Pont a napokban írtam valahol itt egy másik cikk margójára (céges Auris olajevése), hogy ez sajnos 2000 óta fennálló betegség a Toyota motoroknál. Én is érintve vagyok és pontosan ezt látom. Örülök, hogy végre publikusan is leírják, amit sokan "más autók is eszik, ne fújd fel" szöveggel besöprik a szőnyeg alá.
Konkrétan a klubból ismerek egy 7 éves 1.33-as Yarist, ami dettó ugyanez. Mindent megkapott, kiemelt figyelmet a szerviztől (prominens tulaj miatt) és mégis, ha nem ennyire, de eszi az olajat. A TMH először áment mondott a motor felújításra kb 90%-os garanciában, de amikor ténylegesen sorra került a blokk megbontása, kihátrált. Oké, nem garanciális motorról volt szó.
Nálam is 80%-ban kíméletes autópálya menet mellett lett olajevős. Mindent megkapott, inkább mindig korábban egy kicsivel, mint később, nem volt márkaszervizes átverés (ott voltam mindig, mert itteni csoporttag volt a szervizese) és mégis 209e km-nél gyakorlatilag előzmény nélkül megette az olajat. Azóta is 5000km/1 liter olajfogyasztása van konstansan. Télen-nyáron, hegyekben forszírozottan vagy pályán 110-zel gurulva egyaránt (jelenleg 308e km van benne)
Én valahol a károsanyag kibocsájtás szigorodó szabályait teszem felelőssé. A cikk végén ott van az utalás, hogy hol mit "spóroltak ki" a motor alkatrészekből, hogy ezek tarthatók legyenek. Szóval amit nyernek itt, azt elbukjuk ott