Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977223 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Olajok és adalékok
« Válasz #375 Dátum: 2005.08.15 20:22:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ezeket a viizkozitásokat én sem tudom teljesen felfogni agyilag:
Téli (hideg) az ok x fok aladd dermed az olaj, nem folyik, nem ken, jó ez sarkítás :twisted:
Nyári: ilyenkor magasabb az olaj hőmérséklete, és ha van egy olyan olajhűtőm ami +40 fokban is tud 60fokos olajat csinálni akkor mi van, szóval a nyári vizkozitás homáj számomra :roll:


Miért ? Minden nyári viszkozitás-érték egy konkrét külső hőmérsékletet jelent , amely fölött az olaj már nem látja el tökéletesen a feladatát .


folytatnám....   az adott motorban.
na ez az ami nem mindegy. Jó példa erre a bmw m3 és m5 motorja. Ugye itt elég nagy literteljesítményü és magas fordulatú motorokról beszélhetünk. 97-ig minden ilyen motorjukba kizárólag az rs 10w-60-as olajat írták elő.
97-töl gyártott ugyanezen motorjaikba pedig KIZÁRÓLAG az 5w-30-as szintetikust. A motorokban nem sok minden változott. Literteljesítmény, fordulatszám, olajok üzemi hömérséklete (110-130Celsius) is változatlan maradt. Egy dolog változott: Az illesztési hézagok. Mert ez határozza meg, hogy mennyire vékony, illetve mennyire vastag olajfilm szükséges a két egymáson elmozduló fém tökéletes nedves kenéséhez. Egy lazább illesztésü hézag egy vékonyabb, instabilabb kenöréteget hamarabb elnyír, még fordított esetben a szük illesztéseknél a túl vastag kenöfilm, nehezebb "mozgást" ezáltal nagyobb hötermelést, ezáltal surlódást, kopást idéz elö.
A vvt-ikbe azért jobb egy 30-as melegoldali viszkozitású olaj, mert viszonylag kisebb türésü dugattyúgyürü-henger, illetve fötengely-hajtókarcsapágy illesztésekkel gyártották, mint a korábbi toyota motorokat.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #376 Dátum: 2005.08.15 20:56:05 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mindenképpen nézd meg még ezt az oldalt is , ebből is kiderül , hogy ez az olaj csak a VW-motorok egy bizonyos része számára van jóváhagyva , és egy még szűkebb kör számára előírva . Kiemelném az alábbi mondatot : "A helyettesíthetőség fordított irányban nem működik, vagyis a régebbi konstrukciójú motorokhoz a LongLife olajok használatát a VW nem javasolja. Ennek az egyirányúságnak a legfőbb oka az új technológiához tartozó motorolajok határozottan kisebb viszkozitása." Ebből ismét csak kiderül egyrészt , hogy ez egy specifikus "VW-olaj" , másrészt , hogy a VW-n belül is csak egy meghatározott körben használható fel .



Nyilván nem ajánlja a vw, a régebbi motorjaiba, de számomra az is nyilvánvaló, hogy a nagyobb türések miatt egy régebbi vw úgy enné az ilyen alacsony viszkozitású olajakat mint én a báránypörköltet :D .
Nyilván nem fogja ajánlani, egy az általa jóváhagyott motorok sokasága közül egyiket sem más gyártó motorjaihoz. Ezt nem várhatja el senki.
Ebböl nekem nem az derül ki, hogy ez egy direkt vw olaj, hanem az, hogy egy nagyon jó olaj, amit a vw is jóváhagyott újabb saját modelljeibe.

Nyilván az 50.000 km-es olajcsereciklus baromságukhoz nem volt jó bármilyen hétköznapi olaj. Ezt találták a feladatra leginkább alkalmasnak, ettöl még nem zárható ki hogy más gyártó motorja is kedvelje az oilt.

Az más kérdés, hogy 50 ezret menni egy még ennyire jó tulajdonságokkal bíró olajjal sem egészséges, de ez még nem azt jelenti, hogy xar az olaj, hanem, hogy hülye aki kitalálta az 50 ezret.

Amúgy az összes slx-olajat jóváhagyta egy nagyobb autógyár, gm, ford, mercedes, bmw, általában minden olajhoz 2 gyár jóváhagyása tartozik, éppen a long life II-höz csak 1 a vw. Szerintem ettől még ez nem vw olaj.

Az rs 0w-40-es olaj melegoldali viszkozitása a vvt-i gyári ajánláshoz képest egy picit magas. Amúgy tényleg nagyon jó olaj, ráadásul új fejlesztés.

