Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4976097 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14745 Dátum: 2012.09.11 12:31:18 »
Minősítés nélkül pedig nem biztos ugyan, de még működhet valami. Legutóbb pl. az Eneos Sustina 5w30 minősítése volt érdekes dízel motorhoz.
Az Eneos fura, korábban csak a 0W20-at nem írta a dízelekhez (talán a grafitos adalék miatt?). Most viszont a többi új terméküknek nemcsak hogy nincs minősítése, de még a gyártói adatlapokon sem szerepel a dízel kompatibilitás.
A forgalmazó hm ... és írásban vállalja is a garanciát, vagy csak eladja a terméket? Tudom, hogy horribilis összeg az olaj minősítés, de a dízel gépjárművek sem kis piac, és ennek ellenére sem írják csak a kompatibilitást, akár minősítés nélkül.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14746 Dátum: 2012.09.11 15:16:29 »
1. Tudnak róla, de ha szabadalommal levédenek valamit, azt nem teheti be csak úgy az olajába.
Szerintem ez egy komoly olajcégnek se volna probléma. Nem tudom mennyiért adná oda pl. a Metabond a jogokat - de egyes olajcégeknek csak arra van 10 millió dollárja, hogy az új infrastruktúrákat tesztelje (aminek ugye kevés köze van az olajhoz és nem hoz közvetlen bevételt). Szerintem ki tudnák fizteni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14747 Dátum: 2012.09.11 16:37:03 »
... de egyes olajcégeknek csak arra van 10 millió dollárja, hogy az új infrastruktúrákat tesztelje (aminek ugye kevés köze van az olajhoz és nem hoz közvetlen bevételt). Szerintem ki tudnák fizteni.
Nem tudom. Annak idején, nem is olyan régen, amikor a Mexikói öbölnél a BP-nek sikerült megcsinálni a fúrótornyával azt az ökológiai katasztrófát, akkor derült ki, hogy 1 millió dollárt nem dobtak egy csapra, amivel a baleset után le tudták volna zárni az olajat a tengerfenéknél, de mivel nem volt, utólag már elég nagy művészet volt lezárni. Folyt is jó ideig  :censored:
Szerintem is ki tudnák fizetni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.11 16:38:50 írta vd1234 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14748 Dátum: 2012.09.11 16:51:48 »
Azért ezek a cégek nem jótékonysági egyesületek. Csak arra költenek, amire muszály/megéri. A BP ebben az esetben rosszul gondolta, olcsóbb lett volna az a csap, mint amennyit fizetnie kellett.
Egyébként a BP egy kis olaj cég, a világ olaj kitermelésének kevesebb. mint 1%-ával rendelkezik. ;) (Az igazán nagyok nincsenek tőzsdén, állami tulajdonban vannak nem túl demokratikus országokban, etc. )
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14749 Dátum: 2012.09.12 14:05:35 »
ennyiért veszem/kapom az M1 ESP-t is :yes:
Hát pedig a kettő nem azonos szintű - a Synthoil 0 W-s, míg az ESP ugye 5 W-s. Nekünk pozitív változást (értsd: az alacsonyabb viszkozitás ellenére kisebb olajfogyasztást) hozott az ESP-ről Synthoilra váltás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14750 Dátum: 2012.09.12 14:09:07 »
Olajdoki bmeg, megint alakít.

Az is igaz, hogy a kocsi tulaja is minek keveri ide egy benzines autónál a részecskeszűrőt, de a "doki" is írhatott volna neki...
Hát de írt is  :yes: ... Odaírta, hogy a Camryben nincs részecskeszűrő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14751 Dátum: 2012.09.12 14:58:41 »
irtatok h nem szabad pancsolni az adalekokat stb... de kozben a modernebb adalekokra igy pl a xado-ra is ra van irva h NEM valtoztat semmit az olajon, sem azokon a tulajdonsagokon amik a motornak kellenek..... szoval se kemiailag se fizikailag nem csinal az olajjal semmit... az olajat mint kozeget hasznalja arra h eljusson a kopo-surlodo reszekhez.....
Az adalékok feleslegességének, kockázatosságának megértéséhez elég feltenni magunknak egyetlen kérdést: ha ilyen egyszerűen megvalósítható, amit az adalék ígér, akkor miért nem teszik ezt meg maguk a gyártók (az olaj-, illetve az autógyártók)? ............... Ennyi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14752 Dátum: 2012.09.12 15:00:46 »
Igaz nem Toyota, de szerintem ebbe a topikba illik:

