Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4975740 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21570 Dátum: 2018.05.31 22:34:04 »
Első olvasatban már felkelt nála a nap, de az is lehet, hogy avatott tribológus/kémikus.  :D :yes: :hmmmm: ;) :flowers:
nem ő, té!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21571 Dátum: 2018.06.02 16:16:20 »
Sziasztok,

1.4 (E11) 4E-FE motorba 5w40 olaj került (Total Quartz 9000). Mennyire egészségtelen ezzel használni? Azonnali csere javasolt vagy nyárra maradhat?
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21572 Dátum: 2018.06.02 19:49:32 »
Sziasztok,

1.4 (E11) 4E-FE motorba 5w40 olaj került (Total Quartz 9000). Mennyire egészségtelen ezzel használni? Azonnali csere javasolt vagy nyárra maradhat?
üdv,

Simán maradhat. A 4E-FE a várható külső hőmérséklet függvényében az 5W-30 és 20W-50 között bármilyen viszkozitási osztályba sorolt olajjal elmegy. Kb. 4 éve 5W-40-es olajat használok ennek a motornak a régebbi kiadásában, semmi drámai nem történt vele ezalatt.  ;)

Háttérinfó:
Az első gazdánál 10W-40 volt benne, én is arra cseréltettem először.
Aztán ezen a fórumon megkaptam, hogy: "csak azért mert öreg a motor, még nem feltétlen kopott és használjam az előírt 5W-30-as olajat". (Az eleje igaz, de a vége nem, mert nem 5W-30 az előírás, hanem 10W-30.)
A szervizben kioktattak, hogy "kár ebbe a kocsiba ilyen drága olajat, nem belevaló", kinyomtatták valami adatbázisból, hogy kizárólag +7fok környezeti hőmérséklet alatt javasolt az 5W-30-as olaj, egyébként tényleg ez van a kézikönyvben is.
Ettől függetlenül én azt használtam, télen-nyáron. (ESP Formula)
Az olajfogyasztás a kezdeti alig mérhető 1deci/1000km-ról 3-4 deci/1000km-re nőtt 2010 és 2014 között. Akkor váltottam az 5W-40-re. Azóta nem változott.
Nem gondolom, hogy az olaj viszkozitásához van köze, inkább az, hogy elfáradtak a szelepszár-szimeringek, vagy leragadtak a gyűrűk, passz. Nem tudom mi okozza, a motor még nem volt megbontva sose. Nem is szándékozom, amíg, csendesen jár, jól húz, nem füstöl stb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21573 Dátum: 2018.06.03 07:11:53 »
üdv,

Simán maradhat. A 4E-FE a várható külső hőmérséklet függvényében az 5W-30 és 20W-50 között bármilyen viszkozitási osztályba sorolt olajjal elmegy. Kb. 4 éve 5W-40-es olajat használok ennek a motornak a régebbi kiadásában, semmi drámai nem történt vele ezalatt.  ;)

Háttérinfó:
Az első gazdánál 10W-40 volt benne, én is arra cseréltettem először.
Aztán ezen a fórumon megkaptam, hogy: "csak azért mert öreg a motor, még nem feltétlen kopott és használjam az előírt 5W-30-as olajat". (Az eleje igaz, de a vége nem, mert nem 5W-30 az előírás, hanem 10W-30.)
A szervizben kioktattak, hogy "kár ebbe a kocsiba ilyen drága olajat, nem belevaló", kinyomtatták valami adatbázisból, hogy kizárólag +7fok környezeti hőmérséklet alatt javasolt az 5W-30-as olaj, egyébként tényleg ez van a kézikönyvben is.
Ettől függetlenül én azt használtam, télen-nyáron. (ESP Formula)
Az olajfogyasztás a kezdeti alig mérhető 1deci/1000km-ról 3-4 deci/1000km-re nőtt 2010 és 2014 között. Akkor váltottam az 5W-40-re. Azóta nem változott.
Nem gondolom, hogy az olaj viszkozitásához van köze, inkább az, hogy elfáradtak a szelepszár-szimeringek, vagy leragadtak a gyűrűk, passz. Nem tudom mi okozza, a motor még nem volt megbontva sose. Nem is szándékozom, amíg, csendesen jár, jól húz, nem füstöl stb.


