Ahogy én tudom, akkoriban a Toyota csak API minősítést írt elő vagy ILSAC-ot, ACEA-t nem. A mai olajok API SM/SN minősítésűek és e mellett tudják az ACEA C2 vagy C3-at is. De ezek a modern dízelekbe illetve turbós benzinesekbe való olajok. A te motorod és kipufogó rendszered nem igényel ilyen modern és drága olajat. Bőven megelégszik az API SL-lel. Az ACEA úgy jött a képbe, hogy az A3/B4 (évjáratot most hagyjuk) olajok is ebbe a kategóriájú motorokba valók, tehát benzines minősítések. A modernebb benzin motorok A1 vagy A5 minősítésű olajat igényelnek. Ezek dízelben kb. C2-nek felelnek meg és a Toyota olajai pont ilyenek, (SN és) C2-esek ami kb. ILSAC GF5. Szóval a Toyotának úgy tudom nincs csak benzines vagy csak dízel minősítésű olaja, mindenbe "dízelt" rak. Nagyon sok ma kapható olaj ilyen amúgy, azaz dízel és benzines is. Egy mai, szabványú dízel olaj mindig szigorúbb előírású (pl. a DPF miatt) és drágább is. De a te autódban lévő motor nem igényel ilyesmit. Elvan benne, de felesleges. De az olajok azért lettek fejlesztve, mert fejlődtek a motorok is. Ez más tulajdonságok fejlesztését igényelte, és voltak amik nem voltak annyira fontosak, a motor elvileg a konstrukciója miatt jobban birja, ezért az olaj elvárás lazul az üzemanyag takarékosság érdekében. (HTHS) De a te motorod nem ilyen, jobb neki az API SL vagy az ACEA A3/B4, itt máson van a hangsúly, mind a motor tervezése és e miatt az olaj tervezésekor is. Ezek a motor konstrukciójának, korának és feltételezett futásának megfelelő minősítésűek. Az A1/A5 is jó lehet, elvileg bírja azt is. Az úgymond energia takarékos olaj. De én inkább a A3/B4-re szavazok. Ott nincs semmi extra, amit ki kellene szolgálni.