Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136317 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3345 Dátum: 2008.09.05 08:31:13 »
Az API besorolásnál jelenleg az SM a legmagasabb osztály (minőségi szint), ezt a Castrol teljesíti, míg az említett Mobil1 olaj nem. A többi felsorolás (SJ, SL, SH, SG,...) benne foglaltatik az SM szabványban (Sx minél jobb, ahol x minél később következik az ABC-ben), úgyhogy azt külön nem érdemes kiírni. Az EC arra vonatkozik, hogy a motorolaj "energiatakarékos"-e vagy sem. Az SM szabvány ezt is tartalmazza. A CF minősítés pedig a diesel üzemű motorokra vonatkozik, tehát engem nem érint.
A Mobil1 is teljesíti az SM-et:
Specifications and Approvals

Mobil 1 0W-30 meets or exceeds the following industry specifications
 
ACEA  A1,B1
API  SM,SL,SJ,EC,CF
ILSAC  GF4
Ford WWS  M2C929-A
General Motors  GM 4718M,GM6094M
Chrysler  MS 6395 


Typical Properties

Mobil 1 0W-30
 
SAE Grade  0W-30
Viscosity, ASTM D 445   
cSt @ 40ºC  63.1 
cSt @ 100ºC  11.0
Viscosity Index, ASTM D 2270  169
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874  1.0
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC ASTM D 4683  2.99
Pour Point, ºC, ASTM D 97  -54
Flash Point, ºC, ASTM D 92  228
Density @15º C kg/l, ASTM D 4052  0.845
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kiscoro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 245
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3346 Dátum: 2008.09.05 20:05:38 »
enyémbe ma lett lecserélve Edge 0w-40-re, árban majdnem ugyanaz, mint a mobil1
TS forever:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3347 Dátum: 2008.09.05 20:09:36 »
Ki mire esküszik: én például a Dai-ban jelenleg - már nem sokáig - Castrol 10W-40-essel járok, míg a Scenicbe (1.9 dCi) 5W-40-es Elf Excellium (gyári ajánlás) zubog. A Yamahámban pedig Repsol 2T szolgál.

A Dai-ba nemsokára MoS2-Super Leichtlauf  SAE 10W-40, ne felejtsük el, hogy egy 1991-es verdába lesz, némi szimmering és szelepszár-szimmeringezést követően.

Én úgy találom - tapasztalataim alapaján, hogy a Castrol-Mobil1-LM-Fucsh olajokkal nem lehet nagyon mellléfogni ezekből minden egényt ki lehet elégíteni, legyen az szintetikus, vagy részszintetikus. És a másik szerintem, nagyon fontos dolog, hogy 15Ekm.-ként igenis cseréljük le az olajat!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3348 Dátum: 2008.09.05 22:57:59 »
Amúgy elgondolkodtam ezen a motorolaj kérdésen. Jó dolog ezen törni a fejünket, hogy melyik a jobb, de hogy őszinte legyek nem lehet megmondani 100%-os biztonsággal, hogy melyik a legmegfelelőbb az adott típusba, de még 50%-ra sem. Annyi mindent nem tudunk mi átlag halandók, hogy csak részinformációkból tudunk döntést hozni és eléggé szimpátia szavazás szerű ez az egész kérdés.

Az ember szerintem sosem tudja meg, hogy az Edge jobb-e vagy a Mobil1, mert mindegyik kb ugyan azt tudja és a motor élettartamát 1000 millió további dolog befolyásolja. Még ha 2 ugyan olyan kocsink lenne, ugyan olyan használattal, akkor sem tudnánk megmondani, hogy melyik a jobb, mert sok más tényező is van.

De addig amíg azon filozofálunk, hogy Castrol vagy Mobil, addig nagy baj nem lehet. Mert ugyanis mindegyik az "egyik legjobb", másfelől meg azért, mert aki ezen gondolkodik az nagyon szereti az autóját és rendben tartja, megadja neki a legjobbakat...

Bárcsak minden autóst ennyire izgatná ez a kérdés, akkor nem lenne ennyi szívtelenül lehasznált használt szemét autó a piacon...

