Motorcsere után vagyok, mint tudjátok kaptam egy fűzött blokkot gariba a Toyotától. És ehhez egy ÚJ NIVÓPÁLCÁT is! Már akkor sem értettem, hogy minek, de állítólag az új motor más rendszerű kissé, ezért más pálca kell bele...
Lecseréltem rutinszerűen az olajat, most először a motorcsere óta, olyan 5-6.000 km futás után. Megkapta a Castrol Edge 0W-30-as folyékony csodát. De ne menjünk ennyire előre.
A furcsaságok a leeresztéskor kezdődtek. Mindig 5 literes kannába engedjük le az olajat egy tölcsér segítségével. A kanna szinte tele ment olajjal, alig maradt vagy fél liternyi hely benne. Nem is értettem, hogy hogyan folyik le ilyen sok, mikor a motor nem volt túltöltve, a max jelzés alatt volt a szint 2 mm-rel.
Aztán feltöltöttem a kocsit 4 liter olajjal, ahogyan szoktam. (Gyárilag 3,7 l-t ír, de 4 liternél van max-on a nívó nálam is, meg a faternél is.) Ekkor csodálkoztam a legjobban, kb 3/4 szintet mutat a nivó, mikor benne van a motorba 4 liter olaj. Azért ez marha érdekes nekem! Ha hiszek a nívónak, akkor kell vagy 4,5 liter oil a kocsiba ahhoz, hogy max-on legyen.
Nem öntöttem amúgy hozzá több olajat még: mert drága még 1 liter, mert a 3/4 szint is OK, mert ha nem kell bele annyi, csak a nivo nem stimmel, akkor nem töltöm túl...
A kérdésem az lenne, hogy tapasztalt-e valaki vmi hasonlót a motorcsere óta? Illetve szerintetek lehet-e az, hogy több olaj kell a motorba?
A nivót gyárilag mellékelték az új fűzött blokkhoz, lehet, hogy az nem stimmel, de azért csak nem küldenek olyat, ami nem is jó...
Minden esetre 4 litert fogok bele tenni szerintem, mert ekkor nem lehet semmi gond, akár milyen is a nívó, stb., a motorba ennyi se nem sok, se nem kevés.