Pedig annak és a VI-nek, (ami függ az alapolaj fajtájától és minőségétől + az adalék csomag összetételétől és annak tartami arányától) is jelentős hatása lehet az olaj elfogyására, az induló (motorba töltött) mennyiséghez képest. Olajhoz kapcsolódóan igen jelentős hatása van még a NOACK (olaj párolgási) tényezőnek /bödön, aminek alkalmazása csökkenti a lerakódások kialakulását és a kialakuló eltömődések keltette multiprikátor hatást!!!!!!!!/, ami összefüggést mutat a VI-vel, ( az olajok és adalékok hőterhelés okozta oxidációval szembeni stabilitását most nem boncolgatva). Itt lép be az általad említett motorkonstrukció és a kopások hatása.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.03 07:13:43 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21574 Dátum: 2018.06.06 16:52:30 »
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni.
Olyan régóta van Toyotám és csak benzine, hogy teljesen elmaradtam más típusoktól. És most beesett a családba egy Fiat Ducato 2.2 JTD 100 LE. Isten bizony toyotát vettem volna, ha lehetne Toyota lakóautót kapni.
Én régóta Eneost töltök az autóimba. (Van 2 Prius, 1 Carina, 1 Celica.) Tudom nem mindenki preferálja az Eneost, most ettől tekintsünk el!
A hosszú bevezető után a kérdés, hogy az Eneos olaj jó  ezekbe  a dízelekbe? Használjátok D4D-be?
Alul a csatolmányban van a Fiat JTD usermanualjából az olaj előírás. Ezek szerint 5W40 és ACEA B4-es olaj kell bele. Érdekes olyat nem látok, hogy SN, vagy SM vagy ilyesmi.
Köszi a választ előre is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21575 Dátum: 2018.06.08 11:07:56 »
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni.
Olyan régóta van Toyotám és csak benzine, hogy teljesen elmaradtam más típusoktól. És most beesett a családba egy Fiat Ducato 2.2 JTD 100 LE. Isten bizony toyotát vettem volna, ha lehetne Toyota lakóautót kapni.
Én régóta Eneost töltök az autóimba. (Van 2 Prius, 1 Carina, 1 Celica.) Tudom nem mindenki preferálja az Eneost, most ettől tekintsünk el!
A hosszú bevezető után a kérdés, hogy az Eneos olaj jó  ezekbe  a dízelekbe? Használjátok D4D-be?
Alul a csatolmányban van a Fiat JTD usermanualjából az olaj előírás. Ezek szerint 5W40 és ACEA B4-es olaj kell bele. Érdekes olyat nem látok, hogy SN, vagy SM vagy ilyesmi.
Köszi a választ előre is.
Eszembe se jutna az olaszba Selenián kívül mást tenni. Még a fagyállóm is az :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21576 Dátum: 2018.06.08 12:16:06 »
Eszembe se jutna az olaszba Selenián kívül mást tenni. Még a fagyállóm is az :)
mi? [emoji848] szelénia olaj?? ???
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21577 Dátum: 2018.06.08 12:29:42 »
Eszembe se jutna az olaszba Selenián kívül mást tenni. Még a fagyállóm is az :)
Alfás csoportban sokan használnak Motult és LM olajakat. A Seleniáról megoszlanak a vélemények.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21578 Dátum: 2018.06.08 16:03:51 »
Alfás csoportban sokan használnak Motult és LM olajakat. A Seleniáról megoszlanak a vélemények.
Múltkor volt némi vita Lancia FB csoportban, miszerint a 2.0 turbóba a gyári 10W40 helyett 10W60-at ajánlottak, mert a W40-es szétesik a motorban. Hát ott is elhangzott a Xado kerámiás olaja, amik miatt Toyo csoportban általában ölni szoktak :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21579 Dátum: 2018.06.11 09:46:27 »
Eszembe se jutna az olaszba Selenián kívül mást tenni. Még a fagyállóm is az :)

És miért?
Tudom az olaj kicsit vallási kérdés. De tud többet egy ugyanolyan specifikációjú (legyen közel azonos árfekvésű) akármilyen olaj, mint egy másik márkájú?
Arra gondolok, hogy sokan használnak különböző márkájú olajokat, azonos specifikációkkal.
Prius 2 - a mosolygós autó.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21580 Dátum: 2018.06.11 10:43:20 »
És miért?
Tudom az olaj kicsit vallási kérdés. De tud többet egy ugyanolyan specifikációjú (legyen közel azonos árfekvésű) akármilyen olaj, mint egy másik márkájú?
Arra gondolok, hogy sokan használnak különböző márkájú olajokat, azonos specifikációkkal.
Részben kicsit olyan, hogy Corollába se tudtam volna SKF vízpumpán kívül mást elképzelni. Másrészt lehet van az olasz gyári olajakban valami titkos összetevő, ami miatt nem lesz csapágyas a motor (nyilván senki sem bizonyította ezt még szakszerűen).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21581 Dátum: 2018.06.11 14:21:27 »
Részben kicsit olyan, hogy Corollába se tudtam volna SKF vízpumpán kívül mást elképzelni. Másrészt lehet van az olasz gyári olajakban valami titkos összetevő, ami miatt nem lesz csapágyas a motor (nyilván senki sem bizonyította ezt még szakszerűen).
Értem én. Alapvetően erősen Toyota beállítottságú vagyok. Van is most épen 4 db. És megszoktam az ehhez tartozó alkatréskört. És nehéz áttérnem az olasz-francia irányra, mert amúgy sosem vettem volna magamnak olasz-francia autót, dehát a Toyota lakóautóról la kellett mondanom itt Európában. Na szóval arzt gondoltam a Toyotához (Japánoknál) bevált termékkör jó lesz  az olaszokhoz.
Nyilván nem fogok Yamato alkatrészt találni hozzá, de gondoltam olajat igen.
Prius 2 - a mosolygós autó.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21582 Dátum: 2018.06.11 15:04:12 »
Értem én. Alapvetően erősen Toyota beállítottságú vagyok. Van is most épen 4 db. És megszoktam az ehhez tartozó alkatréskört. És nehéz áttérnem az olasz-francia irányra, mert amúgy sosem vettem volna magamnak olasz-francia autót, dehát a Toyota lakóautóról la kellett mondanom itt Európában. Na szóval arzt gondoltam a Toyotához (Japánoknál) bevált termékkör jó lesz  az olaszokhoz.
Nyilván nem fogok Yamato alkatrészt találni hozzá, de gondoltam olajat igen.
Próbáld ki, lakúautók jellemzően nem futnak sokat (azt is inkább szezonban), egyik előző munkahelyemen bérbeadással foglalkoztunk, egy Transit, egy Iveco több Ducato alapú gépünk volt, gond csak a Transit diffijével volt, de évekkel később derült ki hogy az egyik bérlő egy 18 méteres hajót vontatott vele Horvátországba és vissza.
A Ducatonál annyi volt a különbség a teherautókhoz képest, hogy kicsit feljebb volt peckelve az elektronikája, ha jól emlékszem a lakóautónak szánt alvázak 120 helyett 130 pacisak voltak.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21583 Dátum: 2018.06.11 21:45:40 »
Múltkor volt némi vita Lancia FB csoportban, miszerint a 2.0 turbóba a gyári 10W40 helyett 10W60-at ajánlottak, mert a W40-es szétesik a motorban. Hát ott is elhangzott a Xado kerámiás olaja, amik miatt Toyo csoportban általában ölni szoktak :)
Eppur si muove! :D De még hogy!  :winkiss:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21584 Dátum: 2018.06.12 10:10:58 »
Eppur si muove! :D De még hogy!  :winkiss:
E certo che si muove. Ahhoz képest hogy japóknál a W30 és W20 között veszekszünk, ott még a W40 W60 desznyózsír között megy a vita egy olyan motornál, ami magától szét tud hullani.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer