Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4964050 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21525 Dátum: 2018.05.27 10:26:45 »
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2018/05/27/toyota_motorblokk_rsvptc/

WTF.  :eek:
Ez megdöbbentő számomra... Dejavu érzésem van. Mintha a 2000...2005 közötti 1.4, 1.6.,18 VVTi-kről olvasnék... :whistling: Csak ez 2009-es... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21526 Dátum: 2018.05.27 12:18:03 »
Pont a napokban írtam valahol itt egy másik cikk margójára (céges Auris olajevése), hogy ez sajnos 2000 óta fennálló betegség a Toyota motoroknál. Én is érintve vagyok és pontosan ezt látom. Örülök, hogy végre publikusan is leírják, amit sokan "más autók is eszik, ne fújd fel" szöveggel besöprik a szőnyeg alá.
Konkrétan a klubból ismerek egy 7 éves 1.33-as Yarist, ami dettó ugyanez. Mindent megkapott, kiemelt figyelmet a szerviztől (prominens tulaj miatt) és mégis, ha nem ennyire, de eszi az olajat. A TMH először áment mondott a motor felújításra kb 90%-os garanciában, de amikor ténylegesen sorra került a blokk megbontása, kihátrált. Oké, nem garanciális motorról volt szó.
Nálam is 80%-ban kíméletes autópálya menet mellett lett olajevős. Mindent megkapott, inkább mindig korábban egy kicsivel, mint később, nem volt márkaszervizes átverés (ott voltam mindig, mert itteni csoporttag volt a szervizese) és mégis 209e km-nél gyakorlatilag előzmény nélkül megette az olajat. Azóta is 5000km/1 liter olajfogyasztása van konstansan. Télen-nyáron, hegyekben forszírozottan vagy pályán 110-zel gurulva egyaránt (jelenleg 308e km van benne)
Én valahol a károsanyag kibocsájtás szigorodó szabályait teszem felelőssé. A cikk végén ott van az utalás, hogy hol mit "spóroltak ki" a motor alkatrészekből, hogy ezek tarthatók legyenek. Szóval amit nyernek itt, azt elbukjuk ott  :censored:

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21527 Dátum: 2018.05.27 17:05:24 »
WTF.  :eek:
Ez megdöbbentő számomra... Dejavu érzésem van. Mintha a 2000...2005 közötti 1.4, 1.6.,18 VVTi-kről olvasnék... :whistling: Csak ez 2009-es... :hmmmm:

Volt, van szerencsém az említett ZZ sorozat 2 tagjához, a 4zz és 1 ZZ-fe motorokhoz. Egyiket sem újonnan vettem, mindkettő órája kb 200 000-t mutatott vásárláskor, feltételezem, nem tekerték előre... Egyikkel sincs/volt  olajfogyasztás probléma, sőt, semmilyen motorprobléma. A Corollát 4 évig használtam.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21528 Dátum: 2018.05.27 19:11:42 »
Asszony Yaris-a 2008-as, semmi olajat nem eszik. Tényleg.
Bezzeg az 1996-os Corolla annak idején. 9 éves korában már megevett 1 liter olajat 5-600km-en. 4E-FE motorja volt.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21529 Dátum: 2018.05.27 19:37:15 »
nekem se a 83es dizel se a 89es benzines se ette az olajat.
komolyak  ezek a TC cikkek.. :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21530 Dátum: 2018.05.27 20:35:08 »
nekem se a 83es dizel se a 89es benzines se ette az olajat.
komolyak  ezek a TC cikkek.. :censored:
Az, hogy a 83-as és 89-es nem ette nálad, miért gondolod, hogy hülyeség ez a TC cikk? Nem azokról a motorokról írnak.

Tapatalkkal küldve


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21531 Dátum: 2018.05.27 20:50:46 »
nekem se a 83es dizel se a 89es benzines se ette az olajat.
komolyak  ezek a TC cikkek.. :censored:
Nekem a 89-es dízel Passat se ette. 28 éves koráig volt meg, újkorától. Ez akkor most azt jelenti, hogy a CRTDI olajevés egy troll mítosz és a TSI motor a király?

The rising sun

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21532 Dátum: 2018.05.27 21:19:05 »
Pont a napokban írtam valahol itt egy másik cikk margójára (céges Auris olajevése), hogy ez sajnos 2000 óta fennálló betegség a Toyota motoroknál. Én is érintve vagyok és pontosan ezt látom. Örülök, hogy végre publikusan is leírják, amit sokan "más autók is eszik, ne fújd fel" szöveggel besöprik a szőnyeg alá.
Konkrétan a klubból ismerek egy 7 éves 1.33-as Yarist, ami dettó ugyanez. Mindent megkapott, kiemelt figyelmet a szerviztől (prominens tulaj miatt) és mégis, ha nem ennyire, de eszi az olajat. A TMH először áment mondott a motor felújításra kb 90%-os garanciában, de amikor ténylegesen sorra került a blokk megbontása, kihátrált. Oké, nem garanciális motorról volt szó.
Nálam is 80%-ban kíméletes autópálya menet mellett lett olajevős. Mindent megkapott, inkább mindig korábban egy kicsivel, mint később, nem volt márkaszervizes átverés (ott voltam mindig, mert itteni csoporttag volt a szervizese) és mégis 209e km-nél gyakorlatilag előzmény nélkül megette az olajat. Azóta is 5000km/1 liter olajfogyasztása van konstansan. Télen-nyáron, hegyekben forszírozottan vagy pályán 110-zel gurulva egyaránt (jelenleg 308e km van benne)
Én valahol a károsanyag kibocsájtás szigorodó szabályait teszem felelőssé. A cikk végén ott van az utalás, hogy hol mit "spóroltak ki" a motor alkatrészekből, hogy ezek tarthatók legyenek. Szóval amit nyernek itt, azt elbukjuk ott  :censored:


Ha az 5000 km/1 L 0W20 olajból fogy, az szerintem még bőven elfogadható.
Feltételezem előtte is fogyott egy minimális mennyiség?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21533 Dátum: 2018.05.27 21:49:57 »

Ha az 5000 km/1 L 0W20 olajból fogy, az szerintem még bőven elfogadható.
Feltételezem előtte is fogyott egy minimális mennyiség?
Igen, 15e km alatt kb 1/3 a nivó szint min és max között (kb 1 cm), de az első olajcsere óta hiányzott valamennyi egy csereciklusban(csak 0W20 volt/van benne). Nekem ez is fura volt, mert előtte egyik autómnál sem tapasztaltam ilyet (pedig nem az autógyártás csúcskategóriájával jártam :D ). De ezek tényleg minimálisak voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.27 21:51:36 írta Nagycitrom »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21534 Dátum: 2018.05.28 07:25:43 »
Volt, van szerencsém az említett ZZ sorozat 2 tagjához, a 4zz és 1 ZZ-fe motorokhoz. Egyiket sem újonnan vettem, mindkettő órája kb 200 000-t mutatott vásárláskor, feltételezem, nem tekerték előre... Egyikkel sincs/volt  olajfogyasztás probléma, sőt, semmilyen motorprobléma. A Corollát 4 évig használtam.

Üzemórát?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21535 Dátum: 2018.05.28 08:27:56 »
Az, hogy a 83-as és 89-es nem ette nálad, miért gondolod, hogy hülyeség ez a TC cikk? Nem azokról a motorokról írnak.

nem gondolom hogy hűlyeség , igaz, csak azt mondom hogy szörnyű ez
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Szuti de egy másik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21536 Dátum: 2018.05.28 10:45:29 »
Sziasztok!

Most jutottam hozzá az autóm tételes szervízelőéletéhez. Vásárlás előtt csak annyit tudtam meg, hogy az összes szerviz és visszahívás időben el volt végezve, néha még picit előbb is. Amin fennakadtam, hogy 0w20 az ajánlott olaj az autóba és egy alkalom kivétellel mindig 5w30-at kapott a márkaszervizben és ezt is ajánlják elsődlegesen. Nem hiszem, hogy az ár miatt, mert az előző tulaj még izzócserére!!! is odavitte. Dodó azt mondta, hogy a priusokba is jobb ezt tenni, mert... és itt most sajnos nem tudom pontosan idézni, melyik alkatrész megy tönkre a motorban :hmmmm:
Próbáltam rákeresni a priuschaten, itt a fórumokon, de mindenki azt írja, használd a gyári ajánlást. Persze ezt értem, de tud esetleg közületek valaki meghibásodásról a túl "vékony" olaj miatt? Vagy ellenkezőleg épp a viszkózusabb miatt?
A lexusclub fórumán többen panaszkodnak olajfogyásra 0w20-nál de az olaj minőségét vélik az okának.
Bocsánat a buta kérdesekért, csak nem szeretném tönkretenni az autóm!


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21537 Dátum: 2018.05.28 11:29:33 »
Márkaszervíz aranyárban adja a Toyota 0W20-as olajat, 5W30 al barátságosabb a szla, a tulajdonosok többsége amúgy sem tudja mi a különbség.

Hibridbe a sok motorindítás, városi lassabb bemelegedés miatt jobb a gyorsabban átolajozó vékony olaj.
Ami a nagyobb térfogatáram miatt jobban hűt és tisztít.

Dodó sok mindenhez ért, láttuk már autó motorján ugrálni, őskövület akkutöltőről vetíteni, de vannak róla cifrább vélemények is.
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.28 11:44:47 írta Agyarka »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21538 Dátum: 2018.05.28 11:30:33 »
Sziasztok!

Most jutottam hozzá az autóm tételes szervízelőéletéhez. Vásárlás előtt csak annyit tudtam meg, hogy az összes szerviz és visszahívás időben el volt végezve, néha még picit előbb is. Amin fennakadtam, hogy 0w20 az ajánlott olaj az autóba és egy alkalom kivétellel mindig 5w30-at kapott a márkaszervizben és ezt is ajánlják elsődlegesen. Nem hiszem, hogy az ár miatt, mert az előző tulaj még izzócserére!!! is odavitte. Dodó azt mondta, hogy a priusokba is jobb ezt tenni, mert... és itt most sajnos nem tudom pontosan idézni, melyik alkatrész megy tönkre a motorban :hmmmm:
Próbáltam rákeresni a priuschaten, itt a fórumokon, de mindenki azt írja, használd a gyári ajánlást. Persze ezt értem, de tud esetleg közületek valaki meghibásodásról a túl "vékony" olaj miatt? Vagy ellenkezőleg épp a viszkózusabb miatt?
A lexusclub fórumán többen panaszkodnak olajfogyásra 0w20-nál de az olaj minőségét vélik az okának.
Bocsánat a buta kérdesekért, csak nem szeretném tönkretenni az autóm!
Szerintem ha az itt korábban linket cikket elolvasod , meg is kaptad a választ. Épp a sűrűbb olaj idézheti elő előbb az olajfogyasztás problémáját. Arról nem tudok, hogy a vékonyabb, megfelelő minőségű 0W20 problémát okozott volna (de attól még lehet, hogy írt valaki ilyesmiről). A nagyobb folyási sebesség éppen hogy kisebb kokszosodás okoz. Nem olvasok Prius klubot, nem tudom ott mi az általánosságban elfogadott, ajánlott olaj.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21539 Dátum: 2018.05.28 11:36:43 »
A 0W20-as alacsonyabb nyírásstabilitású,  hamarabb elfárad, ezért a periódus végére jobban fogyhat.