Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4928980 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21690 Dátum: 2018.11.07 10:57:10 »
Én GM dex cool-t (longlife)használok, már 6 éve benne van, semmi baja, még a vízpumpa is gyári (160e km). De lassan cserélni kéne.. LEhet még kapni az ENeos fagyállót? Vagy vegyek ugyanilyen GM-et? Esetleg valami sima G12es rózsaszínt?
Egyébként egy jó kis összefoglaló:

http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html

SzFeri78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21691 Dátum: 2018.11.07 12:17:01 »
A márkakereskedésben szokott lenni raktáron, de ha mégse lenne, akkor megrendelik.

Igen, beszéltem egy közeli Toyota szervízzel, van nekik. Max veszek tőlük, ha a korábban kapott linken nem lesz.
Meg igazából onnan a postaköltség miatt csak fagyállót rendelni nem éri meg. Főleg ha csak utántöltésre kell. :)

Köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21692 Dátum: 2018.11.07 12:37:54 »
Én GM dex cool-t (longlife)használok, már 6 éve benne van, semmi baja, még a vízpumpa is gyári (160e km). De lassan cserélni kéne.. LEhet még kapni az ENeos fagyállót? Vagy vegyek ugyanilyen GM-et? Esetleg valami sima G12es rózsaszínt?
Egyébként egy jó kis összefoglaló:

http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html
Van Eneos Hyper Cool XLR koncentrátum, ha az jó, 725 literje akcióban a Szakálnál. Azt írják, hogy jó 5 évig vagy 225000 km-ig személygépkocsikban. Én felesben keverem ioncserélt vízzel.


TtkXRN2...

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21693 Dátum: 2018.11.10 08:26:48 »
Igen, beszéltem egy közeli Toyota szervízzel, van nekik. Max veszek tőlük, ha a korábban kapott linken nem lesz.
Meg igazából onnan a postaköltség miatt csak fagyállót rendelni nem éri meg. Főleg ha csak utántöltésre kell. :)

Köszönöm!
Ha kevés kell, akkor nem éri meg. Mondjuk a Toyota szervízben is drága. Nekem 15 L kellett, így már jó az ár. Amúgy, ha több embernek kell, akkor összeállva megintcsak megéri.

Ja és már rendelhető, van nekik raktáron!
'08 RX400h
'09 Prius 3

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21694 Dátum: 2018.11.12 10:16:01 »
Az utolsó olajcsere óta eltelt 12 ezer km és 13 hónap. Mindig a max jelzésig töltöm fel az olajat (kb. 0,3 mm hiba persze lehet). Mindig ugyanazon a helyen nézem az olajszintet (nagyjából vízszintes), mindig teljesen hideg motornál (külső hőmérsékletnek szerintem nincs észrevehető hatása). Általában 1500-2000 km-enként nézegetem a szintet, legutóbb még a maxon volt, azóta kb. 3000 km-t mentem az autóval (90%-ban hosszabb távokra használom). Most azt vettem észre, hogy a szint sajnos 1,5-2 mm-rel csökkent. 9-10 ezer km-nél nem megyek többet évente, és évente cserélem az olajat, a mostani kivétel, már 12 ezernél tartok. A korábbi években eddig csak egyszer tapasztaltam csökkenést (hasonló mértékűt, szintén 10 ezer km után), akkor olajat váltottam: LM TopTec4300 5W-30 kerül már bele évek óta. Eddig nem volt rá panaszom, most azonban lett.

Nyugodt, takarékos stílusban vezetem az autót, 4000 fölé elvből nem pörgetem, bár mostanában kicsit több volt az autópályázás, azaz a 3500-4000 közötti fordulatszám tartósan.

