Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977515 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21180 Dátum: 2017.04.01 00:32:13 »
Jajj...

Az olajtöltet akkor a legoptimálisabb, ha maxon van a szint, töltsd bele. Olaj miatt lehet másabb hangja, elhasználódás is érzékelhető rajta. Én most elég későn, 17e km után cseréltem (eltelt 14 hónap az előző csere óta - sokat ment az autó, nekem meg kevés időm volt.  :whistling: ), érezhető volt a változás.  :yes: 10e km-es periódus alatt nincs lényegi változás csere előtt-után, azt simán bírja az olaj.  :yes:

Szerintem a Mobil 1 ESP formula megfelelő ebbe a motorba, én 6 éve azt használom.

Attól, hogy a motorkód nem változik, még alakíthatnak a kenési-tömítési rendszeren, ez csak a cikkszámok végignyálazása után derül ki, szerintem maradj a kezelésiben leírt viszkozitásnál, és minősítésnél. Abból baj nem lehet.  ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21181 Dátum: 2017.04.01 16:44:51 »
És a tied mikori?
Eddig minden szerelő boldogan borította vagy szivattyúzta bele, senki sem mondta, hogy komám ettől a vékony olajtól be fog állni.
Azért a magnatec, mert hozzájutok az ABC-ben bárhol, bármikor és nem akarok mindig az aktuálisan a szerelőnél lévő hordós nedűből.

Olajszintre ezeket olvasom (senki nem mondja hogy igyekezünk a max közelében tartani a szintet):
"Pótlásra akkor van szükség, ha a minimumon, vagy alatta jelez a pálca"

Az nem olyan fontos, hogy a motor a legoptimálisabb kenést kapja, az a lényeg hogy a lehető legkevesebbet fogyassza, mert nagyon kiélezett a verseny a spritmonitoron :) Sokan olyan vitatható dolgokat is bevetnek, mint a 3bar-ra fújt, a gyárinál keskenyebb gumiabroncs, tükrök, generátor leszerelése, motorfűtés, kill-switch...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21182 Dátum: 2017.04.01 23:15:08 »


Az nem olyan fontos, hogy a motor a legoptimálisabb kenést kapja, az a lényeg hogy a lehető legkevesebbet fogyassza, mert nagyon kiélezett a verseny a spritmonitoron :) Sokan olyan vitatható dolgokat is bevetnek, mint a 3bar-ra fújt, a gyárinál keskenyebb gumiabroncs, tükrök, generátor leszerelése, motorfűtés, kill-switch...

Ahham, akkor jóazúgy.  :censored:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21183 Dátum: 2017.04.02 11:59:06 »
Ahham, akkor jóazúgy.  :censored:

Ne érts félre, nem megölni akarom a motort, csak jó esély van rá, hogy már olajcsere nélkül is kiszolgálná ezt a kasztnit ::)
Ettől függetlenül 0w20-at pl. nem mernék beletenni, amikor 20w50-hez tervezték...
Egyébként szimpatikus ahogy kipucolja a promo szerint az általad ajánlott olaj a motort :) Rákeresek következő olajcserekor.

Most megint kevesebbet tankoltam, mint számítottam rá, és ha csak az olaj miatt 0,05-tel kevesebb a fogyasztás, az már jelentős tétel nálam, mivel  3,65 és 3,85 között szórok, a 3,77-es átlag pedig kritikus, hogy a bűvös 99g/km co2-t ne lépjem túl és ezzel jó vagyok a spritmonitoron is, mert 3,8 fölött sűrűsödik a mezőny.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21184 Dátum: 2017.04.07 23:10:10 »
Az olajtöltet akkor a legoptimálisabb, ha maxon van a szint, töltsd bele. Olaj miatt lehet másabb hangja, elhasználódás is érzékelhető rajta.
Attól, hogy a motorkód nem változik, még alakíthatnak a kenési-tömítési rendszeren, ez csak a cikkszámok végignyálazása után derül ki, szerintem maradj a kezelésiben leírt viszkozitásnál, és minősítésnél. Abból baj nem lehet.  ;)

