Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977847 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #360 Dátum: 2005.08.10 17:02:59 »
Idézet
A te logikád szerint a 40-es , 50-es , de még a 60-as olaj is kevés lenne , ha egyszer 90 fokra melegszik föl a motorolaj (egyébként többre , bőven 100 fölé)


Ez igaz. Nem értem akkor ezt  :lol:
Mindenesetre én felcsaptam a Yaris kézikönyvet az olajoknál, és ajánlott viszkozitás: 5W30. Vettem ilyen olajat, kész...  :lol:
Most pedig valószínüleg Zénókán keresztül Castrol SLX LongLife 0W-30 lesz benne...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #361 Dátum: 2005.08.10 17:11:03 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
A te logikád szerint a 40-es , 50-es , de még a 60-as olaj is kevés lenne , ha egyszer 90 fokra melegszik föl a motorolaj (egyébként többre , bőven 100 fölé)


Ez igaz. Nem értem akkor ezt  :lol:
Mindenesetre én felcsaptam a Yaris kézikönyvet az olajoknál, és ajánlott viszkozitás: 5W30. Vettem ilyen olajat, kész...  :lol:
Most pedig valószínüleg Zénókán keresztül Castrol SLX LongLife 0W-30 lesz benne...


Nem bonyolult : a viszkozitás két szám-értéke azt a külső hőmérséklet-tartományt határozza meg , amelyek között az olaj használható . A W előtti utal a téli , a W utáni a nyári határértékre .

Nem akarlak elbizonytalanítani , de azt olvastam egy olajokkal foglalkozó cikkben , hogy a Longlife-olajokat csak azokba a motorokba ajánlatos betölteni , amelyekbe kifejezetten ilyen van előírva  :idea: ! Én a helyedben inkább a Castrol RS 0 W 40-es olajat választanám . Ausztriában gond nélkül be tudod szerezni , olcsóbban , mint nálunk .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Olajok és adalékok
« Válasz #362 Dátum: 2005.08.10 17:50:09 »
Ezeket a viizkozitásokat én sem tudom teljesen felfogni agyilag:
Téli (hideg) az ok x fok aladd dermed az olaj, nem folyik, nem ken, jó ez sarkítás :twisted:
Nyári: ilyenkor magasabb az olaj hőmérséklete, és ha van egy olyan olajhűtőm ami +40 fokban is tud 60fokos olajat csinálni akkor mi van, szóval a nyári vizkozitás homáj számomra :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #363 Dátum: 2005.08.10 17:59:18 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Ezeket a viizkozitásokat én sem tudom teljesen felfogni agyilag:
Téli (hideg) az ok x fok aladd dermed az olaj, nem folyik, nem ken, jó ez sarkítás :twisted:
Nyári: ilyenkor magasabb az olaj hőmérséklete, és ha van egy olyan olajhűtőm ami +40 fokban is tud 60fokos olajat csinálni akkor mi van, szóval a nyári vizkozitás homáj számomra :roll:


Miért ? Minden nyári viszkozitás-érték egy konkrét külső hőmérsékletet jelent , amely fölött az olaj már nem látja el tökéletesen a feladatát .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Olajok és adalékok
« Válasz #364 Dátum: 2005.08.10 18:19:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ezeket a viizkozitásokat én sem tudom teljesen felfogni agyilag:
Téli (hideg) az ok x fok aladd dermed az olaj, nem folyik, nem ken, jó ez sarkítás :twisted:
Nyári: ilyenkor magasabb az olaj hőmérséklete, és ha van egy olyan olajhűtőm ami +40 fokban is tud 60fokos olajat csinálni akkor mi van, szóval a nyári vizkozitás homáj számomra :roll:


Miért ? Minden nyári viszkozitás-érték egy konkrét külső hőmérsékletet jelent , amely fölött az olaj már nem látja el tökéletesen a feladatát .

De mi köze a külső hőméesékletnek az üzemi hőmérséklethez????
Hidegindításnál a téli vizkozitás ok, de magyarázd el a nyárit 100°-os oljhőmérséklet az 10 fokban nem olyan 100, mint 40-ben :shock:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #365 Dátum: 2005.08.10 18:32:24 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ezeket a viizkozitásokat én sem tudom teljesen felfogni agyilag:
Téli (hideg) az ok x fok aladd dermed az olaj, nem folyik, nem ken, jó ez sarkítás :twisted:
Nyári: ilyenkor magasabb az olaj hőmérséklete, és ha van egy olyan olajhűtőm ami +40 fokban is tud 60fokos olajat csinálni akkor mi van, szóval a nyári vizkozitás homáj számomra :roll:


Miért ? Minden nyári viszkozitás-érték egy konkrét külső hőmérsékletet jelent , amely fölött az olaj már nem látja el tökéletesen a feladatát .

De mi köze a külső hőméesékletnek az üzemi hőmérséklethez????
Hidegindításnál a téli vizkozitás ok, de magyarázd el a nyárit 100°-os oljhőmérséklet az 10 fokban nem olyan 100, mint 40-ben :shock:


Nem tudom , ennyire nem értek hozzá . A motorban az olajnak is van hűtő szerepe , gondolom , nem mindegy a motor belső "hőháztartása" szempontjából , hogy kint hány fok van .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Olajok és adalékok
« Válasz #366 Dátum: 2005.08.10 18:34:53 »
Biztos, h vmiért ráírják, nemcsak hobbiból, de részemről mindegy, nekem a gyár is, te is, a pénztárcám is 10w40-et ajánl :lol:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Olajok és adalékok
« Válasz #367 Dátum: 2005.08.10 20:46:25 »
A full-szintetikus olajaknak más előnyei is vannak: nem égnek el úgy mint az ásványiak, nagyobb az élattartamuk, ritkábban kell cserélni. Látni is, szintetikus olajcsere után az olaj színe aligha változik az új állapotától, míg az ásványik már rég korom feketék...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #368 Dátum: 2005.08.10 21:50:03 »
Idézetet írta: "robi"
A full-szintetikus olajaknak más előnyei is vannak: nem égnek el úgy mint az ásványiak, nagyobb az élattartamuk, ritkábban kell cserélni. Látni is, szintetikus olajcsere után az olaj színe aligha változik az új állapotától, míg az ásványik már rég korom feketék...


Igen , az ásványi olajokat a kémiai/mechanikai/hő igénybevétel (főleg az előbbi) jóval hamarabb elhasználja , mint a szintetikusokat . Ez a legfőbb gond velük - bár újonnan is kevésbé szélsőséges határok között terhelhetőek . Ásványi olajjal gyakorlatilag lehetetlen lenne pl. megvalósítani egy 0 W 40-es viszkozitási tartományt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #369 Dátum: 2005.08.11 00:35:21 »
Idézet
Nem bonyolult : a viszkozitás két szám-értéke azt a külső hőmérséklet-tartományt határozza meg , amelyek között az olaj használható . A W előtti utal a téli , a W utáni a nyári határértékre .

Ezt mind értem. Csak nekem is az ködös ami schillerasz-nak is...

Idézet
Nem akarlak elbizonytalanítani , de azt olvastam egy olajokkal foglalkozó cikkben , hogy a Longlife-olajokat csak azokba a motorokba ajánlatos betölteni , amelyekbe kifejezetten ilyen van előírva

Zénóka elmondása szerint az Index fórumról SLX nick alatt futó nagyon segítőkész fazonnal (aki mellesleg a Castrolnál dolgozik) való hosszas eszmecsere után maradt az SLX 0W30 LongLife mint legjobb megoldás.
Pontosabban 5W30 jó bele, de ha mégjobbat akar az ember akkor mehet a 0W30...
De most elbizonytalanítottál  :roll:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #370 Dátum: 2005.08.11 01:20:50 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézet
Nem akarlak elbizonytalanítani , de azt olvastam egy olajokkal foglalkozó cikkben , hogy a Longlife-olajokat csak azokba a motorokba ajánlatos betölteni , amelyekbe kifejezetten ilyen van előírva

Zénóka elmondása szerint az Index fórumról SLX nick alatt futó nagyon segítőkész fazonnal (aki mellesleg a Castrolnál dolgozik) való hosszas eszmecsere után maradt az SLX 0W30 LongLife mint legjobb megoldás.
Pontosabban 5W30 jó bele, de ha mégjobbat akar az ember akkor mehet a 0W30...
De most elbizonytalanítottál  :roll:


Azt , amit írtam , az AutoBild egy cikkében szintén egy Castrolos ürge írta . Hogyaszondja , a longlife olajok csak a speciálisan ilyenre szabott motorokba valók - 0 W-s fullszint olajból a Castrol az RS 0 W 40-est fejlesztette ki úgy , hogy mindenféle (modern) autóba jó legyen .

Tekintettel arra , hogy semmilyen érdeke nem fűződött ennek az embernek ahhoz , hogy ezt ajánlja , én hajlamos vagyok hinni neki .

Mi amúgy használtuk ezt az RS olajat egy '91-es Volvoba , illetve ezt használjuk jelenleg is a Carinánkban , és remekül bevált . Én (igaz , akciósan) legutóbb 40 euroért vettem az ötliteres kannát Németországban . A literes kiszerelés 13 euro körül szokott lenni .

-----------------------------

A döntéshez ajánlom figyelmedbe még az alábbi linkeket !

Ez a német Castrol-oldal - a helyzetet némileg bonyolítja az az (érthetetlen) tény , hogy nálunk és a németeknél eltérő néven futnak a Castrol-termékek ; de itt nyilvánvalóan ugyanarról az olajról van szó . Az oldalról kiderül , hogy ez specifikusan a VW Longlife-rendszer számára kifejlesztett olaj , amely egyedül egy bizonyos VW-norma szerint van jóváhagyva ("freigegeben nach VW 503 00/506 00 und 506 01") , más márkák jóváhagyásával NEM rendelkezik !

Mindenképpen nézd meg még ezt az oldalt is , ebből is kiderül , hogy ez az olaj csak a VW-motorok egy bizonyos része számára van jóváhagyva , és egy még szűkebb kör számára előírva . Kiemelném az alábbi mondatot : "A helyettesíthetőség fordított irányban nem működik, vagyis a régebbi konstrukciójú motorokhoz a LongLife olajok használatát a VW nem javasolja. Ennek az egyirányúságnak a legfőbb oka az új technológiához tartozó motorolajok határozottan kisebb viszkozitása." Ebből ismét csak kiderül egyrészt , hogy ez egy specifikus "VW-olaj" , másrészt , hogy a VW-n belül is csak egy meghatározott körben használható fel .

Ezzel szemben az RS 0 W 40 , amelyről itt olvashatsz , gyakorlatilag univerzálisan felhasználható .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #371 Dátum: 2005.08.11 16:46:32 »
Hmm... Zénóka! Hol vagy?  :lol:
Ugyanis nem tudom, hogy akkor te most nekem sima SLX-et, vagy SLX LongLife-ot ajánlottál?!  :roll:
Ugyanis mindkettő létezik...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Olajok és adalékok
« Válasz #372 Dátum: 2005.08.11 19:35:32 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Hmm... Zénóka! Hol vagy?  :lol:
Ugyanis nem tudom, hogy akkor te most nekem sima SLX-et, vagy SLX LongLife-ot ajánlottál?!  :roll:
Ugyanis mindkettő létezik...


A sima SLX milyen viszkozitású ? Franc ezt a káoszt , hogy nálunk másképp hívják az olajokat  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Olajok és adalékok
« Válasz #373 Dátum: 2005.08.12 03:35:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Xanyi"
Hmm... Zénóka! Hol vagy?  :lol:
Ugyanis nem tudom, hogy akkor te most nekem sima SLX-et, vagy SLX LongLife-ot ajánlottál?!  :roll:
Ugyanis mindkettő létezik...


A sima SLX milyen viszkozitású ? Franc ezt a káoszt , hogy nálunk másképp hívják az olajokat  :x

Az is 0W30
Xanyi

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Olajok és adalékok
« Válasz #374 Dátum: 2005.08.15 19:56:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mindenképpen nézd meg még ezt az oldalt is , ebből is kiderül , hogy ez az olaj csak a VW-motorok egy bizonyos része számára van jóváhagyva , és egy még szűkebb kör számára előírva . Kiemelném az alábbi mondatot : "A helyettesíthetőség fordított irányban nem működik, vagyis a régebbi konstrukciójú motorokhoz a LongLife olajok használatát a VW nem javasolja. Ennek az egyirányúságnak a legfőbb oka az új technológiához tartozó motorolajok határozottan kisebb viszkozitása." Ebből ismét csak kiderül egyrészt , hogy ez egy specifikus "VW-olaj" , másrészt , hogy a VW-n belül is csak egy meghatározott körben használható fel .



Nyilván nem ajánlja a vw, a régebbi motorjaiba, de számomra az is nyilvánvaló, hogy a nagyobb türések miatt egy régebbi vw úgy enné az ilyen alacsony viszkozitású olajakat mint én a báránypörköltet :D .
Nyilván nem fogja ajánlani, egy az általa jóváhagyott motorok sokasága közül egyiket sem más gyártó motorjaihoz. Ezt nem várhatja el senki.
Ebböl nekem nem az derül ki, hogy ez egy direkt vw olaj, hanem az, hogy egy nagyon jó olaj, amit a vw is jóváhagyott újabb saját modelljeibe.

Nyilván az 50.000 km-es olajcsereciklus baromságukhoz nem volt jó bármilyen hétköznapi olaj. Ezt találták a feladatra leginkább alkalmasnak, ettöl még nem zárható ki hogy más gyártó motorja is kedvelje az oilt.

Az más kérdés, hogy 50 ezret menni egy még ennyire jó tulajdonságokkal bíró olajjal sem egészséges, de ez még nem azt jelenti, hogy xar az olaj, hanem, hogy hülye aki kitalálta az 50 ezret.

Amúgy az összes slx-olajat jóváhagyta egy nagyobb autógyár, gm, ford, mercedes, bmw, általában minden olajhoz 2 gyár jóváhagyása tartozik, éppen a long life II-höz csak 1 a vw. Szerintem ettől még ez nem vw olaj.

Az rs 0w-40-es olaj melegoldali viszkozitása a vvt-i gyári ajánláshoz képest egy picit magas. Amúgy tényleg nagyon jó olaj, ráadásul új fejlesztés.

Az LL-2-t én is 15-ként cseréltem a gépben. Senki nem ajánlja hosszabítani vele az intervallumot.

A yaris 1.0 gyári ajánlása egyébként a melegoldali viszkozitásnak elsödlegesen a 30-ast jelöli meg, a carinába viszont a 40-est  :)