Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
58 (15.3%)
Eneos
119 (31.4%)
Castrol
76 (20.1%)
Motul
14 (3.7%)
Egyéb
43 (11.3%)
Liqui Moly
42 (11.1%)
MOL
5 (1.3%)
ELF
4 (1.1%)
Total
9 (2.4%)
Q8
9 (2.4%)

Összes szavazó: 373

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 2828269 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4318
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21765 Dátum: 2019.02.15 19:07:40 »
Az enyém 3,7-es töltetű és ebbe 1-2deci hijján bele is megy az új töltet olaj.
Melyik fél literre gondolsz?
A 3,7 l az feltöltés a csere kb. mennyisége. Az első feltöltés ( száraz) 4,2, a különbség csere alkalmával a motorban marad.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1565
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21766 Dátum: 2019.02.19 13:32:20 »
Toyota gyári fagyállót hol lehet mostanában vásárolni? Az azzal közel egyenértékű Eneos is jó volna, de azt sem találtam már egy ideje. Minden bolt tele van OAT-tal. Persze a gyári fagyálló biztosan kapható a márkaszervizben, de én azon kívül gondoltam.
...

Úgy vettem észere, hogy a Szakál metál kifuttatja az Eneos fagyállókat. Néztem a webáruházat és nem érhető el már szinte semmilyen fajta. Csak a külföldi üzletekben, raktárakban van a weblap szerint. A Japán autókhoz árult fagyálló meg már évek óta nincs. De amúgy az is csak LLC szint volt ha jól tudom, nem SLLC. Bár nekem benne volt 5 évig, most jön a csere.
Na de most!!! Találtam valamit, ami jó lehet a Toyota gyári fagyálló "helyett" nekünk. A lényeg, hogy megfeleljen és olcsóbb legyen (nekem most ez is számít). Szerintem biztosan megfelel mert azt írják, hogy hibrid P-OAT és összetételében megfelel a Japán és Koreai autógyárak elvárásainak. 5 év vagy 250.000 Km élettartamot ígérnek. Igaz, csak egy helyen árulják, de ott van bőven. Szerintem új termék lehet náluk is, de lehet lesz a Szakál metálnál is. (rákérdezek)
Találtam még két "versenyzőt, az egyiknél csak a gyártó ajánlja SLLC helyettesítésre, de foszfát mentes az anyag. Szóval lettek kétségeim. A beszerzése viszonylag egyszerű, elérhető könnyen. A másik a Toyotát nem említi, de Japán és Koreai autókba ajánlja, pár márka fagyálló szabványát feltüntetve. (Nissan, Mazda, Hyundai) De nekem nem egyértelmű, hogy inkább LLC vagy SLLC kategória. Élettartamot nem írnak, a beszerzése sem egyszerű, ahogy láttam keresés közben.
Szóval úgy néz ki, lesz megoldás a gyári fagyállón kívül is.

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
  • Autó: Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i Terra 2003-as
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21767 Dátum: 2019.02.20 18:24:33 »
Sziasztok!

Nem rég egy Auris E18-as hybrid tulajdonosa lettem. Mivel a olajcsere előtt állok, tudnátok ajánlani egy-két jó minőségű olajat.
Eneos Premium Ultra 0W-20-as egész jó áron van, a többihez képest. Annyit is ér vagy bőven megfelelő.

Köszönöm a válaszokat.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5630
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21768 Dátum: 2019.02.21 06:50:22 »
Úgy vettem észere, hogy a Szakál metál kifuttatja az Eneos fagyállókat. Néztem a webáruházat és nem érhető el már szinte semmilyen fajta. Csak a külföldi üzletekben, raktárakban van a weblap szerint. A Japán autókhoz árult fagyálló meg már évek óta nincs. De amúgy az is csak LLC szint volt ha jól tudom, nem SLLC. Bár nekem benne volt 5 évig, most jön a csere.
Na de most!!! Találtam valamit, ami jó lehet a Toyota gyári fagyálló "helyett" nekünk. A lényeg, hogy megfeleljen és olcsóbb legyen (nekem most ez is számít). Szerintem biztosan megfelel mert azt írják, hogy hibrid P-OAT és összetételében megfelel a Japán és Koreai autógyárak elvárásainak. 5 év vagy 250.000 Km élettartamot ígérnek. Igaz, csak egy helyen árulják, de ott van bőven. Szerintem új termék lehet náluk is, de lehet lesz a Szakál metálnál is. (rákérdezek)
Találtam még két "versenyzőt, az egyiknél csak a gyártó ajánlja SLLC helyettesítésre, de foszfát mentes az anyag. Szóval lettek kétségeim. A beszerzése viszonylag egyszerű, elérhető könnyen. A másik a Toyotát nem említi, de Japán és Koreai autókba ajánlja, pár márka fagyálló szabványát feltüntetve. (Nissan, Mazda, Hyundai) De nekem nem egyértelmű, hogy inkább LLC vagy SLLC kategória. Élettartamot nem írnak, a beszerzése sem egyszerű, ahogy láttam keresés közben.
Szóval úgy néz ki, lesz megoldás a gyári fagyállón kívül is.

Toljad Soma nekünk is a forrást. :flowers: ;) ;) :hug:
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9801
  • Autó: IS200 Sportcross
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21769 Dátum: 2019.02.21 11:56:02 »
Szeretném lecseréltetni az IS-ben a fékfolyadékot majd a következő szerviz alatt. A Liqui Moly választóprogramja hoz hozzá dot 3-at, dot 4-et és dot 5.1-et is. A kérdés, hogy melyik a javasolt vajon bele, illetve a dot-béli eltérések vajon minőségben is eltérést jelentenek? Illetve ha igen, van-e értelme mondjuk dot 3 helyett 5.1-et tenni bele?
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22764
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21770 Dátum: 2019.02.21 12:26:32 »
Szeretném lecseréltetni az IS-ben a fékfolyadékot majd a következő szerviz alatt. A Liqui Moly választóprogramja hoz hozzá dot 3-at, dot 4-et és dot 5.1-et is. A kérdés, hogy melyik a javasolt vajon bele, illetve a dot-béli eltérések vajon minőségben is eltérést jelentenek? Illetve ha igen, van-e értelme mondjuk dot 3 helyett 5.1-et tenni bele?
Saját véleményem, hogy érdemes jobbat beletenni a Dot3-nál. 4, vagy 5.1 menjen bele szerintem.



Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1565
  • Autó: Corolla 1.8 TS 2ZZ-GE és Yaris 1.0 1KR-FE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21771 Dátum: 2019.02.23 02:17:27 »
Ma megvettem a fentebb említett fagyállót és ígértem, hogy leírom, pontosan melyikre gondoltam. (... és hogy, hogyan jutottam arra, hogy ezt vegyem meg)
Amit én végül is választottam az a fagyálló a Bárdi autónál kapható legolcsóbban jelenleg, legalábbis én ott találtam legolcsóbbnak. Persze van még az autodoc és az autoalkatreszonline24 és az eualkatresz weboldalakon is, de ott drágább és még a szállítási díj is rájön, ami elég sok, mert ezek külföldi áruházak. Jelenleg elég kevés infó van a fagyállóról a webáruházak oldalain. Pedig már több mint egy éve forgalomban van. Így a gyártó honlapján tájékozódtam és az alapján döntöttem e mellett. Pedig jobb lenne ha odaírnák a webáruházak is a leírásba a fontosabb információkat, így többen választanák szerintem ezt a fagyállót. A gyártó illetve maga a termék holnapja itt található. Ez az Aisin fagyálló a leírása szerint foszfát tartalmú hybrid fagyálló, azaz P-HOAT, de csak "hybrid P-OAT"-nak írja a gyártó. Ez a két elnevezés ugyan azt jelenti amúgy? De az is ott van, hogy az összetétele megfelel a Japán és koreai gyártók előírásainak. És mivel foszfát tartalmú hybrid, én ezt el is hittem. :) Elég modernnek is számít, mert G12+ szabványt igénylő járművekbe is használható. Persze ez csak az Aisin szerint, ami persze igaz is lehet, de ilyen minősítése nincs a fagyállónak. Amik viszont megvannak (és a dobozra is rá van írva) azok a következők: JIS K 2234 - 2006 class 2, ASTM D3306, ASTM D6210, KS M 2142. A G12+ jelölésnek örülök, mert ez alapján elvileg keveredhet más Gx szabványú fagyállókkal is. Leginkább az ettől régebbiekkel. Eléggé long life is, mert 5 év vagy 250.000 Km után ajánlja a gyártó lecserélni. Szilikát, nitrit, amin és borát mentes. De ugye foszfátok vannak benne... :) ... ami "nekünk" kell, illetve ajánlott. Mivel ez már bekevert fagyálló az 1100 ft/L alatti ár (ha az 5 literes flakonnal vásároljuk) nem annyira olcsó, de a gyári szintén bekevert Toyota fagyálló árának (~2300 ft/L) kevesebb mint a fele. Engem pedig most ez a tényező is érdekelt. A színe zöldes türkizkék vagy inkább kékes sötétzöld. Napfénynél nézve elsőre inkább a sötétzöld színt mondanám rá, de jobban megnézve van egy kis kékes beütése is. Mesterséges fénynél (normál halogén izzó és neon) egyértelműen kék, türkizkék. Fura, hogy mennyire másnak látszik különböző megvilágításban. Most a Bárdinál ~5200 ft/5L (1050 ft/L), az egy literes kiszerelés ~1400 ft/L. Mindezen, fentiekben felsoroltak miatt döntöttem úgy, hogy ez lesz a következő x (5) évben az autómban. A biztonság kedvéért azért a rendszert át fogjuk öblíteni desztillált (ioncserélt) vízzel, mielőtt beleöntjük az Aisin-t. Most a piros Eneos LLC van benne már több mint 5 éve. A pH-ja még éppen jó (kicsivel 7 feletti, pontosan nem tudom megmérni de nem is csökkent sokat az eredeti 7,4-hez képest, nem tűnik fáradtnak ez alapján), a fagyáspontja is -35 °C alatti még mindig. Ha csak ezt nézném, még maradhatna az autóban és 70.000 Km van az Eneosban csak. De sajna fogy, valahol elszökik és csökken a szintje. Utántölteni nem merem más folyadékkal, ebből az Eneos-ból meg már nincs nekem sem több és a Szakál metálnál sincs már. Ha a kiegyenlítő tartály szintje lecsökken a minimum alá, jön a fagyálló csere és valószínű, hogy a hűtőcsere is. Lassan fogy és nem egyértelmű, hogy hol folyik el. :(
Na, de nézzük, mi volt még képben! A Toyota SLLC (TOYOTA Super Long Life Coolant) alkalmazási javaslatot / megfelelőséget a Febi írta a 19400-as jelzésű fagyállójára. Többek között javasolják az alkalmazását a G12+ gyártói elvárás esetén is. Meg még sok más autó márka fel van sorolva, amihez ajánlják. De mivel foszfátmentes ezt kihagytam. Persze ha nem találok rá az Aisin-re akkor talán ezt vettem volna. Nem sikerült kideríteni, hogy 2-EHA-t tartalmaz-e, de úgy tűnt a biztonsági adatlapból, hogy igen. Ezért is hanyagoltam. Viszont töményen árulják ez viszont tetszett. A színe viola/lila színű.
Meg lehet bonyolítani ezt a fagyálló választást is legalább annyira mint a motorolaj választást. :) Valahogy a VW szabvány terjedt el az utángyártott piacon. Vajon miért? Ez "úgyis jó minden autóhoz" és ha jól tudom, az összetevői is viszonylag olcsóak de elvileg a legújabbakban már nincs 2-EHA. Más autó gyártónak is vannak speciális elvárásai a hűtőfolyadékokkal kapcsolatban, de azokról nem sokat tudok. Biztosan meg vannak azok is bonyolítva. De a legtöbben nem foglalkoznak ezzel, beleértve a szerelőket. "rózsaszín" G12... van a boltok polcain, az fog belemenni minden autóba. Kész. Biztosan egy autónak sem ártana a gyakorlatban ha VW G12+, G12++ vagy G13 kerülne bele, de én inkább nem próbálom ki. Régebben pl. kellett gyári Volvo hűtőfolyadék és nem is volt olyan drága és töményet sikerült belőle vásárolni. 1000 ft alatt jött ki egy liter belőle bekeverve.
Volt még egy "jelöltem" de arról még kevesebb infót tudtam összeszedni és a beszerzése ennek lett volna a legbonyolultabb. Ez pedig a Ravenol HJC Hybrid Japanese Coolant Concentrate lett volna. Ez is hybrid és Japán és koreai autókhoz ajánlja a Ravenol. Ez is zöld színű amúgy és töményen árulják. Az ára majdnem annyi lett volna, mint a gyárilag bekevert Aisin fagyállónak. Tehát nem drága de nagyobb mennyiséget kellett volna rendelnem belőle. A foszfát és 2-EHA tartalmáról nem tudtam meg semmi biztosat. De ha jól láttam foszfát tartalmú (a P-OAT benne van a régi nevében "RAVENOL Antifreeze Japanese P-OAT GREEN Konz.").
Hát, ennyi lett volna röviden az amire jutottam. Remélem tudtam segíteni ezzel a hozzászólással valakinek! Leginkább az Aisin fagyálló felfedezésére gondolok most itt. Vagy ti már ismertétek? Nem találtam a keresővel olyan hozzászólást ahol erről lett volna szó. Ha valakinek van hozzáfűzni valója a fentiekhez, szívesen várom a véleményét! Annyira nem látom át ezt a hűtőfolyadék témát de szerintem elég az ha találok/találunk 1-2 megfelelő hűtőfolyadékot a saját autónkhoz és kész.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 607
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21772 Dátum: 2019.03.15 16:39:24 »
1. gen hibrid Auris (2009-2012) esetében van előírt váltóolaj csere intervallum, vagy csak a szokásos 60e kilóméterenkénti ellenőrzés? Milyen paraméterű olaj kell bele? Köszönöm!

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21773 Dátum: 2019.03.16 09:39:44 »
Ma megvettem a fentebb említett fagyállót és ígértem, hogy leírom, pontosan melyikre gondoltam. (... és hogy, hogyan jutottam arra, hogy ezt vegyem meg)
ez a AISIN (AILLC90005) Ultra Long Life fagyálló f.5L lenne?
E11 2001 1,4 vvti corolla

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21774 Dátum: 2019.03.28 10:09:14 »
Majd akkor ha jól írod, "felnőtt (korú) vagy. ;-)" ! ;)
na...itt megint sex lesz...
szép kapcsolat...jön a tavasz...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21775 Dátum: 2019.04.07 09:57:35 »
Ma megvettem a fentebb említett fagyállót és ígértem, hogy leírom, pontosan melyikre gondoltam. (... és hogy, hogyan jutottam arra, hogy ezt vegyem meg)
Amit én végül is választottam az a fagyálló a Bárdi autónál kapható legolcsóbban jelenleg, legalábbis én ott találtam legolcsóbbnak. Persze van még az autodoc és az autoalkatreszonline24 és az eualkatresz weboldalakon is, de ott drágább és még a szállítási díj is rájön, ami elég sok, mert ezek külföldi áruházak. Jelenleg elég kevés infó van a fagyállóról a webáruházak oldalain. Pedig már több mint egy éve forgalomban van. Így a gyártó honlapján tájékozódtam és az alapján döntöttem e mellett. Pedig jobb lenne ha odaírnák a webáruházak is a leírásba a fontosabb információkat, így többen választanák szerintem ezt a fagyállót. A gyártó illetve maga a termék holnapja itt található. Ez az Aisin fagyálló a leírása szerint foszfát tartalmú hybrid fagyálló, azaz P-HOAT, de csak "hybrid P-OAT"-nak írja a gyártó. Ez a két elnevezés ugyan azt jelenti amúgy? De az is ott van, hogy az összetétele megfelel a Japán és koreai gyártók előírásainak. És mivel foszfát tartalmú hybrid, én ezt el is hittem. :) Elég modernnek is számít, mert G12+ szabványt igénylő járművekbe is használható. Persze ez csak az Aisin szerint, ami persze igaz is lehet, de ilyen minősítése nincs a fagyállónak. Amik viszont megvannak (és a dobozra is rá van írva) azok a következők: JIS K 2234 - 2006 class 2, ASTM D3306, ASTM D6210, KS M 2142. A G12+ jelölésnek örülök, mert ez alapján elvileg keveredhet más Gx szabványú fagyállókkal is. Leginkább az ettől régebbiekkel. Eléggé long life is, mert 5 év vagy 250.000 Km után ajánlja a gyártó lecserélni. Szilikát, nitrit, amin és borát mentes. De ugye foszfátok vannak benne... :) ... ami "nekünk" kell, illetve ajánlott. Mivel ez már bekevert fagyálló az 1100 ft/L alatti ár (ha az 5 literes flakonnal vásároljuk) nem annyira olcsó, de a gyári szintén bekevert Toyota fagyálló árának (~2300 ft/L) kevesebb mint a fele. Engem pedig most ez a tényező is érdekelt. A színe zöldes türkizkék vagy inkább kékes sötétzöld. Napfénynél nézve elsőre inkább a sötétzöld színt mondanám rá, de jobban megnézve van egy kis kékes beütése is. Mesterséges fénynél (normál halogén izzó és neon) egyértelműen kék, türkizkék. Fura, hogy mennyire másnak látszik különböző megvilágításban. Most a Bárdinál ~5200 ft/5L (1050 ft/L), az egy literes kiszerelés ~1400 ft/L. Mindezen, fentiekben felsoroltak miatt döntöttem úgy, hogy ez lesz a következő x (5) évben az autómban. A biztonság kedvéért azért a rendszert át fogjuk öblíteni desztillált (ioncserélt) vízzel, mielőtt beleöntjük az Aisin-t. Most a piros Eneos LLC van benne már több mint 5 éve. A pH-ja még éppen jó (kicsivel 7 feletti, pontosan nem tudom megmérni de nem is csökkent sokat az eredeti 7,4-hez képest, nem tűnik fáradtnak ez alapján), a fagyáspontja is -35 °C alatti még mindig. Ha csak ezt nézném, még maradhatna az autóban és 70.000 Km van az Eneosban csak. De sajna fogy, valahol elszökik és csökken a szintje. Utántölteni nem merem más folyadékkal, ebből az Eneos-ból meg már nincs nekem sem több és a Szakál metálnál sincs már. Ha a kiegyenlítő tartály szintje lecsökken a minimum alá, jön a fagyálló csere és valószínű, hogy a hűtőcsere is. Lassan fogy és nem egyértelmű, hogy hol folyik el. :(
Na, de nézzük, mi volt még képben! A Toyota SLLC (TOYOTA Super Long Life Coolant) alkalmazási javaslatot / megfelelőséget a Febi írta a 19400-as jelzésű fagyállójára. Többek között javasolják az alkalmazását a G12+ gyártói elvárás esetén is. Meg még sok más autó márka fel van sorolva, amihez ajánlják. De mivel foszfátmentes ezt kihagytam. Persze ha nem találok rá az Aisin-re akkor talán ezt vettem volna. Nem sikerült kideríteni, hogy 2-EHA-t tartalmaz-e, de úgy tűnt a biztonsági adatlapból, hogy igen. Ezért is hanyagoltam. Viszont töményen árulják ez viszont tetszett. A színe viola/lila színű.
Meg lehet bonyolítani ezt a fagyálló választást is legalább annyira mint a motorolaj választást. :) Valahogy a VW szabvány terjedt el az utángyártott piacon. Vajon miért? Ez "úgyis jó minden autóhoz" és ha jól tudom, az összetevői is viszonylag olcsóak de elvileg a legújabbakban már nincs 2-EHA. Más autó gyártónak is vannak speciális elvárásai a hűtőfolyadékokkal kapcsolatban, de azokról nem sokat tudok. Biztosan meg vannak azok is bonyolítva. De a legtöbben nem foglalkoznak ezzel, beleértve a szerelőket. "rózsaszín" G12... van a boltok polcain, az fog belemenni minden autóba. Kész. Biztosan egy autónak sem ártana a gyakorlatban ha VW G12+, G12++ vagy G13 kerülne bele, de én inkább nem próbálom ki. Régebben pl. kellett gyári Volvo hűtőfolyadék és nem is volt olyan drága és töményet sikerült belőle vásárolni. 1000 ft alatt jött ki egy liter belőle bekeverve.
Volt még egy "jelöltem" de arról még kevesebb infót tudtam összeszedni és a beszerzése ennek lett volna a legbonyolultabb. Ez pedig a Ravenol HJC Hybrid Japanese Coolant Concentrate lett volna. Ez is hybrid és Japán és koreai autókhoz ajánlja a Ravenol. Ez is zöld színű amúgy és töményen árulják. Az ára majdnem annyi lett volna, mint a gyárilag bekevert Aisin fagyállónak. Tehát nem drága de nagyobb mennyiséget kellett volna rendelnem belőle. A foszfát és 2-EHA tartalmáról nem tudtam meg semmi biztosat. De ha jól láttam foszfát tartalmú (a P-OAT benne van a régi nevében "RAVENOL Antifreeze Japanese P-OAT GREEN Konz.").
Hát, ennyi lett volna röviden az amire jutottam. Remélem tudtam segíteni ezzel a hozzászólással valakinek! Leginkább az Aisin fagyálló felfedezésére gondolok most itt. Vagy ti már ismertétek? Nem találtam a keresővel olyan hozzászólást ahol erről lett volna szó. Ha valakinek van hozzáfűzni valója a fentiekhez, szívesen várom a véleményét! Annyira nem látom át ezt a hűtőfolyadék témát de szerintem elég az ha találok/találunk 1-2 megfelelő hűtőfolyadékot a saját autónkhoz és kész.

http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4318
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21776 Dátum: 2019.04.09 19:45:10 »
Megnéztem az Aisin hűtőfolyadékokat.
Sok mindent nem találni róluk. Van belőle LLC, SLLC (ACT-002), és ULLC.

A Toyota ATF WS nek 2 termékük felel meg, az AFW+ és a ATF6+FE.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1476
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21777 Dátum: 2019.04.13 16:48:33 »
Sziasztok,

Lehet volt mà szo rola, de én most talàlkoztam ezzel a Liqui Moly sebvàlto adalékkal: https://www.liqui-moly.hu/termekek/25/27/200/lm1040-detail

Az E12-es Corollàmban nem rég volt vàltoolaj csere, de még mindig akad egy kicsit a vàltàs bizonyos fokozatokan (talàn leginkàbb 2-böl 3-ba). Ezért gondolkodok azon, hogy vajon érdemes lehet-e  kiprobàlni ezt a fenti terméket?

Még a következö adalékot is làttam: https://www.liqui-moly.hu/termekek/25/27/200/lm1007-detail
 
Nem tudom hasznàlt-e màr valaki közületek ezek közül, és melyiket ajànlanàtok inkàbb ilyen kis vàltàsi akadàsok esetére?

Elöre is köszönöm.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4318
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21778 Dátum: 2019.04.13 17:14:47 »
Szia!
Olajba adalékot nem teszünk. Senki nem tudja, hogy az olaj fejlesztése során beállított egyensúlyi állapoton mit változtat. Ezen az sem változtat, ha LM olajba kerül az LM adalék.

Gyárilag adalékolt olajjal lehet kisérletezni, ott a célnak megfelelően mennyiségben vannak az összetevők.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5630
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21779 Dátum: 2019.04.13 20:04:06 »
Sziasztok,

Lehet volt mà szo rola, de én most talàlkoztam ezzel a Liqui Moly sebvàlto adalékkal: https://www.liqui-moly.hu/termekek/25/27/200/lm1040-detail

Az E12-es Corollàmban nem rég volt vàltoolaj csere, de még mindig akad egy kicsit a vàltàs bizonyos fokozatokan (talàn leginkàbb 2-böl 3-ba). Ezért gondolkodok azon, hogy vajon érdemes lehet-e  kiprobàlni ezt a fenti terméket?

Még a következö adalékot is làttam: https://www.liqui-moly.hu/termekek/25/27/200/lm1007-detail
 
Nem tudom hasznàlt-e màr valaki közületek ezek közül, és melyiket ajànlanàtok inkàbb ilyen kis vàltàsi akadàsok esetére?

Elöre is köszönöm.

Állítsd kisebbre a pedál holtjátékát, és jó lesz az meglásd! :yes: ;)
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu