Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
58 (14.7%)
Eneos
124 (31.5%)
Castrol
78 (19.8%)
Motul
15 (3.8%)
Egyéb
47 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.7%)
MOL
5 (1.3%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.8%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 394

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 3981520 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1477
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21780 Dátum: 2019.04.13 21:38:17 »
Köszönöm a vàlaszokat.

Meg fogom kérni ismét a szerelöt, hogy probàljon meg àllitani a pedàlon, mert a legutobb azt mondta, hogy ez màr nem igazàn lehetséges...

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21781 Dátum: 2019.04.20 18:20:46 »
Pár napot eltöltöttem a hűtőfolyadékok témájával, és nagyon úgy tűnik, hogy a Toyota piros hűtőfolyadékban nincs foszfát, csak a rózsaszínben.
Az egyik erre utaló jel az, hogy az OEM Toyota hűtőfolyadék leírásából ez derül ki (azt mondjuk én nem tudom, hogy ez az OEM teljesen megegyezik-e a gyárival):
http://www.oemantifreeze.com/oem-red/
http://www.oemantifreeze.com/oem-pink/

A másik dolog, ami ezzel egybevág, az pedig az, amit az egyik itt linkelt oldalon olvastam, hogy a foszfátot semlegesíti a kemény víz, és emiatt a foszfátos hűtőfolyadékokat előkeverve szokták árulni, hogy véletlenül se kemény vízzel higítsák őket a vásárlók, de csak a rózsaszín Toyota hűtőfolyadék van előkeverve, a piros pedig koncentrátum. Kérdés, hogy a pirosat is szokták-e az újabb Toyotákba tenni, vagy csak a rózsaszínt? Fórumok alapján nekem az jön le, hogy még a Toyota szervizesek is azt hiszik, hogy ugyanaz a kettő, csak a rózsaszín az előkevert változat.

Szerintem a Prius kézikönyve sem azt írja, hogy foszfátos hűtőfolyadék kell, hanem hogy long life hybrid organic acid, és csak magyarázatként írják, hogy ez foszfát és organikus savak kombinációja, de ettől szerintem még jók a foszfát nélküli szilikátmentes hosszú élettartamú hűtőfolyadékok is.

A hosszú éllettartam miatt fontos a JIS K 2234 specifikáció megléte, ennek viszont a Mannol AF12+ koncentrátum is megfelel, ami 4-5ezer forint körül van. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az is tökéletes a Toyotákba, de jó eséllyel a magyar gyártású Glicosam ALU is jó lenne (ennek nincs JIS K 2234 specifikációja, de 5 év vagy 200ezer km élettartamot írnak erre is).

De ha valaki tudja, hogy milyen anyag van a Toyotákban, ami az európai autókban nincs, és igényli a foszfátot, az írja meg. Nekem az a gyanúm, hogy valaki félreértette a kézikönyvet, és elterjedt ez a foszfátos félreértés, de ha a Toyota adott ki a foszfáttal kapcsolatos állásfoglalást, az is érdekelne.

Mogyoro42

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21782 Dátum: 2019.04.28 15:57:31 »
Én is hasonló cipőben járok: hűtőfolyadék csere időszerű.
Az, hogy a Toyota bele tölti a foszfát-szerves sav nélküli folyadékot, azért sem elképzelhetetlen, mert a Febi 19400-nak is odaadta a Toyota SLLC plecsnit, pedig állítólag abban sincs.
Ezért is írok, mert a Febi 19400-ról a gyártó oldalán sem találok semmi komoly infót, csak a biztonsági adatlapot: https://cdn.partsfinder.bilsteingroup.com/pf-document/CLP19400_HU.PDF
Az angol nyelvű oldalon is ugyanez van.
Ez alapján nekem, földi halandónak semmi sem derül ki, de hátha nektek igen.
Kisfiatalnak nem sikerült kideríteni, hogy 2-EHA-t tartalmaz-e, egy angol nyelvű fórumon is ezen töprengtek, de ugyanennyi sikerrel.

Kisfiatal találata, a AISIN ULTRA LONG LIFE COOLANT, nagyon szép munka volt. Viszont a Toyota SLLC minősítése nincs. Tulajdonképpen ez az egy körülmény, ami elbizonytalaníthat, viszont ha nem találok több infót a Febi-ről, akkor nekem is az lesz.

Nekem viszont a Febi kényelmesebben beszerezhető.
Ti tudtok valami alaposabb infót a Febi 19400 tulajdonságairól? Használt már ilyet valaki mondjuk 5 éven keresztül?

Mogyoro42

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21783 Dátum: 2019.04.28 18:51:41 »
Elnézést kérek Soma01-től, az AISIN ULTRA LONG LIFE COOLANT fagyállót ő találta, nem Kisfiatal.
Egyébként Soma01 komoly segítséget nyújt a fórumozóknak, látszik, hogy sok munka és utánajárás van a kommentjei mögött.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21784 Dátum: 2019.05.04 15:07:07 »
Én beleraktam a Mannol AF12+-t, ugyan nincs ráírva a Toyota SLLC, de a JIS K 2234 igen (és a Mannol konkrétan ajánlja is a Priusba).

Ami viszont fura volt, hogy vízpumpa cserekor a szerelőm szerint az összes hűtőfolyadék elfolyik, de csak kb. 3 liter ment bele utána, pedig a különböző folyadékkeresők 5.5 litert írnak a Prius 2-re. Ez így normális dolog?

Mogyoro42

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21785 Dátum: 2019.05.05 19:36:41 »
Szerintem lehetnek tipusspecifikus műveletei, amitől majd' az összes folyadék eltávolítható.
Van a szerelő, aki tudja, van amelyik utánanéz és van aki úgy cseréli, mint a Passatban, mert úgy szokta.
Ha a könyve szerint 5,5 l, akkor annyi. Nagy kárt nyilván nem csinált vele, de a helyedben beszélnék két-három másik szerelővel is, vagy Toyota szervíz.
Az tiédhez most éppen 21 700.- a honlap szerint (anyag+munka), de azért egy árajánlat biztosabb.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.05 19:47:09 írta Mogyoro42 »

zotya73

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21786 Dátum: 2019.06.09 11:48:34 »
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
2011/6 Toyota Corolla Luna 1,4 D4-D  NDE150L-DEFDXW

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9067
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21787 Dátum: 2019.06.09 12:47:03 »
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
Nagyon sokan használják maximális megelégedéssel.

Tapatalkkal küldve


zotya73

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21788 Dátum: 2019.06.09 18:46:27 »
Köszönöm!
2011/6 Toyota Corolla Luna 1,4 D4-D  NDE150L-DEFDXW

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21789 Dátum: 2019.06.10 08:47:11 »
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?

Nézd meg a topcoldal tetején a s(z)avazást. Jó az amit írtál, talán a csomagtartóba!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22952
  • Szakmérnök :-)
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21790 Dátum: 2019.06.10 10:19:42 »
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
Tökéletes. Nem szükséges tovább keresned.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21791 Dátum: 2019.06.10 13:48:03 »
Sziasztok!

Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?

Nézd meg a topcoldal tetején a s(z)avazást. Jó az amit írtál, talán a csomagtartóba!



Azért én csak úgy vagyok a döntéssekkel, hogy a szememnek hiszek és az ép(gép)észre hallgatok. A facbúk meg a locsi-fecsi nem 6  + ! ::) :whistling: :yes: :yes: ;) :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.10 13:52:19 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21792 Dátum: 2019.06.13 21:01:58 »
Ide írom, h ne csak a Corollások lássák :)
Talán páran még emlékeznek rá, h olajevős volt a Corollám (1.6 vvti). KEzdetben olyan fél liter körül evett meg főleg pályán, ez felment 1 liter körülire, így szétszedés mellett döntöttem.
Mindenféle teóriákat lehetett ezzel kapcsolatban olvasni, eltömődött furat, megragadt gyűrű, kilágyult gyűrű..
Nos, nálam nem volt semmi furat eltömődve, hanem az olajáteresztő gyűrű hornya rakódott be, de nem annyira h egyáltalán ne mozogjon, de azért szoros volt. És ez tényleg egy elbaxott konstrukcó a 4 db árva furatjával.. Véleményem szerint körbe kellene végig furatoknak lenniük, és mélyebb-szélesebb gyűrűhorony kellene, és/vagy módosítani az olajáteresztő gyűrű acél "rugóján". Olvasni lehetett azt is pár helyen, hogy fúrtak 3. lukat a 2 közé, felbővítették a furatokat: ennek semmi értelme sztem.. Mert nem ezekkel van a baj, hanem maga a horony, ami olaj csatornaként funkcionál, rakódik le koksszal, és gátolt az olajáramlás. Ezt végig furatozással, nagyobb gyűrűhoronnyal, meg ugye jó olajjal lehetne kivédeni. A jelek szerint az sem segített h 4 furatot raktak az új dugókra, az 1.33-asok is ugye eszik az olajat (volt Totalcar cikksorozat róla ugye). Én most nem vállaltam be h végig fúrom a dugattyút(sztem ennek lenne értelme, ha "módosítani" akarunk-nem tudom mennyire járható út így nem gyárilag, vagy ha nem is végig de 1-2 lukat még pluszban körben, nem a meglévők mellé) összerakom így, és jó olajjal használom, aztán meglátjuk. Kopások nem nagyon vannak, a hengerek 1-2 kisebb folton vannak feltükrösödve, gyűrű véghézagok 0.5 körül, 0.3 az alap gyári, és 1 mm a max.. Horony hézagok is jók.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 848
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21793 Dátum: 2019.07.03 09:28:03 »
Sziasztok!

Egy érdekes infót találtam a LM weboldalán, amikor típus szerinti keresést csináltam.

Make Toyota (EU)
Type Corolla 1.4 16V VVT-i (2003 - 2007)

- Change 7500 km/ 6 months

Mi a véleményetek erről?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21794 Dátum: 2019.07.03 09:51:24 »
Sziasztok!

Egy érdekes infót találtam a LM weboldalán, amikor típus szerinti keresést csináltam.

Make Toyota (EU)
Type Corolla 1.4 16V VVT-i (2003 - 2007)

- Change 7500 km/ 6 months

Mi a véleményetek erről?

 Elóször ezt kellene figyelembe venni möszijő!
usage: Severe
- Change 7500 km/ 6 months
- Capacity 3,7 litre (Service fill)
- Capacity 4,2 litre (Dry fill)
- Filter capacity 0,2 litre

Majd ezt es!!


usage: Normal
- Change 15000 km/ 12 months
- Capacity 3,7 litre (Service fill)
- Capacity 4,2 litre (Dry fill)
- Filter capacity 0,2 litre
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu