Ok. Szóval az IS a lényeg.
Amúgy ez annyira különleges dolog, hogy csak pár olaj teljesíti?
Nem. Én azt gondolom, hogy nem kell félni az Eneos-tól sem csak azért, mert nincs neki (vagyis, van olyan típusa, aminek nincs) ACEA minősítése (ez ugye az EU-i minősítés, az API, pedig az USA szabvány). Csak, ha már ugyanazon az áron van olyan prémium olaj (pl. LM Top Tec), vagy más nagy nevű és bizonyított gyártó által előállított termék, ami az ACEA-t IS(!) teljesíti és adataiban, jellemzőiben is teljesen hasonló értékeket, vagy esetenként jobbat hoz, mint az Eneos, akkor ÉN inkább választanám azok közül az egyiket, mint az Eneost. De ez szubjektív dolog, mégegyszer mondom, nem tudom elképzelni, hogy az Eneos-szal bárki is rosszul járna, elvégre egy minőségi, eredeti japán olajról beszélünk, nem egy noname (Hunoil, Rheinol, egyéb hipermarketes kitudjamilyen) olajról.
Az itteni "vita" részemről csak arra vonatkozott, hogy kijelenteni azt egy adott olajról, hogy egyértelműen jobb, mint bármelyik más, manapság, szerintem nem lehet.
Vannak
kifejezetten jó minőségű olajak (adott viszkozitáson belül az ismert nevű gyártók), és vannak ezek felett álló,
speciális (akár verseny) célokra is alkalmas típusok (pl. Motul, Xado, stb.).
Ennyi.
Ezen túl, hogy Eneos Hyper, vagy Mobil1, vagy (eredeti) Castrol Edge, vagy Total, LM, Shell, Q8, Elf, Valvoline -nak hívják-e, az
majdnem mindegy. Nagy bakot már nem lőhet velük az ember.