Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5138255 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5265 Dátum: 2009.11.04 09:11:03 »
álitolag igazi arab olaj, ami sok olyan kémiai anyagot tartalmaz, amit semelyik más olaj nem.
Aha, na ez a "legenda" kategória  :hug: ... Mármint a mondat második fele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5266 Dátum: 2009.11.04 09:14:58 »
álitolag igazi arab olaj, ami sok olyan kémiai anyagot tartalmaz, amit semelyik más olaj nem.
Aha, na ez a "legenda" kategória  :hug: ... Mármint a mondat második fele.

nemvagyok én vegyészmérnök, de atol még lehet jo olaj
bár aszem már nem forgalmazzák magyaro.-n..... :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5267 Dátum: 2009.11.04 09:20:00 »
Nem mondtam, hogy rossz  ;) ... Csak ez, hogy arab olaj, és van benne vmi anyag ami másban nem, olyan aranyosan hangzott, ez afféle igazi autós mese  :yes: ... Arab olajból van még egy rakás más is, a többség  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5268 Dátum: 2009.11.04 09:28:53 »
arab olaj, és van benne vmi anyag ami másban nem

A Korán tanításai szerint készült; különösen ajánlott öngyilkos merénylők autóiba! :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5269 Dátum: 2009.11.04 11:25:56 »
Lehet, hogy az emirátusoknak ez a Vipcar olaja. :D

Attól, hogy arab, lehet még xar... Persze én ilyet nem mondok, mert nem ismerem.

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5270 Dátum: 2009.11.05 21:46:58 »
Hali!
Ma kaptam meg a Toyotámhoz a  Mobil1 Esp Formula 5w30-t(4 liter), kerestem a gyártási évet de az alján csak a hónapot(7) találtam arra mutat nyílacska, az év az hol lehet mert nem nagyon találom(pl a nyílacska nem hasítja ketté az évst mint az SHC 1literes flakonján)?
Van még ilyen számom: G970226-05139- EXP 04/14 EMB 76476A ebből meg lehet vajon mondani?
Előre is köszi a segítséget!
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5271 Dátum: 2009.11.05 22:49:42 »
Hali!
Ma kaptam meg a Toyotámhoz a  Mobil1 Esp Formula 5w30-t(4 liter), kerestem a gyártási évet de az alján csak a hónapot(7) találtam arra mutat nyílacska, az év az hol lehet mert nem nagyon találom(pl a nyílacska nem hasítja ketté az évst mint az SHC 1literes flakonján)?
Van még ilyen számom: G970226-05139- EXP 04/14 EMB 76476A ebből meg lehet vajon mondani?
Előre is köszi a segítséget!
Szerintem az lesz az exp (expire), hogy 2014/04 hóban jár le a minősége, ergo addig tárolható. 80%-ra mondom ezt.

Amúgy milyen motorba megy?

P.S.: Kubuntu jobban bejön...  :lol:

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5272 Dátum: 2009.11.06 08:43:46 »
Hali!
Ma kaptam meg a Toyotámhoz a  Mobil1 Esp Formula 5w30-t(4 liter), kerestem a gyártási évet de az alján csak a hónapot(7) találtam arra mutat nyílacska, az év az hol lehet mert nem nagyon találom(pl a nyílacska nem hasítja ketté az évst mint az SHC 1literes flakonján)?
Van még ilyen számom: G970226-05139- EXP 04/14 EMB 76476A ebből meg lehet vajon mondani?
Előre is köszi a segítséget!
Szerintem az lesz az exp (expire), hogy 2014/04 hóban jár le a minősége, ergo addig tárolható. 80%-ra mondom ezt.

Amúgy milyen motorba megy?




2004-es vvti 1.4 benzines, eddig castrol 5w30 A1-es volt benne, kb 180ezer lehet benne, eddig én 6500 raktam bele+ a 3deci maradék olajat ami kimarad a 4 literből most van maxon, még használom egy kicsit aztán cserélném az olajt. Márkaszervizben volt szervizelve(Mayer, rendszámtáblán lévő telszámról megérdeklődtem a történetét,km-t, sajna céges volt).
Amikor megvettem min volt az olaj, meg iszaposnak tünt egy picit, a castrol az feloldotta dolgokat. Azt nem tudom mi volt előtte benne, úgy voltam vele, kezdem az alapoktól egy 5w30-al, és a tisztítás miatt is. Belső puculó dolgokat nem mertem beleönteni:)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.06 08:50:49 írta debian »
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5273 Dátum: 2009.11.06 08:58:41 »
Nem 5W30 vagy 0W30 a kérdés? :eek:
Inkább hajtósan vezetsz (5) vagy nyugodtan (0), hosszabb (5) vagy rövidebb (0) utakon?