Édesapámnak van egy 1,3-as benzines Ignise, amit januárban vettünk. Rendszeresen szervizelve volt (sokáig márkaszervizben), amit megvételkor szervizkönyvvel és számlákkal igazolt az eladó. A 15 ezres intervallumot is elég pontosan betartotta, sajnos 10W40-es, de legalább márkás olaj került bele mindig. 140 ezer km-rel vettük, azonnal lecseréltettem az olajat, ilyen 5W30-as Q8 került bele: http://olajcentrum.hu/q8-formula-v-longlife-5w30-1liter/
Természetesen rendszeresen ellenőrzöm az olajszintet, csere után picivel a max. alatt volt a szint, tehát a szerelő valószínűleg picit kevesebbet töltött bele. A későbbiekben nem is változott a szint, az autó rövid (8 km) távokra volt használva, tehát nem volt nagyon hajtva, mire bemelegedett volna teljesen, már meg is érkezett apum a munkahelyére). Azonban amikor legutóbb néztem (előtte nagyobb tempóval: 100-110 km/h-val is mentem), 146 ezer km-nél, kb. 70%-on állt (0% a minimumos lyuk, 100% a max.) Kép:
http://kepfeltoltes.hu/view/120910/P9090846_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintetek mi a teendő ebben az esetben? Ti mit tennétek a helyemben? Szerintetek ez az olajfogyasztás mennyire vészes 6000 km alatt? Mikor ajánlott utántölteni? Ha 50% alá megy (remélhetőleg nem megy, mert akkora letelik az 1 év és csere), vagy már most is? Az autó egyébként igen jól fogyaszt, pedig állítólag ez a trípus nem erről híres (a TC-s tesztben is hazudnak a fogyasztásról). Ha annyira rossz lenne a motorja, akkor gondolom a fogyasztása is megnőne.
Semennyire nem vészes. Ha jól becsülöm, elment talán 2-3 deci olaj, 6000 km-en... Ez semmi. Nulla. De tényleg. Egy pillanatig sem kell agyalni rajta. Ha lemegy a szint fél alá, utántöltesz 4-5 decit oszt kész.

Az említett tesztben valszeg nem hazudnak a fogyasztásról (miért tennék?), csak máshol/máshogy használták az autót, mint ti  :) :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14753 Dátum: 2012.09.12 15:16:08 »
Ez az adalék nem az olajat módosítja (azzal tehát valóban nem csinál semmit), hanem beépül a fém felületébe, és létrehoz egy kopásálló kerámiaréteget a gyártó szerint. Ha ez igaz, akkor  meg nem felesleges.
Erre megint azt kérdem: ha ezt ilyen egyszerűen és olcsón meg lehet oldani, az olaj- és autógyártók miért nem alkalmazzák?

Az a baj ezekkel az adalékokkal, hogy a történet csak arról szól: mi a pozitív hatásuk. Ezt még talán tényleg teljesítik is. De hogy közben milyen más, egyéb, káros hatásuk van, arról nem tudni. Én pl. a Camrybe anno beletettem a Rimet "újra-metallizáló" adalékot. A motorba. Még szerelőm is ajánlotta (időközben erről teljesen megváltozott az álláspontja). És valóban: a motor csendesebb lett, a gázra jobban reagált, jobban is ment. Ellenben alig egy csereintervallummal később elkezdett füstölni alapjáraton és hosszabb motorfék utáni gázadáskor - ezt előtte sosem csinálta. Azóta viszont igen. Na, lehet hogy ez csak véletlen egybeesés - de én az ilyen véletlenekben nem hiszek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14754 Dátum: 2012.09.12 17:14:01 »
Hát de írt is  :yes: ... Odaírta, hogy a Camryben nincs részecskeszűrő.
Szerintem utolag szerkesztette Olajdoki a valaszat, mert kb. masfel hete, amikor olvastam, meg nem emlitette, hogy ebben az autoban nincs is reszecskeszuro (konkretan ez a mondat nem volt ott: "Pláne, hogy a Camryben amúgy sincs részecskeszűrő, mivel azt a dízelmotoroknál alkalmazzák.")
Erre irta Kgabe a hozzaszolasat. Pedig eleg nyilvanvalo, hogy nincs benne reszecskeszuro, mert hybrideket nemigen gyartanak dizelmotorral. Gondolom azert nem, mert ha az optimalis fordulaton hajtjak a benzinmotort, eleg jo, talan meg jobb hatasfoku is, mint a dizelmotor. Masreszt joval olcsobb technologia, es az allando inditas-leallitas valoszinuleg kevesebbet art neki, mint a dizelnek.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14755 Dátum: 2012.09.12 17:51:55 »
Pedig eleg nyilvanvalo, hogy nincs benne reszecskeszuro, mert hybrideket nemigen gyartanak dizelmotorral. Gondolom azert nem, mert ha az optimalis fordulaton hajtjak a benzinmotort, eleg jo, talan meg jobb hatasfoku is, mint a dizelmotor. Masreszt joval olcsobb technologia, es az allando inditas-leallitas valoszinuleg kevesebbet art neki, mint a dizelnek.
Benzinesben azért nincs részecskeszűrő, mert nem kell bele :) ... Nem bocsát ki olyan részecskéket, mint a dízelek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14756 Dátum: 2012.09.12 18:31:06 »
Szerintem utolag szerkesztette Olajdoki a valaszat, mert kb. masfel hete, amikor olvastam, meg nem emlitette, hogy ebben az autoban nincs is reszecskeszuro (konkretan ez a mondat nem volt ott: "Pláne, hogy a Camryben amúgy sincs részecskeszűrő, mivel azt a dízelmotoroknál alkalmazzák.")
Erre irta Kgabe a hozzaszolasat. Pedig eleg nyilvanvalo, hogy nincs benne reszecskeszuro, mert hybrideket nemigen gyartanak dizelmotorral. Gondolom azert nem, mert ha az optimalis fordulaton hajtjak a benzinmotort, eleg jo, talan meg jobb hatasfoku is, mint a dizelmotor. Masreszt joval olcsobb technologia, es az allando inditas-leallitas valoszinuleg kevesebbet art neki, mint a dizelnek.
Nem kell feltétlenül leállni, pöföghetne a diesel 600-as fordulaton, akár még tölthetne is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14757 Dátum: 2012.09.12 18:49:07 »
... Gondolom azert nem, mert ha az optimalis fordulaton hajtjak a benzinmotort, eleg jo, talan meg jobb hatasfoku is, mint a dizelmotor. Masreszt joval olcsobb technologia, es az allando inditas-leallitas valoszinuleg kevesebbet art neki, mint a dizelnek.
Anno kalorikus gépekből úgy tanították, hogy a dízeleknek jobb a hatásfokuk a benzinesnél (Carnot-körfolyamat). Én a másrészt megemlített érvre voksolok  :yes:

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14758 Dátum: 2012.09.12 20:57:02 »
Benzinesben azért nincs részecskeszűrő, mert nem kell bele :) ... Nem bocsát ki olyan részecskéket, mint a dízelek.
Vilagos. A hozzaszolasom lenyege annyi volt, hogy a Camry hybrid, mint tudomasom szerint mindegyik mai hybrid, villany es benzinmotoros hybrid, emiatt tehat nem volt relevans a kerdezo reszecskeszuro-vedelemmel kapcsolatos kerdese.

Kozben rajottem, hogy a hatasfokkal mellelottem: nem veletlen, hogy elektromos futes kell a dizelekbe telen. A tul jo hatasfok miatt nem keletkezik eleg hulladekho, hogy idoben befutse az utasteret. Tehat valoban inkabb gazdasagi okokbol nem dizel-villany hibrideket gyartanak. Pedig tehetnenek, mert tudtommal a dizelmozdonyok is hasonlokeppen mukodnek, persze a speci eroattetel (synergy drive) nelkul.
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14759 Dátum: 2012.09.12 21:08:22 »
Anno kalorikus gépekből úgy tanították, hogy a dízeleknek jobb a hatásfokuk a benzinesnél (Carnot-körfolyamat). Én a másrészt megemlített érvre voksolok  :yes:

Csak a szakszerűség  okán!
Amennyiben járműgépész szakon végeztél, úgy inkább volt szó Otto- ciklusról (körfolyamatról). Egyébiránt azonos kompresszió- viszony esetén az Otto motor termikus hatásfoka a jobb. Természetesen összhatásfokban a Diesel motor viszi a pálmát.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu