Megnéztem este a szinteket. Az én kocsim 2 mm-rel van most feljebb kb. Meg a Civic is, nem 1 ceintivel. Úgyhogy vmit elcseszett a haverom, mikor nézhette. Erről ennyit.
Ha ezt a szintet mindegyik tarja, akkor nincs semmi probléma sem, mert amúgy minden más rendben van.
Szerintem ez tényleg csak mérési tolerancia. Eleve nem is értettem, mi a fenétől lehet ez a nagy szintnövekedés - a korábbi leírásod alapján jó ijesztő volt
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
... De 2 mm, ugye szemrevételezéssel... Á, ez semmi.
Más téma: motortisztító adalékokról van-e vmilyen tapasztalat? Haverom vett egy Wynns márkájú löttyöt, azt az olajba kell önteni csere előtt 10 perccel és járatni kell vagy lassan menni vele. A >150.000 futott CR-V-be próbáljuk ki, szterintem ráfér egy pucolás, mert eléggé koszos a motorja. Csere után 10 km-rel már fekete benne az olaj... Ebbe a sok szerelő sok sz.rt beletett, ezért is olyan, amilyen...
Szerintetek hülyeség egy ilyen cucc olajcsere előtt?
Kockázatos kicsit. Ha ragaszkodtok hozzá, akkor úgy kéne csinálni, ahogy Trotter írja: a cucc használata után beönteni vmi olcsóbb (persze nem full xar, hanem mondjuk vmi ilyen literenként bő ezer forintos 10 W-40-es) olajat, azzal menni valamennyit (mondjuk, 500-1000 km-t), és utána tenni bele a "végleges" olajat. Ja és persze mindkét alkalommal szűrőt is cserélni!
De amúgy szvsz fölösleges. Én csak annyit tennék, hogy előrébb hoznám a következő olajcserét vagy mondjuk a következő 2 olajcserét - így is lezajlik a tisztítás. Az nem igazán gond, hogy elszíneződik az olaj. Az Avensisünkben az első tulaj háromszor is kicseréltette az első 40 ezer km alatt - mégis nagyon hamar sötétre színeződik csere után, pedig ez ugye benzines autó.
Ilyen tisztító adalékos műveletet én csak olyan autón csinálnék, amelynek a motorjában nagyon hosszú időn át nem cseréltek olajat.