem. Az meg, hogy a Dévót Sevinek nevezzük, attól még ugyanaz a szar, vagy jó. Nézőpont kérdése ;) Szóval amíg a matrica változik csak az autók hátulján, addig had ne tartsam észbe, hogy TDCI, TDI, HDI, PD-TDI... a neve.
Amúgy én 3 csoportba osztanám a dízeleket, SDI, TDI, CTDI. Utóbbi a kompresszor és turbó együttesen. Ha már jobban bele akarunk menni a működési elvbe, akkor már nagyon elveszünk a részletekben.
Laco 73 :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5305 Dátum: 2009.11.07 20:48:04 »
"Traktor?"
"Ahhá' "  :D  :hug:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5306 Dátum: 2009.11.07 21:10:43 »
Szeretném felhívni figyelmed arra a tényre, hogy több márka ugyanazt a motort más típusjelzéssel árulja. Most nem akarok konkrét példát mondani, de a GM-nél ugyebár van 1 kis keveredés ilyen téren ;) A legtöbb mai turbódízel, közös nyomócsöves, változó geometriájú feltöltős. Ezekre mind igaz a TDI megjelölés sztem. Az meg, hogy a Dévót Sevinek nevezzük, attól még ugyanaz a szar, vagy jó. Nézőpont kérdése ;) Szóval amíg a matrica változik csak az autók hátulján, addig had ne tartsam észbe, hogy TDCI, TDI, HDI, PD-TDI... a neve.
Amúgy én 3 csoportba osztanám a dízeleket, SDI, TDI, CTDI. Utóbbi a kompresszor és turbó együttesen. Ha már jobban bele akarunk menni a működési elvbe, akkor már nagyon elveszünk a részletekben.
Én meg úgy gondolom, hogy legyünk pontosak, és azt hívjuk TDI-nek, aminek az van a hátulján, hogy TDI  :) ... De amúgy sem törvényszerűen commonrail, változó geometriájú turbós dízelt jelent a TDI, hanem simán csak direkt befecskendezésű turbódízelt - és csak a VW-konszernnél, ők le is védték maguknak ezt a jelzést. Az SDI és a CDTI megintcsak márka-specifikus jelzések, de amúgy sem használhatók gyűjtőfogalomként, mert az SDI ugye direkt injektoros szívódízelt jelent, a CDTI meg Honda, és nincs semmi köze a kompresszorhoz.

Szóval szvsz maradjunk annál, hogy szívódízel vagy turbódízel, plusz a kiegészítő dolgok megnevezése (direkt injektoros vagy sem, commonrail vagy sem) ... Ha meg egy konkrét autótól van szó, akkor azt nevezzük a nevén, elvégre mégiscsak autóbolondok vagyunk vagy mi  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5307 Dátum: 2009.11.08 08:36:26 »
60.000-nél kell váltóolajat cserélni.

Az 1.4-es és az 1.6-os VVT-i motorosokba 1.9 l kell.

Az olaj legyen 75W-90-es viszkozitású és API GL-4 vagy GL-5-ös fokozatú.

Ilyen olaj:
Motul Motylgear 75W-90, Motul Gear FF 300 75W-90, Eneos 75W-90, stb...
Vagy amit én ajánlottam  :flowers: :tt2: ... Amúgy nem KELL 60 ezernél cserélni a váltóolajat. Ezt nem írja kimondottan elő a gyártó. De tény, hogy nem árt - mert utána jellemzően érezni, hogy a friss olajjal jobb lett a váltó  :yes:

köszi a válaszokat, akkor a nemsoká esedékes 90es szerviznél a váltoba is cseréljük az olajat ::)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5308 Dátum: 2009.11.08 11:21:28 »
Olvastátok már azt a cikket, ahol példában 10w60-as olaj helyett az olajfogyasztás mérséklésére 20w40-est ajánlották, mint alternatíva? Nálam kiverte a biztosítékot :) Egész délelőtt ezen vagyok ki:) Pedig az a cikk teljes egészében elég sok oldalon fentvan. Tele van tévhitekkel, azért nem is írtam ide a címet, legalább mi ne terjesszük a baromságot. És ezért is ment el az egész délelőttöm hogy ezt hogy fogalmazzam meg, ill. megmutassam-e a cikket. De még sok helyen van ehhez hasonló tévhitekkel cikk...

A mazda-auto oldala az leírja az igazságokat, akit érdekel, olvassa el, nem rövid, de tanulságos. Szerintem egyébként elolvasta itt már mindenki, akit érdekel a téma:)
                                                                                                                                                   

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5309 Dátum: 2009.11.08 12:14:49 »
Egész délelőtt ezen vagyok ki:)

 :eek: [rohog]

nagyobb bajod ne legyen  ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002