Az LL-2-t én is 15-ként cseréltem a gépben. Senki nem ajánlja hosszabítani vele az intervallumot.

A yaris 1.0 gyári ajánlása egyébként a melegoldali viszkozitásnak elsödlegesen a 30-ast jelöli meg, a carinába viszont a 40-est  :)


Márpedig ez gyakorlatilag VW-olaj  :idea: ! Direkt a VW igényei számára lett kifejlesztve , és nem véletlen , hogy más gyár nem is hagyta jóvá a használatát , csak a VW .

Ettől persze még nem elképzelhetetlen , hogy (véletlenül !) jó más autóba is - de ez zsákbamacska , és mi a fenének játszadozzon ilyesmivel az ember , ha egyszer léteznek -azonos tudással !- univerzális felhasználásra szánt olajok  :?:

---------------------------

Az 50 ezres intervallum ezen VW-motorok esetében elméleti érték , ugyanis csak akkor kell legkésőbb 50 ezernél cserélni az olajat , ha a szervíz-intervallum kijelző nem jelzi előbb a csere szükségességét  :idea: ! A gyakorlatban ez , vegyes használatú motorok esetében , általában meg is történik legkésőbb 25-30 ezer km tájékán - tisztán városban , és/vagy durván használt motorok esetében meg még jóval előbb is . 50 ezerig csak olyan motorok szoktak eljutni , amelyeket szinte kizárólag autópályán használnak , és ott sem végsebességen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Olajok és adalékok
« Válasz #377 Dátum: 2005.08.15 21:25:59 »
Melyik olajról beszélünk pontosan:

Castrol SLX Longlife II, VW 503.00/506.00/506.01

vagy


Castrol SLX LL 01FE, 0W-30

?

Mert ez egyik se Toyotába való.

A feltebbi a VW és Audi longlife motorjaihoz van kifejlesztve, az alsó meg BMW NG motorokhoz.
Ami szerintem jó lenne Toyotához az a Castrol SLX Longtec. Mindezeket a www.olajfutar.hu ról vettem, szal ők elég nagyban nyomulnak, biztos tudják az igazat.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #378 Dátum: 2005.08.15 21:54:01 »
Idézetet írta: "KLaco"
Melyik olajról beszélünk pontosan:

Castrol SLX Longlife II, VW 503.00/506.00/506.01

vagy


Castrol SLX LL 01FE, 0W-30

?

Mert ez egyik se Toyotába való.

A feltebbi a VW és Audi longlife motorjaihoz van kifejlesztve, az alsó meg BMW NG motorokhoz.
Ami szerintem jó lenne Toyotához az a Castrol SLX Longtec. Mindezeket a www.olajfutar.hu ról vettem, szal ők elég nagyban nyomulnak, biztos tudják az igazat.


A felsőről , a Longlife II-ről . Az kimondottan VW-igényre lett kifejlesztve .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #379 Dátum: 2005.08.16 00:55:37 »
Zénóka nekem 3 fajta Castrol olajat ajánlott:
-SLX LongLife II 0W-30
-SLX R-Tec 0W-30
-SLX LongTec 0W-30

Én mint írtam eddig TXT Softec Plus 5W-30-as olajat használtam. Azért mondta Zénóka, hogy próbáljam meg a LongLife-ot, mert nekem a Yaris hajlamos rá, hogy a nívópálcán nézve kb 2 mm-nyi olajat elfogyasszon. De nem úgy ahogy a motorok eszik az olajat, hanem olajcsere után 5-7 ezer km-ig semmi, aztán utána 10ezerig fogy el ez a kevés. Tehát elképzelhető, hogy "elfárad" az olaj.

Zénóka
Most nézegettem az olajokat neten. Nagyon bántja ezen a képen a szememet valami:

Szerintem mindenki kitalálhatja, hogy miről beszélek. Na jó, segítek. Négy karika...  :lol:
Az R-Tec-nél ugyanez a helyzet, csak Volvoba  :lol:

Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:
Xanyi

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Olajok és adalékok
« Válasz #380 Dátum: 2005.08.16 02:31:47 »
Az autobildes cikkel kapcsolatban még 1 kis reakció:

Ez gondolom ugyanaz az autobild, ami néhány éve a 100 ezres yaris 1,3 tartósteszt után, az autó darabokra szedését követöen leírta, hogy a hengerfalakon olyan mértékü kopás látható, amely még maximum 30 ezres futást tett volna lehetövé, ezek után feltétlenül motorfelújítás következett volna. Az utolsó mérések a teszt befejezése elött érdekes módon jobb értékeket mutattak, mint a 10 ezer körüli mérések, olajfogyasztás, egyéb rendellenességet nem tapasztaltak.
Ezzel csak a német autós média közismerten, a japán illetve egyéb nem német autógyárak termékeivel kapcsolatos negatív, de legalábbis nem autószámba vevö véleményére kívántam rávilágítani.
Ettöl függetlenül a long life olajokkal kapcsolatban helyes tanácsot adott a cikk. Csak ugye kinek? Gondolom nem annak az 1 %-nak akiknek az olvasóik közül nem német autójuk van. Mert ugye anno a vw kezdte a hosszú csereperiódus mániát. Követte sorban a bmw, a mercedes végül az opel. Ma a német elgondolás szerint nem is autó az az új autó ami nem rendelkezik ilyen tulajdonsággal. Legalábbis negatív tulajdonságnak vélik egy tesztben, ha az autó CSAK 15 ezres csereperiódussal rendelkezik. Az ezzel nem rendelkezö német autók viszont 1-1-ig legalább 5-6 éves konstrukciók, melyeknek nyilván nem javasolt semmilyen 0w-30-as viszkozitású olaj, márpedig az összes slx-olaj ilyen.
Ezek alapján érthetö, hogy miért helyénvaló a cikk mondanivalója.
Ennek ellenére állandó és hü olvasója vagyok én is az említett újságnak.
Az érdekesség egyébként, hogy minden slx olaj (összesen 8 féle létezik) alapolaja ugyanaz. Egyedül az adalékolás eltérő. A specifikációk szerint az olaj összetevöje a slx olajoknál 99,2%-ban az alapolajból, a fennmaradó 0,8%-ban pedig adalékokból áll. Persze nyilván az adalékokkal elég széles tartományban megváltoztatható az olaj egy-egy tulajdonsága, viszont minden tribológiában jártas ember (én nem vagyok az, gépészetet tanultam 5 évig, tribológiát soha) szerint egy olaj minöségét 99,9%-ban az alapolaj minösége határozza meg.
Innentöl kezdve azon vitatkozni, hogy a jó jó-e a jobbnál szerintem értelmetlen. Szerintem 2 féle olaj létezik. Ami jó, tehát megfelelö kenést tud biztosítani egy adott motorban és a nem jó, ami erre nem képes.
Gépészeti szempontból a megfelelö kenés, amikor két egymáson elmozduló fém egymással nem, csak a közte lévö olajfilmmel érintkezik. Ilyen esetben ugye 0 a kopás. Normál üzemi körülmények között egy belsöégésü motornál egy megfelelö olajnak ezt tudnia kell. A problémát ugye csak a hidegindítást követö normális kenés kialakulásáig jelentkezö fém a fémen kopás jelent, illetve az extrém terheléskor jelentkezö nyíró hatás. Föleg az indítási kopások csökkentésére, ezáltal az élettartam növelésére lehet és érdemes egy olyan motorba 0w-30-as olajra "eltérni" amiben a gyári elsödleges ajánlás 5w-30.
Xanyi kollegának egyébként az LL2-ben található extra tisztító és lebegésben tartó adalékok miatt javallottam elsö cserére ezt az olajat, az eddigi viszonylag gyakori és rövid városi használat miatt esetlegesen lerakódott szennyezödések feloldására, majd ezt követöen az r-tec vagy a longtec folytatására.
Ha ragaszkodik valaki olyan olajhoz, amit a toyota jóváhagyott, akkor az esso között érdemes keresgélnie.

Ha a saját példám érdekel valakit, akkor a yarisba 105-töl folyamatosan LL2-volt, egészen a legutóbbi cserémig (245 ezernél) és semmilyen hátrányos tulajdonságot nem tapasztaltam, mérhetö olajfogyasztás nem volt.
Most legutóbb r-tec-re tértem át, mivel ennek a viszkozitási értékei még alacsonyabbak, plusz üzemanyag takarékosságot remélve. Most 255-van benne, olajfogyi nem mérhetö.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #381 Dátum: 2005.08.16 11:07:40 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Ezzel csak a német autós média közismerten, a japán illetve egyéb nem német autógyárak termékeivel kapcsolatos negatív, de legalábbis nem autószámba vevö véleményére kívántam rávilágítani.