Most beszéltem egy avensises kollegával, rákérdeztem és kiderült hogy az övé is eszi az olajat, de mostanában nem nézte úgyis csak keveset jár vele. A felesége is hallotta és mielőtt kirándulni mentek megnézette a sráccal az olajat, azt mondja több mint 3 liter  :excl: ment bele. Úgy néz ki semmi baja nem lett...
Nem is értem, a 3,7-ből 3 hiányzik és még megy az autó?
Egy opeles srácnak pár hónapja nem volt ilyen szerencséje, ő sem nézte, az övé a bontóban végezte...

A kezelési 10w30-at ajánl, azt passzolom. Azt néztem hogy különösebben nem üti egymást a B1/B3/B5 és a C2. A C3 lóg ki kissé- az volt benne - az kevésbé takarékos, de jobban védi a motort extrém esetekben. Ez az egész szőrszálhasogatásnak tűnik, mert 2000-ben azt a paramétert nem is vizsgálták, és az ásványiak egyáltalán nem is teljesítik. A hőtűrés lehet még érdekes, de a mai 5w30 ebben is jobb, mint az akkori 15w40, megnyugodtam.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21185 Dátum: 2017.04.08 23:03:31 »
Egy ilyen méretű motor kenési rendszerében kb 0,7-1l forog át egyszerre kb. Így megmaradhat az olajnyomás, nem feltétlenül fog "farsot" szívni az olajpumpa, nem szakad meg az olaj térfogatárama.

Viszont esélye nincs visszahűlni kicsit se, kokszosodás esélye jelentősen megnő, aminek nem 1 hét múlva lesz következménye...  ::)
Illetve kanyarmenetben, vagy domboldalban megállva könnyen lecsökkenhet a szállított mennyiség, ezáltal jelentősen nő a kopás. Ez szintén nem 2 perc alatt jelentkező gondot okoz, csak a motor élettartamát csökkenti jelentősen.  ::)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21186 Dátum: 2017.04.17 10:43:06 »
jó téma, igaz? :) http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2017/04/13/eszi_az_olajat_a_vvti/

vajon mi számít a kínálat legtetejének? mert ha használtautón listázza ki, akkor a legtetején a kiemelt hirdetések vannak, azt követik a legolcsóbbak.

Első gazdás, idejében, jó anyagokkal karbantartott, ennyit futott autónál nem tudom elképzelni az olajfogyasztást. Hihetetlen ez az egész, szerintem ezt az embert átverték rendesen. Mert oké, hogy volt a toyotának egy ilyen olajzabálós szériája is - elmondások szerint - de ez se jött ki a rendesen karbantartott modelleknél. Van is ilyen ismerősöm aki beleesne, mégsincs semmi olajfogyasztása neki.
                                                                                                                                                   

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21187 Dátum: 2017.04.17 15:02:40 »
Pedig a probléma létezik, ismert. Egy Avensises ismerős is küzd vele, aki mostanában megfeledkezett az utántöltésről és jóformán az összes olajat megette a kocsi, csoda hogy nem füstölt el a benne lévő  <1 liter olajjal. Egy városi tempónál is kék füstcsíkot húzó corollához is volt szerencsém ez is már 2T mennyiségben ehette az olajat.
Itt Angliában 112 km/h a megengedett és a legtöbbször be is kell tartani, szóval valószínű hogy nem csak az odakozmált olaj a gond, hanem elégtelen kenés (gyűrűknél) is fennáll a Toyota által jóváhagyott félszintetikus olajjal, amit a márkaszervizek is előszeretettel töltögettek. Azt nem tudom biztosan hogy a szintetikus 5w30-al karbantartott megkímélt példányokat is érinti-e a dolog, de a garanciális motorcserék miatt is nyilvánvaló: ennyi km, rendeltetésszerű használat és olaj mellett is fennállt a gond.

