Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4978019 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20970 Dátum: 2017.01.08 16:08:08 »
Ezt hívják folyamatos olajcserének. Könnyen lehet, hogy többet kellett utána tölteni, mintha cserélték volna.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20971 Dátum: 2017.01.08 16:16:20 »
Értem a töltögetést, de ez ami kijött, ez már nem kent, az biztos.

TtkRN2


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20972 Dátum: 2017.01.08 17:21:42 »
Az ENEOS 5w-30 (ACEA: A5/B5) olaj jó egy Avensis 1.8 vvti számára? (2004 évjárat, 1zz-fe motor)

Igazából csak a viszkozitása alacsonyabb, mint asima A4/B4 minősítésű olajé. Azért kérdem, hogy ezzel talán nem ragad be a gyűrűbe annyira az olaj. Ugye ezeknek ez típushibája. Vagy nincs értelme ezzel foglalkozni. A leírás szerint az A5/B5 egyes japán kocsikhoz való, illetve némely amerikai típushoz. A kérdés, hogy az Avensis olyan-e aminek ilyen kell/jó??
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20973 Dátum: 2017.01.08 18:33:43 »
Az Eneos 5W30 A5/B5 Premium Hyper Multinak még a gyártó szerint sincs API minősítése, ami előírás a Toyota adott motorjához.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20974 Dátum: 2017.01.08 21:22:56 »
Az Eneos 5W30 A5/B5 Premium Hyper Multinak még a gyártó szerint sincs API minősítése, ami előírás a Toyota adott motorjához.

Ez szép...
Pedig a statisztika szerint itt nagyon sokan ENEOS-t használnak.

Amúgy csak az A5/B5 verziónak nincs, vagy az A4/B4-esnek se??

Total olaj?? Abból melyik jó nekem?

Most ENEOS 5w-40 van benne.

HELP SOS, mert rendeltem olajat, és reggelig módosítom, ha kell, de utána küldik.


Egyébként nemsokára váltóolajat is cseréltetnék. Abból milyet kell tenni az Avensis 1.8 T25 váltójába? Bevált/nagyon ajánlott olaj van esetleg hozzá?
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 21:43:15 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20975 Dátum: 2017.01.08 22:31:30 »
Váltóolajból a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 az egyik legjobb választás, amennyiben a te autód gyári előírása is ezt a viszkozitást írja elő.
Ha Eneos motorolaj, akkor vvt-i motorba csak a Sustina 5W-30, ezen kívül a Total Quartz Ineo 5W-30, Liqui Moly Top Tec 5W-30 típusok ajánlottak, a teljesség igénye nélkül.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20976 Dátum: 2017.01.08 22:32:30 »
Ez szép...
Pedig a statisztika szerint itt nagyon sokan ENEOS-t használnak. 
Eneost általában, vagy ezt az Eneost?
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20977 Dátum: 2017.01.08 22:47:29 »
csak az A5/B5 verziónak nincs, vagy az A4/B4-esnek se?
Amint aza honlapjukon olvasható a gyártó állítása szerint az 5W30 asok közül a Premium Hyper, Premium Hyper S, Sustina felel meg különféle API minősítéseknek.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20978 Dátum: 2017.01.08 23:53:07 »
Váltóolajból a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 az egyik legjobb választás, amennyiben a te autód gyári előírása is ezt a viszkozitást írja elő.
Ha Eneos motorolaj, akkor vvt-i motorba csak a Sustina 5W-30, ezen kívül a Total Quartz Ineo 5W-30, Liqui Moly Top Tec 5W-30 típusok ajánlottak, a teljesség igénye nélkül.

Ebből mennyi kell az 1.8-as Ave váltójába? (2004 évjárat)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20979 Dátum: 2017.01.08 23:57:33 »
Amint aza honlapjukon olvasható a gyártó állítása szerint az 5W30 asok közül a Premium Hyper, Premium Hyper S, Sustina felel meg különféle API minősítéseknek.

Ez jó, eredetileg sima 5w-30 premium hypert rendeltem, majd megláttam a leírást, hogy japán autókhoz inkább a hyper multi jó, és írtam mail-t, hogy inkább az legyen. Na most reggel azt hiszem telefonálok, hogy vissza az egész, és maradjon az eredeti premium hyper.

Amúgy az API minősítésre azt találtam, hogy elég elavult, és az ACEA sokkal komolyabb teszt, így ami azon átmegy, átmegy az API-n is. Igaz ez?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20980 Dátum: 2017.01.09 06:48:50 »
Az API minősítések könnyen áttekinthetők, és ellenőrizhetők. Az SM és az ujjabb SN valóban nem egy mai gyerek, megfelelő minden ma gyártott benzines szgk motorhoz, a 2004 es 1ZZ motor tevezésénél támasztott követelményeket bőven túlteljesítik.
Az API minősítések részben megfeleltethetőek a ACEA minősítéseknek, amiknél a különböző idejű minősítések nehezen áttekinthetők. A zárójelet elég kevés alkalommal tüntetik fel.

A 2004 es 1,8 VVTI két többféle váltóval szerelték. A C jelűbe 1,9 az E jelűekbe 2,5 l az előírt feltöltési mennyiség.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20981 Dátum: 2017.01.10 05:36:25 »
Az API minősítések könnyen áttekinthetők, és ellenőrizhetők. Az SM és az ujjabb SN valóban nem egy mai gyerek, megfelelő minden ma gyártott benzines szgk motorhoz, a 2004 es 1ZZ motor tevezésénél támasztott követelményeket bőven túlteljesítik.
Az API minősítések részben megfeleltethetőek a ACEA minősítéseknek, amiknél a különböző idejű minősítések nehezen áttekinthetők. A zárójelet elég kevés alkalommal tüntetik fel.

A 2004 es 1,8 VVTI két többféle váltóval szerelték. A C jelűbe 1,9 az E jelűekbe 2,5 l az előírt feltöltési mennyiség.

Többfajta 1ZZ motor van?  :hmmmm:  Mert a Rollába 1ZZ-s van és 1998-as.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20982 Dátum: 2017.01.10 07:10:51 »
1,4 VVTI 4ZZ
1,6 VVTI 3ZZ, 1ZR
1,8 VVTI 1ZZ, 2ZR, motorcsaládok vannak.
A második oszlop Otto motoros tagjait az Avensis ben Valvematic ként forgalmazták.
A 2ZR Miller ciklusú vezérléssel a PIII/ CT/ Auris/ P+/ C-HR HSD k motorja.

Lehetséges, hogy az USA ban előbb kezdték forgalmazni a VVTI motoros autókat.

Az 1,5 ös 1NZ blokkot is  rakták a Yaris Verso ba,Yaris TS be, PI, PII, YHSD/ Prius C/ Aqua ba.   
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 07:24:11 írta Agyarka »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20983 Dátum: 2017.01.10 19:49:21 »
1,4 VVTI 4ZZ
1,6 VVTI 3ZZ, 1ZR
1,8 VVTI 1ZZ, 2ZR, motorcsaládok vannak.
A második oszlop Otto motoros tagjait az Avensis ben Valvematic ként forgalmazták.
A 2ZR Miller ciklusú vezérléssel a PIII/ CT/ Auris/ P+/ C-HR HSD k motorja.

Lehetséges, hogy az USA ban előbb kezdték forgalmazni a VVTI motoros autókat.

Az 1,5 ös 1NZ blokkot is  rakták a Yaris Verso ba,Yaris TS be, PI, PII, YHSD/ Prius C/ Aqua ba.

Köszi, így már érthető.

North American market engines:

1998–1999 — 1ZZ-FE, 1.8 L (1794 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, 120 hp (89 kW) @ 5600 rpm, 165 nm (122 ft•lbf.) @ 4400 rpm
2000–2002 – 1ZZ-FE, 1.8 L (1794 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, VVT-i, 125 hp (93 kW) @ 5800 rpm, 169.5 nm (125 ft•lbf.) @ 4000 rpm

Forrás
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #20984 Dátum: 2017.01.10 22:29:14 »
Az API minősítések könnyen áttekinthetők, és ellenőrizhetők. Az SM és az ujjabb SN valóban nem egy mai gyerek, megfelelő minden ma gyártott benzines szgk motorhoz, a 2004 es 1ZZ motor tevezésénél támasztott követelményeket bőven túlteljesítik.
Az API minősítések részben megfeleltethetőek a ACEA minősítéseknek, amiknél a különböző idejű minősítések nehezen áttekinthetők. A zárójelet elég kevés alkalommal tüntetik fel.

A 2004 es 1,8 VVTI két többféle váltóval szerelték. A C jelűbe 1,9 az E jelűekbe 2,5 l az előírt feltöltési mennyiség.

Köszi! Vettem 3 litert a biztonság kedvéért! :) Aztán kiderül melyik váltó lesz.

Megjegyzem az 1zz motor témához, hogy láttam már bowdenes és elektronikus fojtószeleppel szerelt példányokat is. Olyat is aminek a nívó pálcán az alsó pötty 1 cm-re van, meg olyat mint az enyém, aminél 2,5 cm-re. Gondolom ahogy teltek az évek, az alap motorkialakításon kívül folyamatosan cserélődtek a kiegészítők, és ebből lehet eltérés...vagy nem..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)