Ez úgy , ahogy van , téves . Azt írod , rendszeresen olvasod az AB-t . Akkor viszont nem tudom , mire alapozod a fentieket . Agyba-főbe dicsérik a Toyotát , rendszeresen megnyeri a Qualitäts Reportjukat (bocs , legutóbb a Mazda nyerte , de az is japán) , satöbbi . Ja , hogy le merik írni , ha hibát találnak valamelyik japán autón ? Ez a dolguk .

Amit az olajról írtak , az nem valamelyik újságírójuk vagy szakértőjük saját véleménye , hanem a Castrol szakemberét idézték .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #382 Dátum: 2005.08.16 11:10:03 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:


Ha ez nem "egymárkás" olaj (tehát több márka jóváhagyása is szerepel rajta - külön a Toyotáé nem kell , hogy ott legyen , a lényeg , hogy több márka legyen) , akkor én mindenképpen azt választanám a helyedben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #383 Dátum: 2005.08.16 14:28:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:


Ha ez nem "egymárkás" olaj (tehát több márka jóváhagyása is szerepel rajta - külön a Toyotáé nem kell , hogy ott legyen , a lényeg , hogy több márka legyen) , akkor én mindenképpen azt választanám a helyedben .


Castrol SLX LongTec 0W30

Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025
Xanyi

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Olajok és adalékok
« Válasz #384 Dátum: 2005.08.16 14:46:33 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:


Ha ez nem "egymárkás" olaj (tehát több márka jóváhagyása is szerepel rajta - külön a Toyotáé nem kell , hogy ott legyen , a lényeg , hogy több márka legyen) , akkor én mindenképpen azt választanám a helyedben .


Castrol SLX LongTec 0W30

Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025


Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025
Tehát a GM és a VW motorkohoz való a dolog :)
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #385 Dátum: 2005.08.16 15:36:25 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:


Ha ez nem "egymárkás" olaj (tehát több márka jóváhagyása is szerepel rajta - külön a Toyotáé nem kell , hogy ott legyen , a lényeg , hogy több márka legyen) , akkor én mindenképpen azt választanám a helyedben .


Castrol SLX LongTec 0W30

Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025


Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025
Tehát a GM és a VW motorkohoz való a dolog :)


Nem . Ez univerzális olaj a jelek szerint . Jóváhagyta a VW is , a Mercedes is és a teljes GM is , méghozzá márkánként többféle norma alapján . Általában ennek a három márkának (meg még néha a BMW-nek és a Porschénak) a jóváhagyása szokott szerepelni a legtöbb , jó minőségű univerzális olajon . A többiekét nem szokták külön ráírni .

Csak az olyan olajok kerülendők , amelyek kifejezetten egyetlen konkrét márka specifikációjának felelnek meg .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #386 Dátum: 2005.08.16 15:37:33 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Tehát amiket most olvasgattam, az alapján a LongTec tűnik a legalkalmasabbnak a Yarisba.
Palackz! Arról mi a véleményed? Tudom hogy ez is 30-as, de azon kívül...  :lol:


Ha ez nem "egymárkás" olaj (tehát több márka jóváhagyása is szerepel rajta - külön a Toyotáé nem kell , hogy ott legyen , a lényeg , hogy több márka legyen) , akkor én mindenképpen azt választanám a helyedben .


Castrol SLX LongTec 0W30

Minősítése: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW502 00/503 01/505 00,MB 229.3/229.5, GM-LL-025/GM-LL-B-025


Ez teljesen OK-nak néz ki :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Olajok és adalékok
« Válasz #387 Dátum: 2005.08.16 21:17:28 »
No majd decemberre kiderül, most Castrol Formula RS 0w-40 van bene, az első 10e km alatt nem volt mérhető olajfogyás, de az utolsó 5000 alatt elment a nívópálca maximumáról, picit följebb van, mint a max és a min közötti fele. Most Castrol 0w-30 Longtech kerül bele, meglátjuk, ez hogy viseli a én vzetési stílusomat. (végülis 180 fölé elég ritkán nyomom, óra szerint 200-at is csak kétszer mentem vel a nyáron, viszont előzésnél gyakran kóstolgatja  a pirosat a fordulatszámmérő)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #388 Dátum: 2005.08.17 03:33:23 »
Úgy néz ki én is döntöttem. Castrol SLX 0W30 LongTec kerül most a gépbe...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #389 Dátum: 2005.08.18 11:32:39 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Úgy néz ki én is döntöttem. Castrol SLX 0W30 LongTec kerül most a gépbe...


Szerintem jó döntés :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )