Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136466 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3330 Dátum: 2008.09.04 13:56:20 »
Hát ez, hogy nem érted pedig tök egyszerű. Olvasd el mit írtam.a vásárláskor ki lett fizetve ez a díj. A szerviz ezt még egyszer fel akarja számítani.
De mint mondtam én és többen másik most halljuk először azt, hogy a fáradt olaj otthagyásáért nekem bármit is fizetni kéne.

De fizess ha akarsz, majd szólok neked ha megyek olajcserére és fizetheted az enyémet is. :flowers:
Peace. Te nem a megsemmisítésért fizetsz, ráadásul nem is szervíznek. Neki mint veszélyes hulladékot ezt kezelni kell. Ezt kell kifizetned. Nem az első eset, hogy többször nyúlják le az embert valamiért, de erről nem a szervíz tehet. Az más kérdés, hogy ezt az 500 Ft-ot nyugodtan lenyelheti a szervíz.
Ha nem akcióban gyűjtik a veszélyes hulladékot, akkor általában kell fizetni az otthagyásért. Próbáld meg leadni valamelyik veszélyes hulladék átvevő helyen, kiváncsi vagyok ott ingyen van-e.
Szerintem abban tévedsz, hogy azt hiszed azzal az adóval amit vásárláskor kifizetsz, kifizettél mindent. Pedig nem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3331 Dátum: 2008.09.04 14:40:23 »
Elmegy az ember bármelyik MOL kútra, ott ingyen átveszik az összes típusú fáradt olajat. Beleöntik egy nagy föld alatti tárolóba. Sőt ha otthon van min 300 liter (mert autószerelő vagy pl.), akkor ingyen a háztól el is szállítják. (Kijön a teherautó és beleszivattyúzzák a tartájukba.) Az e feletti mennyiségért egyébként a MOL fizet már a fáradt olajért pár forintot literenként.

És miért? Mert újrahasznosítják, abból készül a Botond, a kenőzsírok nagy része, jó marketing, stb... (HC technology)

(Mellesleg szintén a MOL az, ahol az akkukat ingyen átveszik. A fater és az én kocsimban is érett egy akku csere. Megvettem, kicseréltem, majd a két régi akkut elvittel a MOL kútra. Ott leraktam a kék konténer mellé. Kijött a kulccsal a dolgozó, majd beletette a két akkut, még emelgetni sem kellett a konténerbe...
Ja és nem pénzel a MOL, hogy reklámozzam! ::) :excl:)

Amúgy szerintem minden kútnak kötelessége lenne így eljárni, hiszen mind forgalmaznak olajat, vegyék be akkor is ha fáradt. Ezzel is csökkenthetik a költségeiket (ingyen alapanyag), védhetik a környezetünket, jó marketing is nekik... Amúgy Ausztriába tudom, hogy ingyen beveszik bármelyik kúton az olajakat, sőt örülnek is neki, mert ingyen alapanyag az új ásványi HC olajokhoz.

A szervízek meg szerintem irreálisan drágán végeznek el egy olajcserét, ennek nem az az oka, hogy sok a költségük vele, hanem az, hogy le akarnak húzni. Ugyanis a mai kocsik közül soknak csak 20.000 km-enként vagy később van szüksége olajcserére és nem olyan gyakran viszik szervízbe emiatt őket. Tehát kevesebbszer húznak le, de akkor nagyon.

Pedig minél több autóba cserélnek olajat, annál olcsóbbnak kellene lenni a cserének. Normál esetben azt gondolná az ember, hogy a márkakereskedő megvesz 3.000 liter olajat nagyon olcsóért (mert nagy tétel), ezért olcsóbbra hozza még ki a cserét, mint ha én venném meg az olajat. De ennek az ellenkezője tapasztalható. "Nem kicsit, nagyon..."

És minél drágább egy autó, annál drágábban adják az olajat literenként. (Egy Matiz-ba fele annyi ugyan az a Castrol Magnatec 5W-30/40 oil, mint a Mercedes E Klasse-ba...)

(Amúgy a Toyotánál is megfigyelhető, hogy ha ugyan olyan kaliberű termék kell egy Yarisba, akkor az sokkal olcsóbb abba, mint egy Avensisbe. Mert aki a drágábbat meg tudja venni, azt jobban le is lehet húzni, mert van pénze. Pl egy első oldalsó index előállítása kb 20 forint, de ha Ave-ba rendeled, nem Yaris-ba, akkor 3x annyi ugyan az a 20 Ft-os műanyagdarab.)

Az olajcserét tehát én végzem a kocsimon (miután már nem garis) és a fáradt olajat leadom a MOL-nak ingyen. És ennek meg van az az előnye, hogy futja Edge 0W-30-ra, mert szűrővel, alátéttel együtt 12.500 Ft-ban megvan a csere. Nem 20-30.000 Ft.
Mellesleg tudom, hogy milyen olaj van az autómban, nem Toyota Genuine Motor Oil, ami lehet bármi is. Állítólag az Esso a beszállítója a Toyotának. Inkább Castrol, mint Esso olaj szerintem...

Szóval így olcsóbbra jön ki a csere és jobb olaj van benne, mintha elvinném cserére.

Amúgy szerintem elég kevesen viszik márkaszervízbe a kocsit, miután lejárt a gari, ugyanis egy maszek szerelő minden harmadáron megcsinál rajta... (És nem biztos, hogy rosszabbul.) Nah, ezen kellene a márkaszervízeknek elgondolkodnia. Szerintem nekik is jobban megérné, ha olcsóbban dolgoznának, de többen vinnék oda a kocsikat. De ez már nem az én gondom.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.04 14:59:31 írta barna.czukor »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3332 Dátum: 2008.09.04 15:03:15 »
Állítólag az Esso a beszállítója a Toyotának. Inkább Castrol, mint Esso olaj szerintem...
Ha úgy vesszük igen. Ha meg máshogy, akkor a Mobil. A Mobil1 vagy a Castrol a jobb olaj. ;-)
A Castrol meg egyébként BP, ha jól emlékszem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3333 Dátum: 2008.09.04 15:20:23 »
Állítólag az Esso a beszállítója a Toyotának. Inkább Castrol, mint Esso olaj szerintem...
Ha úgy vesszük igen. Ha meg máshogy, akkor a Mobil. A Mobil1 vagy a Castrol a jobb olaj. ;-)
A Castrol meg egyébként BP, ha jól emlékszem.

Van szervíz, ahol Castrol-t használnak (Veszprém), van ahol Mobilt (ilyet most fejből nem tudok) és van ahol TGMO-t (Kaposvár).
És belső forrásokból azt hallottam, hogy a TGMO az Esso olaj.

Amúgy meg nem annyira rossz az Esso, de azért a Castrol meg a Mobil1 jobb szerintem. És a csere ára a legnagyobb különbség, erre akartam kilyukadni végül...

A Castrol meg tényleg a BP tulajdonában van, de attól még szerintem ez egyik legjobb olaj. Gondolkodtam Mobil1 olajakon is, de nem találtam sehol sem 0W-30-as olajat, csak 0W-40 eset vagy 5W-40-eset. Én pedig minden féle képpen 0W-30-asat szeretnék használni.

A másik előnye szerintem a Castrol-nak, hogy rengeteg féle olajat gyárt, szinte minden autóba van megfelelő olajuk. Ha vmelyik kocsiba kell vmilyen olaj az ismeretségi körön belül a Castrol palettáján biztos van megfelelő. Pl ha 75W-90, akkor TAF-X, ha 75W-85 (Matizba), akkor SMX-S...

A másik előnye a Castrolnak a multicég jellegéből ered: mindenhol könnyen beszerezhető, külföldön is, itthon is minden városban kapható.

Amúgy a Mobil-t is szeretem, csak azt nem kapni annyi helyen, meg annyiért, meg megfelelő viszkozitásban.

De ha már itt tartunk hol lehet venni 0W-30-as Mobil1 olajat? És melyik fantázianevű az?
Ha könnyen beszerezhető az az olaj, és nem drága, akkor megversenyeztetém az Edge 0W-30-cal. Az olcsóbb győzne. Az Edge 10.800 pénzért van, ahonnan beszerzem. Ha vki ennél olcsóbban a Mobilt megmondja, hol vehetek, akkor "Mobil olajos" leszek.

Amúgy azért is az ár dominál most, mert szerintem kb ugyan az a minőség mind a kettő. (Nem azért, mert tuskó gazdaságos ember vagyok...)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.04 15:23:27 írta barna.czukor »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3334 Dátum: 2008.09.04 15:46:21 »
De ha már itt tartunk hol lehet venni 0W-30-as Mobil1 olajat? És melyik fantázianevű az?
Ha könnyen beszerezhető az az olaj, és nem drága, akkor megversenyeztetém az Edge 0W-30-cal. Az olcsóbb győzne. Az Edge 10.800 pénzért van, ahonnan beszerzem. Ha vki ennél olcsóbban a Mobilt megmondja, hol vehetek, akkor "Mobil olajos" leszek.

Amúgy azért is az ár dominál most, mert szerintem kb ugyan az a minőség mind a kettő. (Nem azért, mert tuskó gazdaságos ember vagyok...)
Hát én itt a cégnél sem kapom olcsóbban a Mobil1 olajat, mint a hasonló Castrol-t.
(Amúgy Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy. Ebből van 0w-20 is.)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.04 15:49:12 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3335 Dátum: 2008.09.04 15:50:28 »
De ha már itt tartunk hol lehet venni 0W-30-as Mobil1 olajat? És melyik fantázianevű az?
Ha könnyen beszerezhető az az olaj, és nem drága, akkor megversenyeztetém az Edge 0W-30-cal. Az olcsóbb győzne. Az Edge 10.800 pénzért van, ahonnan beszerzem. Ha vki ennél olcsóbban a Mobilt megmondja, hol vehetek, akkor "Mobil olajos" leszek.

Amúgy azért is az ár dominál most, mert szerintem kb ugyan az a minőség mind a kettő. (Nem azért, mert tuskó gazdaságos ember vagyok...)
Hát én itt a cégnél sem kapom olcsóbban a Mobil1 Olajat, mint a hasonló Castrol-t.
(Amúgy Mobil 1 0W-30 Advanced Fuel Economy. Ebből van 0w-20 is.)

Akkor marad a Castrol oil. Jó az is nagyon szerintem.

Gondolkodtam 0W-20-as olajon is, de nem tudom, hogy bele szabad-e tenni a motoromba. Végülis 10.000 km van most az új motorban. Nem a kopottsága miatt aggódnék, hanem a konstrukciója miatt, hogy lehetővé teszi-e a 0W-20 használatát.
Amúgy a 0W-20 milyen kiszerelésben és árban van? Hol lehet kapni?

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3336 Dátum: 2008.09.04 16:31:47 »
Gondolkodtam 0W-20-as olajon is, de nem tudom, hogy bele szabad-e tenni a motoromba. Végülis 10.000 km van most az új motorban. Nem a kopottsága miatt aggódnék, hanem a konstrukciója miatt, hogy lehetővé teszi-e a 0W-20 használatát.
Amúgy a 0W-20 milyen kiszerelésben és árban van? Hol lehet kapni?
enyémben most ilyen van:
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=545
motul 0w20
1200km után nem láttam a nívópálcán,h fogyna....
130.000km-nél töltöttük ezt bele, előtte a castrol 0w30-ból sem evett semmit.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3337 Dátum: 2008.09.04 21:40:34 »
Én innen veszem a Mobil 1  0W-30 -as olajat

Alig drágább, mint az EDGE 0W-30 cserébe
# ACEA A1,A5,B1,B5
# API SL,SJ,EC,CF
# ILSAC GF3

míg az EDGE
# API SM/CF
# ACEA A3/B3/B4

és ami a lényeg, a Mobil 1 alacsonyabb viszkozitású

EDGE:
# SAE besorolás: 0W-30
# Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
# Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
# Viszkozitási index (VI): 167

Mobil 1:
# SAE fokozat 0W-30
# Viszkozitás (40ºC): 56 mm2/s
# Viszkozitás (100ºC): 10,3 mm2/s
# Viszkozitás Index: 175

ezáltal hideg motornál jelentősen, és melegnél is némiképp jobb a kenés. - no és ezel együtt, -ha lehet- még kedvezőbb a fogyasztás
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3338 Dátum: 2008.09.04 22:11:36 »

Mi a külömbség a

Castrol Edge Sport 0W-40 és a

Castrol Formula RS 0W-40 közt ????

Mert a 2 közül valamelyiket raknám a kocsimba.



Az előbbi az új, az utóbbi a régi neve kb. ugyanannak az olajnak.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3339 Dátum: 2008.09.04 22:12:23 »

Mi a külömbség a

Castrol Edge Sport 0W-40 és a

Castrol Formula RS 0W-40 közt ????

Mert a 2 közül valamelyiket raknám a kocsimba.



Az RS a régi az EDGE az utódja.
Xanyi

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3340 Dátum: 2008.09.04 22:23:58 »
A szervizekben valamilyen szinten érthető miért annyi az olajcsere, a kötelező meg főleg. Általában csak azzal fogják meg az embert, mert utánna már nem sokan viszik oda. Én mondjuk jobb szeretem az olyan használt kocsikat amik végig márkaszervizben voltak szervizelve. A drága ár érthető, mert ott több dolgozó van, többet kell kifizetni, meg többtíz milliós gépek is, egyszer azokat is meg kellett venni... meg az újabbakra beruházni.
Én autóban Mobil1, motorkerékpárnál Castrol-ra esküszöm :) 
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3341 Dátum: 2008.09.05 01:44:17 »
Én innen veszem a Mobil 1  0W-30 -as olajat

Alig drágább, mint az EDGE 0W-30 cserébe
# ACEA A1,A5,B1,B5
# API SL,SJ,EC,CF
# ILSAC GF3

míg az EDGE
# API SM/CF
# ACEA A3/B3/B4

és ami a lényeg, a Mobil 1 alacsonyabb viszkozitású

EDGE:
# SAE besorolás: 0W-30
# Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
# Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
# Viszkozitási index (VI): 167

Mobil 1:
# SAE fokozat 0W-30
# Viszkozitás (40ºC): 56 mm2/s
# Viszkozitás (100ºC): 10,3 mm2/s
# Viszkozitás Index: 175

ezáltal hideg motornál jelentősen, és melegnél is némiképp jobb a kenés. - no és ezel együtt, -ha lehet- még kedvezőbb a fogyasztás

A 0W-30-as Edge-nél 2.000 Ft-tal drágább az említett olaj, a kérdés az hogy jobb-e (annyival)?

Az ACEA besorolást én nem néztem eddig sosem, nem bírom követni, hogy melyik szám mit jelent. Tudtommal nem mindegyik a személyautós üzemre vonatkozik.
(A Toyota is API szerinti besorolást adja meg, hogy e szerint milyen minőségű olaj a minimum követelmény. Ezt a szintet mindkét olaj teljesíti.)

Az API besorolásnál jelenleg az SM a legmagasabb osztály (minőségi szint), ezt a Castrol teljesíti, míg az említett Mobil1 olaj nem. A többi felsorolás (SJ, SL, SH, SG,...) benne foglaltatik az SM szabványban (Sx minél jobb, ahol x minél később következik az ABC-ben), úgyhogy azt külön nem érdemes kiírni. Az EC arra vonatkozik, hogy a motorolaj "energiatakarékos"-e vagy sem. Az SM szabvány ezt is tartalmazza. A CF minősítés pedig a diesel üzemű motorokra vonatkozik, tehát engem nem érint.

Az említett Mobil1 olaj előnye, hogy hígabb az Edge-nél, ez pozitív minden féle képpen egy utcai autósnak. Kérdés, hogy mennyire szabad elhinni ezeket a közölt értékeket. Még az ACEA és API besorolsokat elhiszem, de a közölt kémiai-fizikai számszerű adatokat nem feltétlenül.

Összességében:
Az Edge sűrűbb, de teljesíti a komolyabb SM szabványszintet is. Míg a Mobil hígabb, de nem teljesíti az SM szabványt és drágább is 2.000 Ft-tal összesen.

Az ár persze beszerzőhelytől függ, én a www.autoteka2000.hu -tól veszem az olajakat, itt az Edge 10.800 pénz, én ehhez viszonyítok.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.05 01:46:23 írta barna.czukor »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3342 Dátum: 2008.09.05 02:01:49 »
Amúgy elgondolkodtam ezen a motorolaj kérdésen. Jó dolog ezen törni a fejünket, hogy melyik a jobb, de hogy őszinte legyek nem lehet megmondani 100%-os biztonsággal, hogy melyik a legmegfelelőbb az adott típusba, de még 50%-ra sem. Annyi mindent nem tudunk mi átlag halandók, hogy csak részinformációkból tudunk döntést hozni és eléggé szimpátia szavazás szerű ez az egész kérdés.

Az ember szerintem sosem tudja meg, hogy az Edge jobb-e vagy a Mobil1, mert mindegyik kb ugyan azt tudja és a motor élettartamát 1000 millió további dolog befolyásolja. Még ha 2 ugyan olyan kocsink lenne, ugyan olyan használattal, akkor sem tudnánk megmondani, hogy melyik a jobb, mert sok más tényező is van.

De addig amíg azon filozofálunk, hogy Castrol vagy Mobil, addig nagy baj nem lehet. Mert ugyanis mindegyik az "egyik legjobb", másfelől meg azért, mert aki ezen gondolkodik az nagyon szereti az autóját és rendben tartja, megadja neki a legjobbakat...

Bárcsak minden autóst ennyire izgatná ez a kérdés, akkor nem lenne ennyi szívtelenül lehasznált használt szemét autó a piacon...

Másfelől meg a legtöbb (tehetős) ember vesz egy új autót, hajtja, majd 100-150.000 km után eladja vagy még előbb. Ennyi km-t mindegyik japán motor elmegy gond nélkül még 10W-40-es részszintetikus olajjal is. Tehát a jó olaj annak igazán jó befektetés, aki nagyon sokat megy vagy sokáig meg akarja tartani a kocsiját. Ezért egy olyan embernek, aki 3 évente cserél autót érthetően nem érdekes a dolog. (Na jó a fogyasztás, meg ilyenek, de én ebben nem hiszek annyira...)


OFF:
Este autóztunk most és találtunk a balatonakarattyai MOL kúton egy németjuhász keverékkutyát. Szegény vágyott egy szerető gazdára, mert ki volt verve az utcára. Le volt fogyva, szívesen hazavittem volna, hogy segítsek rajta, de nem tehetem, mert nem tudnék neki megfelelő körülményeket biztosítani. Nem tudtam semelyik ismerősömre sem "rásózni" szerencsétlen kutyust, így szegény be kellett, hogy érje egy Bounty-val, amit tudtam neki ott venni. Eléggé szívtipró dolog ott hagyni egy ilyen drága, szeretetre méltó kutyust.
Aki teheti, fogadja be az ilyen kivert blökiket, hogy ne a sintértelepen kelljen megrohadniuk ezredmagukkal egyetemben...

leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3343 Dátum: 2008.09.05 07:51:43 »
""Kimondottan versenyzési célra elsősorban sprint és időmérő futamokra. ""

Nocsak, már akkor nem 60-al mész hanem sportosan 5-6 ezerig pörgeted a motort városban és pályán egyaránt ????
Sprintelünk, sprintelünk ....... :clap: :clap:
jajaja...1decit jelent a "sprintelésben"  :yes:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3344 Dátum: 2008.09.05 08:19:05 »
Én autóban Mobil1, motorkerékpárnál Castrol-ra esküszöm :) 

Kinek a pap, kinek a paplan.......



Jajaja. Mindkettő jó, kocsinál azért mobil lett, mert az 5w30as valamivel olcsób mint a castrol 0w-s olaja. És végülis már a mobil olaj se volt túl olcsó, igaz 10e alatt kijött 4 liter.

Barna.Czukor én ezért vettem az 5w30 esp formulát, igaz a viszkozitása hidegen rosszabb, kicsit sűrűbb, de olcsóbb volt és elég jónak találom és teljesíti az api sm szintet.