Másfelől meg a legtöbb (tehetős) ember vesz egy új autót, hajtja, majd 100-150.000 km után eladja vagy még előbb. Ennyi km-t mindegyik japán motor elmegy gond nélkül még 10W-40-es részszintetikus olajjal is. Tehát a jó olaj annak igazán jó befektetés, aki nagyon sokat megy vagy sokáig meg akarja tartani a kocsiját. Ezért egy olyan embernek, aki 3 évente cserél autót érthetően nem érdekes a dolog. (Na jó a fogyasztás, meg ilyenek, de én ebben nem hiszek annyira...)

Alapvetően egyetértek. Kivéve a fogyasztást, mert az igenis nagyban (több decis nagyságrendben) tudja befolyásolni az olaj. Főleg városi használatban. Na persze most nem arra gondolok, hogy lesz-e mérhető fogyasztás-különbség egy Castrol vagy egy Mobil 0 W 30 olaj használata függvényében - mert minden bizonnyal nem lesz. De pl. egy 5 W 30 vagy 0 W 30 között már nagyon is lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3349 Dátum: 2008.09.05 23:09:26 »
Alapvetően egyetértek. Kivéve a fogyasztást, mert az igenis nagyban (több decis nagyságrendben) tudja befolyásolni az olaj. Főleg városi használatban. Na persze most nem arra gondolok, hogy lesz-e mérhető fogyasztás-különbség egy Castrol vagy egy Mobil 0 W 30 olaj használata függvényében - mert minden bizonnyal nem lesz. De pl. egy 5 W 30 vagy 0 W 30 között már nagyon is lehet.

Én eddig 5W-30-as olajat használtam, most 0W-30-as Edge van a kocsimban. Direkt figyeltem, de semmi féle fogyasztáscsökkenés nem történt, ami érzékelhető.
Laboratóriumi körülmények között lehet, hogy mérhető vmennyi csökkenés, de nem hiszem, hogy decikről lenne itt szó. Max fél decit tudok elképzelni, de akkor is sokat mondtam.

Ha a paramétereit megnézed az 5W-s és a 0W-s olajnak, alig van köztük némi különbség. Üzemi hőmérsékleten szinte ugyan olyan sűrű mind a kettő, sőt a 0W-s Edge picit sűrűbb, míg 40 fokon 1 % az eltérés a viszkozitásukat tekintve.

A 0W-s dermedéspontja alacsonyabb, de ez nem tudom, hogy mennyit számít itt Mo.-n. A szulfáthamu tartalma kisebb az 5W-snek, ezért az jobb ebből a szempontból.

A kettő olajat összevetve nem biztos, hogy jobb a 0W-s az 5W-snél az adatok alapján. Amennyivel hígabb picit a 0W-s, annyival magasabb a szulfáthamu tartalma...

    *  SAE besorolás: 5W-30
    * Viszkozitás 40°C-on: 73.2 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 11.9 mm2/s
    * Viszkozitási index (VI): 160
    * Relatív sűrűség (15°C-on):850 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 6.0 mgKOH/g
    * Lobbanáspont (zárttéri): 209°C
    * Dermedéspont: –42°C
    * Szulfáthamu tartalom: 0.6 tömeg%


    *  SAE besorolás: 0W-30
    * Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
    * Viszkozitási index (VI): 167
    * Súrúséf: 838 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 10.3 mgKOH/g
    * Lobbanáspont: 212°C
    * Dermedéspont: –54°C
    * Szulfáthamu tartalom 1.00 tömeg%

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3350 Dátum: 2008.09.05 23:17:58 »
Mondjuk annyit tennék még hozzá, hogy a 40 fokon mért viszkozitásbeli különbsége a két olajnak elenyésző, de lehet, hogy 0 fokon már nagyobb. És hidegindításkor télen jobb a 0W-s emiatt. De ezt semmilyen adat itt nem támasztja alá. Csupán csak egy feltételezés.

Amúgy néztem az adatlapokat a 0W-30 vs 0W-40 esetben. Hát! Csalódtam, szinte minimális a különbség ebben a 2 esetben is.

Szóval kezdem a véleményemet átformálni, miszerint is mindegy majdnem, hogy 0W-30 vagy 0W-40-et vagy 5W-30-at vagy 5W-40-et használunk.
Ugyanis paramétereiben az említett olajak között nagyon pici az eltérés.

Viszont egy 10W-s olaj és egy 5W-s olaj között viszont marha nagy a külöbség a datasheet-ek szerint...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3351 Dátum: 2008.09.05 23:30:09 »
Alapvetően egyetértek. Kivéve a fogyasztást, mert az igenis nagyban (több decis nagyságrendben) tudja befolyásolni az olaj. Főleg városi használatban. Na persze most nem arra gondolok, hogy lesz-e mérhető fogyasztás-különbség egy Castrol vagy egy Mobil 0 W 30 olaj használata függvényében - mert minden bizonnyal nem lesz. De pl. egy 5 W 30 vagy 0 W 30 között már nagyon is lehet.

Nekem meg semmi kulonbseg nincs  :no: Eddig 5W-30 volt, most meg 0W-30. De semmi  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3352 Dátum: 2008.09.06 07:24:32 »
Fogyasztásban én sem érzek különbséget a 10w40 után, hogy most 5w30 van benne.
                                                                                                                                                   

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3353 Dátum: 2008.09.06 17:50:55 »
A Corollában 5w-40 után 0w-40 került, és itt látványos, 3-4 decis különbség volt nyáron. ehez képest a 0w-30 már nem hozott látványos javulást fogyasztásban; viszont az én gépemben a 0w-40 Castrol kb. 10e km után elfáradt, és kezdte csipegetni a motor ( 5e alatt kb 3 deci) - a 0W 30-al ez nem fordult elő.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3354 Dátum: 2008.09.06 20:29:19 »
Nekem 0w-30 Castrol SLX Longtec (nem Longlife!) utan kerult bele Castrol Edge Sport 0w-40, es majd 6 decit csokkent a fogyi (fedcompom mar nincs, tankolt benya utani atlag, mindig csak OMW-nel tankolok). Korabban a varosi fogyim forszirozott temponal 8.9L volt, most mar csak 7.9L, de kozben mashova jarok meloba igy a napi autozasom kb 50%-al kevesebb dugozast tartalmaz. Autopalyan hasonloan csokkent a fogyi, nalam bevalt -bar nekem semmit sem eszik belole.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3355 Dátum: 2008.09.07 03:17:52 »
Nekem 0w-30 Castrol SLX Longtec (nem Longlife!) utan kerult bele Castrol Edge Sport 0w-40, es majd 6 decit csokkent a fogyi (fedcompom mar nincs, tankolt benya utani atlag, mindig csak OMW-nel tankolok). Korabban a varosi fogyim forszirozott temponal 8.9L volt, most mar csak 7.9L, de kozben mashova jarok meloba igy a napi autozasom kb 50%-al kevesebb dugozast tartalmaz. Autopalyan hasonloan csokkent a fogyi, nalam bevalt -bar nekem semmit sem eszik belole.
Szia!

Nem akarlak megsérteni, de én nem tudom elhinni, hogy egy 0W-s olajról egy másik 0W-s Castrolra váltva 1 liter különbség legyen. Én szerintem nem lehet több különbség, mint egy deci. Mégha MOL 20W-50-es Botond olajat használsz a kocsidban és utána váltasz Edge-re, akkor is sok az az 1 liter különbség.

Vagy a régi olajad volt hamisítvány vagy más dolog is közrejátszott ebben. Pl a nyári melegben hamarabb bemelegszik a motor, vagy nyugodtabban vezetsz, kevesebbet használod a légkondit, vagy az olajjal együtt cserélve volt a légszűrő vagy gyertya vagy ilyesmi...

Az előző olajad is a Castrolnak az egyik csúcsterméke, szerintem ők sem engedhetik meg maguknak, hogy ekkora különbség legyen a kettő között.
Az én kocsimban és a fateréban is volt több féle Castrol olaj már, de a különbség decikben sem volt kifejezhető a fogyasztás tekintetében.

