Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4976834 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14730 Dátum: 2012.09.10 19:07:15 »
Tehát nem csinál semmit, akkor mire is jó? Akkor nem káros beleönteni, hanem felesleges.
Ez az adalék nem az olajat módosítja (azzal tehát valóban nem csinál semmit), hanem beépül a fém felületébe, és létrehoz egy kopásálló kerámiaréteget a gyártó szerint. Ha ez igaz, akkor  meg nem felesleges.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14731 Dátum: 2012.09.10 19:15:37 »
Ok, Ti tudjátok, én special nem hiszek a mesékben...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14732 Dátum: 2012.09.10 19:52:50 »
Carina topicban több pozitív tapasztalatot lehet olvasni xado-val kapcsolatban.

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14733 Dátum: 2012.09.10 20:42:26 »
Tehát nem csinál semmit, akkor mire is jó? Akkor nem káros beleönteni, hanem felesleges.


ki mondta h nem csinal semmit? akkor miert vennek meg az zemberek? en azt mondtam h az olajat hasznalja fel hordozo kozegnek..... amugy nezd at a neten te is a tapasztalatokat... mar ha erdekel es ha elhiszed a h szolasokat.....

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14734 Dátum: 2012.09.10 21:01:46 »
Ez az adalék nem az olajat módosítja (azzal tehát valóban nem csinál semmit), hanem beépül a fém felületébe, és létrehoz egy kopásálló kerámiaréteget a gyártó szerint. Ha ez igaz, akkor  meg nem felesleges.
És erről nem tudnak azok a piszok olajgyártók, szándékosan kihagyják belőle!....
Viccet félretéve, ha valamit beleteszel az olajba,azzal lehet, hogy 1-2 tulajdonságot  javítsz, de sok mást meg leront. Az olajok fejlesztése komoly hátteret igényel, ezeknek a "csodaszereknek" meg 1 vicc a tesztelése.


A 2012-es Yaris kézikönyvben minden benzines motorba az elsődleges ajánlás 0W20,a dízelekbe pedig 0W30.
A DPF-es dízelekhez természetesen kiköti a C2 minősítést.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14735 Dátum: 2012.09.10 21:21:54 »
És erről nem tudnak azok a piszok olajgyártók, szándékosan kihagyják belőle!....
Viccet félretéve, ha valamit beleteszel az olajba,azzal lehet, hogy 1-2 tulajdonságot  javítsz, de sok mást meg leront. Az olajok fejlesztése komoly hátteret igényel, ezeknek a "csodaszereknek" meg 1 vicc a tesztelése.
1. Tudnak róla, de ha szabadalommal levédenek valamit, azt nem teheti be csak úgy az olajába.
2. Az olaj tulajdonságait nem szükséges bántani, nem kell összekeverni mindent, oldat helyett szuszpenzió is lehet a megoldás, sőt.
3. Nem biztos, hogy jó ötlet bármilyen más véleményen levő fél nézetét viccnek (vagy mesének) titulálni. Aki akarja, használja, aki nem akarja, ne használja.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.10 21:30:23 írta vd1234 »

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14736 Dátum: 2012.09.10 21:31:04 »
igy van vd1234 .. teljesen igazad van egyetertek veled.. nem muszaly hasznalni. sot hinned se kell benne.... csak arra kerlek h ne f...zd azokat akik hasznaljak/hasznaltak es nekik mukodott.en is ALAPOSAN utanaolvastam mielott dontottem vna. valaki mar irta h a carina topicban is jokat mondanak rola.... miert hazudnanak, "meselnenek"??? nem hinnem h erdekuk.... nekem sem az.en csak egy mezei felhasznalo vagyok aki megosztotta a velemenyet.... ez a topic pont erre valo :)

jah es megegyszer: ez NEM VALTOZTAT AZ OLAJON SEMMIT.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14737 Dátum: 2012.09.10 22:10:50 »
igy van vd1234 .. teljesen igazad van egyetertek veled.. nem muszaly hasznalni. sot hinned se kell benne.... csak arra kerlek h ne f...zd azokat akik hasznaljak/hasznaltak es nekik mukodott.en is ALAPOSAN utanaolvastam mielott dontottem vna. valaki mar irta h a carina topicban is jokat mondanak rola.... miert hazudnanak, "meselnenek"??? nem hinnem h erdekuk.... nekem sem az.en csak egy mezei felhasznalo vagyok aki megosztotta a velemenyet.... ez a topic pont erre valo :)

jah es megegyszer: ez NEM VALTOZTAT AZ OLAJON SEMMIT.
Tényleg azt akarjátok hogy az autó örökké éljen? :D
Van egy két veterán autó a világon, sose láttak ilyen adalékokat. Nameg egy mai autóról előbb rohad le a kasztni, minthogy a technika megálljon.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14738 Dátum: 2012.09.11 00:23:03 »
VD1234 elnézést, de én nem mások véleményét minősítettem viccnek, hanem a lötyik tesztelését, egy olajipari fejlesztések teszteléséhez képest. Én egy állítást akkor veszek bizonyítottnak, ha egy szakma szabályainak megfelelő en elvégzett, dokumentált vizsgálatra támaszkodik, ami bármikor reprodukálható. Vannak erre specializálódott, nemzetközileg elismert laboratóriumok. Amig ezek az adalékok ilyen elfogadható minősítéssel nem rendelkeznek nincs miről beszélni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14739 Dátum: 2012.09.11 08:30:32 »
VD1234 elnézést, de én nem mások véleményét minősítettem viccnek, hanem a lötyik tesztelését, egy olajipari fejlesztések teszteléséhez képest. Én egy állítást akkor veszek bizonyítottnak, ha egy szakma szabályainak megfelelő en elvégzett, dokumentált vizsgálatra támaszkodik, ami bármikor reprodukálható. Vannak erre specializálódott, nemzetközileg elismert laboratóriumok. Amig ezek az adalékok ilyen elfogadható minősítéssel nem rendelkeznek nincs miről beszélni.

És erről nem tudnak azok a piszok olajgyártók, szándékosan kihagyják belőle!....
Viccet félretéve, ha valamit beleteszel az olajba,azzal lehet, hogy 1-2 tulajdonságot  javítsz, de sok mást meg leront. Az olajok fejlesztése komoly hátteret igényel, ezeknek a "csodaszereknek" meg 1 vicc a tesztelése.
Szia!
Bocsánat, nekem úgy jött le, hogy elsősorban volt vicces az ("piszok") olajgyártókkal kapcsolatos feltevés, a tesztelés meg már a vicc félretétele utáni még egy vicc  volt. Ha félreértettelek, elnézést kérek.
Egyetértünk, hogy fontos a minősítés. De ki minősítené (most a minősítést tesztelésként is értem) ezeket az adalékokat, én nem tudom pontosan. Sosem találtam még adalékon ilyen minősítést/tesztelést, vagy csak nem figyeltem, nem tudom: sem Metabondon, sem Restore-on, sem Xado-n. Minősítés nélkül pedig nem biztos ugyan, de még működhet valami. Legutóbb pl. az Eneos Sustina 5w30 minősítése volt érdekes dízel motorhoz. Az adatlapokon nem volt rajta, hogy megfelel dízel motorokhoz, az importőr szerint meg teljesen jó bele, sőt, minden szabványt túlteljesít. Van ismerősöm, aki használja, és semmi gondja vele, jó hatása van, annak ellenére, hogy nincs minősítése rá.
Akár egy adalék is járhat így.
Nekem OFF Marutiban nem volt akkora hatása ennek az adaléknak, Carina topicban viszont többeknek igen. Ezt nem kérdőjelezem meg, nyilván egy széttiport motorba/váltóba téve ez sem tesz csodát, egy valamivel jobb állapotúban meg akár észlelhető javulást okozhat.
Persze ez csak a véleményem, ennél fontosabb a  békesség :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.11 08:41:20 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14740 Dátum: 2012.09.11 08:57:18 »
Srácok, volt egy külföldi összehasonlító teszt, igaz, üzemanyagadalékokkal, amiket úgy hirdetnek, hogy 10-15% fogyasztáscsökkentés mellett emeli a teljesítményt, javítja az égést, tisztítja a befecskendezőket és az egész üzemanyagrendszert a lerakódásoktól. Mert, ugye az összes hasonlót így és ezekkel a szavakkal hirdetik...

A teszt (mérőpadon!) pontosan azt az eredményt hozta ki, hogy nem kimutatható egyik termék esetében sem az, amit leírtak a gyártók, tehát, ha nem is árt a motornak (amit ugye max km-százezrek alatt lehetne hitelesen kivizsgálni), de semmit nem javít rajta.

Ugyan, a placebo hatáson kívül mégis miért lenne ez másképpen a motorolaj adalékokkal kapcsolatban? Ezeket azért gyártják, hogy eladják, ahhoz manapság sajnos elég a "tudományos" és érdeklődéstfelkeltő marketing megfogalmazás pl.: titánium réteget képez a henger falán...  [rohog]
Ja, nyilván... Ráadásul, nem is olcsók ezek a cuccok.
Persze, egy -két olajcsere alkalmával nem fogja tönkretenni a motort, sőt, lehet, hogy egyáltalán nem fogja tönkretenni hosszú távon sem, de, hogy hitelesen SENKI nem tudja bizonyítani ezek "hatékonyságát", az is biztos.
Mi anno használtunk Metabondot és Restore-t is, pont semmilyen hatást nem vettünk észre a dízel motorjainkban. Nem mentek tönkre, nem fogyasztottak többet, vagy kevesebbet, de akkor, meg minek?
Ha az ember nem sajnálja a pénzét egy jó LM olajra, ami drága alapból, akkor miért venne még bele 1500Ft-os motorolajadalékot? Tényleg azt gondolja bárki is, hogy az javítja az LM minőségét??!!  :eek: :ph34r: Ne szívassatok már! Ez erős túlzással olyan, mintha az Audi Allroad Quattro-val trágyát akarnátok szállítani a ledöntött ülésekkel...  [rohog] [rohog] [rohog] :hug:

Használhatja bárki, természetesen és nem lesz ettől hülye, csak objektíven nézve a dolgot, és a józan paraszt eszünket használva az a marketing szöveg semmilyen hiteles adattal nem lesz alátámasztható.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14741 Dátum: 2012.09.11 09:10:29 »
Látom már srácok, nagy sértődések/összeveszések lesznek itt mindjárt. Neee légyszi... :helpsmilie: :flowers:
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14742 Dátum: 2012.09.11 09:18:35 »
Látom már srácok, nagy sértődések/összeveszések lesznek itt mindjárt. Neee légyszi... :helpsmilie: :flowers:
Nem hinném, mivel "a harag a bolondok kebelében nyugszik"-Préd7:9b. Itt pedig senki sem bolond  :flowers:

bepi81:
Igen, ezt mondtam, nálam sem volt akkora hatása egyiknek sem. Restore (kb. 9.000ft/adag) után szebben járt a motor, de csak pár hétig. Xado (kb. 2500Ft/tubus) után könnyebben jár a váltó, de a csapágy hangja túlzottan nem csökkent. De mondom, eléggé széttiporták szegény OFF Marutit előttem, egy kevésbé rossz kocsiba el tudom képzelni, hogy többet használ.
Metabond GT viszont a Samarában anno jó eredményt hozott a váltóban, ezt állítom. Egzakt mérés házilag nehezen képzelhető el, de jobban ment és kevesebbet fogyasztott a kezelés után. Ez lehetséges, ha a súrlódást csökkenti, és csökken a veszteség a váltóban, ami a motorteljesítményből így kevesebbet emészt fel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.11 09:24:30 írta vd1234 »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14743 Dátum: 2012.09.11 09:23:23 »
Nem hinném, mivel "a harag a bolondok kebelében nyugszik"-Préd7:9b. Itt pedig senki sem bolond  :flowers:
:hug:
         

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14744 Dátum: 2012.09.11 11:50:07 »
Az igazság az, hogy az autósoknak az elmúlt évtizedekben sok hókuszpókot próbáltak már eladni jól megfogalmazott marketing szöveggel. Volt, hogy én is bekajáltam, mert mindig hajtott a kíváncsiság az új dolgok iránt. Anno Off Ladámhoz vettem fogyasztáscsökkentő torkolat szűkítőt a porlasztó alá. A csomag része volt 2 módosított méretű főfúvóka, amit be kellett rakni az eredeti helyett. 6 (!!!) literes lett a fogyasztásom, galambszürke kipufogóval... Aztán az első előzés után (amely közben lepergett előttem addigi életem) vágtam ki az egészet. Így sosem tudtam meg, hogy a szűkítő önmagában (amiről a marketing duma szólt) tényleg csökkentette volna a fogyasztást, vagy sem, vagy csak a kisebb fúvókák játszottak szerepet.