Érdekelne a véleményetek, és a tapasztalatok. Ha kb. 9-10000 km megtétele után kezdi el mérhetően fogyasztani az olajat a motor, akkor annak oka a motor állapota vagy az olaj lehet?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21695 Dátum: 2018.11.12 10:42:45 »
Szia!
Szerintem nincs itt semmi probléma.
Elképzelhető, hogy az ez előtti  használati módodban azért nem láttál csökkenést, mert az üzemanyag a nyugis használat miatt kb. pont annyival növelte az olajszintet, hogy az változatlan maradt. Most pedig a pörgősebb módban jobban ki tud párologni belőle és látszik a hiány. Olyan motor szerintem sincs, ami semennyi motorolajat sem fogyaszt.
Pár mm csökkenés tizenezer kilométereknél szerintem tökéletes: akkor van baj, ha ugyanez 500 meg 1000 km alatt történik meg.
Egy kollegámnál volt  tapasztalható, hogy a 15000 km előtt nekiállt fogyni, gondolom a fáradás miatt. Ő is elég nyugisan megy, és rendesen cseréli az olajat. Nálam a helyzet nem mérvadó, mert kb. 5000 km után cserélnem kell. Addig nem nagyon fogy hála Istennek :)
 Pedig elég gyakori az is, hogy 4000 fölé megy a fordulat, ez a motor szereti azt na ;)

TtkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.12 11:05:54 írta vd1234 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21696 Dátum: 2018.11.12 12:54:26 »
Szia!
Szerintem nincs itt semmi probléma.
Elképzelhető, hogy az ez előtti  használati módodban azért nem láttál csökkenést, mert az üzemanyag a nyugis használat miatt kb. pont annyival növelte az olajszintet, hogy az változatlan maradt. Most pedig a pörgősebb módban jobban ki tud párologni belőle és látszik a hiány. Olyan motor szerintem sincs, ami semennyi motorolajat sem fogyaszt.
Pár mm csökkenés tizenezer kilométereknél szerintem tökéletes: akkor van baj, ha ugyanez 500 meg 1000 km alatt történik meg.
Egy kollegámnál volt  tapasztalható, hogy a 15000 km előtt nekiállt fogyni, gondolom a fáradás miatt. Ő is elég nyugisan megy, és rendesen cseréli az olajat. Nálam a helyzet nem mérvadó, mert kb. 5000 km után cserélnem kell. Addig nem nagyon fogy hála Istennek :)
 Pedig elég gyakori az is, hogy 4000 fölé megy a fordulat, ez a motor szereti azt na ;)
TtkXRN2...
Érdekes amit írsz, erre nem gondoltam, hogy esetleg növekedhet a szint is. A nyugis használat nálam azt jelenti, hogy utazósebességem óra szerint 100 körül szokott lenni, azaz nagyjából 3000 rpm, (autópályán 3500-3800) és azt, hogy nem gyilkolom az autót, és 4000-es fordulat fölött nem használom a motort. Másrészt viszont városban csak minimálisan használom, 10 km-esnél rövidebb távokra nagyon ritkán indítom be az autót. Ilyen használat esetén is nőhet a szint? Egyébként nem autópályás menet után néztem a szintet.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21697 Dátum: 2018.11.12 15:18:07 »
Ebben a módban inkább nem, hanem városi használatnál jellemző a hígulás.
Szerintem viszont 2-3mm nem gond, azt is mondják, hogy ha  csereciklus alatt lemegy max szintről az alsó nívószintre  az oké.
Persze mindenkinél más a mérték, amit tolerál, nekem 15000 km  csereciklus alatt 0,5-1 liter utántöltés még beleférne. Ha ennél több, akkor gondolkoznék a megoldáson. Mondjuk az sem normális szerintem, ha a gyártó azt mondja, hogy 1000 km alatt 0,8 liter rendben van. 1000 km alatt 1 liter meg több már nálam is kiütötte a biztosítékot.

TtkXRN2...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21698 Dátum: 2018.11.13 08:17:16 »
Ebben a módban inkább nem, hanem városi használatnál jellemző a hígulás.
Szerintem viszont 2-3mm nem gond, azt is mondják, hogy ha  csereciklus alatt lemegy max szintről az alsó nívószintre  az oké.
Persze mindenkinél más a mérték, amit tolerál, nekem 15000 km  csereciklus alatt 0,5-1 liter utántöltés még beleférne. Ha ennél több, akkor gondolkoznék a megoldáson. Mondjuk az sem normális szerintem, ha a gyártó azt mondja, hogy 1000 km alatt 0,8 liter rendben van. 1000 km alatt 1 liter meg több már nálam is kiütötte a biztosítékot.

TtkXRN2...
Még egy dolog eszembe jutott ezzel kapcsolatban:
Pár éve már kicsi olajszivárgást észrevettem az olajteknőnél, a tömítés fáradhatott el. A garázsban nem igazán látok olajnyomokat az autó alatt, csak az olajteknőnél látszik, tehát nem vészes még, egyelőre nem indokolt a tömítés cseréje szerintem. Mit gondoltok: itt el tud esetleg szivárogni (párologni?) kb. 1 deci olaj 1 év alatt, úgy, hogy nem a földre csepeg le?   
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21699 Dátum: 2018.11.13 08:37:34 »
Még egy dolog eszembe jutott ezzel kapcsolatban:
Pár éve már kicsi olajszivárgást észrevettem az olajteknőnél, a tömítés fáradhatott el. A garázsban nem igazán látok olajnyomokat az autó alatt, csak az olajteknőnél látszik, tehát nem vészes még, egyelőre nem indokolt a tömítés cseréje szerintem. Mit gondoltok: itt el tud esetleg szivárogni (párologni?) kb. 1 deci olaj 1 év alatt, úgy, hogy nem a földre csepeg le?   
Atyaég!  :eek: Ne parázz már ezen! Téged is elért a Toyota tulajok nyavalyája: annyira nincs semmi gond, hogy kreálsz egyet.  :surrender:
Teljesen normális, hogy a mégoly kiváló olaj mégannyira kímélő mód mellett is elfárad 8-10 ezer km használat után, és elkezd csökkenni a szintje. Ez a mennyiség meg egyszerűen semmi. A PCV szelepen átszívott olajpárából összejön simán. Gyakorlatilag elég a hengerekben. Persze ez sem öröm, mert hosszabb távon, ennél jóval nagyobb mennyiségnél jön vele sok minden, de ez már annyira lerágott csont, és oly messze van a verdád tőle, hogy inkább hanyagolom.
Nagyon sokan irigyelhetik ezt az "olajfogyasztást".  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21700 Dátum: 2018.11.13 08:45:36 »
Persze, hogy el tud párologni, ennél több is úgy, hogy nem csöpög alá. Üzemmeleg motor, menetszél, sima ügy. Alsó motorvédő burkolat is megfoghat sokat, ha több jönne is.

TtkXRN2...


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21701 Dátum: 2018.11.14 07:53:47 »
Még egy dolog eszembe jutott ezzel kapcsolatban:
Pár éve már kicsi olajszivárgást észrevettem az olajteknőnél, a tömítés fáradhatott el. A garázsban nem igazán látok olajnyomokat az autó alatt, csak az olajteknőnél látszik, tehát nem vészes még, egyelőre nem indokolt a tömítés cseréje szerintem. Mit gondoltok: itt el tud esetleg szivárogni (párologni?) kb. 1 deci olaj 1 év alatt, úgy, hogy nem a földre csepeg le?   
Csatlakozom az előttem szóló Carinás cartársakhoz: az általad leírt fogyás teljesen reális és üzemszerű egy 150e km feletti futású autó esetében. Gondosan tartod karban, ahogy leírtad, ennél többet nem tudsz és nem is nagyon lehet tenni, ez így korrekt.
A kenőanyag 10000km után kezd fáradni, ilyenkor a szint csökkenése kos mértékben normális.
Ahogy, meg, használod az autót, hát tök idealis körülmény, szóval teljesen rendben van. Szerintem a 4000-es tartomány sem árt neki, hiszen, a japan 16v motorok szeretik a fordulatot, ott élnek igazán.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21702 Dátum: 2018.11.15 09:00:17 »
Sziasztok!

Úgy néz ki ismét Toyota tulajdonos leszek, 2006-os E12 1,6 benzin.
Motorolaj-választásban kérném a véleményeteket. Többnyire hosszabb utakra fogom használni és rendszeresen cserélem, ahogy kell, hosszú távra tervezek vele, jelenleg 160 ezer km van benne. Addig használom majd, amíg szét nem rohad vagy nagyon sokat kellene rá költeni.
5W30, szintetikus, ez fix (és nem akarok 13-14 ezernél többet költeni, de a legjobbat akarom ennyiért). Elvileg nincs semmi más előírás rá, ugyanakkor - ahogy visszaolvastam a topikban - korábbi évjáratoknál ACEA A3-ast írtak elő ehhez a motorhoz. Na most, anélkül, hogy konkrét olajat említenék, nézettem elég sok olaj-adatlapot és utánaolvastam a témában. Arra jutottam, hogy minél kisebb a 40 fokon mért viszkozitás érték (60 és 73 közötti értékeket találtam), annál jobb (hamarabb lesz megfelelő kenés elvileg), viszont ezek az olajok szinte mindig alacsonyabb HTHS-viszkozitás értékűek is egyben, ami viszont a nyírásstabilitást befolyásolja, azaz elvileg a magasabb érték a jobb (2,9 vagy 3,5).
Manapság mindenki az üzemanyag fogyasztásron rugózik, az olajok esetén is. Oké, jobb lehet a vékonyabb, alacsonyabb HTHS értékű ebből a szempontból, de vajon milyen áron? A motor élettartama ma már nem szempont, vajon lehet büntetlenül "vékonyítani" az olajokat? 
       
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21703 Dátum: 2018.11.15 14:50:34 »
Sziasztok!

Úgy néz ki ismét Toyota tulajdonos leszek, 2006-os E12 1,6 benzin.
Motorolaj-választásban kérném a véleményeteket. Többnyire hosszabb utakra fogom használni és rendszeresen cserélem, ahogy kell, hosszú távra tervezek vele, jelenleg 160 ezer km van benne. Addig használom majd, amíg szét nem rohad vagy nagyon sokat kellene rá költeni.
5W30, szintetikus, ez fix (és nem akarok 13-14 ezernél többet költeni, de a legjobbat akarom ennyiért). Elvileg nincs semmi más előírás rá, ugyanakkor - ahogy visszaolvastam a topikban - korábbi évjáratoknál ACEA A3-ast írtak elő ehhez a motorhoz. Na most, anélkül, hogy konkrét olajat említenék, nézettem elég sok olaj-adatlapot és utánaolvastam a témában. Arra jutottam, hogy minél kisebb a 40 fokon mért viszkozitás érték (60 és 73 közötti értékeket találtam), annál jobb (hamarabb lesz megfelelő kenés elvileg), viszont ezek az olajok szinte mindig alacsonyabb HTHS-viszkozitás értékűek is egyben, ami viszont a nyírásstabilitást befolyásolja, azaz elvileg a magasabb érték a jobb (2,9 vagy 3,5).
Manapság mindenki az üzemanyag fogyasztásron rugózik, az olajok esetén is. Oké, jobb lehet a vékonyabb, alacsonyabb HTHS értékű ebből a szempontból, de vajon milyen áron? A motor élettartama ma már nem szempont, vajon lehet büntetlenül "vékonyítani" az olajokat? 
       
Erre a célra bármelyik, ismert, jó nevű 5W30 viszkozitású olaj megfelelő lesz. Vehetsz Castrolt, Mobil1-et, LM-et, Eneos Sustinát, Total Qwartz-ot, bármit. Lehetőleg a Mannol, Addinol, meg ilyen ismeretlendeamúgyprémium olajokat kerüld és akkor megtettél mindent az autód motorjának hosszú távú, probléma mentes üzemeltetéséért.
A konkrét olajtípus helyett fontosabb, hogy 10-12000-ként (azaz időben!) lecseréld a motorolajat és a szűrőket. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21704 Dátum: 2018.11.17 08:57:37 »
"Corolla 1,4 VVT-i 2005" az autód?
Abba a motorblokkba 3,7 liter olaj kell.
Éppen most cseréltem olajat. A 4 literes kanna kiürült úgy, hogy a min. és a max. jelzés között kb. 75-80%-on van a szint, így meg kell bontanom az 1 literes flakont is. Tehát nem 3,7 liter kell bele. A teljes olajtöltet hivatalosan 4,2 liter. Ha jól csinálod, azaz rendesen felmelegíted a motort, majd minél gyorsabban a leállítás után ereszted le, és hagyod jók kicsöpögni, akkor 4 liternél több kell bele.
Corolla 1,4 VVT-i 2005