Amúgy ide nem kell regelni a rendeléshez, az átvétel helyszínét beszéljétek meg telefonon.  ;)
Nézem is a linket, Köszönöm  :flowers: :szemez:
Fery

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5274 Dátum: 2009.11.06 09:14:10 »
LM MOS2 10W-40-esre cseréltettem ma le az olajat.
Szerelő mesélt 2 horror történetet. 1ik ott állt az udvaron, a motorja meg a mosogatóban. Gazdi azt hitte, hogy sose kell olajat cserélni. 100ezer után szétesett a TDI rönyó, de 60ezeren keresztül ugyanazzal az olajjal ment. Mindez azért, mert azt mondták a marketingesek, hogy "longlife", azaz ritkán kell olajat cserélni. Csak a lendkerék 237ezer hozzá. A másik valami PUG volt, abban 180ezer volt, rendesen cserélték az olajat a gyár által megadott intervallumban, mégis szétesett. Szóval a 15000-es olajcsere az nem túlzás. (Nálam mondjuk ez még 10e.)
Laco 73 :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5275 Dátum: 2009.11.06 09:30:29 »
2004-es vvti 1.4 benzines, eddig castrol 5w30 A1-es volt benne, kb 180ezer lehet benne, eddig én 6500 raktam bele+ a 3deci maradék olajat ami kimarad a 4 literből most van maxon, még használom egy kicsit aztán cserélném az olajt. Márkaszervizben volt szervizelve(Mayer, rendszámtáblán lévő telszámról megérdeklődtem a történetét,km-t, sajna céges volt).
Amikor megvettem min volt az olaj, meg iszaposnak tünt egy picit, a castrol az feloldotta dolgokat. Azt nem tudom mi volt előtte benne, úgy voltam vele, kezdem az alapoktól egy 5w30-al, és a tisztítás miatt is. Belső puculó dolgokat nem mertem beleönteni:)
6.500 alatt 3 deci olaj az nem sok, teljesen normális ez az olajfogyi ilyen futás és az A1-es esetében.

A céges múlt nem jó előjel általában, bár nekem is van olyan ismerősöm, akinek céges Corollája van és úgy vigyáz rá, mintha a sajátja lenne.

Elképzelhető, hogy az olajat túlhasnálták, ezért is ment le min-re a szintje, illetve ezért is volt iszapos.

Én javaslom a korai olajcserét, illetve egy motortisztító adalékot is ez esetben. Amúgy tényleg nem rosszak ezek, múltkor mi is használtuk, azt 1000 km után is szép aranysárga az olaj, ami előtte tiszta fekete volt már 50 km után...

A használt olaj megfelelő, ha nem hajtod a kocsit, akkor az A1-es olaj jó választásnak tűnik.

Ha lengedted az olajat, csináltál egy tisztítást, feltöltötted, akkor kezdődhet az olajfogyi mérés. Lehet, hogy ha tisztább lesz a motor, akkor kevesebb olajat is eszik majd, bár mondom, ez is nulla.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5276 Dátum: 2009.11.06 09:33:40 »
LM MOS2 10W-40-esre cseréltettem ma le az olajat.
Szerelő mesélt 2 horror történetet. 1ik ott állt az udvaron, a motorja meg a mosogatóban. Gazdi azt hitte, hogy sose kell olajat cserélni. 100ezer után szétesett a TDI rönyó, de 60ezeren keresztül ugyanazzal az olajjal ment. Mindez azért, mert azt mondták a marketingesek, hogy "longlife", azaz ritkán kell olajat cserélni. Csak a lendkerék 237ezer hozzá. A másik valami PUG volt, abban 180ezer volt, rendesen cserélték az olajat a gyár által megadott intervallumban, mégis szétesett. Szóval a 15000-es olajcsere az nem túlzás. (Nálam mondjuk ez még 10e.)
Sokszor az baj, hogy nem cserélik időben az olajat, ha fogy, akkor min alá is engedik a szintet, illetve a használt olaj rossz minőségű.

Ezek külön-külön is kínozzák a motort, de együtt végzetesek.

Amúgy minden 15.000 km-t meghaladó olajcsere-intervallumot túlzásnak tartok. Meg azért 15.000 km-enként a benzinhez képest is nulla az olaj költsége, nem lehet az anyagiakra sem fogni...

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5277 Dátum: 2009.11.06 09:41:25 »
2004-es vvti 1.4 benzines, eddig castrol 5w30 A1-es volt benne, kb 180ezer lehet benne, eddig én 6500 raktam bele+ a 3deci maradék olajat ami kimarad a 4 literből most van maxon, még használom egy kicsit aztán cserélném az olajt. Márkaszervizben volt szervizelve(Mayer, rendszámtáblán lévő telszámról megérdeklődtem a történetét,km-t, sajna céges volt).
Amikor megvettem min volt az olaj, meg iszaposnak tünt egy picit, a castrol az feloldotta dolgokat. Azt nem tudom mi volt előtte benne, úgy voltam vele, kezdem az alapoktól egy 5w30-al, és a tisztítás miatt is. Belső puculó dolgokat nem mertem beleönteni:)
6.500 alatt 3 deci olaj az nem sok, teljesen normális ez az olajfogyi ilyen futás és az A1-es esetében.

A céges múlt nem jó előjel általában, bár nekem is van olyan ismerősöm, akinek céges Corollája van és úgy vigyáz rá, mintha a sajátja lenne.

Elképzelhető, hogy az olajat túlhasnálták, ezért is ment le min-re a szintje, illetve ezért is volt iszapos.

Én javaslom a korai olajcserét, illetve egy motortisztító adalékot is ez esetben. Amúgy tényleg nem rosszak ezek, múltkor mi is használtuk, azt 1000 km után is szép aranysárga az olaj, ami előtte tiszta fekete volt már 50 km után...

A használt olaj megfelelő, ha nem hajtod a kocsit, akkor az A1-es olaj jó választásnak tűnik.

Ha lengedted az olajat, csináltál egy tisztítást, feltöltötted, akkor kezdődhet az olajfogyi mérés. Lehet, hogy ha tisztább lesz a motor, akkor kevesebb olajat is eszik majd, bár mondom, ez is nulla.

Én se érzem annyira vészesnek, én is ezekre jutottam, azt tünt fel inkább hogy sokat parkolt valahol és az olaj leülapedett mert a nívópálcára is rá volt rakódva. De nem lett hamar(1000km) olyan koszos az A1 olaj. Inkább ezzel a hígabb olajjal próbálkoztam. Egyébként milyen motortisztítót(benzinbe) célszerű belerakni, egyszer tankoltam már evo neo-t, ér az valamit?
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5278 Dátum: 2009.11.06 09:51:34 »
Én se érzem annyira vészesnek, én is ezekre jutottam, azt tünt fel inkább hogy sokat parkolt valahol és az olaj leülapedett mert a nívópálcára is rá volt rakódva. De nem lett hamar(1000km) olyan koszos az A1 olaj. Inkább ezzel a hígabb olajjal próbálkoztam. Egyébként milyen motortisztítót(benzinbe) célszerű belerakni, egyszer tankoltam már evo neo-t, ér az valamit?
Nem hiszem, hogy az állástól ennyira megszíneződhetne a nivó. Szerintem ahhoz, hogy a nivóra álláskor leülepedje a slacska, ahhoz eléggé koszosnak kell lennie az olajnak...

A benzinbe keverhető tisztítók a befrecskendezőredszert pucolják csak, ezeket a tankba kell önteni. Általában ilyen az injektortisztító vagy a szeleptisztító adalék. Használata pár ezer km-enként ajánlott, jót tesz a fogyasztásnak is...

Az evo benzin az marketing-ből tisztítja a motort, annyit tud, hogy kénmentes, kevesebb a lerakódás, de nem hiszem, hogy tisztítana...

Ami a motor belsejét tisztítja, azt az olajba kell önteni. Én erről beszélek.

debian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5279 Dátum: 2009.11.06 10:02:44 »
Én se érzem annyira vészesnek, én is ezekre jutottam, azt tünt fel inkább hogy sokat parkolt valahol és az olaj leülapedett mert a nívópálcára is rá volt rakódva. De nem lett hamar(1000km) olyan koszos az A1 olaj. Inkább ezzel a hígabb olajjal próbálkoztam. Egyébként milyen motortisztítót(benzinbe) célszerű belerakni, egyszer tankoltam már evo neo-t, ér az valamit?
Nem hiszem, hogy az állástól ennyira megszíneződhetne a nivó. Szerintem ahhoz, hogy a nivóra álláskor leülepedje a slacska, ahhoz eléggé koszosnak kell lennie az olajnak...

A benzinbe keverhető tisztítók a befrecskendezőredszert pucolják csak, ezeket a tankba kell önteni. Általában ilyen az injektortisztító vagy a szeleptisztító adalék. Használata pár ezer km-enként ajánlott, jót tesz a fogyasztásnak is...

Az evo benzin az marketing-ből tisztítja a motort, annyit tud, hogy kénmentes, kevesebb a lerakódás, de nem hiszem, hogy tisztítana...

Ami a motor belsejét tisztítja, azt az olajba kell önteni. Én erről beszélek.
Ok, értem, meg tudod mondani mi a  bevált tisztítóanyag, mert már elvesztem a forum olvasásában:)
Toyota Corolla Wagon E12  1.4 vvt-i sol