Ha vevőt félreinformálták akkor átverték, ha nem informálták: akkor vita tárgya lehet, hogy az 1000km/liter hibának minősül el, mert a határon van.

Amit olvastam olyan érzésem van, hogy az olajfogyasztás viszonylag hirtelen bukkan- és erősödik fel tehát ha  elkezdődik akkor néhány olajcserével később sokszor kezd elviselhetetlen méreteket ölteni és csak a gyűrűzés segít.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21188 Dátum: 2017.05.12 08:21:09 »
Olajwebshopban lenne nekem megfelelő LM olaj, akciós 5+1 l. 3 l kell bele, a másik felét tárolhatom egy évig kibontva (lezárt flakonban, pince hőmérsékleten, sötétben :) )
Köszi! :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21189 Dátum: 2017.05.12 09:15:52 »
Pedig a probléma létezik, ismert. Egy Avensises ismerős is küzd vele, aki mostanában megfeledkezett az utántöltésről és jóformán az összes olajat megette a kocsi, csoda hogy nem füstölt el a benne lévő  <1 liter olajjal. Egy városi tempónál is kék füstcsíkot húzó corollához is volt szerencsém ez is már 2T mennyiségben ehette az olajat.
Itt Angliában 112 km/h a megengedett és a legtöbbször be is kell tartani, szóval valószínű hogy nem csak az odakozmált olaj a gond, hanem elégtelen kenés (gyűrűknél) is fennáll a Toyota által jóváhagyott félszintetikus olajjal, amit a márkaszervizek is előszeretettel töltögettek. Azt nem tudom biztosan hogy a szintetikus 5w30-al karbantartott megkímélt példányokat is érinti-e a dolog, de a garanciális motorcserék miatt is nyilvánvaló: ennyi km, rendeltetésszerű használat és olaj mellett is fennállt a gond.

Ha vevőt félreinformálták akkor átverték, ha nem informálták: akkor vita tárgya lehet, hogy az 1000km/liter hibának minősül el, mert a határon van.

Amit olvastam olyan érzésem van, hogy az olajfogyasztás viszonylag hirtelen bukkan- és erősödik fel tehát ha  elkezdődik akkor néhány olajcserével később sokszor kezd elviselhetetlen méreteket ölteni és csak a gyűrűzés segít.
Ez abszolút nem igaz, sőt, éppen az ellenkezője történik, ami teljesen logikus is:

A jelentős olajfogyasztás kialakulása egy hosszú folyamat eredménye! Az évek és főleg a km-ek előrehaladtával a gyári gyűrűk lágyulásának hatására, valamint, az ebből következő lerakódások növekedéséből adódóan alakul ki, nem egyik napról a másikra.
Megelőzni - szerintem - nem lehet, de időben tolni a kialakulását lehet. Ehhez megfelelő minőségű, teljesítményszintű motorolaj, rövidített (10 000km vagy 1 év) olajcsere intervallum és lehetőleg a motor számára ideális használati körülmények (kevés városi dugózás, kevés hideg járatban töltött rövidtáv, ellenben, minél több üzemmeleg és egyenletes fordulatszámon megtett km) szükségesek.

A problémát tetézi még, hogy a laikus ember beleolvas a kocsi használati utasításába, ahol megpillantja a felsorolt viszkozitások között a 20W-50-et és gondolkodni kezd: Ha a könyv is ezt írja, akkor ez is jó bele, és még olcsó is. Na, EZ a döntése adja meg az autó számára a kegyelemdöfést, ezt követően drasztikusan lerövidül a túlzott olajfogyasztás kialakulásának ideje.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 09:18:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21190 Dátum: 2017.05.12 19:44:50 »
Akkor egyet beszélünk, hosszú folyamat, viszont amit olvastam abból úgy tűnik nem lineáris, hanem gyorsuló, tehát nem évente 2 dl-el növekszik az olajcserénként elfogyasztott olaj, hanem sokáig semmi, aztán eszi és végül már zabálja.
Ettől lehet a kopás egyenletes is, csak egy ideig nincs ebből gond, aztán egyre nagyobb ???
A másik résszel nem értek egyet-ha ezt a dugattyúban és környékén lassan áramló és túlmelegedő-elfáradó olaj okozza, akkor nem gond a dugózás, vagy a hideg üzem, viszont a pályán egyenletes tempó igen.
E logika mentén a híg, szintetikus olaj, az általad vázolt periódussal és az autópályázás mellőzése meg is előzheti a problémát, más kérdés hogy ezeknél a motoroknál napjainkban már nem lehet megelőzni a problémát, mert a legfiatalabb is 12 évet futott.

Ez abszolút nem igaz, sőt, éppen az ellenkezője történik, ami teljesen logikus is:

A jelentős olajfogyasztás kialakulása egy hosszú folyamat eredménye! Az évek és főleg a km-ek előrehaladtával a gyári gyűrűk lágyulásának hatására, valamint, az ebből következő lerakódások növekedéséből adódóan alakul ki, nem egyik napról a másikra.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21191 Dátum: 2017.05.13 02:20:04 »
Akkor egyet beszélünk, hosszú folyamat, viszont amit olvastam abból úgy tűnik nem lineáris, hanem gyorsuló, tehát nem évente 2 dl-el növekszik az olajcserénként elfogyasztott olaj, hanem sokáig semmi, aztán eszi és végül már zabálja.
Ettől lehet a kopás egyenletes is, csak egy ideig nincs ebből gond, aztán egyre nagyobb ???
A másik résszel nem értek egyet-ha ezt a dugattyúban és környékén lassan áramló és túlmelegedő-elfáradó olaj okozza, akkor nem gond a dugózás, vagy a hideg üzem, viszont a pályán egyenletes tempó igen.
E logika mentén a híg, szintetikus olaj, az általad vázolt periódussal és az autópályázás mellőzése meg is előzheti a problémát, más kérdés hogy ezeknél a motoroknál napjainkban már nem lehet megelőzni a problémát, mert a legfiatalabb is 12 évet futott.
Nem líneáris, hanem gyorsuló?! Dehogy a kettő együtt! Líneárisan romlik az olajfogyasztás allapota.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21192 Dátum: 2017.05.13 10:28:45 »
Akkor egy példa:
avensis 15 ev 3lit /1000km Nem reg bukkant fel itt a forumon.
Ha linearis lenne akkor ez az auto 2 litert evett 10 es 1 litert 5 eves koraban?
Ki az aki 10...20...30 litereket  betolt 2 olajcsere kozott 10 evig es kondenzcsikot huz maga utan :) ?

Ezert gondolom hogy nem egyenletesen no.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Olajok és adalékok
« Válasz #21193 Dátum: 2017.05.13 10:48:54 »
Én meg úgy gondolom hogy rosszul közelíted meg ezt a folyamatot. Nem értem miért határozol meg életkorhoz kötött olajfogyasztát, amikor az életkornak az olajfogyasztáshoz az égvilágon semmi köze nincs.
A megtett km-ek számának és a karbantartások minőségének már komoly szerepe lehet, illetve, hogy az előző gazdák hogyan, milyen körülmények között használták.

Vagy te úgy gondolod, hogy az X-edik töltet olajat még nem ette, majd a rákövetkező Y-odikat már 1000km/1l mennyiségben igen???
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21194 Dátum: 2017.05.13 19:56:27 »
Vagy te úgy gondolod, hogy az X-edik töltet olajat még nem ette, majd a rákövetkező Y-odikat már 1000km/1l mennyiségben igen???
Ha nem is ennyire, de kb igen. Nálam 200e-ig semmi sem volt (értsd 15e km alatt kevesebb mint 1 cm fogyás a nívó pálcán), majd eltűnt 12e km alatt az összes olaj belőle. Azóta 5000 km/liter kb. 95% pálya, 3000 1/perc fordulatszám tempomattal.