Persze lehetnek ilyen érdekességek, én személy szerint nem használtam még az SLX Longtec olajat, de eddig csak jókat hallottam róla.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3356 Dátum: 2008.09.07 11:02:23 »
Eloszor nekem is hihetetlen volt, de azota beletettem 15 ezer km-t, most az ujabb cserevel nyaron 6000-et es ugyanaz, 7.9L - 7.5L attol fugg hol autozom. Legszuro 10.000-kent, olajszuro 15.000-kent, mindig ugyanott es ugyanolyan. A regi 0w-30-as olaj is megbizhato forrasbol volt, tuti nem hamisitvany. Vezetesi szokasaim nem valtoztak, ugyanugy megyek, sot.. :-)

En kozvetlenul a hazai Castrol mernokoktol kertem tanacsot es az elmult 4 evben mindig bevalt amit adott a srac (SLX-350, Index forum). A Castrol SLX Longtec ket teljesen kulonbozo autoban is bevalt, a regi kocsimnal telen valtottam a gyari olajrol az elso 3000km utan. Hideginditasnal dramai kulonbseg volt, hogy a vezermulanc meddig csorgott a regi es az uj olajjal.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.07 11:05:12 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3357 Dátum: 2008.09.07 11:55:35 »
Tudjátok, hogy nekem mikor lett drámai különbség a fogyasztást nézve? Nem, nem tudjátok. Mikor a régi 60.000 km-t futott benzines-diesel motoromat kicserélték gariba egy új fűzött blokkra!
Na azóta vagy 1 literrel kevesebbet fogyaszt az autóm benzinből (olajból nem mérhető a fogyi) és sokkal csendesebb, egyenletesebb lett a járása. Nem ismertem rá, annyival jobb lett.

Szóval mindenkinek ajánlom a motorcserét és a motorfelújítást! :tt2: :devil:
Higgyétek el, ennél nincs jobb megoldás! :nono: (Pláne, ha ingyen cseréli a blokkot a Toyota...)


A jelenlegi fogyasztásomat nem tudom pontosan leírni, mert mindig váloznak a körülmények, többet eszik egyszer, egyszer kevesebbet.

Úgy mondanám, hogy ha finoman tolom neki országúton, nem megyek 100 felett, akkor 6 liter elég neki.

Ha csak a városba megyek itthon Siófokon és finoman gyorsítok, akkor olyan 7,5 l körül fogyaszt.

Ha megyek országúton olyan 120-140 között, néha előzök intenzívebben, fele út falu, akkor olyan 8 körül fogyaszt vagy még annyit sem. Attól függ, hogy 8 fölé megy-e, hogy kitolom-e egyenesben 160-ig vagy sem... ::)

De ez azért nem fordul mostanában túl gyakran elő, mert erősen öregszem ebben a tekintetben... Megvetem magamat, hogy 3-5 évvel ezelőtt mennyire gázul vezettem mai szemmel nézve, mindig túl gyorsan mentem, nagy kockázatot vállaltam feleslegesen... Most már inkább a biztonságra törekszem, lassan megyek, kímélem az autót és az utasokat is.

De azért a Kakucs-ringen kijön belőlem az állat, ezt a jellegű programot minden hétvégén el tudnám viselni...

« Utoljára szerkesztve: 2008.09.07 12:21:14 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3358 Dátum: 2008.09.07 23:22:53 »
Ha megyek országúton olyan 120-140 között, néha előzök intenzívebben, fele út falu, akkor olyan 8 körül fogyaszt vagy még annyit sem. Attól függ, hogy 8 fölé megy-e, hogy kitolom-e egyenesben 160-ig vagy sem... ::)

De ez azért nem fordul mostanában túl gyakran elő, mert erősen öregszem ebben a tekintetben... Megvetem magamat, hogy 3-5 évvel ezelőtt mennyire gázul vezettem mai szemmel nézve, mindig túl gyorsan mentem, nagy kockázatot vállaltam feleslegesen... Most már inkább a biztonságra törekszem, lassan megyek, kímélem az autót és az utasokat is.

Erre a "Vezetési stílus" topikban válaszolok!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

IndiJános

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3359 Dátum: 2008.09.08 21:20:29 »
Hello mindenkinek!

Olajcsere ügyben kellene egy kis segítség.
1998-as gyártású 1.3-as corollám van 4E-FE motorral, az olaj ami benne van Castrol TXT 5W-40 Softec.
Az előző olajcsere óta belement 10000 kilóméter, kb fele város, fele országút használattal.
Az lenne a kérdésem hogy lecseréljem most az olajat, vagy hagyhatom benne 15-ezer km-ig.
És még valami. Az előző olajcseréből ami 5 hónapja volt megmaradt több mint egy liter olaj, ami azóta ott csücsül a szekrényben
a visszazárt flakonban. Mehet a motorba olajcserekor, vagy adjam le azt is a fáradtolajjal együtt?