Sziasztok,
1.4 (E11) 4E-FE motorba 5w40 olaj került (Total Quartz 9000). Mennyire egészségtelen ezzel használni? Azonnali csere javasolt vagy nyárra maradhat?
üdv,
Simán maradhat. A 4E-FE a várható külső hőmérséklet függvényében az 5W-30 és 20W-50 között bármilyen viszkozitási osztályba sorolt olajjal elmegy. Kb. 4 éve 5W-40-es olajat használok ennek a motornak a régebbi kiadásában, semmi drámai nem történt vele ezalatt.
Háttérinfó:
Az első gazdánál 10W-40 volt benne, én is arra cseréltettem először.
Aztán ezen a fórumon megkaptam, hogy: "csak azért mert öreg a motor, még nem feltétlen kopott és használjam az előírt 5W-30-as olajat". (Az eleje igaz, de a vége nem, mert nem 5W-30 az előírás, hanem 10W-30.)
A szervizben kioktattak, hogy "kár ebbe a kocsiba ilyen drága olajat, nem belevaló", kinyomtatták valami adatbázisból, hogy kizárólag +7fok környezeti hőmérséklet alatt javasolt az 5W-30-as olaj, egyébként tényleg ez van a kézikönyvben is.
Ettől függetlenül én azt használtam, télen-nyáron. (ESP Formula)
Az olajfogyasztás a kezdeti alig mérhető 1deci/1000km-ról 3-4 deci/1000km-re nőtt 2010 és 2014 között. Akkor váltottam az 5W-40-re. Azóta nem változott.
Nem gondolom, hogy az olaj viszkozitásához van köze, inkább az, hogy elfáradtak a szelepszár-szimeringek, vagy leragadtak a gyűrűk, passz. Nem tudom mi okozza, a motor még nem volt megbontva sose. Nem is szándékozom, amíg, csendesen jár, jól húz, nem füstöl stb.