2004-es vvti 1.4 benzines, eddig castrol 5w30 A1-es volt benne, kb 180ezer lehet benne, eddig én 6500 raktam bele+ a 3deci maradék olajat ami kimarad a 4 literből most van maxon, még használom egy kicsit aztán cserélném az olajt. Márkaszervizben volt szervizelve(Mayer, rendszámtáblán lévő telszámról megérdeklődtem a történetét,km-t, sajna céges volt).
Amikor megvettem min volt az olaj, meg iszaposnak tünt egy picit, a castrol az feloldotta dolgokat. Azt nem tudom mi volt előtte benne, úgy voltam vele, kezdem az alapoktól egy 5w30-al, és a tisztítás miatt is. Belső puculó dolgokat nem mertem beleönteni:)
6.500 alatt 3 deci olaj az nem sok, teljesen normális ez az olajfogyi ilyen futás és az A1-es esetében.
A céges múlt nem jó előjel általában, bár nekem is van olyan ismerősöm, akinek céges Corollája van és úgy vigyáz rá, mintha a sajátja lenne.
Elképzelhető, hogy az olajat túlhasnálták, ezért is ment le min-re a szintje, illetve ezért is volt iszapos.
Én javaslom a korai olajcserét, illetve egy motortisztító adalékot is ez esetben. Amúgy tényleg nem rosszak ezek, múltkor mi is használtuk, azt 1000 km után is szép aranysárga az olaj, ami előtte tiszta fekete volt már 50 km után...
A használt olaj megfelelő, ha nem hajtod a kocsit, akkor az A1-es olaj jó választásnak tűnik.
Ha lengedted az olajat, csináltál egy tisztítást, feltöltötted, akkor kezdődhet az olajfogyi mérés. Lehet, hogy ha tisztább lesz a motor, akkor kevesebb olajat is eszik majd, bár mondom, ez is nulla.