Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4961077 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21720 Dátum: 2018.12.24 21:00:50 »
Sziasztok! Boldog karácsonyt!

Noha már megvettem a következő olajcsere olaját (szinte mindig 5W-30at kapott, néha hígabbat)...........

De most meggondoltam magam, Valvoline Maxlife 10W-40-ben gondolkozom. Mit gondoltok, nagy érvágás lenne?

Főleg tőlem, aki úgymond híg olaj párti vagyok.

Az említett 4ZZ-FE motorról lenne szó, amibe régebbiekhez 3,7 L feltöltési mennyiséget írnak, az újabbakhoz 4,2 L.

Két dolog miatt próbálnám ki a sűrűbb olajat.

1, azért mert még sosem használtam ebben az autóban 10W-40 olajat, kíváncsi lennék észrevenni-e változást, bár így is csendes, szépen jár, de hogy még csendesebb-e. Hiszen vannak, akik azt vallják, hogy ennyi idős ilyen futásteljesítményű autó megérett a sűrűbb olajra. Ezzel nem feltétlenül értek egyet így, hogy gyakorlatilag szinte semmi olajat nem fogyaszt, de mégis a második pont miatt erre folyamodnék.
2, Itt leírtam azt, amire valószínűleg megoldást nyújt. Ugyanis hirdettem már az autót, szokásomhoz híven mindenkinek őszintén elmondtam mindent, így ezt is, de sajnos így a kutyát nem érdekli, hiába tetszik neki. Bár nekem nem kényszer a dolog, de szeretnék azért új autóba ülni, mivel most lenne rá lehetőségem.

Még valami, tudja valaki milyen ez a motor? Hidrotőkés, vagy kell állítani szelephézagot? Mert én azt hittem hézagolókorongos, de egy ismerősöm meg azt mondta hogy szerinte tőkés. :D
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21721 Dátum: 2018.12.25 11:41:44 »
Vmi ilyen hibára emlékszem a korai VVTI időszakból, toyota-tech.eu -n vagy márkaszervízben kellene anyagnak lenni róla.

Olajfogyasztós széria a motorod. Volt már javítva miatta? Ahhoz is szét kell szedni.
A 10W40 a nem javított motoroknak biztosan nem jó.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21722 Dátum: 2018.12.25 14:35:22 »
Nem volt javítva! Nem ette! Az olajcseréket lefutotta mindig, hogy ugyanott állt a szint, amire feltöltöttem.

A legutóbbi olajcsere előtt hiányzott kevés, kb. 3 deci, most is hasonlóan állunk, ez nem aggaszt, hiszen már sok évek és kilométerek is vannak mögötte, és nem tettem bele sosem sűrűbb olajat.

Nekem már facelift corollám van, amibe 4,2 deci a feltöltési mennyiség. Úgy tudom ezeknél egyébként nem volt olajfogyasztás. Bár 4 liter is elég, csak akkor max helyett 80%-on van az olajszint, az is megfelelő.

De akiknél volt, azoknál is általában a nem megfelelő olajminőség, túlhúzott olajcsere periódusok, vagy sok városi használat vezetett az olajfogyasztáshoz. Nálunk szerencsére mindig megkapta a törődést.

Miért ne lenne jó a 10W-40? Nyilván sokan használják ezzel az autójukat, 10év felett elég gyakori, de sajnos már alatta is.
                                                                                                                                                   

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21723 Dátum: 2018.12.25 15:16:35 »
Szia!
Két dolog jut eszembe:
1. Ha maradnál 5w30-nál és magasabb melegoldali viszkozitású olajat tennél ilyenből bele, az nem lenne elég?
2. Ha nem, és muszáj a 40-es melegoldal, akkor már olyan 5w40 (vagy 0w40) olajra voksolok, ami elég vastag lehet melegoldalon a probléma megoldásához. Persze van sok más lehetőség, 0w50 stb.

Ezt azért mondom, mert általában sem, de télen főleg nem tennék 10-es olajat a kocsiba, mivel tudjuk, hogy főleg hidegben egy 10w40 olaj rosszabbul teljesít, mint egy 5w30 vagy 5w40 olaj, vagyis valamennyire azért árt a motornak. Tönkretenni szerintem sem fogja, bár nem ismerem annyira a VVT-i motorokat. Az enyémben például  télen 5w30 van, nyáron pedig 5w40. Nagyjából a téli/nyári gumicserékkel egyidőben van a motorolajcsere is.


TtkRN2...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21724 Dátum: 2018.12.25 16:00:36 »
Hali vd1234!

5W-30 -ból  sem az üzemanyagtakarékosabb, hanem a sűrűbb van benne, A3/B3,

gondolkodtam persze én is 5W-40, 0W-40-ben, de azt azért tudni kell, hogy hiába 40-es mindegyik, valójában akkor is hígabb üzemmeleg motornál, mint a 10W-40-es.

És én nagyon arra szeretnék menni, hogy ne jelezzen hibát, ha el akarom adni. Nincs már kedvem magyarázkodni senkinek. Ennek az autónak a rozsda lesz - ahogy volt eddig is - a gyenge pontja, nem a motorja, nem a működése. Aztán ha sikerül eladni, az új gazdája olyat tesz bele, amilyet akar, ha hígat és visszajön a dolog (mert esetleg ő is inkább hosszú távon használja), akkor engem már nem érint mert egyrészt nem az enyém, másrészt meg amúgy sincs valójában semmi baj az autóval, de így mégsem fog senkinek kelleni, ha elmondom a szitut, érthető, az emberek félnek, nem értenék hozzá semmit, én se venném meg. Ezért lehet megoldás az olaj. Ha meg más is sűrűbbet rak bele utána, akkor is mindegy.
Ha mégis maradna a hibajelzés - amit kétlek -, akkor lecserélem 10e km után az olajat, aztán 30-as megy bele vissza, viszont az eladásnak is lőttek, mert esélyem nem lehet rá, max ha eltitkolom, de azt meg nem tenném, mert ugyan hogy venné ki magát, hogy esetleg messziről eljönnek, hosszú távon vissza úton meg már jelez nekik. Senkinek nem kívánok ilyen negatív élményt, még ha nincs is ok emiatt aggódni, de nekem sem hiányzik hogy visszajöjjenek az asztalt verni, hogy mi történt.

Sűrűbb olajról még azt gondolnám egyébként, hogy kevésbé folyik "vissza", ergo igaz, hogy lassabban jut fel pl a vezérműtengelyekhez, de nem is olyan vékony olajréteg marad rajta kihűlés, olaj lecsepegése után, mint egy hígabb olajjal. Tehát amennyivel lassabb az átolajozás, elképzelhetőnek tartom, hogy annál erősebb a régi olajréteg.
                                                                                                                                                   

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21725 Dátum: 2018.12.25 19:16:14 »

 de azt azért tudni kell, hogy hiába 40-es mindegyik, valójában akkor is hígabb üzemmeleg motornál, mint a 10W-40-es.

Az lehet, de hidegen meg sokkal sűrűbb. Az meg nem tesz jót neki - főleg így télen  :no:

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21726 Dátum: 2018.12.26 11:15:31 »
Szia!
De ha 10W/40-es olajat raksz bele és nem jön elő a hiba, a gondolat meneteden haladva, valahol az is "átverés". Csak a hiba nem jön elő egy ideig, hanem csak valamikor a jövőben.
Alapvetően a megoldás javítás lenne, mert a sűrűbb olaj több kárt fog okozni, mint hasznot hozni bár nem Te fogod azt megfizetni. Ha eddig nem ette az olajat, kár lenne "tönkretenni" a motort.
Az Én kocsiban az előző tulaj pár olajcsere elejéig 10W/40-es olajat rakott bele, mert a szerelő gondolom az olcsóbban adta. Mivel szivárgott az olajdekninél az olaj. Levétel után látszott a lerakodás a motor azon részén. Amit tudtam levakartam, de gondolom máshol is volt benne. 0W-30-as olajjal "átmostam" a rendszert és azóta csak 5W-30-as olaj van benne teljesen tűrhető az olajfogyasztás 3-4 dl 10ezerenként. Véleményem szerint 10W/40-es olaj egy időre lehet hogy megszünteti a problémát, de fel fogja gyorsítani más hibák bekövetkezését.

Hali vd1234!

5W-30 -ból  sem az üzemanyagtakarékosabb, hanem a sűrűbb van benne, A3/B3,

gondolkodtam persze én is 5W-40, 0W-40-ben, de azt azért tudni kell, hogy hiába 40-es mindegyik, valójában akkor is hígabb üzemmeleg motornál, mint a 10W-40-es.

És én nagyon arra szeretnék menni, hogy ne jelezzen hibát, ha el akarom adni. Nincs már kedvem magyarázkodni senkinek. Ennek az autónak a rozsda lesz - ahogy volt eddig is - a gyenge pontja, nem a motorja, nem a működése. Aztán ha sikerül eladni, az új gazdája olyat tesz bele, amilyet akar, ha hígat és visszajön a dolog (mert esetleg ő is inkább hosszú távon használja), akkor engem már nem érint mert egyrészt nem az enyém, másrészt meg amúgy sincs valójában semmi baj az autóval, de így mégsem fog senkinek kelleni, ha elmondom a szitut, érthető, az emberek félnek, nem értenék hozzá semmit, én se venném meg. Ezért lehet megoldás az olaj. Ha meg más is sűrűbbet rak bele utána, akkor is mindegy.
Ha mégis maradna a hibajelzés - amit kétlek -, akkor lecserélem 10e km után az olajat, aztán 30-as megy bele vissza, viszont az eladásnak is lőttek, mert esélyem nem lehet rá, max ha eltitkolom, de azt meg nem tenném, mert ugyan hogy venné ki magát, hogy esetleg messziről eljönnek, hosszú távon vissza úton meg már jelez nekik. Senkinek nem kívánok ilyen negatív élményt, még ha nincs is ok emiatt aggódni, de nekem sem hiányzik hogy visszajöjjenek az asztalt verni, hogy mi történt.

Sűrűbb olajról még azt gondolnám egyébként, hogy kevésbé folyik "vissza", ergo igaz, hogy lassabban jut fel pl a vezérműtengelyekhez, de nem is olyan vékony olajréteg marad rajta kihűlés, olaj lecsepegése után, mint egy hígabb olajjal. Tehát amennyivel lassabb az átolajozás, elképzelhetőnek tartom, hogy annál erősebb a régi olajréteg.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21727 Dátum: 2018.12.27 07:17:42 »
Üdv!

Reakcióm, véleményem a felvetettekre:

Átverés? Mondhatjuk így is. De ha ez kell az embereknek, mert az őszinteségre nem vevők, akkor ez egy jó megoldás. Meg mint írtam sokan eleve már 10W-40-nel használják a kocsit, és lehet nekik is jelezne, ha 5W-30-cal járnának.

Szerintem így senki nem venné meg az autót, max egy autószerelő, aki ért hozzá, mert az tudja, hogy nincs baj.

Mondhatnánk úgy is, hogy ez nem hiba, mert 80.000 km-t ment így és éveket, soha semmilyen tapasztalat nem volt emiatt, nemhogy negatív.

Az autó 1,4-eshez képest tényleg nagyon jól is megy, semmivel sem rosszabb, sőt, megkockáztatom jobban megy, mint egy másik teljesen ugyanilyen 1,4-es Corolla (többet próbáltam ebből is). Mondom ezt úgy, hogy tényleg sok autót vezettem, korábbi munkáimból adódóan.

Szóval én inkább úgy definiálnám ezt a dolgot, hogy ez egy hibajelzés, nem pedig hiba. Ha kicsit ki lehetne tolni a computerbe programozott paramétereket, akkor nem lenne jelzés.

Kár lenne egy gyakorlatban soha nem tapasztalható dolog, egy jelzés miatt megbontani egy egyébként hibátlanul működő 200e+ futású motort. Egyrészt a megbontással, szerelgetéssel később előbukkanó hibalehetőséget is bevihetnek a rendszerbe, másrészt ez a kerék csere lenne legalább 100e Ft csak alkatrész árban is. Ez rengeteg pénz ahhoz, hogy csak egy jelzést megszüntessünk. Tovább folytatva a gondolatmenetet: ennyi idős/futású autónál már simán előfordulhat, hogy nem rossz, de ha már szét van szedve, cseréljük ezt is, meg azt is (pl láncot, síneket, feszítőt stb.), ha már úgyis meg van bontva és lelkiismeretesek akarunk lenni ugye.. És akkor oda jutok, hogy az autó értékének akár a felét is ráköltöttem, mert egy jelzés miatt megbontottuk a motort. Jól járnék? Biztos, hogy nem. Jól járhat az új gazdája? Az se biztos, mert ha valamit elrontottak, vagy gyengébb minőségben dolgoztak még lehet kevesebbet bír ki, mint a gyári minőség. Kicsit régimódi vagyok tudom, de a simsonos időkből megtanultam, hogy ami gyári és nincs vele baj, nem szabad piszkálni! Na ezt gondolom én a Toyota motorról is!

Továbbá. Olajminőségből megkapná az előírtat, sőt jóval magasabbat. Mi most viszkozitásról vitatkozunk. Szerintem nincs ekkora jelentősége, ha a minőség megfelelő, és az olajcseréket is elvégzik időben előírás és/vagy a gyakori hidegindítások miatt hamarabb is cserélik mint az előírásban van.

Nem gondolom, hogy egy olajperiódusnyi 10W-40 károkat okoz a motorban, még így télen sem. Nagyon féltek ettől, úgy látom. Lehet a következő tulaj is ilyennel használná pedig. De egyébként, ha jót akarok a kocsimnak, akkor belerakom eladás előtt, aztán úgy adminisztrálom le, mintha már 10e km óta ezzel az olajjal menne, és akkor 5e km után lecserélik, és nem ment vele sokat.

Gondolom átérzitek a megfogalmazottak alapján a helyzetemet, hogy egyáltalán nem könnyű a döntés, de még mindig így tartom jobbnak, és tényleg nem azért, mert ez az olcsóbb és legegyszerűbb megoldás.

Annyit tudtatok meggyőzni, hogy esetleg Maxlife 5W-40 lesz. De azzal kevésbé biztos, hogy nem jön elő a jelzés.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.27 07:31:00 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21728 Dátum: 2018.12.27 18:14:25 »
Van egy eddig jól karbantartott autód, aminél a hibajelzés javítása 100+. A hibás autó mindig olcsóbb a javítottnál, mert a kockázatnak ára van.
Az olajos megoldás hasonlóan más probléma adalékokkal történő kezeléséhez nem a hiba javítása. Te sem lennél boldog, ha egy így kezelt járművet vennél.

Saját autómnál talán 0W40 el próbálkoznék ( pl. M1), aztán ha az sem segít, akkor megjavíttatnám a gyári leírás szerint, és használnám amíg ki nem rohad alólam. Sajnos ma már jónéhány benzines és benzines HSD motorok is DPF el készülnek, aminek még drágább lesz a javítása.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21729 Dátum: 2018.12.28 06:34:29 »
Ahogy írod így van, jól karbantartott mindig becsülettel.

Azért nem akarok erre költeni, mert mint írtam, csak egy jelzés miatt kár lenne. És rá lehet faragni, hogy akkor bontott állapotban feltornázzuk ezt mégtöbbre, mert ha csinálunk valamit, lelkiismeretesen kell, cseréljünk már mást is. Akkor még a hibalehetőségről, hogy esetleges gyengébb minőségű vagy rosszul beszerelt alkatrész lehetőségéről nem is beszéltünk ami későbbre programozhat egy hibát, míg ha nem nyúlunk hozzá a motorhoz a világból kimegy.

Félreértés ne essék továbbra sem: ha nálam marad az autó ez akkor sem lesz megbontva, mert tökéletesen működik. Nekem komolyan mondom többet ér így bontatlanul, alkalmanként néha hiba jelzéssel (amiből semmit nem venni észre, csak a lámpa gyullad ki), hiszen évek óta hozzászoktam - mint jelzés nélkül, bontott előélettel, amiből aztán lehet szivárogna az olaj is a tömítésnél, vagy mit tudom én..  Nagy értéknek tartom a gyári összeszerelést mindenben.

Erre a "problémámra" pedig legkézenfekvőbb megoldás az olajválasztás. Kissé túlmisztifikáljátok szokás szerint. Persze nem jó dolog ilyet tenni, de nálam valószínűleg tökéletes megoldás lesz. Aztán az új gazdája vagy visszatér az 5W-30-hoz, amit kétlek, inkább jó magyar módra olcsón végzett 10W-40-es olajcseréket abszolvál. Akkor meg nem tök mindegy, hogy én belerakok egy jó minőségű 5W-40-et? Szerintem igen. 
Ha ez bánt benneteket, és tudtok rá vevőt így is, akkor megbeszélhetjük, hogy az egyébként pár hónapja megvásárolt 5W-30as Mol olajat tegyem bele. :)  Az biztos, hogy aki elviszi, jól jár vele.
                                                                                                                                                   

NagyMiki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21730 Dátum: 2018.12.28 18:15:43 »
Sziasztok!

Biztosan elcsépelt már a téma a viszkozitással kapcsolatban, de mégis folyamatosan kérdések merülnek fel bennem. Miért van az hogy az egyik szervizben 0w20-at raknak a hybrid aurisba (2018), a másik szervizben pedig 5w30-at. Valamint azt sem értem hogy hivatalosan hogyan kerülhet bele TOTAL INEO C3 5w30, ami ugyan tudja a megfelelő paramétereket, de se nem gyári, se nem 0w20 (nyilván attól hogy más dobozban van, még a gyári is lehet TOTAL).
Egyáltalán kell 0w20? Élettartam vagy a fogyasztás a fontos manapság? Kevesebbet eszik a hígabb olajjal?     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21731 Dátum: 2018.12.28 20:01:42 »
Üdv a fórumon NagyMiki.

A szerviz azt teszi bele, ami van neki, és elvileg bele való. Nem feltétlenül gyári toyota olajat, mert ha mással van szerződésük akkor olcsón tudnak mást is. Viszont feltételezem garanciás autóra van megkötés, hogy abba a gyári olajukat rakhatják ők, és az ügyfél kérésére talán lehet más, vagy hozott olaj, de arra hangsúlyozni szokták, hogy nem vállalnak felelősséget. Az ajánlás szerintem 0W-20 vagy 5W-30, hogy hosszú távon jó-e ez a nagyon híg 0W-20 olaj, nem tudom, de manapság a trend még ennél is hígabb, szóval szerintem nyugodtan belerakhatod. Én még mindig azt vallom, hogy ezeket a motorokat sem az olaj alacsonyabb vagy magasabb viszkozitási osztálya fogja tönkretenni. :)
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.28 20:03:13 írta G86 »
                                                                                                                                                   

NagyMiki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21732 Dátum: 2018.12.28 20:35:25 »
Valószínűleg máshol van a kutya elásva, mégis sokat lehet olvasni hamar "elkopó" toyota motorokról (pl az 1.33-as). Mennyiben okozott gondot egy magnatec 5w30 használata vagy inkább nem használata, az nem derül ki könnyen.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21733 Dátum: 2018.12.29 11:26:16 »
Sziasztok!

Biztosan elcsépelt már a téma a viszkozitással kapcsolatban, de mégis folyamatosan kérdések merülnek fel bennem. Miért van az hogy az egyik szervizben 0w20-at raknak a hybrid aurisba (2018), a másik szervizben pedig 5w30-at. Valamint azt sem értem hogy hivatalosan hogyan kerülhet bele TOTAL INEO C3 5w30, ami ugyan tudja a megfelelő paramétereket, de se nem gyári, se nem 0w20 (nyilván attól hogy más dobozban van, még a gyári is lehet TOTAL).
Egyáltalán kell 0w20? Élettartam vagy a fogyasztás a fontos manapság? Kevesebbet eszik a hígabb olajjal?   

A hibrid más téma, Attkinson ciklussal megáldott Ottó motor, sűrű indítással és leállással, valamint alacsony üzemi hőmérséklettel. A hűtőfolyadék 40 Celsius fokos állapotánál már leáll a benzinmotor, ha nincsen fűtés.  Ebből adódóan lett a gyári 0W-20 alapolajként a P3 technikai platformon vitorlázó egyéb típusok motorjaiba is meghatározva.  5W-30-al is tölthető a következő metódussal: 0W-5W-0W....   Tehát egy szükségből betöltött 5W  olaj után a 0W olajat kell beletölteni.

Jómagam több, mint három éve töltöm a 0W-t a P3-ba, köszöni jól van, nem eszi láthatóan az olajat, igaz 10E-ként cserélem.

Nem az az elsődleges, hogy kevesebbett eszik vele, vagy sem, hanem az, hogy ehhez a speciális működési rendhez kell ez az olaj.

Lehet ezt tekergetni jobbra és balra, de a lényen nem változik, a hibrid picit más, mint a hagyományos belsőégésű motor.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21734 Dátum: 2019.01.16 19:17:35 »
Mannol 7709 O.E.M. for Toyota / Lexus 5W-30 olajról hallottatok már?

Azt hallottam a Mannol is német cég, és jók az olajaik. Félárban van a Castrolhoz képest.
Laco 73 :D