Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977171 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #405 Dátum: 2005.08.28 10:24:20 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "kipu"
Sziasztok és kösz a válaszokat olaj ügyben!

A totalcar áruházat már én is nézegettem, az autotékát még nem ismertem.

Tamás69! Az autótékától az akciós 5W40-es Toyota olajat vetted?
Ez jó a te gépedbe? Nekem 5W30 a gyári ajánlás!


Nem, én Castrol SLX LongTec 0w30-at próbálom most. Az utolsó cserénél Castrol formula RS 0w-40 volt benne, de azt az olajat 10e km után elkezdte enni -elfáradt az olaj (nem vészesen, csak a nívó maxról 10-től 15 ezerig lement a nívó fele alá), viszont 3-4 decivel kisebb a fogyasztás mint az előtte használt 5w40-el. -azt egyébként sosem ette, annyi volt 15e után is, mint ami bele lett töltve- ezért próbálom most a LongTec verziót, ez elvileg hósszú csereperiódusú verzió.


Én is azt tapasztalom a Carinán , hogy amikor már közeledik a csere esedékessége , akkor elkezd eltünedezni két-három deci a Formula RS-ből . Viszont nálunk is észrevehetően csökkentette a fogyasztást (továbbá simább hangja van a motornak közvetlenül a hidegindítás után) , úgyhogy mi maradunk ennél .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kipu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Olajok és adalékok
« Válasz #406 Dátum: 2005.08.28 22:04:50 »
Sziasztok!

Most már csak az a kérdésem, hogy 5W30-ast használtatok-e valaha?
Még egy kérdés: az 5W40-es elméletileg többet tud, mint az 5W30-as nem, már mint meleg-oldalon? /30-40/

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Olajok és adalékok
« Válasz #407 Dátum: 2005.08.28 22:23:04 »
Idézetet írta: "kipu"
Most már csak az a kérdésem, hogy 5W30-ast használtatok-e valaha?
Még egy kérdés: az 5W40-es elméletileg többet tud, mint az 5W30-as nem, már mint meleg-oldalon? /30-40/

Igen, az enyémben most Toyota 5W-30 van (igaz, csak 5.000 km óta). Különösebb változást nem észlelek a 10W-40hez képest. De ez valószínűleg engem minősít :D
Igen, az 5W-40-nek jobb a melegtűrő képessége.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #408 Dátum: 2005.08.28 23:53:03 »
Idézetet írta: "Szeke"
Igen, az enyémben most Toyota 5W-30 van (igaz, csak 5.000 km óta). Különösebb változást nem észlelek a 10W-40hez képest. De ez valószínűleg engem minősít :D


Nincs abban semmi furcsa , hogy nyáron nem észlelsz különbséget a hidegtűrésben ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Olajok és adalékok
« Válasz #409 Dátum: 2005.08.29 01:11:14 »
Idézetet írta: "kipu"
Sziasztok!

Most már csak az a kérdésem, hogy 5W30-ast használtatok-e valaha?
Még egy kérdés: az 5W40-es elméletileg többet tud, mint az 5W30-as nem, már mint meleg-oldalon? /30-40/


Jelenlegi tudásom szerint nem többet tud meleg oldalon, hanem mást tud.
Egy 40-es melegoldali viszkozitású olaj 100 Celsiuson nézve valamennyivel nagyobb viszkozitású (sürübb) mint egy 30-as. Ez nem biztos, hogy "elöny", ezt mindig az adott motor paraméterei (pl illesztési türései) határozzák meg. Célszerü betartani a gyári elsö számú elöírást.


Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Olajok és adalékok
« Válasz #410 Dátum: 2005.08.29 11:12:30 »
Tartossan nagy sebességgel(160-) való haladáshoz milyen olajat ajánlatos használni?
A 10W40-eset kicsit kevésnek éreztem.
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #411 Dátum: 2005.08.29 17:51:47 »
Idézetet írta: "Fighting"
Tartossan nagy sebességgel(160-) való haladáshoz milyen olajat ajánlatos használni?
A 10W40-eset kicsit kevésnek éreztem.


Ha az olaj jó minőségű , akkor tökéletesen megfelelő .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Olajok és adalékok
« Válasz #412 Dátum: 2005.08.29 21:57:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Fighting"
Tartossan nagy sebességgel(160-) való haladáshoz milyen olajat ajánlatos használni?
A 10W40-eset kicsit kevésnek éreztem.


Ha az olaj jó minőségű , akkor tökéletesen megfelelő .


Oké, köszi.

Igazából csak kiváncsi voltam, hogy ha végre meg lesz az autópálya végig a Balaton mellett, akkor kellenne-e egy jobbb olajra váltani, mert az ilyen hosszú sztrádázás végére mindig nehézzé válik a jobb lábam. :o
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #413 Dátum: 2005.08.31 22:09:43 »
Idézetet írta: "Fighting"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Fighting"
Tartossan nagy sebességgel(160-) való haladáshoz milyen olajat ajánlatos használni?
A 10W40-eset kicsit kevésnek éreztem.


Ha az olaj jó minőségű , akkor tökéletesen megfelelő .


Oké, köszi.

Igazából csak kiváncsi voltam, hogy ha végre meg lesz az autópálya végig a Balaton mellett, akkor kellenne-e egy jobbb olajra váltani, mert az ilyen hosszú sztrádázás végére mindig nehézzé válik a jobb lábam. :o


Emiatt nem kell . Tökéletesen megteszi egy minőségi , lehetőleg rész-szintetikus 10 W 40-es . Viszont pont a városi használat az , ahol a motor meghálálja a jobb (mondjuk 5 W 40 full-szint) olajat  :roll: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #414 Dátum: 2005.10.20 21:18:41 »
Tanulságos adat , amely jól jelzi , hogy azért napjaink autói esetében is normális dolog némi olajfogyasztás .

Most olvastam az AB-ben egy összesítést arról , hogy a nyúzótesztjeik során , az utóbbi 3.000.000 kilométeren (ez az utóbbi években tesztelt 30 darab autóból jött össze) , átlagosan egy deci/1000 km olajfogyasztást tapasztaltak .

Mondom még egyszer : ezek kivétel nélkül 0 és 100.000 km között használt autók voltak , tehát újonnan használatba vettek .

(A legmagasabbat egyébként egy kétliteres benzines Alfa 147-esen mérték , ez 1.9 decit evett 1000 kilométeren átlagosan . A második helyen egy 1.3-as Hyundai Getz áll 1.6 decivel .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Olajok és adalékok
« Válasz #415 Dátum: 2005.10.21 05:29:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tanulságos adat, amely jól jelzi, hogy azért napjaink autói esetében is normális dolog némi olajfogyasztás. Most olvastam az AB-ben egy összesítést arról, hogy a nyúzótesztjeik során, az utóbbi 3.000.000 kilométeren (ez az utóbbi években tesztelt 30 darab autóból jött össze), átlagosan egy deci/1000 km olajfogyasztást tapasztaltak.

Végul is ezért van az, hogy van egy minimum és egy maximum nívó, ami kozott kell lennie normális szituban az olajmennyiségnek. Belekalkulálják az olajfogyasztás lehetoségét. Mert mondhatnák azt is, hogy legyen mindig a minimum nívón , és X típushoz 2.96 liter olaj kell az optimális mukodéshez, amit a komputer állandóan ellenorizhetne, aztán toltogetnetnénk naponta, ha nem pontosan annyi. (Na jó, ez eros túlzás...)
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Olajok és adalékok
« Válasz #416 Dátum: 2005.10.21 09:18:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tanulságos adat , amely jól jelzi , hogy azért napjaink autói esetében is normális dolog némi olajfogyasztás .

Most olvastam az AB-ben egy összesítést arról , hogy a nyúzótesztjeik során , az utóbbi 3.000.000 kilométeren (ez az utóbbi években tesztelt 30 darab autóból jött össze) , átlagosan egy deci/1000 km olajfogyasztást tapasztaltak .

Mondom még egyszer : ezek kivétel nélkül 0 és 100.000 km között használt autók voltak , tehát újonnan használatba vettek .

(A legmagasabbat egyébként egy kétliteres benzines Alfa 147-esen mérték , ez 1.9 decit evett 1000 kilométeren átlagosan . A második helyen egy 1.3-as Hyundai Getz áll 1.6 decivel .)

Nem hiába írja a Yaris gépkönyve is, hogy 1deci/1000km teljesen normális. Csak épp azt nem értem, ha ez tényleges lenne, akkor 15ezres periódusra 1,5 litert enne, amivel bőven a minimum szint alá menne. Szal elvben arra számítanak hogy 15ezer közben is rá kell tölteni? Ez meg nem kóser nekem, mert azt csak a szervízben csinálhatják, amíg garis a kocsit, tehát 15ezer helyett 10ezrenként kell vinni, mert akkor még pont min szinten van? Vagy ez csak 1 magunkat megvédjük, ha a felhasználó azt találná mondani, hogy eszi a motor az olajat duma?
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #417 Dátum: 2005.10.21 10:20:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Tanulságos adat , amely jól jelzi , hogy azért napjaink autói esetében is normális dolog némi olajfogyasztás .

Most olvastam az AB-ben egy összesítést arról , hogy a nyúzótesztjeik során , az utóbbi 3.000.000 kilométeren (ez az utóbbi években tesztelt 30 darab autóból jött össze) , átlagosan egy deci/1000 km olajfogyasztást tapasztaltak .

Mondom még egyszer : ezek kivétel nélkül 0 és 100.000 km között használt autók voltak , tehát újonnan használatba vettek .

(A legmagasabbat egyébként egy kétliteres benzines Alfa 147-esen mérték , ez 1.9 decit evett 1000 kilométeren átlagosan . A második helyen egy 1.3-as Hyundai Getz áll 1.6 decivel .)

Nem hiába írja a Yaris gépkönyve is, hogy 1deci/1000km teljesen normális. Csak épp azt nem értem, ha ez tényleges lenne, akkor 15ezres periódusra 1,5 litert enne, amivel bőven a minimum szint alá menne. Szal elvben arra számítanak hogy 15ezer közben is rá kell tölteni? Ez meg nem kóser nekem, mert azt csak a szervízben csinálhatják, amíg garis a kocsit, tehát 15ezer helyett 10ezrenként kell vinni, mert akkor még pont min szinten van? Vagy ez csak 1 magunkat megvédjük, ha a felhasználó azt találná mondani, hogy eszi a motor az olajat duma?


És az ellenőrzéssel kapcsolatosan nem ír semmit a könyv ? Elég valószínűtlennek tartom , hogy ne lenne benne arra vonatkozó utasítás , hogy az olajszintet x időpontonként ellenőrizni kell , illetve hogy a minimum és a maximum jelzés között kell tartani . Azt sem hiszem , hogy te magad ne tölthetnél utána olajat a garanciális időszakban - ez aligha minősül a garanciát megszüntető beavatkozásnak , elvégre az autó rendeltetésszerű használatával együtt jár .

Érdekes egyébként , és nagyon idevág , az a cikk , amit legutóbb olvastam ez ügyben . Egy benzinkúton az AB újságírói 500 autón végeztek szúrópróba-szerű olajszint-ellenőrzést . Több mint 50 %-nál a minimum alatt volt a szint  :shock: ... az emberek szemlátomást leszoktak az olajszint figyeléséről (a te fenti hozzászólásod is ezt támasztja alá !) , pedig bizony ez nem szerencsés dolog  :idea: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Olajok és adalékok
« Válasz #418 Dátum: 2005.10.21 15:26:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"

És az ellenőrzéssel kapcsolatosan nem ír semmit a könyv ? Elég valószínűtlennek tartom , hogy ne lenne benne arra vonatkozó utasítás , hogy az olajszintet x időpontonként ellenőrizni kell , illetve hogy a minimum és a maximum jelzés között kell tartani . Azt sem hiszem , hogy te magad ne tölthetnél utána olajat a garanciális időszakban - ez aligha minősül a garanciát megszüntető beavatkozásnak , elvégre az autó rendeltetésszerű használatával együtt jár .

Érdekes egyébként , és nagyon idevág , az a cikk , amit legutóbb olvastam ez ügyben . Egy benzinkúton az AB újságírói 500 autón végeztek szúrópróba-szerű olajszint-ellenőrzést . Több mint 50 %-nál a minimum alatt volt a szint  :shock: ... az emberek szemlátomást leszoktak az olajszint figyeléséről (a te fenti hozzászólásod is ezt támasztja alá !) , pedig bizony ez nem szerencsés dolog  :idea: !

Most nincs elöttem a könyv, de szerintem hetente írja, ha jól rémlik. A gyakorlat az, ha van időm, meg nem felejtem el, akkor havonta ellenőrzöm, de mivel a Yaris új kocsi, ezért nem veszem ezt komolyan. Ha a nívó nem csal sokat, akkor szerintem -1mm jött le eddig az eltelt 4500km-en.
A Carinán is ritkán ellenőrizzük, miután nyugtáztuk, hogy nem eszi az 5W-s olajat.
A Toyoták amúgy nem azok az olajfogyasztós autók, ha jól tudom, sokkal inkább az Opelek.
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Olajok és adalékok
« Válasz #419 Dátum: 2005.10.21 20:47:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Több mint 50 %-nál a minimum alatt volt a szint  :shock: ... az emberek szemlátomást leszoktak az olajszint figyeléséről (a te fenti hozzászólásod is ezt támasztja alá !) , pedig bizony ez nem szerencsés dolog  :idea: !

Leszoktattak a jó autók. A Corollában én a 2 év alatt 3x néztem meg, és nem volt elmozdulás. A gumik hasonló módon tartották a nyomát, volt hogy hónapokig hozzájuk sem kellett nyúlni :!:
music