Lenne egy kérdésem, amire még sehol nem találtam vonatkozó adatot: ha hideg indítás után motorfékkel megyek 3000 rpm-on, az jobban/ugyanúgy/kevésbé árt (horribile dictu: egyátalán nem), mint ha terhelve mennék ugyanekkora fordulattal?
A csapágyazásnak nyilván kevésbé, a dugó meg szerintem nem kopik el olyan hirtelen, főleg terhelés nélkül, de a súrlódás is melegíti az olajfilmet (és a motort). Mi az hogy egyáltalán nem árt
, egy motornak még az is árt ha nincs beindítva
Egyébként a 3000-nél teljesen leáll a befecskendezés? Az 1.4vvti 2000-ig még tuti adta az alapjáratit.
Hidegen aktívabban használom a motorféket (melegen többet gurulok) a dizel amúgy is olyan hidegen, mint ha egy priust b-be húznánk:) Arról gőzöm sincs hogy ez éget-e olyankor valamennyit. Egy dizeles kollega akinek van fogyasztásmérője nem tudja esetleg?