Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4929360 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21540 Dátum: 2018.05.28 12:57:56 »
Illetve általánosságban véve alacsonyabb a hőtűrő képessége mint egy 5W-30nak, tehát emiatt akár okozhat is kokszosodást tartós, nagy fordulatú, nagy terhelésnél.

Akinek gondja volt vele, az gondolom sokat használta autópályán, megpakolva, tetőboxxal, stb... Városban tuti nem okoz gondot, és jó eséllyel a Toyota mérnökei is a városi felhasználást vették alapul (amire ki van találva az autó)...

Szerintem a várható felhasználási körülmények, és az adott/kiválaszott olaj(ok) tulajdonságai alapján érdemes választani.  :yes:

Szuti de egy másik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21541 Dátum: 2018.05.28 13:04:07 »
Agyarka, Nagycitrom, PiciPeti!
Köszi szépen, szeretem a tényekkel alátámasztott információt. Tanulságos olvasmány volt. Sajnos csak most találtam a Klub fórumára, miután már meglátogattam az említett szakit. Előre hozom a következő cserét és innentől csak azt fog kapni. Az a gondom, hogy Sustinából csak 5w30-at találok. Van itt klubtárs aki tud beszerezni 0w20-at? Ja és milyen szűrőt ajánlotok? Márkára gondolok (a típus adott).
Bocsánat de ez a cikk "idegállapotba" hozott :lol:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21542 Dátum: 2018.05.28 13:26:48 »
Agyarka, Nagycitrom, PiciPeti!
Köszi szépen, szeretem a tényekkel alátámasztott információt. Tanulságos olvasmány volt. Sajnos csak most találtam a Klub fórumára, miután már meglátogattam az említett szakit. Előre hozom a következő cserét és innentől csak azt fog kapni. Az a gondom, hogy Sustinából csak 5w30-at találok. Van itt klubtárs aki tud beszerezni 0w20-at? Ja és milyen szűrőt ajánlotok? Márkára gondolok (a típus adott).
Bocsánat de ez a cikk "idegállapotba" hozott [emoji38]
Sustinaból nem találsz 0W20-ast. [emoji20]
Szűrő pedig gyári vagy MANN.

Tapatalkkal küldve

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21543 Dátum: 2018.05.28 14:14:07 »
Sustinaból nem találsz 0W20-ast. [emoji20]
Szűrő pedig gyári vagy MANN.

Tapatalkkal küldve


Kúfódi beszerzésben talál(-hatik)!  ;) ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21544 Dátum: 2018.05.28 14:20:17 »
Kúfódi beszerzésben talál(-hatik)!  ;) ::)
Erről nem tudtam, köszi!
És tényleg

Mondjuk azt, hogy elméletileg létezik  :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 14:26:21 írta Nagycitrom »

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21545 Dátum: 2018.05.28 17:55:22 »
A 0W20-as alacsonyabb nyírásstabilitású,  hamarabb elfárad, ezért a periódus végére jobban fogyhat.

A nyírás stabilitás az alapolaj minőségével függ össze, nem a viszkozitási osztállyal. A Group4 alapolajat tartalmazó kenőanyagok elég jók ilyen téren.

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21546 Dátum: 2018.05.28 17:59:50 »
Illetve általánosságban véve alacsonyabb a hőtűrő képessége mint egy 5W-30nak, tehát emiatt akár okozhat is kokszosodást tartós, nagy fordulatú, nagy terhelésnél.

Akinek gondja volt vele, az gondolom sokat használta autópályán, megpakolva, tetőboxxal, stb... Városban tuti nem okoz gondot, és jó eséllyel a Toyota mérnökei is a városi felhasználást vették alapul (amire ki van találva az autó)...

Szerintem a várható felhasználási körülmények, és az adott/kiválaszott olaj(ok) tulajdonságai alapján érdemes választani.  :yes:

A kenőfilm vastagsága kisebb, mint a az 5w30-nak, a hőtűrő képességet az alapolaj minősége határozza meg.
A 0w20 olaj szerintem nagy eséllyel jobb minőségű alapolaj keverékből készül, mint egy 5w30.

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21547 Dátum: 2018.05.28 18:17:40 »
Szerintem ha az itt korábban linket cikket elolvasod , meg is kaptad a választ. Épp a sűrűbb olaj idézheti elő előbb az olajfogyasztás problémáját. Arról nem tudok, hogy a vékonyabb, megfelelő minőségű 0W20 problémát okozott volna (de attól még lehet, hogy írt valaki ilyesmiről). A nagyobb folyási sebesség éppen hogy kisebb kokszosodás okoz. Nem olvasok Prius klubot, nem tudom ott mi az általánosságban elfogadott, ajánlott olaj.

A legnagyobb gond, és általában a kezdeti problémák forrása a nem megfelelő olajszint a teknőben. Ha mind a 4 liter mindig rendelkezésre áll, az olajnak van ideje átadni a hőt, mert ez is egy fontos feladata. A lakkosodás a dugattyún és lerakódások szerintem az elégtelen olajmennyiség következményei. Az dugattyúkat a túlmelegedett kenőolaj nem tudja megfelelően hűteni, az a kevés kenőolaj is tovább degradálódik. Ha a kenőanyag szint mindig a max. közelében van, elvileg nem indul el ez a folyamat. Persze rá lehet segíteni, ha autópályás menet után egy pihenőben vagy benzinkútnál azonnal lelőjük a motort. A még forró dugattyú elkezdi sütni a rajta lévő olajat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21548 Dátum: 2018.05.28 20:13:33 »
A kenőfilm vastagsága kisebb, mint a az 5w30-nak, a hőtűrő képességet az alapolaj minősége határozza meg.
A 0w20 olaj szerintem nagy eséllyel jobb minőségű alapolaj keverékből készül, mint egy 5w30.

Fullszint olajok között van amúgy lényegi különbség alapolajat tekintve? Nem tudom, nem néztem utána most. Anno viszont egy orosz tesztből nekem az jött le, hogy a neves gyártók termékeinél is egyértelműen elkülönült egy 0W-s hidegoldalú olaj a többitől, sajnos negatív irányban.

Nemtudom elérhető-e a mostani olajokról valami hasonló, független, összefoglaló teszt, ami a kokszosodásra van kiélezve.  ::)

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21549 Dátum: 2018.05.28 21:06:29 »
Fullszint olajok között van amúgy lényegi különbség alapolajat tekintve? Nem tudom, nem néztem utána most. Anno viszont egy orosz tesztből nekem az jött le, hogy a neves gyártók termékeinél is egyértelműen elkülönült egy 0W-s hidegoldalú olaj a többitől, sajnos negatív irányban.

Nemtudom elérhető-e a mostani olajokról valami hasonló, független, összefoglaló teszt, ami a kokszosodásra van kiélezve.  ::)

Nézőpont kérdése, ki, mit ért fullsynt alatt... Ilyen olaj nem létezik. Alapolajok vannak, és azok keverékei adják a motorolajat.
A legtöbb alapolaj kőolajból készül. Mennél bonyolultabb kémiai átalakítást végeznek, a végtermék annál magasabb szintű.
Nincs ezt igazán értelme feszegetni. A legelemibb ásványi olajok a 15w40, 20w50, 10w30. A leginkább jó minőségű olajok a 0w kezdetűek.
Én a Corollában kipróbáltam mindkét végletet az 5w30 kategóriában, és nem igazán tudtam szinte semmit sem érzékelni a motorolaj fogyasztáson kívül. Az egyik a Shell helix ultra extra, a másik a Mannol Energy 5W30 volt.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21550 Dátum: 2018.05.28 21:14:05 »
Én a Corollában kipróbáltam mindkét végletet az 5w30 kategóriában. Az egyik a Shell helix ultra extra, a másik a Mannol Energy 5W30 volt.
Milyen szempontbol véglet a két emlitett olaj az 5w30-as kategoriàban?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21551 Dátum: 2018.05.29 10:22:41 »
Üzemórát?
a tiéd tán azt mutat?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21552 Dátum: 2018.05.29 10:23:46 »
Sustinaból nem találsz 0W20-ast. [emoji20]
Szűrő pedig gyári vagy MANN.

Tapatalkkal küldve
te tudnál...osztrákiábol
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21553 Dátum: 2018.05.29 18:23:49 »
Milyen szempontbol véglet a két emlitett olaj az 5w30-as kategoriàban?

Árban, presztizsben,méretben,lehetőségekben mindenképp. A Mannol egy alkatrész csomagoló cég márkaneve, bár az SCT talán rendelkezik finomítóval is.
A Shellt talán nem kell bemutatni...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21554 Dátum: 2018.05.30 06:05:20 »
Pont a napokban írtam valahol itt egy másik cikk margójára (céges Auris olajevése), hogy ez sajnos 2000 óta fennálló betegség a Toyota motoroknál. Én is érintve vagyok és pontosan ezt látom. Örülök, hogy végre publikusan is leírják, amit sokan "más autók is eszik, ne fújd fel" szöveggel besöprik a szőnyeg alá.
Konkrétan a klubból ismerek egy 7 éves 1.33-as Yarist, ami dettó ugyanez. Mindent megkapott, kiemelt figyelmet a szerviztől (prominens tulaj miatt) és mégis, ha nem ennyire, de eszi az olajat. A TMH először áment mondott a motor felújításra kb 90%-os garanciában, de amikor ténylegesen sorra került a blokk megbontása, kihátrált. Oké, nem garanciális motorról volt szó.
Nálam is 80%-ban kíméletes autópálya menet mellett lett olajevős. Mindent megkapott, inkább mindig korábban egy kicsivel, mint később, nem volt márkaszervizes átverés (ott voltam mindig, mert itteni csoporttag volt a szervizese) és mégis 209e km-nél gyakorlatilag előzmény nélkül megette az olajat. Azóta is 5000km/1 liter olajfogyasztása van konstansan. Télen-nyáron, hegyekben forszírozottan vagy pályán 110-zel gurulva egyaránt (jelenleg 308e km van benne)
Én valahol a károsanyag kibocsájtás szigorodó szabályait teszem felelőssé. A cikk végén ott van az utalás, hogy hol mit "spóroltak ki" a motor alkatrészekből, hogy ezek tarthatók legyenek. Szóval amit nyernek itt, azt elbukjuk ott  :censored:

Ne haragudj, de ez nem olajevés, ez semmi, pláne ennyi km-rel.. :) Amúgy nekem is kezd az a véleményem lenni, hogy ezek a nagyobb olajfogyasztások már a mai modern motorok velejárói, mert elődleges a fogyasztás, és így a súrlódáscsökkentés a motorokban, kisebb dugattyúk, gyűrűk, mind ennek a következményei. TSI-kről is olvastam olajfogyikat.. A 20as olajok is a súrlódáscsökkentés miatt vannak, és mivel vékonyak, jobban is fogyhatnak. Hát nem tudom   :hmmmm: Én most elég vékony 30as olajat(mannol) tettem a vasba, szemre is úgy folyt mint a víz.. A fogyi a fedkomp szerint jó fél litert csökkent, országúti menetnél tűnt fel h jóval kisebb értékeket mutat mint szokott  :hmmmm: A motor hangja nem változott sztem, nem lett karcosabb mechanikusabb. A gépem olajevős, hát kiváncsi leszek ebből mennyit puszil majd be..  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.30 06:06:54 írta Kisfiatal »